Olycka eller självmordsbombare i Sthlm?

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag har inte sagt att det negativa var att han epileptisk utan att han var pedofil. Om du och den andra plantan lär er läsa så ser ni att jag skrivit "epileptisk pedofil".

Att han var epileptisk (mest ett konstaterande) syftar på att han fick epilepsianfall och trodde sig då få en uppenbarelse av en av Allah utsänd ängel.

Ni kan hoppa upp och gny bäst ni vill om kristendomen, påven, korståg och allt vad det kan vara. De är inget jag försvarat och det höjer inte pedofilens (ja, den epileptiske) aktier.

Ok. Så du menar att du vet att det var epileptiska anfall som gjorde att muhammed såg syner.
Jag har väldigt svårt att tro att du har något som verkligen kan styrka det.

På samma sätt har jag väldigt svårt att tro att du med säkerhet kan säga att dom syner och uppenbarelser som nämns i bibeln inte beror på fysiska eller psykiska åkommor.

Det är en hel del som man inte med säkerhet kan säga om saker som var för så länge sedan. Dom kristna hävdade ju till exempel länge att turinsvepningen var jesus svepning. Detta trots att dateringar visar att den är 1300 år för ny plus att det finns dokument från vatikanen som säger att den är en nytillverkning från 1300 talet.
Och att en buske spontant skulle börjat brinna varpå någon gud skulle ha kastat ner stenplattor med inskriptioner tror jag inte för ett ögonblick på. Han tände själv eld på busken för att få ljus så han såg att själv hacka in inskriptionerna.

Vad gäller det där med pedofili så är det väl i så fall inget som är signifikant för Islam. Det är ju inte alltför ovanligt med präster som gillar korgossar och liknande. Det har det ju rapporterats om fler än en gång i media. Dessutom så har ju vatikanen försökt mörka detta genom att muta familjerna till tystnad och därigenom ställt sig bakom företeelsen.

Det finns ett talesätt som lyder "Kasta inte sten när du står i glashus"
Att försöka kasta skit på en annan religion när samma saker har hänt i mycket större omfattning i modern tid inom ens egen religion funkar inte så djäkla bra.

Personligen så tror jag inte på någon religion. "Religion ist opium des volks"

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Vad gäller det där med pedofili så är det väl i så fall inget som är signifikant för Islam. Det är ju inte alltför ovanligt med präster som gillar korgossar och liknande. Det har det ju rapporterats om fler än en gång i media. Dessutom så har ju vatikanen försökt mörka detta genom att muta familjerna till tystnad och därigenom ställt sig bakom företeelsen.

Det finns ett talesätt som lyder "Kasta inte sten när du står i glashus"
Att försöka kasta skit på en annan religion när samma saker har hänt i mycket större omfattning i modern tid inom ens egen religion funkar inte så djäkla bra.
Men du missar målet ganska kraftigt här.
Konstaterade 52 miljoner barnbrudar samt lagstiftning som tillåter giftermål med flickor från 6 års ålder och samlag från 9, genomsnittgiftesålder på 14, ...det jämför du med störda prästindivider som inte har någon officiell uppbackning för det dom gör.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Men du missar målet ganska kraftigt här.
Konstaterade 52 miljoner barnbrudar samt lagstiftning som tillåter giftermål med flickor från 6 års ålder och samlag från 9, genomsnittgiftesålder på 14, ...det jämför du med störda prästindivider som inte har någon officiell uppbackning för det dom gör.

Hur många länder tillåter samlag från 9 år? Oavsett så är det galet vidrigt men hur utbrett är detta?
800px-Age_of_Consent_sv.png

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Satt och gick igenom en lista från någon HIV & AIDS-organisation och utöver Yemen från Wikipedia hittade jag inga andra länder som stack ut med att göra barn "lovliga"...
http://www.avert.org/age-of-consent.htm

De som går lägst där är bl.a Vatikanen med 12 och sedan ett par länder,uteslutande Kristna ,som Spanien med 13...

Hittar inga länder som går ner mot 10 eller under.
Sen finns det ett par länder som saknar uppgift men där är väl den gemensamma nämnaren att de ofta är krigsdrabbade eller som Somalia, saknar centralmakt värd namnet..

Alla länder som legaliserar sex med barn är värda allt fördömmande.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Hur många länder tillåter samlag från 9 år? Oavsett så är det galet vidrigt men hur utbrett är detta?

Eftersom Sharialagar i praktiken ofta övertrumfar ev parlamentariska lagar, samt att det varierar regionalt med traditioner (samt med eskalerande extrem islamism) så är det svårt att hävda exakta siffror regionvis. Vad jag tidigare lagt på minnet, och hittar nu, är vanligaste praxis att nedre gräns saknas för ett "giftermålskontrakt" men att man i övrigt hävdar Muhammeds nivåer som de att efterfölja (dvs 6 för giftermål & 9 för samlag):
[YOUTUBE-ID]Ak0_UvzjgnU[/YOUTUBE-ID]

Här är &så omfattande studie om barnäktenskap, men den omfattar mestadels Afrika & ej mellanösternläderna. Antar att det är otillgängligare att bedriva statistisk forskning där kanske.

Bifogat

• Marr.JPG
    Marr.JPG
    42.8 KB · Visningar: 56
  • Marr2.JPG
    Marr2.JPG
    42.2 KB · Visningar: 54

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Ganska mycket "humor" här.

Snubben hävdar att i vissa länder där det är kallt, får kvinnor inte mens förrän de är 22. Men i Yemen får dom det ofta när dom är 8, och är därför är påsättbara då.

Vidare hävdas att pga västerländska promiskuösa traditionor, är det i många av "våra" länder sällsynt att hitta en 10-12 åring som fortfarande är oskuld.
Påtvingande sex är tydligen &så ok i våra länder, ..den uppfattningen förklarar ju en del besvärande statistik.
[YOUTUBE-ID]dlrJxaxaHRU[/YOUTUBE-ID]

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Ok. Så du menar att du vet att det var epileptiska anfall som gjorde att muhammed såg syner.
Jag har väldigt svårt att tro att du har något som verkligen kan styrka det.

Du höll dig till ämnet i två meningar. Resten av ditt inlägg var återigen smörja som varken jag hävdat eller tillför något till denna diskussion.

Tja, kan du styrka att pedofilen inte hade epileptiska anfall?? Han kvalificerade sig till wikipedias lista över kändisar som lider av epilepsi iaf..

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
SDS lät 2st muslimer samtala kring bombärendet, där en av ståndpunkterna är följande:

Vid ett tillfälle frågade hon mig vad jag tycker om stening och det vill jag egentligen inte diskutera. Jag är inte tillräckligt kunnig om det, man måste ha studerat i tiotals år för att veta. Men jag tänkte att hon förtjänar ett svar och därför sa jag att stening är ett bra straff om den dömda personen verkligen bevisats skyldig.

Kan det tolkas som att det krävs minst 10 års indoktrinering för att bli övertygad om att stening kan vara något positivt, ...men att det går att förstå även innan ?

Är det inte mysigt och spännande med alla nya infallsvinklar som dyker upp nuförtiden, som vi aldrig haft en chans att ens fundera över i det gamla Sverige. :)

Det är en klassiker inom sektkulturer.
Om du ifrågasätter, så har du inte studerat tillräckligt länge. Scientologerna kör stenhårt med den.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Här är &så omfattande studie om barnäktenskap, men den omfattar mestadels Afrika & ej mellanösternläderna. Antar att det är otillgängligare att bedriva statistisk forskning där kanske.
Åter blir det aktuellt att fråga om du har läst rapporten och vad det är som gör att du anser dig så lämpad att tolka den.
Har du utbildning i något som med god vilja kan anses vara releterat till frågan? Eller är det bara det att du är ovanligt smart och begåvad? Du vill ju trots allt att jag ska ta dina inlägg på allvar och jag undrar varför. Att du hittar info på främlingsfientliga bloggar och hemsidor är knappast vad jag anser relevant.

Menar du att rapporten framhåller islam som en viktig faktor för att förklara barnäktenskap? Var exakt står i så fall det!?
Tvärtom står på s 25 att religion ses som den femte viktigaste förklaringen men att det inte går att peka ut en enskild religion.

Du får gärna håna mig bäst du vill men visa VAR i rapporten de pekar ut islam, jag utgår ifrån att det är därför du klippte in den. Och om det är ett metod fel i statistiken så får du peka ut det också!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har du utbildning i något som med god vilja kan anses vara releterat till frågan?

Herregud vilket svårt fall av hybris du är. :lol
Eller skall man läsa det som att du kommer hålla dig utanför alla diskussioner som inte rör psykvård?

:hej

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Eller skall man läsa det som att du kommer hålla dig utanför alla diskussioner som inte rör psykvård?

:hej

Väldigt enkelt: Han publicerar kreativa tolkningar av olika studier, detta är inte första gången. Han drog upp en gammal goding med Hjelm för en vecka eller två sedan om en studie av 27 våldtäktsdomar som han menade berodde på "kultur". Författaren själv drog iofs inte den slutsatsen. Se själv: http://www.kau.se/sites/default/fil...kulturgenererad_grov_brottslighet_m_42199.pdf Står längst upp i andra kolumnen.
Hans egna tolkningar måste bero på att han är oerhört insatt och kunnig, eller att han är okunnig och manipulativ. Teoretiskt kan han iofs även vara kunnig och manipulativ. Tycker du inte att det är intressant att veta vilket det är? För mig handlar det ju om jag ska ta honom på allvar eller inte...

Ta detta senaste: läs artikeln och se om du hittat att författarna propagerar för Zoidbergs syn att islam skulle ha ett stort förklaringsvärde för barnagifte. Jag har snabbläst men inte sett något, du kan ha bättre tur.

För övrigt har han innan också publicerat hemmasnickade teorier om kulturens påverkan på ditt beteende. Han tyckte jag skulle läsa om det i en nybörjarbok om psykologi. Ingen dum idé, men inte ens i dem finns ju hans teori med...

Att han sedan är mer verbal än de flesta är en annan sak.

På vilket sätt denna undring kopplas till min eventuella hybris förstår jag inte.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Väldigt enkelt: Han publicerar kreativa tolkningar av olika studier, detta är inte första gången. Han drog upp en gammal goding med Hjelm för en vecka eller två sedan om en studie av 27 våldtäktsdomar som han menade berodde på "kultur". Författaren själv drog iofs inte den slutsatsen. Se själv: http://www.kau.se/sites/default/fil...kulturgenererad_grov_brottslighet_m_42199.pdf Står längst upp i andra kolumnen.
Hans egna tolkningar måste bero på att han är oerhört insatt och kunnig, eller att han är okunnig och manipulativ. Teoretiskt kan han iofs även vara kunnig och manipulativ. Tycker du inte att det är intressant att veta vilket det är? För mig handlar det ju om jag ska ta honom på allvar eller inte...

Ta detta senaste: läs artikeln och se om du hittat att författarna propagerar för Zoidbergs syn att islam skulle ha ett stort förklaringsvärde för barnagifte. Jag har snabbläst men inte sett något, du kan ha bättre tur.

För övrigt har han innan också publicerat hemmasnickade teorier om kulturens påverkan på ditt beteende. Han tyckte jag skulle läsa om det i en nybörjarbok om psykologi. Ingen dum idé, men inte ens i dem finns ju hans teori med...

På vilket sätt denna undring kopplas till min eventuella hybris förstår jag inte.

Jag tycker det är ganska bra om allt får tas upp till diskussion, så att folk med mer information och kunskap kan slå hål på det som är felaktigt. Får man inte lov att länka till tvivelaktiga undersökningar så kanske dessa tas som sanning i ens egen lilla värld, ifall de får stå oemotsagda?

Sedan vore det ganska tråkigt att endast få diskutera det område man är expert på. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag antar att det inte bara är förvånande för, utan till och med förolämpande mot, dig att någon annan påstår sig kunna något. Vad kallas sådan diagnos, narcissist skulle en simpel typ som jag själv gissa.

Du skrev:
bonny skrev:
Har du utbildning i något som med god vilja kan anses vara releterat till frågan?

Möjligen missförstod jag dig men det låter nästan som du tycker man skall endast uttala sig om man har utbildning i den specifika frågan. I så fall antar jag att du skall pallra dig bort till någon psyk-tråd och häcka där 4-ever and ever. :banana

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Mä hallö! Tror det var Badger som konstaterade att man inte får ha en åsikt om något vad gäller samhället om man inte har minst en master. Man lär sig nämligen att kritiskt granska källmaterial eller vad det var, så vad man har studerat spelar ingen roll. En kvantfysiker har mycket lättare att förstå orsak och verkan vad gäller barnäktenskap än random gymnasieslusk.

Fast det verkar å andra sidan som om Bonny faktiskt menar att man måste ha utbildning i Statistik om barnäktenskap för att kunna förstå de där diagrammen. Jag älskar verkligen den inställningen. Samma som gör att Conny vid bandet vägrar sopa golvet runt sin station för att de inte har fått utbildning i det.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Åter blir det aktuellt att fråga om du har läst rapporten och vad det är som gör att du anser dig så lämpad att tolka den.
Har du utbildning i något som med god vilja kan anses vara releterat till frågan? Eller är det bara det att du är ovanligt smart och begåvad? Du vill ju trots allt att jag ska ta dina inlägg på allvar och jag undrar varför. Att du hittar info på främlingsfientliga bloggar och hemsidor är knappast vad jag anser relevant.

Menar du att rapporten framhåller islam som en viktig faktor för att förklara barnäktenskap? Var exakt står i så fall det!?
Tvärtom står på s 25 att religion ses som den femte viktigaste förklaringen men att det inte går att peka ut en enskild religion.

Du får gärna håna mig bäst du vill men visa VAR i rapporten de pekar ut islam, jag utgår ifrån att det är därför du klippte in den. Och om det är ett metod fel i statistiken så får du peka ut det också!

...har sagt det förut & säger det igen. Jag kör gärna snygg stil med saklig & respektfull ton. Men när du gång på gång fabulerar om mig som person, istf att bemöta argument & fakta, så får jag erkänna mig vara lite dålig på att inte ge tillbaks med liknande mynt.

Du har ju säkert jättefin utbildning, och då borde det väl fungera med argumentation istf demonisering ? Du borde ju kunna ha en fullständig orgie i faktasågning med tanke på mina bombmattor och hur, på olika sätt, fel informationen i desamma är, vilket du istället konstaterar på ren känsla (skickligt !).
Visa var presenterad fakta brister, var & hur jag läser & tolkar fel istf att påstå att jag gör det. Jag är inte perfekt, kan ha fel & är mottaglig för konstruktiv & saklig kritik.
Jag läser inte heller rapporter från pärm till pärm (det tar rätt lång tid), ..gör du ?

En hypotetisk principfråga:
Om en uttalad rasist & en uttalad humanist presenterar motstridiga fakta i ett ämne, och det visar sig att rasistens fakta är den korrekta. Vems fakta bygger du då dina ståndpunkter på ?

Och presentera gärna vilka informationskällor du menar vara tvivelaktiga, för vi har uppenbart olika definition på vad begreppen rasism & främlingsfientlighet betyder.

Angående tolkningar av rapporter o dyl:
Jag skiter (i princip) fullständigt i vad en rapportskapare gör för tolkning, eller drar för slutsats av innehållet i samma rapport, ...i de fall jag ser risk att samma skapare är bojad/drivande till konstruerade sanningar (ganska ofta).

Exempel på varför:
Rapporten BRÅ 1996:2 gav överrepresentationssiffror beroende på födelseland enl graf nedan där infödda svenskar har faktor 1. Min gymnasie-, för att inte säga mellanstadiematematik, tillsammans med den nivå av logisk- & analytisk förmåga jag blivit tilldelad, säger mig ganska klart vad effekten blir om de mest överrepresenterade grupperna växer kraftigt/mångdubblas.

Beaktat att Sverige, år ut & år in, av västländer kapitamässigt mottagit i särklass flest personer från den mest överrepresenterade regionen, ...den största asylgruppen i dagsläget är Somalier, och 23% av dessa som söker sig till "västvärlden" (varav vi representerar 1-2 %) kommer till Sverige, ...beaktat att vi 2007 tog emot 49% av alla Irakier som tog sig till EU, ...beaktat att det idag befinner sig i storleksordningen uppskattningsvis 1 miljon individer från de överrepresenterade länderna så kan det enl min amatörmässiga slutledningsförmåga bara leda till en sak. Nämligen något liknande i nedan graf gällande anmälningsstatistik för sexualbrott.

Vad säger då BRÅ, och deras analys om detta (enl dig att rätta sig efter) ? :
BRÅ 2008:13 Våldtäkt mot personer 15 år & äldre, utvecklingen under 1995-2006:
"Brå:s slutsats är att den markanta ökningen av våldtäktsanmälningar mellan 1995 och 2006 främst förklaras av en förhöjd anmälningsbenägenhet av framför allt mindre grova våldtäkter av obekanta eller ytligt bekanta personer som tidigare bortförklarats och bagatelliserats, men nu tolereras i mindre utsträckning."
...sedan påspätt med lite "mäns våld mot kvinnor", lite "nöjesliv", lite "alkohol", osv, osv.

Inga faktauppgifter gällande den påstått ökade anmälningsbenägenheten för den aktuella perioden finns.

Jag ställde frågan till BRÅ, om det fanns något konkret gällande undersökningsperioden, som den slutsatsen grundas på. Inget svar har kommit på det mailet, skickat både till rapportförfattaren & BRÅ:s infoadress.
Det har i andra fall inte varit något problem att få hjälp med svar på varken frågor eller kompletterande statistik & siffror.

Och till sist, ...det finns FÖRSTÅS inte ett ord om att en invandrings-/mångkulturpolitik skulle vara en påverkande faktor.

Tillhörande kuriosa är att författaren, Klara Hradilova Selin, innan hon invandrade från Polen, enligt intervjuartikel i Polsk media, frekvent agade sina barn. Men sade sig nu ha slutat med det och hänvisade tidigare beteende till kulturell påverkan i ursprungslandet.

Vad säger din högutbildade magisteranalys om BRÅ:s, resp min slutsats i detta fall ? Är det ett fullständigt felantagande att våldtäkterna skulle öka om överrepresenterade grupper växer? Är det helt tokigt att vara ifrågasättande & tänka själv gällande rapportmakares slutsatser & analyser även om man inte har magisterexamen ?

Och som jag försökt få svar på många gånger, ...hur gick din egen analys till, när du kom fram till att Finnarna var boven i dramat i Ann-Christine Hjelms rapport (en rapport beställd av BRÅ btw) ? Var den representativ för högutbildad analys- & slutledningsförmåga?

Leif GW Persson om sin tid på BRÅ:
"Vi bedriver inte fri forskning, utan vinklar rapporterna så att de passar regeringen."

I en serie artiklar i Aftonbladet 2002 klagar forskare på BRÅ över att Rådet utövar regeringsbeställt arbete. "Det är en katastrof överallt på BRÅ", uttalade psykiatriprofessor Sten Levander. "BRÅ:s uppgift är att fabricera forskning som justitieministern tycker om".

Bifogat

• ÖRSB19962.JPG
    ÖRSB19962.JPG
    73.3 KB · Visningar: 78
  • Sexualbrott.JPG
    Sexualbrott.JPG
    64.1 KB · Visningar: 63
Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO