Jag är snäll, men jag orkar ärligt talat inte ÄNNU en gång här på SH "hålla er hand och över gatan". Googla tidigare islam-trådar här så kan du se var.
Har Sverige väl släppt in islam/muslimer så kommer de inte nöja sig med hunsas och anpassas efter rådande regler, utan det är deras regler som gäller. På ett eller annat sätt.
Om du anser att religionslektionerna är "facit" har jag inget mer att säga dig.
Nej. Men jag menar att en del av det som sades på religionslektionerna faktiskt var sant. Men det är inte det jag baserar mina åsikter på.
Pratar du med människor som faktiskt är muslimer så vet du lite mer än så.
Nu är jag visserligen själv ateist eller möjligen agnostiker men jag tycker det är lite intressant att folk med olika religiös tillhörighet absolut måste hata varandra.
Om du aktivt söker efter information om vad Islam och Koranen faktiskt är och jämför med vad kristendomen och Bibeln säger så kommer du att upptäcka att det är i stort sett samma sak.
Faktiskt är dom såpass lika att man skulle kunna anta att det är samma bok men nedtecknad av olika personer där man bara namngett huvudpersonen olika (Jesus kontra Muhammed).
Och dom 5% som skiljer kan mycket väl vara förvrängningar när vandringssägen går runt innan den slutligen nedtecknas.
Att en person som utövar Islam säger att man enligt den Muslimska tron måste spränga sig själv betyder inte att den muslimska tron faktiskt säger det. Det betyder bara att det finns knäppskallar även inom Islam likaväl som inom den kristna världen.
Det finns katolska präster som förgriper sig på barn och Vatikanen försvara detta. Eller försöker i vart fall muta de drabbade familjerna till tystnad.
Det finns muslimer som spränger sig själva och det finns Imamer som säger att dom gjorde det i Islams namn.
Inga av dessa företeelser betyder dock att någon av religionerna står för något ont.
Islam är inte ond likaväl som kristendomen i sig inte är ond.
Det råkar bara finnas oerhört korkade människor som på olika nivåer utövar dessa religioner.
Och korkade människor finns ju överallt. Det kommer man inte undan.