Olycksfallförsäkring

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Nu har jag rotat lite mer i LF olycksfallsförsäkring, och killen som igår påstod att den inte gällde för motorsport har ändrat sig, den gäller för motorsport. Priset hos LF är lite högre än de ni nämner, 492/år för 10 PBB och ganska linjär prisökning till 1855 för 50 PBB. Familjen är dock inte medförsäkrad och det ingår ingen livförsäkring.

Snackade också med Henrik Olofsson på SVEMO och fick tips om Skandias försäkring, har inte snackat med dem ännu men om SVEMO rekommenderar den så borde den ju gälla för RR. De pris Henrik gav mig var ett par hundra lägre än LF's.

För att kunna få ersättning för trasig skyddsutrustning (hjälm osv) på en Allrisk försäkring verkar det också som att det gäller att ha rätt försäkringsbolag. Enligt Henrik på SVEMO ska då Folkam vara bra.

Stev-O

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2006
Hoj
Hornet 600 -05
... det var ganska äckligt att försöka torka sig i häcken med vänster hand när man är högerhänt. Fick gå direkt in i duschen efter första försöket !:arsele :D

Haha... funderade just på detta när jag bröt handleden, som tur var det vänster och jag är högerhänt... men tanken kom upp... tänk om det varit högerhanden!!!

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag fick pengar för min hjälm. Jag var helt ärlig och sa attd et var på bana, oregistrerat tävlingsfordon, träning inför tävling etc men de gick med på det ändå.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag fick pengar för min hjälm. Jag var helt ärlig och sa attd et var på bana, oregistrerat tävlingsfordon, träning inför tävling etc men de gick med på det ändå.

Från vilken försäkring fick du ersättning? Hemförsäkring med allrisktillägg (drulle :D )?

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös

Oj det var bra att veta. Då ska jag också söka för min hjälm och handskar som gick åt skogen, hade ingen aning om en olycksfallsförsäkring kan täcka sådant. Ska hem och kolla vad det är jag har tecknat egentligen.

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Olycksfallsförsäkringen. Drullighet vet väl dit f-bolag om vid det här laget. ;)

Suck, det verkar vara olika mellan länen isf för länsförsäkringar. Jag fick idag beskedet att olycksfallsförsäkringen ENDAST täcker kroppen. Utrustningen täcks eventuellt av en allriskförsäkring, men där skiljer det sig alltså mellan bolagen. Djungel är bara förnamet.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0