Motherofgod
Sporthojsnörd
- Gick med
- 12 Aug 2022
- Hoj
- 2006, Yamaha FZ6-S 1999, Honda VFR800fi 2022, Honda CBR650R
Tjena, körde vält med hojen idag. Körde långsamt i en kurva då det var regnigt väder men det var ett extra halt område på vägen så däcken bara gled undan och jag hamnade i backen. Hojen fick en del kosmetiska skador samt blinkers och handtaget till frambromsen gick men ABS och motorlampan lyser samt hittar inte rätt växel i displayen. Lyckades dock köra hem den långsamt så jag tror det är mest någon sensor eller något elektroniskt som behöver ställas in igen.
Frågan är dock vad som händer nu med försäkring och reparationer och allt det där. Jag har redan gjort en skadeanmälan över internet, vad är nästa steg? Att ta den till en verkstad och få en offert eller lägger man ut sålänge tills försäkringen betalar tillbaka? Det är min första olycka. Är i Österrike dessutom, så om det finns någon som har erfarenhet med att reparera i utlandet så är jag idel öra.
Frågan är dock vad som händer nu med försäkring och reparationer och allt det där. Jag har redan gjort en skadeanmälan över internet, vad är nästa steg? Att ta den till en verkstad och få en offert eller lägger man ut sålänge tills försäkringen betalar tillbaka? Det är min första olycka. Är i Österrike dessutom, så om det finns någon som har erfarenhet med att reparera i utlandet så är jag idel öra.