Vad var självmordsbombarens sista ord?
Titta väldigt noga, jag visar det här bara en gång!
Yalla Yalla spik åt alla(h)
Vad var självmordsbombarens sista ord?
Titta väldigt noga, jag visar det här bara en gång!
Kan du visa hur koranen backar upp dessa terrordåd är du snäll.
Visserligen riktat åt Joshu men man kan väl ge sig in i hetluften.
Finns hur mycket citat som helst på http://www.sanningenomislam.se
Exempel:
Bekämpa [slåss mot, kriga mot] dem som inte tror på Allah eller Domens Dag, eller tillåter det som är förbjudet av Allah och Hans Sändebud, eller inte erkänner Sanningens Religion, bland Bokens Folk [Judar och Kristna], tills de ger kompensation med villlig underkastelse, och känner sig underdåniga.
(Surah 9:29)
Seriöst, försöker du verkligen på riktigt bevisa något genom att länka till en kristen site skapad för att konvertera islamister till kristen tro???
Mer partisk sida får man nog leta efter.
Seriöst, försöker du verkligen på riktigt bevisa något genom att länka till en kristen site skapad för att konvertera islamister till kristen tro???
Mer partisk sida får man nog leta efter.
Bättre?[9:29] You shall fight back against those who do not believe in GOD, nor in the Last Day, nor do they prohibit what GOD and His messenger have prohibited, nor do they abide by the religion of truth - among those who received the scripture - until they pay the due tax, willingly or unwillingly.
Svensk översättning29. Ni ska slå tillbaka mot de som varken tror på GUD eller Sista Dagen, eh heller förbjuder de vad GUD och Hans budbärare förbjudit, ej heller rättar de sig efter sanningens religion - bland de som mottagit skriften - tills de betalar skatten som ska betalas, villigt eller ovilligt.
Bekämpa [slåss mot, kriga mot] dem som inte tror på Allah eller Domens Dag, eller tillåter det som är förbjudet av Allah och Hans Sändebud, eller inte erkänner Sanningens Religion, bland Bokens Folk [Judar och Kristna], tills de ger kompensation med villlig underkastelse, och känner sig underdåniga.
(Surah 9:29)
Så du menar att den versen inte finns? Varsågod och googla.
- De anonyma dödshoten via Internet bryr jag mig inte så mycket om, säger Rickard Söderberg. Däremot blir jag faktiskt ledsen av några av de grövre påhoppen på mig som person, bland annat när man kallar mig antisemit. Det här handlar uppenbarligen om människor som väljer att missförstå. För ingen normalt funtad människa kan väl undgå att förstå att detta är humor, och en twist kring det orimliga i organiserade religioners yttersta, bokstavstroende extremister.
Bättre?
http://www.submission.org/suras/sura9.htm
Kan dock misstänka att lite nyanser blir otydliga i översättningen, men det är det närmsta jag hittade på ett språk jag förstår
[9:27] Ultimately, GOD redeems whomever He wills. GOD is Forgiver, Most Merciful.
Bättre?
http://www.submission.org/suras/sura9.htm
Kan dock misstänka att lite nyanser blir otydliga i översättningen, men det är det närmsta jag hittade på ett språk jag förstår
[9:29] You shall fight back against those who do not believe in GOD, nor in the Last Day, nor do they prohibit what GOD and His messenger have prohibited, nor do they abide by the religion of truth - among those who received the scripture - until they pay the due tax, willingly or unwillingly.
Det är väl fullständigt ointressant om den texten finns eller inte?Så du menar att den versen inte finns? Varsågod och googla.
[9:29] You shall fight back against those who do not believe in GOD, nor in the Last Day, nor do they prohibit what GOD and His messenger have prohibited, nor do they abide by the religion of truth - among those who received the scripture - until they pay the due tax, willingly or unwillingly.
G.W.Bush skrev:You shall fight back against those who do not believe in Bush, nor in the Last Day, nor do they prohibit what Bush and His messenger have prohibited, nor do they abide by the religion of Bush - among those who received the scripture - until they pay the due tax, willingly or unwillingly.
Ja, och att tolka koranen gör du inte utan vidare som lekman, krävs både sunna och hadith som nycklar, och ändå blir det "fel"En formulering som lämnar väldigt mycket till tolkning. Om man inte är så aggressiv av sig kan "fight back" lika gärna tolkas som att tjata på folk, och "due tax" vara resultatet att mottagaren "unwillingly" blir irriterad.
Det är väl fullständigt ointressant om den texten finns eller inte?
Anser du att en bra förklaring till hur personer som tillhör en viss religion beter sig skulle vara att läsa deras heliga skrifter? Gäller det alla religioner eller bara islam? Gäller det i så fall alla muslimer?
Även de som uttalat en fatwa mot attacken? Och som hänvisar till Koranen där det står att du inte får ta en annans liv. Konstigt nog är inte den texten med på "sanningen om islam". (Nu har jag inte läst Koranen men jag utgår ifrån att imamen har gjort det. Fast troligen menar han inte det han säger, ska bara lura oss foliehattar. Vi vet ju att dem är onda ända in i själen!)
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4240218
Varför ger du inte exempel på omfattande problematik orsakat av illa beteende hänvisat till Bibelskrifter ?
Varför ger du inte exempel på omfattande problematik orsakat av illa beteende hänvisat till Bibelskrifter ?
Och du ser inga dignitetsskillnader, ...eller noterar att du jämför "Islamskt" beteende idag, med "kristet" på medeltidien ?Du, det där var nog bland det mest korkade av allt korkat jag läst i den här tråden.
Bara för att ta nåt utan betänketid:
* Kvinnoförtryck.
* Korstågen.
* Preventivmedel (onani).
* Vetenskapsfientlighet (Naturvetenskap; Galileo, Darwin, mfl)
Ang diverse utplockade suraverser ovan:
http://www.evilbible.com/
http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/faith/article6816422.ece
Nej, det är ju lättare att agera rationellt när man drar ut i heligt krig på direkt order från gud.
http://www.youtube.com/watch?v=pOTkVhfMWcw
Man ska nog hålla sig från att övergå till personangrepp när man är så insnöad som vad du själv är. Du är liksom slagen innan matchen ens har börjat på den nivån.
Och inte precis så, att Bush i tid & otid motiverade "sitt" krig offentligt skanderandes något slags kristet motsvarande till "Alahu Akhbar". Men visst var han lite hellörad.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari