...råkat födas som det...
Jorden till BoSoZuKu, islam är inte en folkgrupp - det är en religion. Inget man föds till.
...råkat födas som det...
För att de ligger några 100år efter i utvecklingen? Det är ju en "yngre" religion än ex. kristendomen, men kristendomen har ett minst sagt blodigt förflutet, allt i den goda trons namn.
Nå, kommer du propagera för "min sak" eller inte?
Jorden till BoSoZuKu, islam är inte en folkgrupp - det är en religion. Inget man föds till.
Nejnej, det där håller inte som förklaring. Det är 2010 där också. Och ärligt talat skiter jag i vad korsriddarna gjorde för snart 1000 år sedan. Det är idag vi lever.
Nejnejnej. Idag är det den 10/1 år 1432 enligt islamsk tideräkning.
1432.. Om sådär 550år kan det va läge att se över deras demokrati
Så för att man inte anser att man skall dra alla muslimer under en kam så måste man tillbe deras tro eller?
Det ÄR ingen förklaring.
För mig är det tydligt att det snarare handlar om personer med en politisk agenda, om än målad i religiösa färger,
Koranens makt kan väl jämföras med den Nazistiska ideologins. Så länge det byggs upp en tillräckligt stor maktkfaktor som utövar förtryck, våld & hjärntvätt på sin omgivning, så borde man vara lika orolig för bägge. Begriper inte varför det civilisationsmässiga förfallet orsakat av muslimskt maktutövande ska ha något frikort ?Fast om nu orden i Koranen har så stor makt så kan det vara ett bevis på att det är Guds ord!
Argumentet handlar nog mest om att de gamla biologiska rasisterna har fått byta tråd då vetenskapen har motbevisat deras insnöade teorier om olika raser. Nästa steg blir då att välja kulturen som förklaring till varför är "utvalda" och andra inte. Problemet är att även där är ju forskningsstödet minst sagt begränsat. Men som sagt: det ändrar inte faktum att vissa individer måste få tillhöra en utvald grupp och då blir det ju svårt att hantera indivder för det de förtjänar: Att få bedömas för vem man är och vad man gör, inte vilken grupp du rent subjektivt pressar in dem i.
Jag har alltid undrat varför man på SH inte debatterar den här typen av beteende mer från det perspektiv som har störst förklaringsvärde: Kön!
Det är ju så att det är män som dödar, våldtar, krigar, stjäl, slåss, hotar, bombar o.s.v.
Tänk att få se dig, JoUh, Zoidberg och alla andra som anser att födelseplats är en viktig faktor för hurdana vi är, ta debatten från det perspektivet
Jag ser att Markus redan tagit hand om detta öppna mål. Antar att du var lite trött när du skrev det där, ..för du brukar allt prestera lite hårdare nötter att knäcka för oss. Skärpning va !Förklara gärna det konstiga i den meningen?!
Det står inte:
-"Självmordsbomba inte ihjäl oskyldiga annat än i rättfärdigt syfte"
...Det står att man aldrig får ta liv så länge det inte är rättfärdigt och alla som inte kan skriva under på det påståendet borde då vara vilkorslösa pacifister och mig veterligen är knappast någon på det här forumet pacifist.
Om man inte ansåg att det i vissa fall är rätt att ta någons liv borde samtliga här vara emot Irak-invasionen och Afghanistaninsatsen. Man borde även vara emot Israels vedergällningar och avrättningen av Saddam.
Peka gärna ut var det står att det är rätt att döda oskyldiga. Hitta de texterna och jag skall ansluta mig till er som har PI som startsida och propagera för er sak.
...jag argumenterar däremot mot det farligaste som finns på jorden, och den syn som dödat och skadat flest: "vi och dem"-mentalitet. Alla som bekänner sig till den filosofin har ju också ett visst ansvar för allt våld som uppstår p.g.a. det. Där skiljer sig ju en del debattörer på SH sig inte så mycket från hatfulla imamer, rabbiner, pastorer eller paranoida diktatorer.
(plus att det är första och viktigaste delen av svaret på din första fråga. Utan "vi och dem" så blir det inget organiserat våld.)
Jag kan på rak arm inte komma på så mycket gott som har kommit ut av "vi-och-dem", möjligen med undantag av VM-finalen i fotboll och en och annan cool krigsfilm.
hint: kolla in JoUh's signatur.
Du kommer inte få mkt förståelse tror jag. Endast rejält troende (gissar jag) skulle ha verser ur den heliga skrift i sin signatur...
Dessutom en vers som tydligen ska rymma hela bibelns budskap.
Liknelsen med Fredrik och Måna var kanske inte så långt borta
Säger inte att någon av har rätt eller fel. Det är jag för dåligt insatt i. Kan bara konstatera att religiösa fanatiker är livsfarliga, oavsett vilken religion de påstår sig företräda.
Rättelse: likheten mellan islam och kristendomen är mindre än 0,95%.
Muhammed (som Gud ber(!) över enl koranen) är förebilden och var en epileptisk pedofil, Jesus var inte riktigt det. Hur du lyckas se paralleller dem emellan övergår mitt förstånd.
Det är inte omöjligt att dessa dokument innehåller detaljer angående hur amerikanska trupper förhåller sig till muslimer...
Det är väl förvisso sant. Men jag har svårt att se hur det skulle leda till att en muslim spränger sig i Stockholm. Det är ju knappast så att det straffar några amerikaner.
Om någon väljer att spränga sig i Stockholm så utgår jag ifrån att det är för att protestera mot något eller försöka påverka något som har med Sverige att göra eller där Sverige som nation är inblandat.
Wikileaks dokument om amerikanska trupper har ju inget att göra med Sverige förutom att dom ju lagrades på servrar som jag uppfattade det som var placerade i Sverige.
Du menar argumentera för rätten att ha ihjäl oskyldiga i de fall ändamålet helgar medlen?
Ska du också börja köra dryga Bonnystilen nu? Du förstår säkert vad jag menar. Jag räknas som kristen fast jag inte ens är troende. Likaså känner jag helt oreligiösa iranier som säger att de "är" mussar om man frågar. Seså, rikta in din dryghet på kånkenbärarna istället.
Varför startar du förresten inte en tråd om könets påverkan vad gäller förtryck & våld, så kan vi diskutera det där.
Står du för ditt ord förresten ?
Jag försvarar för övrigt inte islam då jag är en stor motståndare till religion av alla slag. Inte för att jag lägger skulden på religion för allt ont som skett i dess namn, utan för att den ideologiskt står emot kunskapsutveckling och personlig frihet.
Ja, epileptisk pedofil! Påstår du att han inte var epileptiker eller pedofil nu?Epileptisk pedofil. Du har verkligen satt dig in i Koranen och Islam märker jag.
Jag misstänker att det är din kristna tro som förhindrar dig att se objektivt på saken.
Om du inte visste om det innan så kan jag avslöja att bibeln inte nedtecknades samtidigt som saker hände utan först långt senare.
Alla som känner till något om det mänskliga minnet och förmågan att korrekt återberätta en historia i flera led kan räkna ut att sannolikheten för att bibeln faktiskt är ett oförvanskat återberättande av händelser är i stort sett obefintlig.
Men nu tror jag ju att du grävt ner dig i din skyttegrav och jag har ingen anledning att tro att du skulle byta sida.
Det är bara tråkigt att du har en så inskränkt syn på andra människor och religioner att du inte kan acceptera att dom existerar.
Jag har ingen inskränkt syn på andra människor eller religioner.
Bortsett från epileptiker samt pedofiler.
Har inte du något emot "epileptiska pedofiler" så säger det mer om dig än om mig...
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|