Olycka eller självmordsbombare i Sthlm?

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Oj, blev lite fel nu Markus... :D

Därför att det finns en inte oansenlig mängd människor som försöker skada oss i vår västerländska livsstil, som själva hänvisar till Koranen. Det är, för din kännedom, inget kristet påfund att hänvisa till Koranen samtidigt som man mördar oskyldiga.

Nä, muslimska fundamentalister hänvisar till Koranen, kristna dito till Bibeln. Men kan hålla med om att det vore kul att se Bush avsluta sina tal med ett rejält Allah akbar :rofl

Idag har jag för övrigt tvingats läsa DN, den är förstås nedlusad med trams. Bl.a. insändare från muslimer som påstår att man bryter mot koranen om man mördar. Samtidigt bryter man ju bevisligen mot koranen om man inte mördar. För att inte vara så dramatisk så kan man ju jämföra med att det (tydligen) står i koranen att en muslim inte får ta emot allmosor. Ja, det syns ju inte direkt på bidragsutbetalningarna till MENA-invandrare i Sverige i alla fall...

Förstår att du tycker det är jobbigt att läsa, men om du övar oftare blir du bättre på det. Rekommenderar då att du faktiskt läser på litet, då kanske du upptäcker att två av Koranens, för dig, mindre kända budskap:
1. Man ska ge till dem som inte har (typ som vår kyrkas tionde, fast man ger direkt till dem som behöver, istället för att göda pappa i Vatikanen)

2. Det är förbjudet att låna ut pengar mot ränta. (jaja, lite OT, det gör dom ändå, men kanske kan det vara ett bevis på att man inte följer allt som står i Koranen)

Det verkar krångligt det här, bevisligen lever de lite olika efter boken och alla kan få stöd i ditt och datt. Därför föreslår jag att man inte bryr sig så mycket om vad som står, utan uistället förhåller sig till nutidshändelser. Och det mina vänner är ingn munter sysselsättning.

Antar att krig och väpnade konflikter inte fanns innan Islam. Måste vara enklare att se världen så. Kanske svårt att lyfta blicken litet?

Där det finns Islam, där blir det bråk. De är fullständigt inkompatibla med andra människor. Det är inte en åsikt eller en värdering, kort och gott en betraktelse.

Prova att skaffa vänner och bekanta som har en annan bakgrund än du själv. Det är det enklaste sättet att vidga sina vyer och lära något nytt. Att bara lyssna på Sarah Palin och resten av the Tea-baggers smalnar av synfältet. Efter att ha träffat folk från i stort sett alla jordens världsdelar och kulturer kan jag bara säga att alla är precis lika goda kålsupare.

Försök att ge det en chans, kanske upptäcker du att det bland muslimer finns lika duktiga kapitalister som bland kristna!

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Största anledningen till att inte fler kristna(aktivt troende familjers)döttrar gifter sig med en aktivt troende krisen istället för en agnostiker är att de accepterar att individen,även fast den är av kvinnligt kön,har en egen vilja,kan det bero på antalet år boken funnits ute eller beror det enbart på innehållet?

Eller beror det på att de kristna har en övertro på omvändelse med muttans kraft.....

Henrik

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Det någon kallar för terrorism kallar någon annan för frihetskamp. Därmed inte sagt att jag tycker det är rätt eller ens bra att spränga folk i luften. Det väcker aldrig sympatier, något som är ett kraftfullt vapen och något Gandhi tydligen visste.

USA är allierade med ett land, eller ledare, så länge det passar dem. Ena dagen vän, nästa dag spränger de landet i luften. Kanske smått frustrerande för det landets invånare och politiker? Irak var väl mer eller mindre sekulärt innan USA:s invasion? Tror du antalet radikala muslimer ökat eller minskat efter deras intåg?

Om USA är en företrädare för demokrati, varför stödde de väldigt aktivt en ekonomisk blockad mot Hamas, som vunnit ett demokratiskt val? Att säga att det var på grund av att de utförde attentat mot Israel håller inte, då Israel utför attentat mot Palestina, men istället får bidrag. USA har även på andra platser störtat demokratier och stött diktatorer. Går USA verkligen i bräschen för frihet och demokrati? Var fanns friheten i USA under den period "kommunister" jagades med blåslampa i det egna landet?

Vilken duell är du talar om, där ett sexsiffrigt antal svenskar tar muslimernas parti? Irak-kriget? Israel/Palestina-konflikten? Afghanistan-kriget?

Jag har inga problem att ta muslimers parti i vissa frågor, likväl som jag tar andras parti i andra frågor, men jag tycker de som spränger oskyldiga i luften är dumma i huvudet. Lika dumma som USA, som också spränger oskyldiga i luften. Två fel blir inte ett rätt.

USA:s allianshoppande har väl handlat om att av flera "kamper" blir någon av dem underordnad den andra. Och fram till kalla krigets slut är det känt vilken som var överordnad.

Saddam var på gott & ont som allt annat. Han var en mästare på att hålla religiösa makthungriga fanatiker inom landet stången.

Frihet att förtrycka ryms inte inom min defintion av begreppet frihet, ..därav visst berättigande av USA:s kommunistjakt. Inte minst med tanke på nämnda kalla krig. Man levde nog säkrare som kommunistförespråkare i USA, än som USA-förespråkare i Sovjet, gissar jag. Vad gäller USA:s förbehållslösa stöd till Israel, så är det inget jag stödjer. Pest eller kolera handlar det om ibland tyvärr.

Vad som ofta glöms bort är USA:s ovärderliga insatser som i Korea, Jugoslavien, WW2, och inte minst kommunistkampen.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Prova att skaffa vänner och bekanta som har en annan bakgrund än du själv.

Jag har massor med sådana, det behöver du inte oroa dig för.
Om det är ditt argument, att man ska ha vänner med annan bakgrund än ens egen, så ser jag dig som så trängd att jag låter dig vara för nu.

:hej

Benevolensky

Screw you guys.
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
CBF600SA
Jag har massor med sådana, det behöver du inte oroa dig för.
Om det är ditt argument, att man ska ha vänner med annan bakgrund än ens egen, så ser jag dig som så trängd att jag låter dig vara för nu.

Låter bra, måste sova nu, lång dag imorgon. Kanske kan fortsätta vår lilla :krama - fest imorgon? :D

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
USA:s allianshoppande har väl handlat om att av flera "kamper" blir någon av dem underordnad den andra. Och fram till kalla krigets slut är det känt vilken som var överordnad.

Saddam var på gott & ont som allt annat. Han var en mästare på att hålla religiösa makthungriga fanatiker inom landet stången.

Frihet att förtrycka ryms inte inom min defintion av begreppet frihet, ..därav visst berättigande av USA:s kommunistjakt. Inte minst med tanke på nämnda kalla krig. Man levde nog säkrare som kommunistförespråkare i USA, än som USA-förespråkare i Sovjet, gissar jag. Vad gäller USA:s förbehållslösa stöd till Israel, så är det inget jag stödjer. Pest eller kolera handlar det om ibland tyvärr.

Vad som ofta glöms bort är USA:s ovärderliga insatser som i Korea, Jugoslavien, WW2, och inte minst kommunistkampen.

Det må så vara att de fört flera kamper, men demokrati har inte alltid varit en röd tråd genom dem.

Håller med i det du skriver om Sadam. Att vara kurd under hans styre var säkerligen inte något man skyltade med. Så på gott och ont.

Vad vi ser som förtryck ser kanske någon annan som frihet? Det lät väldigt krystat, så en förklaring är på sin plats. Om någon vill leva efter till exempel Koranens ord förbehållslöst och lever i en stat som styrs enligt islams regler, så ser de nog inte sig som förtryckta. Att vi ser det på annorlunda sätt är ju självklart. Den frihet vi har vill jag allt annat än ge upp, så om någon vill införa islam och dess lagar i Sverige kommer jag försöka flytta. Lite förundrad är jag, att de som följer islam till nästan punkt och pricka ibland väljer att fly/flytta till Sverige och inte till ett annat muslimskt land, som kanske är lite friare och mer öppet, lite mer sekulärt. Jag har inget emot muslimer, finns många som är trevliga, men kulturkrocken om de är väldigt troende blir trots allt rätt så stor.

Att vara USA-förespråkare i gamla Sovjet renderade nog en "semester" i Sibirien. Att vara kommunist i USA renderade i trakasserier av familj och vänner, att man förlorade sitt arbete och ibland hamnade i fängelse, om jag förstått det hela rätt. Lite varmare i USA:s fängelser än i Sibirien tror jag. :)

USA har gjort gott, men jag undrar åt vilket håll vågen skulle tippa ifall man lagt dåliga och bra saker i varsin vågskål... Det beror nog helt på vem som kalibrerat vågen.

Men om man ser till exakt vad Hassan Moussa sa :

"– Det som har hänt är förbjudet, brottsligt, det är en terrorhandling. Det är ett brott mot mot islamsk sharialag. Det som har hänt är en synd. Om vi går till koranens text, så står det “ta inte en annans liv. Gud har förklarat det heligt, annat än i rättfärdigt syfte. Om någon dödats med orätt ger vi den som för hans talan bemyndigande.”

...så känns det inte så svårt att läsa in en liten potentiell undantagsparagraf.

Jag reagerade också på just det du påpekar när jag läste det.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
ta inte en annans liv. Gud har förklarat det heligt, annat än i rättfärdigt syfte.

Förklara gärna det konstiga i den meningen?!

Det står inte:
-"Självmordsbomba inte ihjäl oskyldiga annat än i rättfärdigt syfte"

...Det står att man aldrig får ta liv så länge det inte är rättfärdigt och alla som inte kan skriva under på det påståendet borde då vara vilkorslösa pacifister och mig veterligen är knappast någon på det här forumet pacifist.

Om man inte ansåg att det i vissa fall är rätt att ta någons liv borde samtliga här vara emot Irak-invasionen och Afghanistaninsatsen. Man borde även vara emot Israels vedergällningar och avrättningen av Saddam.

Peka gärna ut var det står att det är rätt att döda oskyldiga. Hitta de texterna och jag skall ansluta mig till er som har PI som startsida och propagera för er sak.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Förklara gärna det konstiga i den meningen?!

Det står inte:
-"Självmordsbomba inte ihjäl oskyldiga annat än i rättfärdigt syfte"

...Det står att man aldrig får ta liv så länge det inte är rättfärdigt och alla som inte kan skriva under på det påståendet borde då vara vilkorslösa pacifister och mig veterligen är knappast någon på det här forumet pacifist.

Om man inte ansåg att det i vissa fall är rätt att ta någons liv borde samtliga här vara emot Irak-invasionen och Afghanistaninsatsen. Man borde även vara emot Israels vedergällningar och avrättningen av Saddam.

Peka gärna ut var det står att det är rätt att döda oskyldiga. Hitta de texterna och jag skall ansluta mig till er som har PI som startsida och propagera för er sak.

Inga regler gäller mot dom otrogna, snyft.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Hur många av er islamförespråkare skulle vilja byta erat svensson-liv mot ett islamskt dito i valfritt muslimskt land?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Som sagt, det är de själva som hänvisar till koranen. Ring valfri moské och klaga, finns väl några tusen bara i Skåne numera?
Skilj på vad folk använder för försvar och vad som orsakar. Jag har knappast förnekat att det finns folk som försvara sina gärningar med refenser till heliga skrifter men att tro att den heliga skriften är orsaken blir lite absurd. (Du kan om du vill byta ut "heliga skrifter" mot "tv-spel", "videovåld", "rockmusik" eller annat som historiskt också fått skulden.) Ungefär som den store engelske filosofen Ozzy undrade en gång om vilket folk tror har störst betydelse för hur barn utvcklas; en två timmars konsert men honom eller 15 år med föräldrar.

Fast om nu orden i Koranen har så stor makt så kan det vara ett bevis på att det är Guds ord!

Argumentet handlar nog mest om att de gamla biologiska rasisterna har fått byta tråd då vetenskapen har motbevisat deras insnöade teorier om olika raser. Nästa steg blir då att välja kulturen som förklaring till varför är "utvalda" och andra inte. Problemet är att även där är ju forskningsstödet minst sagt begränsat. Men som sagt: det ändrar inte faktum att vissa individer måste få tillhöra en utvald grupp och då blir det ju svårt att hantera indivder för det de förtjänar: Att få bedömas för vem man är och vad man gör, inte vilken grupp du rent subjektivt pressar in dem i.

Jag har alltid undrat varför man på SH inte debatterar den här typen av beteende mer från det perspektiv som har störst förklaringsvärde: Kön!
Det är ju så att det är män som dödar, våldtar, krigar, stjäl, slåss, hotar, bombar o.s.v.

Tänk att få se dig, JoUh, Zoidberg och alla andra som anser att födelseplats är en viktig faktor för hurdana vi är, ta debatten från det perspektivet :yoparty

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skilj på vad folk använder för försvar och vad som orsakar.

Vad orsakar då att välintegrerade medelklassungdomar utan psykiska besvär i civiliserade länder mördar oskyldiga?

Om en nazist dödar en jude finns en del av förklaringen i hans ideologi, det är inte endast förbehållet nazister. Jag är ganska säker på att du egentligen också tycker så men har snöat in i någon PK-sörja där du bara måste försvara islam till varje pris. Hade det varit nazism istället för islam hade du hållt med mig, I bet you! :fakta

Så för att man inte anser att man skall dra alla muslimer under en kam så måste man tillbe deras tro eller?

Faktiskt, den som försvarar nazister till idiotins gräns hade misstänkts ha vissa nazistiska drag. Det får ni leva med helt enkelt. :)

Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Vad orsakar då att välintegrerade medelklassungdomar utan psykiska besvär i civiliserade länder mördar oskyldiga?

Om en nazist dödar en jude finns en del av förklaringen i hans ideologi, det är inte endast förbehållet nazister. Jag är ganska säker på att du egentligen också tycker så men har snöat in i någon PK-sörja där du bara måste försvara islam till varje pris. Hade det varit nazism istället för islam hade du hållt med mig, I bet you! :fakta
Nej, det hade jag inte! Jag tror inte att befolkningen i Tyskland på 30-talet bestod av en massa psykopater eller att judeutrotningen berodde på att folk läst Mein Kampf.

Jag tror inte heller att en nazist idag slåss p.g.a. Mein Kampf utan på grund av andra faktorer i hans personlighet.

Jag försvarar för övrigt inte islam då jag är en stor motståndare till religion av alla slag. Inte för att jag lägger skulden på religion för allt ont som skett i dess namn, utan för att den ideologiskt står emot kunskapsutveckling och personlig frihet.

jag argumenterar däremot mot det farligaste som finns på jorden, och den syn som dödat och skadat flest: "vi och dem"-mentalitet. Alla som bekänner sig till den filosofin har ju också ett visst ansvar för allt våld som uppstår p.g.a. det. Där skiljer sig ju en del debattörer på SH sig inte så mycket från hatfulla imamer, rabbiner, pastorer eller paranoida diktatorer.
(plus att det är första och viktigaste delen av svaret på din första fråga. Utan "vi och dem" så blir det inget organiserat våld.)
Jag kan på rak arm inte komma på så mycket gott som har kommit ut av "vi-och-dem", möjligen med undantag av VM-finalen i fotboll och en och annan cool krigsfilm.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Faktiskt, den som försvarar nazister till idiotins gräns hade misstänkts ha vissa nazistiska drag. Det får ni leva med helt enkelt. :)

Det du inte tycks förstå är att vissa av oss inte försvarar islam utan snarare bara säger att den hets om att islam förespråkar dessa våldshandlingar är fel.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, det hade jag inte! Jag tror inte att befolkningen i Tyskland på 30-talet bestod av en massa psykopater eller att judeutrotningen berodde på att folk läst Mein Kampf.

Jag tror inte heller att en nazist idag slåss p.g.a. Mein Kampf utan på grund av andra faktorer i hans personlighet.

Jag försvarar för övrigt inte islam då jag är en stor motståndare till religion av alla slag. Inte för att jag lägger skulden på religion för allt ont som skett i dess namn, utan för att den ideologiskt står emot kunskapsutveckling och personlig frihet.

jag argumenterar däremot mot det farligaste som finns på jorden, och den syn som dödat och skadat flest: "vi och dem"-mentalitet. Alla som bekänner sig till den filosofin har ju också ett visst ansvar för allt våld som uppstår p.g.a. det. Där skiljer sig ju en del debattörer på SH sig inte så mycket från hatfulla imamer, rabbiner, pastorer eller paranoida diktatorer.
(plus att det är första och viktigaste delen av svaret på din första fråga. Utan "vi och dem" så blir det inget organiserat våld.)
Jag kan på rak arm inte komma på så mycket gott som har kommit ut av "vi-och-dem", möjligen med undantag av VM-finalen i fotboll och en och annan cool krigsfilm.

Sådant där blockflöjtsskitprat är ute sedan 70-talet, fatta.
Det finns en jävla skillnad på vi och dem, om det är en terminologi som herr velour trivs med. Alla människor är inte lika bra, heller inte alla ideologier. Ingen tycker så på riktigt, möjligen i Bamse. En del människor har glädje av att skada andra, andra människor har glädje av att inte skada andra. Du kan tycka båda är lika bra, men det tycker inte jag.

Sverige har ställt upp utom rimlighetens gränser för muslimer runt jorden, nu får vi tacken. Du kan vara nöjd med det, jag är det inte. Jag tycker inte en arab som ska spränga en spikbomb på Åhléns är lika bra som en femåring som går runt i overall på Åhléns och funderar på hur den ska tjata till sig en korv. Jag tycker femåringen förtjänar skydd, du vill spela blockflöjt och snacka lika värde.

Idealist kan man vara i femtonårsåldern, sedna hinner verkligheten i kapp. För de flesta.

Det du inte tycks förstå är att vissa av oss inte försvarar islam utan snarare bara säger att den hets om att islam förespråkar dessa våldshandlingar är fel.

Men islam gör ju det, kan Herr'n ine läsa? Sedan börjar ni med era tolkningar, opch det står er fritt. Men ni har inte mer stöd i era tolkningar än vad t.ex. jag har. Det jag däremot har mer stöd i mina tolkningar än vad du har, det är gällande hur muslimer verkställer sin tolkning av koranen. Det är bevisligen så att en inte oansenlig andel muslimer tycker terror är okej, se Zoidbergs länkar. Att du då börjar babbla om vad det står i bibeln ger dig inte rätt, det ger dig bara en aura av förnekelse.

Alla muslimer självmordsbombar inte, nej. Alla muslimer tycker inte det här är bra, nej. Måpnga muslimer tycker det är bra, ja. Alla muslimska företrädare i Sverige har ett rå-skitigt förflutet, inkl Leif och helena. Det sistnämnda är fakta, det finns inte en fläckfri representant för islam i Sverige, visa mig den ur alla de där samfunden som inte skrivit eller talat nedsättande om kvinnor, otrogna eller uppskattande om våld, antingen mot småbarn i skolan eller demokratiska nationer.

Faktum är att alla de ni dragit up som goda ambassadörer egentligen är värsta sortens skitstövlar, Åke Green i kvadrat ungefär. Så, var är era goda islamambassadörer som ni lutar er emot? De finns ju inte. Var? Visa nu fem bra, kända, svenska representanter för islam.

Lycka till. :lol

Vänta nu, har vi en chance in a lifetime framför oss.
Menar du, att om jag eller någon annan rotar fram en autentisk korantext där det står att man kan, skall, bör eller får döda folk för annat än i självförsvar så skall du propagera för bl.a. mina åsikter?
Jag tror du skall försöka krångla dig ur det upplägget illa kvickt (lika fort som krånglade dig ur att Magnus Ranstorp gjorde korv med mos av dig här om dagen) för det här kommer medföra att du får avregistrera dig. :D

Tjing för att regga korvgubbe om/när korvgubbe reggar sig. :banana

Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Alla människor är inte lika bra, heller inte alla ideologier.
Jag har inte påstått att alla är lika. Jag har påstått att det du och dina gelikar stöttar bidrar till våld och att ni därför påminner om era motståndare mer än vad jag gör.

jag har å andra sidan inte heller startat insamlingar till stöd för personer som misshandlar sina flickvänner. Det har du...

God helg!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
... får döda folk för annat än i självförsvar ....

Damn it! :mad:

Med tanke på hur ivrig förespråkare du är för rätten att ha ihjäl lite collaterals borde det vara plättlätt för dig att hitta texter som berättigar detta. Vem vet, du kanske tycka att det du läser är så likt det du tycker i frågan om att "råka ha ihjäl oskyldiga" vid de tillfällen då ändamålen helgar medlen.

- Vill lille Kalle smaka lite fosfor?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Men vad är det då som gör att det sker så mycket mer skit i islams namn än i nån annan religions? Kom inte och snacka om fattigdom och elände. Det finns mig veterligen lika mycket bland kristna och buddhister tex.

Jag måste dock faktiskt (jag skäms och känner att jag måste duscha) hålla med korvgubbe lite angående en sak som diskuterades tidigare i tråden. Att hur fasen skulle det gå till att alla andra muslimer skulle hindra de som har den sjuka inställningen, som för övrigt är många fler än enbart de som spränger sig i luften? Ska ett gäng iranska plugghästar och några andra ensamma stoppa idioterna då eller? Personer som flytt från just de sakerna för att de har kommit lite längre i evolutionen.

Att ansvaret ska läggas på schyssta muslimer som aldrig sett en moské på insidan, bara för att de råkat födas som det, är ju inte rimligt. En del är ju inte ett dugg mer muslimska än jag är kristen. Sen vet ju också dessa personer, precis som kristna och judar från den regionen, allt för väl vad det kan innebära att trotsa mer religiösa muslimer. En sits vi snart har i Europa om vi inte trotsar dem redan nu.

Men att det finns nåt allvarligt sjukt i den religionen och i utövandet av den är svårt att ärligt förneka. Att det även finns ett utbrett tyst medhåll för många av dåden gjorda i islams namn är ingen överdrift heller. Det vet varje tänkande människa. Även Bonny. Ändå väljer han och resten av mockasingänget att förneka det. Det är rätt lustigt.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har inte påstått att alla är lika. Jag har påstått att det du och dina gelikar stöttar bidrar till våld och att ni därför påminner om era motståndare mer än vad jag gör.

jag har å andra sidan inte heller startat insamlingar till stöd för personer som misshandlar sina flickvänner. Det har du...

God helg!

Nu tycker jag du skall hålla isär saker och ting, om inte annat för din egen trovärdighets skull. Insamlingen var till en anonym person som hällt vatten på en ligist. Det var bra gjort. Om han misshandlat sin flickvän var det dåligt.

Om du skänker till röda korset så drar jag inte upp det som att du med vilje stödjer korruption och ineffektivitet, om än det inte vore fel.

Låter det som ett acceptabelt förhållningssätt till sin omvärld tycker du?

Damn it! :mad:

Med tanke på hur ivrig förespråkare du är för rätten att ha ihjäl lite collaterals borde det vara plättlätt för dig att hitta texter som berättigar detta. Vem vet, du kanske tycka att det du läser är så likt det du tycker i frågan om att "råka ha ihjäl oskyldiga" vid de tillfällen då ändamålen helgar medlen.

- Vill lille Kalle smaka lite fosfor?

Haha, byter ämne som vanligt när du trampat i klaveret. :D
Nå, kommer du propagera för "min sak" eller inte? :lol

Börja babbla om fosfor nu, du är så pinsam när du gjort bort dig. :krama

Ämnet foliehatt, ämnet! :mattias

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Men vad är det då som gör att det sker så mycket mer skit i islams namn än i nån annan religions? Kom inte och snacka om fattigdom och elände. Det finns mig veterligen lika mycket bland kristna och buddhister tex.

För att de ligger några 100år efter i utvecklingen? Det är ju en "yngre" religion än ex. kristendomen, men kristendomen har ett minst sagt blodigt förflutet, allt i den goda trons namn.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning