Olyckstråden 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
killen förtjänar nog en egen tråd så gör en tråd åt honom, försvinner ju i mängden här.

Last edited:

IronMike

Guest
killen förtjänar nog en egen tråd så gör en tråd åt honom, försvinner ju i mängden här.
han förtjänar eget forum ... men ngn som kände han mer får starta tråd? jag varken orkar eller känner mig berättigad till det.

det är sent nu, och jag tror många i sthlm har svårt för att gå till sängs.

sthlm blir aldrig sig likt igen.

Vila i frid "Faffa" :gråta :gråta :gråta

Last edited:

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Vi kommer aldrig att glömma farfar och hans galna upptåg och glada sätt. Tårarna rinner i potatislandet nu!

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
Fick beskedet inatt om Jocke "Gamle Svarten", är otroligt ledsen nu och kan inte förstå varför en av dom varmaste och underbaraste hojåkarna jag lärt känna genom åren har gått bort.
Du har lämnat oss alldeles för tidigt med ett stort tomrum som ingen annan kan fylla.
Våra tankar är hos Dig och din familj nu.

Vila i frid Jocke / Marcus & Lillan

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:( Fick höra detta i natt, kändes tungt att höra att Jocke farfar inte längre finns med oss och hittar på sina bus och ger en kram lite då och då. Jag hoppas du har de bra där du är. Du finns med i våra tankar.

Sänder även tankar till hans familj och vänner.
Ta hand om er där ute.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Fick ett sms inatt som jag läste nu på morgonen, blev bara kall och tom. Får inte fram något vettigt just nu. Saknar dig Jocke.

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Lika tråkigt att behöva läsa sånt här varje gång. Snälla, tänk efter före när ni kör. Ha lite mer marginal,tänk en extra tanke på familj och vänner. Visst, otur kan man ha, men hjälp den inte på traven. Tänk på hur många gånger änkan/änklingen skall förklara för 5-åringen där hemma att pappa/mamma inte kommer hem igen. Det maler iaf i mitt huvud när jag kör. Jag vet hur hornen kan växa fram på en rolig väg, men snälla, minska 10%.
Ha roligt, på ett säkrare sätt. :(

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
Mullsjö: Kollision mellan bil-motorcykel
Vid 11:15-tiden kolliderade en personbil och motorcykel på Industrivägen i Mullsjö. Enligt de första uppgifterna så skall ingen ha skadats allvarligt.
Publicerad av
Teija, 2008-06-28 11:44:13

Falkenberg: Motorcykelolycka
En person skadades strax efter 17 i en singelolycka med en motorcykel vid Skreabacke utanför Falkenberg.
Publicerad av
Teija, 2008-06-28 18:19:44

Kristianstad: Motorcykelolycka
På lördagskvällen skadades en person i samband med en motorcykelolycka på Ringvägen i Kristianstad.
Publicerad av
Fia, 2008-06-29 00:41:40

Hedemora: Olycka med motorcross
En person har kommit till skada vid en olycka med en motorcross vid Starbäcksbo utanför Långshyttan på lördagskvällen.
Publicerad av
Fia, 2008-06-28 20:15:02

Last edited:

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Värmdö: Allvarlig mc-olycka
Två motorcyklar har kolliderat vid Siggesta gård på väg 274. En av förarna skall vara medvetslös. Räddningsenheter med bl.a. helikopter har larmats till platsen.

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
Södertälje: Mc av vägen
En motorcyklist har kört av väg 225 vid Tysslinge. Mc-föraren har skadats, okänt hur allvarligt.
Publicerad av
Björn, 2008-06-29 11:46:12

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
Vi var fem hojar som var ute o körde o den ena började tyvärr vobbla o gick ner i diket, Han var vid medvetandet hela tiden men inte kontaktbar dom första minuterna. Det gick tillslut bra för han och han åkte in till lasarettet. han kanske skriver själv här i tråden om vad som hände och hur han mår.

Om han vågar blotta sig, han har ju faktis erkännt att han brukar Affe, doc inte den dagen och det hoppas vi alla.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Två motorcyklar har kolliderat vid Siggesta gård på väg 274. En av förarna skall vara medvetslös. Räddningsenheter med bl.a. helikopter har larmats till platsen.

Vet inte om det var hojar som kom med samma färja som mig från värmdö, vi stannade på siggesta gård, och sen landade helikoptern några minuter senare 500 meter bort. Såg inget mer av olyckan än en lite halvmosad zx9'a. Hoppas dock det gått bra för alla inblandade.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
En mc-förare skadades vid en olycka i Gottröra på söndagskvällen.

Olyckan inträffade på riksväg 77 vid Statoil i Gottröra strax efter klockan 20. Av okänd anledning körde mc-föraren omkull. Han var vid medvetande och fördes i ambulans till Norrtälje sjukhus.

niclas_84a

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
-99, Kawasaki zx6r

Rättelse det var tre motorcyklar.
Den första gick omkull i kurvan, jag kom efter och panikbromsa och körde in i hojjen framför och flög därefter ner i diket, den tredje han nästan stanna och la bara ner hojjen lätt på asfalten.

Alla klarade sig rätt bra, jag är lite mördbultad, ena polaren bröt nyckelbenet, och han som åkte först och som åkte helikopter klarade sig också utan allvarliga skador, han blev bara kvar på sös över natten.

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
Arvika
Strax efter klockan sex på måndagsmorgonen kolliderade en mc och en personbil på länsväg 175, strax utanför Arvika. Av ännu okänd anledning for mc-föraren in i sidan på personbilen. Ambulans kallades till platsen och motorcyklisten fick föras till Arvika sjukhus. Vid sjutiden på måndagsmorgonen var det ännu oklart exakt hur olyckan gått till och hur pass allvarligt skadad mc-föraren är. www.nwt.se

Både mc-föraren och de två personerna som färdades i bilen fördes till Arvika sjukhus. Samtliga klarade sig dock med lindrigare skador.

Last edited:

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Misstänkt MC-olycka Upplands Väsby, söndag 19.30 tiden?

Kom norrifrån på gamla stockholmsvägen längs järnvägen in mot Upplands-Väsby. Vid påfarten innan tunneln under E4an (en bit bakom McDonalds Nytorp) stod en massa uttryckningsfordon och när jag passerar ser jag en polisman som bär på en MC-hjälm och en svart skinnställsjacka. Såg ingen hoj dock.

/Olzki

Sjödda

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R -97
Kom norrifrån på gamla stockholmsvägen längs järnvägen in mot Upplands-Väsby. Vid påfarten innan tunneln under E4an (en bit bakom McDonalds Nytorp) stod en massa uttryckningsfordon och när jag passerar ser jag en polisman som bär på en MC-hjälm och en svart skinnställsjacka. Såg ingen hoj dock.

/Olzki

Åkte också den vägen, om jag förstår dig rätt. Strax efter Rosersberg om man kommer från Uppsalahållet eller hur?

När jag åkte förbi var det en bärgare, ambulans och en del poliser på plats. Ambulanspersonalen stod nere i diket med en bår, men jag kunde inte se föraren för han/hon var troligen för långt ner i diket. Hojen stod också i diket, en Yamaha, fzr från sent 80-tal eller liknande.

Hoppas verkligen att föraren klarade sig ok.

Z1000range

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2007
I småland i mitten och lite till vänster!
Hoj
Z1000 -07 med apelsinsmak
Visar härmed mitt medlidande till alla sörjande, kände dock inte den omkomna, hoppas nu detta trots allt kan ha nåt gott med sig. Använd huvudet när ni kör, inte värt att betala med livet för att visa sig tuff! Själv ska jag handla reflexväst så man syns lite bättre och alltid köra med insidan av skallen!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM