Olyckstråden 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det gick tillslut bra för han och han åkte in till lasarettet. han kanske skriver själv här i tråden om vad som hände och hur han mår.
Tur att det inte gick värre men amfetamin...:va

"- Han är misstänkt för drograttfylleri, för när de tog av honom kläderna på sjukhuset hittade de en påse med misstänkt narkotika, säger Eriksson.
Mannen erkände att påsen innehöll amfetamin, men hävdade att han inte hade använt något under dagen.
- Vi har tagit blodprov på honom, så får vi se vad blir av det.."

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Tur att det inte gick värre men amfetamin...:va

"- Han är misstänkt för drograttfylleri, för när de tog av honom kläderna på sjukhuset hittade de en påse med misstänkt narkotika, säger Eriksson.
Mannen erkände att påsen innehöll amfetamin, men hävdade att han inte hade använt något under dagen.
- Vi har tagit blodprov på honom, så får vi se vad blir av det.."

LOL! Ja, då kanske han inte är så sugen på att skriva här om det längre? :D

IronMike

Guest
Natascha på Irons konto:

http://eas.blocket.se/eas?camp=123&...www2.blocket.se/news?id=154432,154437&ca=11_s

MC-förare allvarligt skadad
Stockholm 26 jun 20:14

En mc-förare skadades allvarligt vid en kollision med en personbil på Rissneleden.

Olyckan inträffade vid 18.30-tiden på torsdagskvällen. Personbilen skulle göra en vänstersväng och uppmärksammade inte den mötande mc-föraren, som körde rakt in i bilens högra sida. Mc-föraren fördes till Karolinska sjukhuset. Hans skador betecknas som allvarliga.

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
Publicerad: 2008-06-27 09:28

Mc-olycka i Gottröra
En trafiklolycka inträffade vid åtta-tiden på fredagsmorgonen på riksväg 77 i Gottröra. En lastbil körde av okänd anledning in i en motorcykel. Enligt räddningstjänsten är motorcyklisten förd till sjukhus men är inte allvarligt skadad. www.unt.se

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
Man får hoppas det inte påverkar olycksstatistiken.....

ALLMÄNT/ÖREBRO Publicerad: 2008-06-27 13:45

En man körde rakt in i en polisbil i Krönikegatan vid en kontroll i Vivalla vid lunchtid efter att försökt smita från en kontroll.

Polisen fattade misstanke om narkotikainnehav mot den 35-årige mannen och en 39-årig kvinna. Men när polisen skulle stoppa mannen på motorcykel vägrade han att stanna. I flyktförsöket körde han rakt in en av polisbilarna.
- Det blev ingen större smäll, mest lite repor, säger vakthavande befäl Stefan Ekberg.
Mannen, som inte skadades vid incidenten, är nu misstänkt för narkotikabrott, drog rattfylleri och grov olovlig körning och ska höras under dagen.

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1351103&wpa=mcforare-forsokte-smita--krockade-med-polisbil

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
08:11 Helsingborg. En motorcyklist kör omkull utanför en bensinstation i Bårslöv. Oklar skadestatus. Ambulans på plats. Endast lindriga skador rapporterade.

Motorcykelolycka
Position:
E 45 vid Sunne, i båda riktningar.
Starttid:
2008-06-27 18:43
Stopptid:
2008-06-27 20:43
www.vv.se

18.25 Trafikolycka personskada, Europaväg 45 Sunne. En 23-årig mc-förare som kört på en älg. Föraren förd till Torsby sjukhus med en armbågsfrakur.

Vespaförare skadad i city
Publicerad: 27 juni 2008, 19.44. Senast ändrad: 27 juni 2008, 20.26

En person fördes till sjukhus efter att en vespa krockat med en personbil.

Olyckan inträffade vid 18-tiden utanför World Trade Center på Klarabergsviadukten. Vespaföraren fördes i ambulans till sjukhus. Polisen hade vid 20-tiden på fredagskvällen inga uppgifter om hur allvarligt skadad personen är. www.svd.se

Klippan: Motorcykelolycka

Foto: Andreas Olsson
Det har inträffat en motorcykelolycka på Klostervägen i klippan. Motorcyklisten har kört omkull och fordonet har börjat brinna. Det är ännu inte känt om mc-föraren har kommit till skada.

Foto: Andreas Olsson
Publicerad av
Fia, 2008-06-27 19:37:57

MOTALA-SKÄNNINGE. Publicerad kl 18:45, 27 jun 2008
Mc körde in i personbil

En trafikolycka mellan en motorcyklist och en personbil inträffade på fredagseftermiddagen på riksväg 32 mellan Skänninge och Motala i höjd med Vinberga.

Det var strax före klockan 15 som en 45-årig motorcyklist från Skänninge körde in i personbilen bakifrån. Mannen skadades men var vid medvetande när räddningspersonal anlände och förde honom till Universitetssjukhuset i Linköping.

Enligt Motalapolisen fick mannen en fraktur på vänster arm. Han klagade även över smärtor i revbenen samt i höger handled.

I personbilen färdades en familj från Örebro, två vuxna samt ett barn i tioårsåldern. De var på väg till Tyskland när olyckan inträffade. Enligt uppgifter ska ingen familjemedlem ha skadats fysiskt. Endast materiella skador har rapporterats.

Vad som orsakade kollisionen är i nuläget oklart.

Vaxholm: Allvarligt skadad vid olycka
Räddningsstyrkor finns på plats vid en motorcykelolycka på Bogesundsvägen. En motorcyklist har kört av vägen och kolliderat med ett träd. Den drabbade skall vara allvarligt skadad.
Publicerad av
Fia, 2008-06-27 22:08:09

Man avled efter mc-olycka
Publicerad: 28 juni 2008, 02.27. Senast ändrad: 28 juni 2008, 02.29

En man i 40-årsåldern skadades så allvarligt vid en singelolycka med mc utanför Bogesund i Roslagen på fredagskvällen att han senare avled. Mannen ingick i ett följe av motorcyklister, och en kamrat såg hur han åkte av vägen och landade mot ett träd. Han fördes till Karolinska sjukhuset, men hans liv gick inte att rädda.

Polisen larmades strax före 22 till vägen mellan Bogesund och Ellboda. Vad som orsakat olyckan är oklart. Mannen har förts till Karolinska sjukhuset.

Stockholm TT

2008-06-27 21:35 | uppdaterad: 2008-06-27 22:01
Motorcyklist i singelolycka
ÖRNSKÖLDSVIK. Olyckan inträffade strax före 21.30 på Kamgatan, Själevad.
När räddningstjänsten kom till platsen ska föraren ha suttit upp.
Han fördes till sjukhus men han uppges inte ha fått allvarliga skador.

Mönsterås: Motorcykelolycka på E22
Det har inträffat en trafikolycka på E22 utanför Mönsterås. En motorcyklist har kört av vägen vid avfarten mot Forsa. En person skall vara inblandad i olyckan och utryckningsfordon skall nu vara på plats.
Publicerad av
Fia, 2008-06-27 21:13:21

Last edited:

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
Fireblade -92
Någon som åkt av på bogan:

Mc-förare skadades allvarligt
Stockholm 27 jun 23:25

En mc-förare i 40-årsåldern skadades allvarligt när han körde av vägen mellan Bogesund och Ellboda i närheten av Vaxholm.

Olyckan inträffade strax före klockan 22 på fredagskvällen. Mc-föraren körde av okänd anledning av vägen och in i ett träd. Han fördes i ambulans till Karolinska sjukhuset. Enligt Roslagspolisen är mannen allvarligt skadad.

IronMike

Guest

En mc-förare i 40-årsåldern skadades allvarligt när han körde av vägen mellan Bogesund och Ellboda i närheten av Vaxholm.

Olyckan inträffade strax före klockan 22 på fredagskvällen. Mc-föraren körde av okänd anledning av vägen och in i ett träd. Han fördes i ambulans till Karolinska sjukhuset. Enligt Roslagspolisen är mannen allvarligt skadad.
:gråta

farväl kompis

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07

Fick sms inatt med den tråkiga nyheten. Fan fan fan var min första reaktion. Det här får inte hända. Sov gott grabben.

IronMike

Guest
Fick ett telefonsamtal vid 1 tiden... Från en gråtande vän som berättade vad som hänt.
Jag blev bara tyst.. Kan inte vara sant.. Inte han!
Fan.. fan.. fan..

Det är samma här. Fick samtal mitt i natten.

Tänkte att jag skulle åkt med tidigare i veckan...sålde dock hojjen fre ef. för att sedan höra detta några timmar senare.

Sålde hojjen pga utlandsstudier... kommer nog aldrig göra comeback. Lägger ner.

:(

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...

Helt ofattbart.......VILL INTE att det ska vara han..........
Har varit och tänt ljus.....

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Det är samma här. Fick samtal mitt i natten.

Tänkte att jag skulle åkt med tidigare i veckan...sålde dock hojjen fre ef. för att sedan höra detta några timmar senare.

Sålde hojjen pga utlandsstudier... kommer nog aldrig göra comeback. Lägger ner.

Lusten gick faktist ur mig med...
Åker till Finland i morgon med Banåkning.nu Såg verkligen fram emot den resan.
Nu vill jag helst bara skita i det..
Tårarna rinner när jag skriver detta.. Är jävligt ledsen...

IronMike

Guest
Helt ofattbart.......VILL INTE att det ska vara han..........
Har varit och tänt ljus.....

Jag ska dit imorrn ...detta kom plötsligt, oväntat och mer tragiskt än jag någonsin varit med om. Vi pratade en del på tel senaste tiden, om hojåka mm. Fan, en kram till dig och alla andra, mår skit här just nu .... kan inte ens föreställa mig hur alla känner som hade privilegiet att hinna lära känna honom mer.

:gråta samma här. Vill du surra så e jag vaken några timmar till på pm & msn

:( .......fan asså

Last edited:

Nicotin

Guest

jag och tanten med polare åkte bogan ngr minuter innan det hände..frugan fick släpp i en kurva och åkte i diket..hojen ganska mosad..potatisarna stannande för att hjälpa till och sen åkte dom vidare när badtoy ringt efter bärgare..dom stannande inte länge i waxholm och kom bogan tillbaka..ngr minuter senare kommer helikoptern och brandkåren..vi åkte vidare och kom fram till olycksplatsen..

Via i frid faffa...

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Vila i frid favoritfarfar
soy_candles.jpg

IronMike

Guest
:( :gråta

kör ett levande ljus här, men det blev så dåligt på bild. så jag låna ett på nätet.

Bifogat

• ljus.jpg
    ljus.jpg
    3.9 KB · Visningar: 1,668
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S