Olycka eller självmordsbombare i Sthlm?

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
Om jag inte misstar mig, och det skett språkförbistringar någonstans så betyder "äktenskapet fullbordades först tre år senare då hon hade fyllt nio." att han satte på henne när hon fyllde nio... Har för mig att fullbordande av äktenskap betydde nåt sånt förr... Men jag har haft fel förr. ;)
Inte helt fel tänkt naturligtvis, men dom källor jag kikat i har menat att "fullbordande av äktenskap" där och då mest innebar att man flyttade ihop, pöka ej obligatorium för begreppets användande.
Återigen, jag påstår inte att jag VET att så INTE skedde - snubben har varit död i över tusen år, och vi var inte kompisar på facebook. Men vad jag förstår så finns det av samma anledningar inte heller någon som VET att så FAKTISKT skedde.
(Men jag har också haft fel förr.. ;))

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Inte helt fel tänkt naturligtvis, men dom källor jag kikat i har menat att "fullbordande av äktenskap" där och då mest innebar att man flyttade ihop, pöka ej obligatorium för begreppets användande.
Återigen, jag påstår inte att jag VET att så INTE skedde - snubben har varit död i över tusen år, och vi var inte kompisar på facebook. Men vad jag förstår så finns det av samma anledningar inte heller någon som VET att så FAKTISKT skedde.
(Men jag har också haft fel förr.. ;))

Vilka källor är det som säger att fullbordande av äktenskapet enbart betyder inflyttningsfest? (Som att flytta ihop med en nioårig flicka inte är sjukt nog).
Enligt hadith har man ju dragit slutsatsen att "fullbordande av äktenskapet" innebär just pöka.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
OT:
Jag brukar rent allmänt läsa de "biblar" jag kommer över. Ett par mormoner var här och gavs sig sin bok i somras. Trevliga pojkar med slips. Blev nästan överraskad över att de faktiskt kom tillbaka igen, de flesta religionsmånglare brukar inte komma tillbaka till mig.
Många biblar är rätt underhållande läsning faktiskt. Mycket dumheter i dem.
Koranen började faktiskt riktigt vettigt, men spårade ur rätt mycket allt eftersom man plöjde sig igenom den. Den roligaste måste ändå ha varit scientologernas samlade knasigheter. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ontopic:

Har polisen en chans att stoppa suicidebombers in action? :va

Svenska polisen skulle inte kunna stoppa dem om man så pekade ut dem ett år i förväg.

Israel däremot, de har inte haft ett självmordsdåd på år å dar. Så hatade de är, så många barbarer som de ger uppehälle, och framför allt så fientliga deras grannar är - det finns bara ett språk barbarer förstår:

10.jpg

En annan innovativ grej, tror det var en ryss som föreslog med tanke på Tjetjenernas grova övergrepp mot den ryska befolkningen:
Linda in självmordsbombarnas lik i svinhudar innan de begravs. :lol

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Som att flytta ihop med en nioårig flicka inte är sjukt nog.

Men vad f-n har det för betydelse om nån som varit död i över 1000 år var homo eller pedofil? Jesus mamma lät sig bli borrad av någon och ljög sedan ihop en historia som innefattade jungfrufödsel. Men vem bryr sig egentligen? Det var 2000 år sedan!

Last edited:

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
Vilka källor är det som säger att fullbordande av äktenskapet enbart betyder inflyttningsfest? (Som att flytta ihop med en nioårig flicka inte är sjukt nog).
Enligt hadith har man ju dragit slutsatsen att "fullbordande av äktenskapet" innebär just pöka.
Här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Aisha

Men visst kan det ha varit ett sjujävla borrande också, grejen är bara att det inte verkar som att det går att säga det ena eller andra med säkerhet. Därför tycker jag att det är lite tarvligt att anklaga grabben för pedofili - han kan ju inte ens berätta sin version av saken!

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Vad var självmordsbombarens sista ord?
Titta väldigt noga, jag visar det här bara en gång! :tummenupp

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Men vad f-n har det för betydelse om nån som varit död i över 1000 år var homo eller pedofil? Jesus mamma lät sig bli borrad av någon och ljög sedan ihop en historia som innefattade jungfrufödsel. Men vem bryr sig egentligen? Det var 2000 år sedan!

Om åtföljarna betraktar det som lag i dags dato är det väl nåt att bry sig om. 52 miljorner barnbrudar finns det idag i de muslimska länderna har någon räknat ut.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Om åtföljarna betraktar det som lag i dags dato är det väl nåt att bry sig om. 52 miljorner barnbrudar finns det idag i de muslimska länderna har någon räknat ut.

Världen såg nog lite annorlunda ut för 1000 år sedan också så man bör inte dömma någon 1000år senare. Vi vet inte ens om hon verkligen var 9 år? Jämför med bibeln där vissa blev över 100 år gamla vilket kanske inte är särskillt troligt?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Lite siffror angående terrorism i Europa som mitt i masshysterin kanske kan vara värda att reflektera över.

The European Union Terrorism and Situation Trend Report 2010 om antalet terrorbrott i EU 2007-2009:

Sammanlagt antal: 1316
Islamistisk: 3 – 0,2 procent
Separatistisk: 1166 – 88,6 procent
Högerextrem: 5 – 0,4 procent
Vänsterextrem: 89 – 6,8 procent
Annan/Icke specificerad: 53 – 4,0 procent

http://www.makthavare.se/2010/12/13/for ... terrorism/ och hela rapporten finns här: http://www.europol.europa.eu/publicatio ... at2010.pdf

MC Doktorn

Guest
Det etablerade och renodlade PK hycklarna försöker sätta munkavle på andra och lever upp till sitt självmords paradigm att man till varje pris inte får kritisera en grupp eller erkänna sitt misslyckande.

SD here they come ...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Värst vad dom tårna var ömma då?
Vi tar det igen: Du får JÄTTEGÄRNA tro vad fan som helst, men om du påstår att Jesus o Muhammed är 100% fantasifigurer riskerar du att få på tafsen av ett gäng religionshistoriker om det råkar finnas några i närheten. Tänkte att det vore bra att veta innan du ställer dig någonstans lite skönt halvpackad, hamnar i en liknande diskussion som pågår i den här tråden och gör ett :arsele av dig själv, även om det naturligtvis inte är något brott i sig att ha råkat missa den infon i sitt liv. Har f.ö. ingen aning om din bildningsgrad, du kan så vitt jag vet mycket väl vara nobelpristagare i fysik t.ex.

Termen "folkbildning" används emellanåt - och då ofta inte utan en viss humoristisk glimt - att berätta för folk mer eller mindre allmänt kända fakta av större eller mindre betydelse, och inget du behöver bli sur om du blir "utsatt" för.

Med andra ord: Du får tro vad du vill vad mig anbelangar, och får jag t.ex. för mig att gå med i Flat Earth Society får du gärna folkbilda lite om att det är några värre stollar, och att Christer Fugelsang kan intyga att jorden är rund, för honom känner du personligen som en reko och sanningsenlig snubbe eftersom han var ihop med din syrra. Eller nåt.

(bibelbankarsmiley? :hihi)

Jag har ingenstans påstått att jag inte tror på det ena eller att religionshistoriker har fel, när du "i all välmening" upplyste Blacktriple om att hans personliga uppfattning inte stämde med din uppfattning av världen med ord som "inte är fantasifigurer, utan lika verkliga" så frågade jag varför din åsikt skulle vara min?

Vi vet detta också, och har bildat oss en egen uppfattning utifrån denna vetskap och, och här i ligger min ståndpunkt i ämnet, vi anser oss inte behöva och betackar oss för dina pekpinnar om vad som skulle vara absoluta sanningar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hihi. Chris Ash har missat hur förnedrad korvgubbe blev och klev i samma falla. :D ibland ska man läsa tråden, Magnus Ranstorp kallade just det där svamlet för något ''vänsterdebattörer'' ofta drar upp och hur fel de har. Fniss Fniss.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Världen såg nog lite annorlunda ut för 1000 år sedan också så man bör inte dömma någon 1000år senare. Vi vet inte ens om hon verkligen var 9 år? Jämför med bibeln där vissa blev över 100 år gamla vilket kanske inte är särskillt troligt?

Ja vet inte vem detta är mest oroande för men jag håller med dig...:7peta

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
Jag har ingenstans påstått att jag inte tror på det ena eller att religionshistoriker har fel, när du "i all välmening" upplyste Blacktriple om att hans personliga uppfattning inte stämde med din uppfattning av världen med ord som "inte är fantasifigurer, utan lika verkliga" så frågade jag varför din åsikt skulle vara min?

Vi vet detta också, och har bildat oss en egen uppfattning utifrån denna vetskap och, och här i ligger min ståndpunkt i ämnet, vi anser oss inte behöva och betackar oss för dina pekpinnar om vad som skulle vara absoluta sanningar.

Eh... :confused: Jag är ledsen, men jag har lite svårt att förstå hur du menar här... Menar du att du och Blacktriple känner till att dom flesta historiker kan uppvisa vederhäftiga belägg för att dessa gossar existerat, men anser/håller för sannolikt att forskningen är falsk/manipulerad/inkorrekt, och drar slutsatsen att dom är fantasifigurer? Den hållningen får ni mer än gärna ha, jag har som sagt inga problem med det.
När han (om det nu var Blacktriple) skrev, "Dom är 100% fantasifigurer", lät det bara som om att han hade missat (och det kan man absolut göra) att det det är en allmänt vedertagen uppfattning att det är verkliga figurer. Jag kan se att det går att uppfatta min kommentar till det som någorlunda syrlig, och det passar jag på att be om ursäkt för.
Ok?
(Observera på att jag skiljer på det faktum att dom har funnits - och på vad dom påstås ha gjort, dvs. "för 2000 år sen fanns det en snickare" - Japp. "Han kunde bl.a. gå på vatten." - Ehm... mm.. kanske... )

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Bor du i en grop i eller har du bara allmänt ett skynke runt hjärnan? Klart som f-n det har betydelse!
Hade det rört sig om en random kändis som varid död i över 1000 år så hade nog ingen brytt sig, men nu är detta ledstjärnan för 1,5-18 miljarder människor.

Här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Aisha

Men visst kan det ha varit ett sjujävla borrande också, grejen är bara att det inte verkar som att det går att säga det ena eller andra med säkerhet. Därför tycker jag att det är lite tarvligt att anklaga grabben för pedofili - han kan ju inte ens berätta sin version av saken!

Wikipedia visar en förskönad och ursäktande bild av detta. Man bortförklarar det med att man vid den tiden ansågs vara vuxen vid 9 års ålder, vilket är en direkt lögn, då det finns ett flertal tecken i just haditherna som motsäger detta. Däribland att Aisha lekte med dockor i pedofilens närvaro. (Lek med dockor och liknande var förbjudet för flickor som nått puberteten vid den tiden).

Detta återkommande "men kolla bibeln då!!". Det gör inte pedofilen till mindre sinnessjuk/vulgär/massmördare/äcklig/pedofil för det. Speciellt inte de som försöker ursäkta hans handlanden och glorifiera hans person.
Starta en tråd om bibeln och de konstiga åldrarna om du vill diskutera det, då det inte hör hit.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ang islam vs kristendom för 1000 år sedan, så ska man komma ihåg att vi i "Sverige" då till stora delar fortfarande var hårt insnöade på Snorres fantasy. Det som gick bäst hem i stugorna var bla den alldeles sanna Evighetsgrisen. Som kunde slaktas och ätas upp varje dag. Mirakelsvinet slutade dock fungera om ngt av benen från måltiden saknades.

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...