Olyckstråden 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
Såg en person som låg i diket när jag åkte in på slingerbulten från rosenhill hållet, någon som vet hur de gick? Var runt 14:00 idag

Jag såg den olyckan oxo, en mötande mc-broder var hygglig & gjorde "sakta-ner-tecknet" 500 m innan jag kom fram, och där stod den röda ambulanshelikoptern på åkern vid vägen, två brandbilar som spärrade av vägen samt släppte fram trafiken stötvis, vanlig ambulans samt 2 st polisbilar.

När jag blev framvinkad såg jag att det stod en svart aprilia precis bredvid, och så fick jag en glimt av personens ansike, han som låg på båren med slangar, krage, filtar & hela baletten. Så lyckligtvis hade han klarat livhanken gissar jag, dessutom då hojjen (hans?) såg alldeles hel ut. Jag fick nästan känslan av att han inte klotat alls, utan snarare blivit akut sjuk under mc-färden eller nå't, fast vad vet jag :va När jag 30 min senare satt & drog en fika på Rosenhill och funderade över vad jag sett, så kommer det en polisman körandes aktuell aprilia - i kortarmat med brandkårens vita hjälm med klart visir & skinnlapp i nacken och parkerar bland övriga hojjar utanför fiket :jisses

Ytterligare 10 min senare när jag körde fel, skulle mot Södertälje och hamna i Grödinge nå't, så vände jag där och åkte tillbaks och då möter jag, ja precis - samma polisman i brandkårshjälmen med polisbils-eskort på väg i ca 35 km/h genom Grödinge :fattartil Jag gissar att polisen faktiskt var riktigt hyggliga och körde hem hojjen till personen som låg på båren, men jag kan ha fel...

Två saker till, jag körde otroligt mycket långsammare hela em idag p.g.a detta, fick mig en rejäl tankeställare och tänkte mest hela tiden på personen på båren, hans ev sambo, ev barn o.s.v. Hoppas verkligen det gick bra för honom,

Get well :pannkyss

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Jag kom hem från bulten nu och då låg det en hoj i diket i samma kurva, och en tjej satt i gräset, det här va vid 17.30 tiden och det stog en svart aprilia + en blå-vit gixxer vid vägkanten. Är det en till som gått av i samma kurva inom loppet av 2,5-3 timmar? Det bör ju inte va samma olycka som skedde tidigare på dagen eller?
Gått folk ta det lungt när ni kör, vi är inte odödliga, även om vissa av oss tycks tro det ibland

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Jag kom hem från bulten nu och då låg det en hoj i diket i samma kurva, och en tjej satt i gräset, det här va vid 17.30 tiden och det stog en svart aprilia + en blå-vit gixxer vid vägkanten. Är det en till som gått av i samma kurva inom loppet av 2,5-3 timmar? Det bör ju inte va samma olycka som skedde tidigare på dagen eller?
Gått folk ta det lungt när ni kör, vi är inte odödliga, även om vissa av oss tycks tro det ibland

Då ÄR det en till som klotat:näsblod För den första olyckan "städades" upp ganska fort. Hoppas båda förarna klarar sig bra!

Last edited:

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Ang olycka på bulten, ja det är 2 olika, jag kom precis hem nu efter att sett olyckan. Framhjulssläpp och flög ca 5 meter rakt ner i diket, vi satt med han hela tiden. Han var rätt illa ställd, men vi hoppas på det bästa.

Tack alla som var där och hjälpte till och krya på dig killen.

Fan .. Kör försiktigt.. detta är fan inge kul :(

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Stockholm: Större trafikolycka
Räddningsenheter med bl.a. helikopter har larmats till E18 vid Tensta/Rinkeby. En mc och flera bilar skall vara inblandade i olyckan.
Publicerad av Björn, 2008-07-12 18:43:22 WighsNews

Stor trafikolycka i Spånga
Publicerad: 12 juli 2008, 18.49. Senast ändrad: 12 juli 2008, 18.53

En trafikolycka med upp till fem fordon inblandade har inträffat på Spånga Kyrkväg vid korsningen med E18.

Uppgifterna kring olyckan är fortfarande mycket knapphändiga. Inledande uppgifter säger att små barn ska ha suttit i minst en av bilarna.

Enligt SOS Alarm har minst tre personer skadats lindrigt. Två ambulanser finns kvar på platsen och avvaktar inför att fler skadetransporter.

Vägen vid olyckan spärrades av under arbetet med att ta hand om skadade och utröna vad som hänt. Troligtvis handlar det om fyra bilar och en motorcykel som seriekrockade omkring kvart över sex på lördagskvällen. SvD

----------------------------------------------------------------------

Bjurholm: Motorcykelkollision
Två motorcyklar har kolliderat vid Bjurholm väster om Vännäs. Räddningstjänst och ambulans har larmats till olycksplatsen men det är ännu inte känt om någon kommit till allvarlig skada.
Publicerad av Fia, 2008-07-12 19:28:05 WighsNews

Lindrigare skador vid mc-olyckan
Vid mc-olyckan på väg 92, vid Baljsö, skadades två personer. Uppgrifter från platsen gör gällande att de två endast hade lindrigare skador.

Det var ett par i 50-årsåldern som vid 19:20-tiden på lördagskvällen hakade ihop med sina motorcyklar i samband med att de kom in i ett vägarbetsområde. Det är i slutet av flygrakan, i riktning mot Balsjö, som man har rivit upp asfalten.
- Det verkar som de hakat i varandra när de kom till vägarbetet och sedan kört omkull, säger Stig Holmberg, räddningsledare vid brandkåren i Bjurholm.
Mannen klagade på smärtor i höger sida och fördes med ambulanshelikoptern till Norrlands Universitetssjukhus i Umeå och kvinnan, som verkade näst intill oskadd åkte med ambulansen till samma ställe.
Paret var på väg från Norge tillbaka mot Finland där paret är hemmahörande.
Västerbottenkuriren

Last edited:

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
Ang olycka på bulten, ja det är 2 olika, jag kom precis hem nu efter att sett olyckan. Framhjulssläpp och flög ca 5 meter rakt ner i diket, vi satt med han hela tiden. Han var rätt illa ställd, men vi hoppas på det bästa.

Tack alla som var där och hjälpte till och krya på dig killen.

Fan .. Kör försiktigt.. detta är fan inge kul :(

Blev nervinkad på olycksplatsen och såg att du och andra tog hand om killen så jag stannade inte, förstod att ambulans va larmad! Hoppas det går bra för honom nu!! Som du säger de är inte kul längre!!

Str3 R

Guest
Jag såg dammolnet just när han for av i kurvan. Jag trodde först att bilisten jag mötte sprätt grus men sekunden senare ser jag fotografen springa över vägen till killen som kört av. Det var jag som ställde mig före kurvan från andra hållet med varningsblinkers på hojen (gul BMW F650 GS) och vevade till folk att sänka farten.

Jag hoppas det går bra för honom trots allt.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
En olycka till i Svd

Mc-olycka utanför Nynäshamn
Publicerad: 12 juli 2008, 14.35
Strax före klockan två på eftermiddagen inträffade en motorcykelolycka mellan Södertälje och Nynäshamn.
Enligt polisen är det en singelolycka och en ambulanshelikopter är på väg till platsen. SvD

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Ja ,tack till alla snabbtänkta som hjälper till o varnar i båda ändar av olycksplatsen..Tack Miss A o de andra ,så att jag inte var ensam där :(

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Last edited:

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
Såg en person som låg i diket när jag åkte in på slingerbulten från rosenhill hållet, någon som vet hur de gick? Var runt 14:00 idag

Tydligen en olycks drabbad kurva i dag. Kör försiktigt säger jag bara till er alla där ute.

Last edited:

SuzukiLover

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k8
Tydligen en olycks drabbad kurva i dag. Kör försiktigt säger jag bara till er alla där ute.

Den där sträckan ska man inte köra.

Inte alls kul... Hoppas att de som råkade ut för olyckor idag på Bulten klarade sig på bästa sätt och att de aldrig mera åker dit!!

Guld_Lock

The one and only...
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
GSX-R 750
Självfallet har du rätt, jag är ju också morbid..

Nu är det min tur.. Irak: Medelålders familjefar förolyckas
Jag har anmält ovanstående inlägg.

Min personliga åsikt är iofs att gnällandet på olyckstråden för längesedan har gått för långt, men när det tar sig så morbida uttryck att man postar en länk till en video som den, ja då är nästan livstidsbanning för dåligt...

Edit:
Tyvärr följde förstås länken till videon med även i mitt inlägg här, sorry :(
Tack till lidali som uppmärksammade detta :pannkyss .

Last edited:

Nynäsbusan

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
2013 Ducati MTS 1200s T
Störd person

Självfallet har du rätt, jag är ju också morbid..

Nu är det min tur.. Irak: Medelålders familjefar förolyckas

Klart stötande inlägg, bifogad länk är klart över gränsen till vad som är smakligt eller god etik, tyder snarare på en störd hjärna som lägger ut länken.
Banna personen ifråga eller ge en klar och tydlig varning för olämpligt uppförande. (Har aldrig anmält ett inlägg så snabbt eller med så många kraftord i anmälan)

Tycker själv bara sådär om olyckstråden, men det beror på att jag jobbar på dom stora röda bilarna som låter tut! tut! och får skrapa ihop delarna efter våra olyckskamrater på Bulten. Men att lägga in denna länk är fan sjukt.

Edit: Sent ute som vanligt!

Edit2: Wannagofast du har just visat vilka sidor du normalt surfar på, så du har absolut ingen kred kvar när du kastar skit på dom som skriver i olyckstråden och när du förlöjligar de som läser tråden.

Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Lustigt att ni accepterar 34 sidor frosseri, för att sedan löpa amok när det länkas till något bildligt..

Kom inte och snacka om "kred".. Fanimej patetiskt!

Jag har anmält båda era inlägg, personligt påhopp..

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj