Jag tycker du är klok och förnuftig, samtidigt väldigt kunnig på många områden - respect som dom säger i nile city, men jag tänker på alla anhöriga här som får sitta och läsa spekulationer som tråden ger upphov till..samt hur trådskaparen gladeligen slänger ut nya notiser, med hopp om att vara före alla andra med rapporteringen.
Det är fel upplägg, fel tillvägagångssätt, fel stil.. Många tar illa vid sig, och ingen säger ngt, folk snackar, men ingen vågar skriva ut tankar/åsikter.
Jag drar inte bara upp egna åsikter här, utan det är inkl många jag pratat med som tycker likadant, men som "inte orkar" säga ifrån.
Min tanke går i motsatt direktion, jag tycker man skall diskutera vad som kan göras för att förhindra olyckor, istället för att spekulera kring vad som redan skett
Ang kids som nyss tagit kk mm, så tror jag ytterst få tar åt sig av vad man hör talas om. Ingen avskräcker, varken böter, eller info om olyckor. Jag tror det handlar om varje individ ifråga, jag själv har alltid varit feg och respekterat maskiner. Jag har med flit låtit bli gruppkörningar i rädsla av att bli påverkad av andra, lärt mig åka på egen hand mm, tagit det steg för steg med mig själv.
Olyckorna här, läggs upp på ett sådant sätt att man kan dra en slutsats och ignorera bakomliggande orsaker..
Tycker det bara är så opassande och smaklöst allting, man bör bara låta det vara - det har alltid skett olyckor, och kommer göra, skall det spekuleras på nätet, skapar nog bara mer förvirring. Olyckstråden är inte direkt ngt man tänker på när man är ute och kör, då tänker man på allt annat än olyckor. Tänker man att man kan råka illa ut, s¨å tappar man fokus och koncentration - vilket istället ökar chansen för felsteg.
Är jag orolig/nojjig men kör långsamt, så kör jag sämre säkerhetsmässigt, än om jag gasar helvete utan tankar kring konsekvenser.