Olycka Linköping

CoolLikeIce

flumm
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Fz6 -04
RuffRyder skrev:
Först vill jag säga att jag hoppas verkligen mc-föraren klarar sig, håller tummarna!

Igår fick jag ett samtal av brorsan strax innan kl 20 att han är vid braskens bro och en blå hoj och volvokombi har krockat och är väldigt mosade... genast fick man hjärtat i halsgropen, "är det nån man känner".
Så började rundringning till alla polare som kör hoj, som tur är ingen av dem.
Jag och Zormin hade precis avslutat en kort runda knappt 1h innan.
Det fick mig att fundera än en gång på riskerna, och det jävliga faktum att när bilister gör fel kan det betyda mycket allvarliga skador för hojföraren/döden.

Nu till nåt som gör mig jävligt förbannad. :mad:

Jag blir så jävla trött på att bilister som gör fel och orsakar en olycka alltid skyller på "han kom i så hög fart"... och jag har fått uppfattningen att det är accepterat från polisen/allmänhetens sida att "jo, se där, de där galningarna på sporthojar... de kör som idioter och nu får dem skylla sig själva".
Hur många tänker att föraren kanske tom körde lagligt i den sträckan när bilisten bara hoppar ut framför denna. Enl. uppgift fanns inga bromsspår vilket tyder att MC-föraren inte hann reagera! Och sträckan det handlar om är inte en möjligt att få upp nån fart på att tala om OCH inte ens bilisterna håller 50-begräsningen där.

Hur många gånger har vi inte hört det som står i fetstil ovan förut? Hur ofta är sanningen som det står? Att MC-föraren kom i hög fart rakt in i sidan när bilisten ska svänga vänster? I korsningen det handlar om har bilisten väjningsplikt (kör ut från bensinmackarna)... hur kan man missa hojen, kl var väl ca 19:30 och INTE mörkt. :huvet

Jag vet inte VEMS fel det var i det här fallet, men jag kan inte låta bli att bli förbannad över att MC-förares "höga hastighet" alltid nämns, bara som en ursäkt/förklaring. När ska bilisterna ställas till svars att dem kör ut i en korsning som de har väjningsplikt för?

Peace!
/Ruff Ryder

Jag måste säga att jag håller med om att bilförarna borde skärpa sig.... jag har bara haft körkortet i 3 dagar nu ! och har redan hunnit märka att bilarna har lite respekt för mig när jag kommer och kör med min mc. dom svänger ut trots att jag kommer och kör (Och jag har inte kört för fort !), och tränga sig vill dom oxå göra!! Märker stor skillnad eftersom jag kört bil varje dag samma sträckor.., :mad:

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...