Olycka eller självmordsbombare i Sthlm?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Att man lever i en kristen kultur betyder ju inte att man är kristen.

Vilket ju även gäller muslims kultur, många från den muslimska kulturen vill t.ex inte äta fläsk trots att dom inte är religösa. För att förstå en sån sak kanske man som svenska ska fundera på hur det skulle kännas att äta hundkött eller kanske grodlår?
Finns även dom som fastar bara för att det hör till traditionen.

Själv ska jag snart fira Jul trots att jag inte tror en sekund på sagan om Jesus.

Mm. Ok.

Bifogat

• intresseklubbenantecknar.jpg
    intresseklubbenantecknar.jpg
    36.1 KB · Visningar: 25

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
"Som Fan läser bibeln" skulle passa bra som svar till varannat inlägg här...

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
SDS lät 2st muslimer samtala kring bombärendet, där en av ståndpunkterna är följande:

Vid ett tillfälle frågade hon mig vad jag tycker om stening och det vill jag egentligen inte diskutera. Jag är inte tillräckligt kunnig om det, man måste ha studerat i tiotals år för att veta. Men jag tänkte att hon förtjänar ett svar och därför sa jag att stening är ett bra straff om den dömda personen verkligen bevisats skyldig.

Kan det tolkas som att det krävs minst 10 års indoktrinering för att bli övertygad om att stening kan vara något positivt, ...men att det går att förstå även innan ?

Är det inte mysigt och spännande med alla nya infallsvinklar som dyker upp nuförtiden, som vi aldrig haft en chans att ens fundera över i det gamla Sverige. :)

Last edited:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Och här har vi några fler exempel på enskilda & vilsna personer som har missuppfattat fredens religion & kultur. Märkligt, dom verkar ha egna TV-kanaler ? :va

http://vimeo.com/16779150

Observera att detta dokument mest troligt ej har något bevis- eller debattvärde, då innehållet kommer från ej objektiva tv-kanaler.
(Bonny´s illegitimitetsparagraf #1.)

Last edited:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
...Jag antar att du inte ens brydde dig om att läsa den här artikeln när du besökte sydsvenskan..
http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1332290/Fatwaradet-fordomer-bombdadet.html
Faktum att en dagstidning finner ett fördömande av terrordåd i Sverige som anmärkningsvärt & nyhetsvärt, talar för sig tycker jag.

Om någon/många i Sverige uppskattar stening som straffmetod, borde det vara en större newsflash, eller (notera "borde") ?

Vad håller SvD på med förresten? Publicerar bild på en bomb föreställande en Moské, ...nu får dom DO på sig !!!
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/eu-saknar-regelverk-for-bombingredienser_5815849.svd

Bifogat

• Bombklocka.JPG
    Bombklocka.JPG
    26.7 KB · Visningar: 27
Last edited:

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Svenska Dagbladet publicerade en läsvärd artikel av Mustafa Can.

Mustafa Can: ”Inte i mitt namn”
KOMMENTAR | Mustafa Can om självmordsattacken i Stockholm

Publicerad: 13 december 2010, 16.13. Senast ändrad: 16 december 2010, 13.14
2010-12-13 16:13:09

KOMMENTAR Självmordsattacken i Stockholm är en påminnelse om att vi inte lever avskärmade från omvärlden. Frågan är hur den kommer att påverka våra attityder – vi som inte tror på en kamp mellan civilisationer, utan en mellan galenskap och förnuft, skriver Mustafa Can.

Några timmar efter den första självmordsattacken i Sverige blir jag uppringd av en vän som undrar om jag följt händelseutvecklingen, om jag i egenskap av journalist vet något mer om motivet, vem mannen är/var. Jag svarar att jag vet lika lite som alla andra.

– Fy fan, säger min vän.

– Fy fan, svarar jag.

– Ja, fy fan, upprepar han.

Efter några sekunders tystnad suckar vännen och tar till orda igen:

– Hur känns det?

Jag vet inte om jag ska uppfatta frågan som hur jag som muslim känner inför att en religiös extremist begår en terrorhandling i mitt namn. Jag undrar inte om han ställer samma fråga till sina etniskt svenska grannar. En tanke slår mig: hur har han känt de gånger unga män i svenskhetens eller i den ariska rasens namn bränt flyktingförläggningar eller mördat människor? Tanken stannar dock vid en tyst fundering.

Kanske borde jag säga att jag inte är det minsta förvånad. Varför skulle det som inträffat i England, Spanien eller Frankrike inte ske i Sverige? Självmordsattacken är en påminnelse om att vi inte lever avskärmade från omvärlden.

Först när jag läser utskriften av den ljudfil som skickades till TT hör jag frågan igen – trots att vi ännu inte vet om den skickades av självmordsbombaren: hur känns det?

”Och till alla muslimer i Sverige säger jag: sluta fjäska och förnedra er själva för ett förnedrande liv långt från islam. Hjälp era bröder och systrar och frukta ingen och inget …” säger rösten.

Alla muslimer? Jag och 400 000 människor till med andra ord. Vilka har jag fjäskat för? Består min förnedring i att jag väljer ett sekulariserat samhälle, där människan tillåts praktisera sin tro så länge den inte inskränker på andras fri- och rättigheter, framför att leva i en shariastat där koranviftande mullor sätter gränsen för minsta vardagliga handling?

”Nu är det dags att slå till, vänta inte längre. Kom fram med vad än ni har även om det är en kniv och jag vet att ni har mer än en kniv att komma med.”

Inte bara jag, utan majoriteten av muslimerna i Sverige, vare sig de är ateister eller troende, har mer än en kniv att komma med i händelse av ett heligt krig. Men du eller ni som vill beröva mig friheten att försvara homosexualitet, sex före äktenskapet eller Lars Vilks rätt att teckna vad han vill – vilka intentioner han än har – måste först gå över mitt och många andra lik innan ni kan kapa huvudet av västerlandets otrogna. Eller har ni förträngt att en hel del av muslimerna i Sverige lämnade hem, familjer, smaker, dofter och barndomsljud för att slippa leva under det religiösa paradis ni förespråkar? Skulle samma människor som vandrade över snöklädda berg med barn i famnen, slavarbetade i gränsstäder, trängdes på lastbilsflak och i containrar där de tävlade om luften med andra flyktingar plötsligt avsäga sig friheten de riskerat livet för, för att i stället böja huvud inför den som lockar med sprängdeg och en kungsväg till ett framtida lyckotillstånd?

Men det finns människor som hyser ett slags perverterad hatkärlek till era åsikter och handlingar. De som, likt Jimmie Åkessons sekreterare, ropar ”äntligen” efter en självmordsattack (Alexandra Brunell skrev på Twitter: ”Är det nu man får säga ’vad var det jag sa?’ #äntligen”). De behöver er för att bekräfta rättfärdigheten i sin uppfattning om världen. Också de säger att människor vägrar låta sig väckas ur sin trygghetsslummer trots att världen står i brand. Barbarin, heter det, har kommit innanför grinden och slagit läger mitt ibland oss.

Även de gör allt för att rädsla och misstänksamhet ska härska. Hos dem heter det också att varje tunnelbanevagn, varje taxibil, varje Mustafa eller Aysa är ett potentiellt massförstörelsevapen. Liksom er basunerar de ut att Stockholm och Sverige aldrig kommer att bli vad det en gång var.

Förvisso är allt föränderligt, men i den mån Sverige förändras beror det mer på hur självmordsattacken påverkar våra attityder. Alltså alla vi andra som inte tror på en kamp mellan civilisationer, utan en mellan galenskap och förnuft.

Ni utlovar färdiga moralprogram där människan är gjuten i ett enda stycke. Den människa som desperat strävar efter en entydig identitet uppfinner alltid tydliga fiender.

Genom att ge löfte om en fast identitet åt människan erbjuder ni en ändlig värld. Som om begäret efter ändlighet inte är ofrihet i sin renaste form. Som om friheten inte uppstår mellan oss, utan finns inom oss.

Historien visar att när människan i övermod upphör att intressera sig för omvärlden, när hon mister sin nyfikenhet och i stället isolerar sig i självtillräcklighet, när hon i stället för att blicka bortom bygden blir en lokal trivselfundamentalist, när hon vårdar sin kroniska oskuld och tröstar sig med tron på sin egen moraliska och kulturella överlägsenhet, när hon sätter en absolut och oöverskridlig gräns vid etniciteten, religionen eller bygden – ja, då börjar dödsklockorna alltid att ringa.

För att ge ett annat svar på frågan ”hur känns det?”

Inte i mitt namn, era jävlar!

Mustafa Can

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Faktum att en dagstidning finner ett fördömande av terrordåd i Sverige som anmärkningsvärt & nyhetsvärt, talar för sig tycker jag.

Å ena sidan gapar och skriker ni dagarna i ände efter att "de" skall ta avstånd och fördöma men tydligen skall inte media få publicera dessa fördömanden... :va:va

Hur skall ni ha det?

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Mitt svar var från början inte ämnat för dig.
Din nivå är satt sedan tidigare. Har du ingen aning om vad det innebär att pedofilen var epileptiker så är det ingen idé att ödsla tid på att ens försöka föra en islam-diskussion med dig.
Adjö.

Jag fattar fortfarande inte vad det har med saken att göra att han var epileptisk?
Menar du att eftersom Muhammed enligt din utsago var epileptisk så är Islam en sämre religion? Förklara gärna sammanhanget i så fall.

Om man skulle jämföra vilka som dödat mest människor i religionens namn så ger jag mig sjutton på att kristendomen leder i och med alla som dom torterat och dödat i samband med korståg, spanska inkvisitionen och liknande.

Kristendomen har alltid varit bakåtsträvande, trångsynt och självgod. Man var till exempel länge djävligt positivt inställd till att tortera eller avrätta dom som påstod exempelvis att jorden var rund. Eller att jorden inte var i centrum av universum.
Eller varför inte det faktum att påven fram till helt nyligen har fördömt bruket av kondomer då det ju uppmanar till synd. Skit i att folk dör som flugor i Aids vars framfart faktiskt skulle kunna dämpas om man bara använde lite skydd.
Eller varför inte det faktum att han hävde bannlysningen av dom där dårarna i SSPX i samma veva som dom gick ut och sade att judeförintelsen aldrig inträffat.
Eller att han hävdade att kampen mot homosexualiteten var lika viktig som kampen mot regnskogsskövlingen.

Men det är klart att det är mycket värre att Muhammed var epileptiker.:död

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Å ena sidan gapar och skriker ni dagarna i ände efter att "de" skall ta avstånd och fördöma men tydligen skall inte media få publicera dessa fördömanden... :va:va

Hur skall ni ha det?
Läs igen, ..jag skrev att det är talande att dom behöver göra det, inget annat. Kan inte heller dra mig till minnes något gapande & skrikande krav på kollektivt avståndstagande. Men friska gärna upp mitt minne.

Din reaktion liknar mer när media reflexmässigt antar/påstår att "jaha, nu kommer SD att utnyttja denna händelse på omoraliskt möjliga vis" eller "jaha, nu kommer gemene man att skrika & spotta efter precis varenda muslim dom ser", ..för att uppbära den allmänna bilden av den onde och imbecille svensken & Sverigedemokraten. Något påvisande av det samma brukar vara svårare att hitta.

"- Titta, de har t.o.m egna propagandakanaler!"
...säger han med ett förvånat tonfall och klipper in en länk han kommit över på PI, Fria Tider, Flashback eller någon patriotisk kanal på Youtube....
Har du anammat Bonnys fantastiska illegitimeringsparagrafer nu &så, ..trodde faktiskt du höll dig för god för det.
Speciellt sedan du lovat gå över till "vår sida" !! :fakta

För det ser ju alla, ..att det e bara ihopklippt & fotosjoppat (troligen av SD) alltihop i dom där TV-klippen. Absolut inget att ta notis om !

Last edited:

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Jag fattar fortfarande inte vad det har med saken att göra att han var epileptisk?
Menar du att eftersom Muhammed enligt din utsago var epileptisk så är Islam en sämre religion? Förklara gärna sammanhanget i så fall.

...............

Men det är klart att det är mycket värre att Muhammed var epileptiker.:död

Jag har inte sagt att det negativa var att han epileptisk utan att han var pedofil. Om du och den andra plantan lär er läsa så ser ni att jag skrivit "epileptisk pedofil".

Att han var epileptisk (mest ett konstaterande) syftar på att han fick epilepsianfall och trodde sig då få en uppenbarelse av en av Allah utsänd ängel.

Ni kan hoppa upp och gny bäst ni vill om kristendomen, påven, korståg och allt vad det kan vara. De är inget jag försvarat och det höjer inte pedofilens (ja, den epileptiske) aktier.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning