Olyckstråden 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

Nynäsbusan

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
2013 Ducati MTS 1200s T
Lustigt att ni accepterar 34 sidor frosseri, för att sedan löpa amok när det länkas till något bildligt..

Kom inte och snacka om "kred".. Fanimej patetiskt!



Jag har anmält båda era inlägg, personligt påhopp..

Löpa amok :rofl

Bildligt :va :huvet

Anmält - Personligt påhopp :rofl :rofl :rofl :rofl

Välkommen! :finger
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Den där sträckan ska man inte köra.

Inte alls kul... Hoppas att de som råkade ut för olyckor idag på Bulten klarade sig på bästa sätt och att de aldrig mera åker dit!!

Jag faller in i trådens anda och rappoterar det här jävla sepe-inlägget.
Kan inte människan sluta snart?
 
Last edited:

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Ort
i en kartong på botten av en sjö
Hoj
Honda VFR 03
Ang olycka på bulten, ja det är 2 olika, jag kom precis hem nu efter att sett olyckan. Framhjulssläpp och flög ca 5 meter rakt ner i diket, vi satt med han hela tiden. Han var rätt illa ställd, men vi hoppas på det bästa.

Tack alla som var där och hjälpte till och krya på dig killen.

Fan .. Kör försiktigt.. detta är fan inge kul :(

Skedde olyckan i samband med att du stod där och fotograferade?
 

Str3 R

Guest
Ni var snabbt framme, Miss A och det var tur att ni stod där och tre mc-förare (inkl jag) kom körande just då. Han låg bakom buskagen och hojen syntes inte heller så om han varit helt ensam skulle han ligga där i evigheter för ingen skulle sett honom alls i så fall.

Jag hoppas på det bästa för hans skull trots allt.
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Onykter MC-förare i krock med moped
Kronoberg 2008-07-11 | Uppdaterad 2008-07-11

En moped och en mc krockade på Skinnarevägen i Ljungby under torsdagskvällen. Mc-föraren är nu misstänkt för rattfylleri.

De bägge tvåhjulingarna frontalkrockade strax innan halv elva på torsdagskvällen. På mopeden satt två 16-åriga flickor som skadades lindrigt. Den ena fick skrapsår och den andra kände smärta i hand- och fotled. Mc-föraren, en man i 20-årsåldern, fick nacksmärtor och åkte själv till Ljungby lasarett. Han är nu misstänkt för rattfylleri och grov olovlig körning.
Smålandsposten

Olyckor i natt:

Gislaved: Motorcykelolycka
En person har skadats i samband med en motorcykelolycka vid Böjerud söder om Gislaved. Ambulans och polis har larmats till platsen.
Publicerad av Fia, 2008-07-13 03:20:26 WighsNews

Lund: Motorcykelolycka
Räddningsstyrkor har larmarts till en trafikolycka på Södra Esplanaden i Lund. En motorcyklist har kört av vägen, oklart om det rör sig om några allvarliga skador.
Publicerad av Fia, 2008-07-13 05:19:44 WighsNews
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Katrineholm: Mc-olycka

En motorcyklist har kört omkull utanför Katrineholm i riktning mot Österåker. Utryckningsfordon är på plats.
Publicerad av Camilla, 2008-07-13 13:30:34 WighsNews

------------------------------------------------------------------------

Landskrona: Singelolycka
Utryckningsfordon har larmats till en singelolycka på väg 110 vid Häljarp. Enligt de första uppgifterna är det en motorcyklist som kört omkull.
Publicerad av Camilla, 2008-07-13 13:34:10 WighsNews

------------------------------------------------------------------------

Stenungsund: Trafikolycka
En personbil och en mc har kolliderat norr om Ödsmål utanför Stenungsund. Utryckningsfordon är på väg till platsen men det är ännu oklart om någon är skadad.
Publicerad av Camilla, 2008-07-13 14:21:02 WighsNews
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Stenungsund: Trafikolycka
En personbil och en mc har kolliderat norr om Ödsmål utanför Stenungsund. Utryckningsfordon är på väg till platsen men det är ännu oklart om någon är skadad.
Publicerad av Camilla, 2008-07-13 14:21:02 WighsNews

Jag såg helikoptern när jag stod utanför jobbet och solade mig. Morsan ringde för cirka 15 min sen och berättade vad som hade hänt. Alldeles nedanför deras hus har en Yamaha R1 kommit i en jävla fart och kört om flera bilar. Vägen är ganska normalbred med lite berg vid sidorna och skog, en lätt högerkurva med lite nedför som sedan mynnar ut i en hyfsad raksträcka. Alldeles efter den här högerkurvan gör en bil med släp från motsatt håll en vänstersväng och hojjen klotar in i släpet. Vet ej status på föraren i fråga.

Enligt vägverkets register har killen ägt hojen i 3 dagar.
 

lidali

Freeeeee!
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Solna
Hoj
2001 Ducati 750 Sport
Egentligen orkar jag verkligen inte, men okej..

#1 "Du är lika jävla sjuk".. Med detta menar du alltså att min länk är att jämställa med en avrättning? Är jag således en bödel?

#2 Filmen finns redan till "allmänt beskådande", annars kunde jag inte länka till den..



Med detta ämnar jag lämna denna tråd och olyckskorparna åt sitt öde..

"..men gladast är nog räven.." ;)

..
Du är sjuk i huvudet att du slänger upp det här. Jag kollade lite snabbt i tråden och hade mer förväntat mig något skämt på Expressen eller så och klickade länken innan jag tittade lite mer nogrann på vad du skrev och vad själva länken innehöll.
Jag blev ganska shockad över det och om det nu är för "allmänt beskådande" eller inte, jag skulle aldrig leta upp en sådan SJUK sida och om jag nu skulle råka hamna på en sådan sida så skulle jag inte få det i skallen att slänga upp det på en sida som sporthoj.
Om du inte förstår hur SJUKT det är vad du slängde på här så kan jag bara tycka synd om dig.
 

Mat_hilda

ABY
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Honda VFR 400r
Jag och gubblasse stod och fotade, och detta händer precis framför våra ögon ja.

Den var min pojkvän som kraschade med sin R1 när ni stod och fotade. Han fick en allvarlig fraktur på hö sida av huvet och en del små blödningar i hjärnan som spökar till det. Resten av kroppen har klarat sig utan en skråma. Eftersom han fortfarande är sövd så vet vi inte så mycket mer. Det vi fick höra natten igenom var att han hade dött om han inte hade haft alla skydd han hade...

Vill gärna se bilderna, maila på: tid_vatten@hotmail.com eller PM:a.
Mvh Matilda
 

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Ort
Eken
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
20080713
15:16 VÄSTERORT
TRAFIKOLYCKA, Fornbyvägen i Rinkeby. Enligt uppgifter som inkommit till räddningstjänsten har en motorcyklist kört omkull. Ambulans och polis är på väg. Enligt anmälaren skall det ha färdats två personer på motorcykeln. Passageraren har sprungit från olycksplatsen. Föraren, som är på väg med ambualns till sjukhus, är gripen misstänkt bland annat för stöld av motorcykeln.

http://www.polisen.se/inter/nodeid=4218&pageversion=1.html
 

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Du är sjuk i huvudet att du slänger upp det här. Jag kollade lite snabbt i tråden och hade mer förväntat mig något skämt på Expressen eller så och klickade länken innan jag tittade lite mer nogrann på vad du skrev och vad själva länken innehöll.
Jag blev ganska shockad över det och om det nu är för "allmänt beskådande" eller inte, jag skulle aldrig leta upp en sådan SJUK sida och om jag nu skulle råka hamna på en sådan sida så skulle jag inte få det i skallen att slänga upp det på en sida som sporthoj.
Om du inte förstår hur SJUKT det är vad du slängde på här så kan jag bara tycka synd om dig.

hej!! det var till mej han sände länken och ja vet inte riktigt varför! men eftersom jag insåg väldigt tidigt att mannen hade ett sjukligt sätt, så öppnads inte länken!! ser att det är många som har reagerat och det är bra!
nu tycker jag att vi släpper saken:tummenupp mvh//jonny
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Publicerad: 2008-07-13 18:51

Man avled i mc-olycka
En man i 60-årsåldern avled på söndagseftermiddagen i en mc-olycka i Grums, på en parallellväg till E 18.
Enligt Värmlandspolisen ska mannen vid 16-tiden ha kört in i en kurva och sedan inte ha hunnit väja för en vägbom.
Mannen fördes till sjukhus men hans liv gick inte att rädda.
TT
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Ljungby: Mc-olycka
Utryckningsfordon har larmats till en mc-olycka 2 km från Vittaryd mot Dann.
Publicerad av Camilla, 2008-07-13 16:02:32 WighsNews

Olofström: Olycka med mc
En person ådrog sig okända skador i samband med en mc-olycka på Sjömansgatan-Pressaregatan vid 19-tiden på söndagskvällen.
Publicerad av Björn, 2008-07-13 19:42:53 WighsNews
 

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 07
Ljungby: Mc-olycka
Utryckningsfordon har larmats till en mc-olycka 2 km från Vittaryd mot Dann.
Publicerad av Camilla, 2008-07-13 16:02:32 WighsNews

Olofström: Olycka med mc
En person ådrog sig okända skador i samband med en mc-olycka på Sjömansgatan-Pressaregatan vid 19-tiden på söndagskvällen.
Publicerad av Björn, 2008-07-13 19:42:53 WighsNews

Alltså ägnar du all din tid på att leta upp olyckor på nätet? Kollar man tillbaks i hela tråden, så tror jag du står för närmare 80% av alla inlägg om olyckor här. Bara en fråga....
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag stänger tråden idag, för att se vad bi-effekten blir och se om SH blir bättre genom att det startas nya trådar för varje olycka, istället för att olycksinformation är samlat i en tråd.

I övrigt, flera medlemmar visar grava problem i sitt beteende mot andra människor. Tänk efter före ni skriver något, ni är inte ensamma i världen.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Olyckstråden är öppnad igen pågrund av de diskussioner som försigått där röstning och åsiktsvädring varit hög, dock med varierande kvalite på inläggen.

Slutkontentan är dock att olyckstrådens berättigande existerar i den form att majoriteten vill ha kvar tråden. 3 av 4 vill ha kvar tråden. Därmed måste de som varit inne i olyckstråden och förstört flera sidor med dispyter om trådens existens, upphöra med detta!

Vidhållande av regler görs genom att vid regelbrytning kan banning påföras för att få slut på sid-diskussioner / påhopp / otrevligt uppförande.

Rapportera med rubriksättning i nya inlägg, håll er till fakta och länka till nyhetsartikel om sådan finns.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top