Olyckstråden 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Haninge: Mc-olycka
En motorcyklist har kört omkull ute på Gålö. Utryckningsfordon samt helikopter är på väg till olyckspplatsen.
Publicerad av
Camilla, 2008-08-02 12:32:25

Malung: Trafikolycka
En bil och en motorcykel har har kolliderat på väg 1040 mellan Bu och Venjan norr om Malung. Enligt de första uppgifterna ligger två skadade personer på marken.
Publicerad av
Camilla, 2008-08-02 12:18:11
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Olycka Göteborg 2/8

Mc-förare hittad död
ANGERED. En motorcyklist hittades i natt död på Angeredsleden. Det är oklart hur olyckan gått till.
Polisen hade i går inga ögonvittnen till trafikolyckan.
Det var i stället en privatperson som hittade både föraren och motorcykeln liggande på Angeredsleden.
Låg på vägen
- Någon såg honom ligga på vägen, säger Ingmar Johansson, biträdande vakthavande befäl vid LKC i Västra Götaland.
Oklart om dödstid
Det var i går oklart om motorcykelföraren var död redan då.
Larmet kom klockan 23.45. Klockan 00.30 meddelade polisen att föraren var död.
Polisen arbetade i natt med att identifiera mannen samt underrätta hans anhöriga.
En av flera olyckor
Olyckan är den senaste av många allvarliga mc-olyckor i sommar. Så sent som i fredags fick två motorcyklister livshotande skador efter olyckor i Göteborg. GT


-------------------------------------------------------------------------

Malung: Trafikolycka
En bil och en motorcykel har har kolliderat på väg 1040 mellan Bu och Venjan norr om Malung. Enligt de första uppgifterna ligger två skadade personer på marken.
Publicerad av
Camilla, 2008-08-02 12:18:11


Motorcykel körde in i bil LIMA
Två personer skadades när en mc och en bil kolliderade idag vid tolvtiden i Lima.
De två personer som satt på motorcykeln, en kvinna och en man, fördes till Mora lasarett med lindriga skador.
Personen som körde personbilen klarade sig utan skador, men var chockad.
Det var i en korsning i Limedsforsen som olyckan ägde rum. Motorcykeln kolliderade med bilen på bilens högra sida. DT
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
mc-olycka på E 45 FRYKÅSEN 3/8

En man i 40-årsåldern skadades i en mc-olycka på E 45:an i höjd med Frykåsen på söndagsförmiddagen.

Larmet om olyckan gick vid 10.30-tiden. Enligt polisen hade mannen troligen försökt köra om en bil.
Men något gick fel och mannen körde av vägen och kolliderade med en skyltstolpe vid en busshållsplats.
Mannen är förd till Centralsjukhuset i Karlstad för vård. NWT
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Allvarlig trafikolycka utanför Avesta 5/8

En personbil krockade med en motorcykel vid åtta tiden i tisdags kväll. Olyckan skapade långa köer på riskväg 70.
En motorcykel med två personer på, krockade med en personbil utanför Avesta vid åtta tiden i tisdagskväll. Tre personer skadades allvarligt. Polisen visste inte vad som orsakat olyckan.

Olyckan inträffade på riksväg 70, vid avtaget till Skogsbo. Räddningstjänst och ambulans var på plats tio minuter efter larmet. Det tog nästan en timme för ambulanspersonalen innan de kunde köra iväg de skadade till sjukhuset. Båda personer på motorcykeln och en person från bilen var allvarligt skadade. Den fjärde personen som satt i bilen klarade sig.

Ett vittne berättar för tidningen, att han pratat med en man som såg olyckan. Mannen påstod att personbilen, som var tyskregistrerad, hade varit över på fel sida vägen och därför orsakat olyckan. Polisen hade inga uppgifter om det låg någon sanning i det påståendet i tisdagskväll. DT

Tre skadade i krock utanför Avesta
En motorcykel och en bil krockade på riksväg 70 utanför Avesta strax efter klockan 20 på tisdagen.
- Tre personer har skadats, två på motorcykeln och en i bilen. Det fanns ytterligare en passagerare i bilen, som klarade sig utan skador, säger Sven Matsols, vakthavande befäl vid polisen i Dalarna, till TT.

Hur allvarliga skadorna är och vad som orsakade olyckan är oklart.
De två som färdades på motorcykeln fördes till Falu lasarett med allvarliga frakturskador.
- De var båda ordentligt skadade, säger Sven Matzols, vakthavande befäl vid polisen i Dalarna.

Chockades
En person som färdades i bilen chockades och fördes till sjukhuset i Avesta, men ska inte ha allvarliga fysiska skador. Olyckan inträffade vid Skogsbo, strax norr om Avesta.
Av TT
expressen@expressen.se
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Föraren avled

Man allvarligt skadad efter singelolycka Jönköping 6/8

En singelolycka inträffade vid 13-tiden under onsdagseftermiddagen på motorvägen i höjd med Ljungarum. En mc-förare hittades medvetslös och fick föras med ambulanstransport till Länssjukhuset Ryhov med allvarliga skador.

Det var på motorvägen i norrgående fil där E4:an möter Göteborgsvägen i höjd med Ljungarum som singelolyckan inträffade. Larmet inom klockan 12.58 och enligt räddningstjänst och polis ska en motorcykel med två personer plötsligt ha styrt åt höger och smällt in i räcket. Motorcykelns förare, en man, flög över räcket och landade i gräset. En kvinnlig passagerare låg kvar på vägen när räddningspersonal anlände.

Hittades medvetslös
Enligt brandmästare Tommy Kruth ska mannen ha hittats medvetslös. Kvinnans skador bedöms som lindriga, enligt polisens medieinformatör Nils-Erik Eriksson.
Mannen fördes med ambulanstransport till Länssjukhuset Ryhov med allvarliga skador. Det är oklart varför motorcykeln svängde åt höger. Efter olyckan skapades det köer på motorvägen. Polisen har nu startat en teknisk undersökning. Jnytt


Man död i mc-olycka
En man i 50-årsåldern avled på onsdagen efter att ha fått livshotande skador vid en mc-olycka på E 4 i höjd med Ljungarum i Jönköping, uppger Länssjukhuset Ryhov i Jönköping för TT.
Mannen färdades tillsammans med en kvinna på en motorcykel när de av okänd anledning körde in i ett vägräcke vid 13-tiden på onsdagen. Båda fördes till Länssjukhuset Ryhov. Kvinnan skadades lindrigt.
Expressen
 
Last edited:

MinnieF1Mouse

Vem behöver en hel liter för att ha kul
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Ullared
Hoj
Mv Agusta F4 750. Ducati 750F1.
MC Olyckan i kinda.
Det var jag som var där, så att säga...
Polisen utreder olyckan och de söker även vittnen, så om någon har sett något så hör gärna av er till dem. Eftersom olyckan är under utredning, och vittnen sökes så kan jag ju inte gärna berätta så mycket om hur jag uppfattade det hela. Men som tidningarna senare skrev, så var det en bil inblandad, och den betedde sig inte riktigt så som man kunnat förvänta sig... Enligt tidningarna så är ett par meter svarta spår = långa bromsspår. Längsmed dessa "bromsspår" är det dessutom skrapmärken efter fotpinnarna + röd färg, som visar att cykeln la sig redan på vägen, för att sedan kana ner i diket. Ett dike fullt av sprängsten.
MV Agustan är totalskrot.

Själv fick jag stanna en liten tid på Universitetssjukhuset i Linköping. Visserligen ett trevligt sjukhus med supertrevlig personal, men väldigt tråkigt att missa 43-årsracet, jag hade verkligen sett fram emot det. De skador som jag fick var två sprickor i ryggen, ett handledsbrott, andra handleden stukad, ett elefantsvullet ben (vänster vad är över 10cm tjockare än höger) och rejält med blåmärken. Har i princip ont i hela kroppen. Sammantaget blev skadorna tillräckliga för att hjärtat skulle börja svaja. Jag kan ännu bara vara uppe korta stunder.
 
Last edited:

Koorider

I ride alone, thats keep me alive :)
Gick med
1 Jun 2008
Ort
göteborg
Hoj
-09, Hyosung, GT650R
Det var jag som var där, så att säga...
Polisen utreder olyckan och de söker även vittnen, så om någon har sett något så hör gärna av er till dem. Eftersom olyckan är under utredning, och vittnen sökes så kan jag ju inte gärna berätta så mycket om hur jag uppfattade det hela. Men som tidningarna senare skrev, så var det en bil inblandad, och den betedde sig inte riktigt så som man kunnat förvänta sig... Enligt tidningarna så är ett par meter svarta spår = långa bromsspår. Längsmed dessa "bromsspår" är det dessutom skrapmärken efter fotpinnarna + röd färg, som visar att cykeln la sig redan på vägen, för att sedan kana ner i diket. Ett dike fullt av sprängsten.
MV Agustan är totalskrot.

Själv fick jag stanna en liten tid på Universitetssjukhuset i Linköping. Visserligen ett trevligt sjukhus med supertrevlig personal, men väldigt tråkigt att missa 43-årsracet, jag hade verkligen sett fram emot det. De skador som jag fick var två sprickor i ryggen, ett handledsbrott, andra handleden stukad, ett elefantsvullet ben (vänster vad är över 10cm tjockare än höger) och rejält med blåmärken. Sammantaget blev skadorna tillräckliga för att hjärtat skulle börja svaja. Jag kan ännu bara vara uppe korta stunder.

ööööhhh vilken olycka pratar du om???...som du ser handlar den här tråden inte bara om En olycka...och jag är inte insatt i alla...så hänvisa gärna...

btw krya på....:pannkyss
 

MinnieF1Mouse

Vem behöver en hel liter för att ha kul
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Ullared
Hoj
Mv Agusta F4 750. Ducati 750F1.
ööööhhh vilken olycka pratar du om???...som du ser handlar den här tråden inte bara om En olycka...och jag är inte insatt i alla...så hänvisa gärna...

btw krya på....:pannkyss

Förlåt... Jag trodde att jag lyckades svara på ett tidigare inlägg, som handlade om denna olyckan. Hm det blev väl fel någonstans. (får väl skylla på att jag är lite yr i mössan ännu) Men det handlar om olyckan vid Kinda, Råsöbadet. Den som Kinda posten & Linköpings tidning skrev om.
Tack Minnie
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Mc-olycka mellan Fjälkinge och Kiaby Publicerad: 6 augusti 2008, 18:48

En mc-förare körde på onsdagskvällen av vägen på Kiabyvägen mellan Fjälkinge och Kiaby.
Olyckan skedde vid 18.40-tiden, och föraren fördes till sjukhus med smärtor i axeln.
Han uppges emellertid inte vara allvarligt skadad. Kristianstadbladet


Mc-olycka på Finspångsvägen Norrköping

Polis larmades vid 20-tiden till en singelolycka i närheten av Finspångsvägen 529 där en motorcykel åkt av vägen. Föraren sitter vaken vid vägkanten, eventuellt med nyckelbensskada, uppger länsvakthavande polisbefäl. NT
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Tingsryd: Motorcykelolycka
En singelolycka med en motorcykel inträffade strax efter 12 vid avtaget mot Brorsmåla utanför Tingsryd. Enligt uppgift så skall en person ha skadats men dock ej allvarligt.
Publicerad av
Teija, 2008-08-07 12:51:22

Borlänge: Motorcykelolycka
En motorcykel har strax före 15 kört omkull på riksväg 70 vid Coop Forum i Borlänge. Två personer har färdats på motorcykeln, men enligt de första upppgifterna så skall de ej ha skadats allvarligt.
Publicerad av
Teija, 2008-08-07 15:00:16

MC-förare svårt skadad
Publicerad: 7 augusti 2008, 21.56. Senast ändrad: 7 augusti 2008, 22.12

En motorcyklist i 25-årsåldern skadades svårt i en olycka i Åkersberga vid sextiden på torsdagseftermiddagen.
Han fick efter olyckan, som var en krock med en personbil i en korsning på Sockenvägen, föras till sjukhus med ambulanshelikopter.

Mannen i personbilen skadades lindrigt.
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
MC-olycka vid Segmon GRUMS 9/8
En MC-olycka inträffade vid 13-tiden efter E 18 i höjd med Liljedal, Segmon.

Räddningstjänst larmades till platsen där de kunde konstatera att föraren hade tappat kontrollen av motorcykeln och kört in i mitträcket. Det regnade kraftigt på olyckplatsen och föraren hade troligtvis fått vattenplaning. Ambulanspersonal vårdade mannen på vägen i cirka 20 minuter innan de körde in honom till Centralsjukhuset för vidare vård. Vägen var avstängd under räddningsarbetet och efter en timme var motorcykeln bärgad och vägen åter öppen för trafik. NWT
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Borlänge: Motorcykelolycka

Vid 14:30-tiden inträffade en singelolycka med en motorcykel på vägen mellan Ornäs och Torsång. Enligt uppgift så skall en person vara skadad men vid medvetande.
Publicerad av
Teija, 2008-08-09 14:43:45

Norrtälje: Motorcykelolycka
Strax efter 09 körde en motorcykel med tre personer på, omkull vid en busshållplats i Södersund norr om Norrtälje. Enligt de första uppgifterna så skall samtliga personer vara skadade varav en av dessa är dåligt kontaktbar.
Publicerad av
Teija, 2008-08-09 09:23:20

Tomelilla: Motorcykelolycka
Minst en person uppges ha skadats strax före 12:30 i en singelolycka med en motorcykel vid Agusa utanför Brösarp.
Publicerad av
Teija, 2008-08-09 12:27:35

Malmö: Motorcykelolycka
Vid 16-tiden körde en motorcyklist omkull vid rondellen på Inre Ringvägen i Malmö. Enligt polisen så inträffade olyckan då mc-föraren väjde för en personbil. Vilka skador föraren ådrog sig är ej känt.
Publicerad av
Teija, 2008-08-09 16:37:29
 
Last edited:

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
MC-olycka storforsen norr om Älvsbyn

En kompis ringde och undrade om det var någon jag kände som vurpat, han passerade olyckan vid 14-tiden. Såg nu att olyckan hamnat i nättidningen http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/telegram/artikel.aspx?ArticleId=3894500

Var tydligen en guldvinge mer vet jag inte, hoppas att det gick bra för de inblandade. Är rätt vettig väg i området och inga vajerräcken så förutsättningarna finns.. Voltat låter dock mindra bra..
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Mc-förare påkörd av smitare www.dn.se
Publicerad: 11 augusti 2008, 14.48. Senast ändrad: 11 augusti 2008, 15.10

En motorcyklist blev påkörd av en smitare i Sundby, Spånga, på måndagseftermiddagen.

Mc-föraren blev påkörd av en bil vid Enevägen - Sundbyvägen runt 14.40 på eftermiddagen. Enligt Stockholmspolisen körde bilisten efteråt därifrån och polisen söker nu bilföraren. Det är oklart hur det gått med motorcyklisten, men ambulans har kallats till platsen.
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Nån som hört nått om mc-olyckan i sandviken centrum idag vid 12 tiden ???

Hittade detta i Gävle Dagblads nätupplaga

27-åring skadad i mc-olycka
SANDVIKEN En 27-årig man från Sandviken skadades allvarligt i en mc-olycka på Kyrkåsen i Sandviken vid lunchtid på måndagen.

Enligt obekräftade uppgifter från polisen ska mc-föraren först ha kört in i en parkerad bil och sedan krockat när han var på väg därifrån.

27-åringen fördes till sjukhus med allvarliga skador och är nu inlagd på en vårdavdelning.

Från Arbetarbladet:
Svårt skadad vid mc-olycka
Sandviken

En 27-årig Mc-förare skadades vid tolvtiden i dag på Solbergsvägen i Sandviken. Enligt polisen ska motorcykeln ha kört in i en parkerad bil. Olyckan inträffade på krönet av en höjd, vilket kan ha försvårat sikten på plats. Mc-föraren fördes bort i ambulans. Enligt de senaste rapporterna till Arbetarbladet är den 27-årige mannen svårt skadad och vårdas på Gävle sjukhus.
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Publicerad 2008-08-11 18:50
MC-förare skadad i krock
En taxibil och en motorcykel har krockat vid Häggviksrondellen.
MC-föraren är förd till Karolinska sjukhuset, men det är oklart hur allvarliga skadorna är. Larmet kom in 18.16.

DN
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top