Såg en person som låg i diket när jag åkte in på slingerbulten från rosenhill hållet, någon som vet hur de gick? Var runt 14:00 idag
Jag såg den olyckan oxo, en mötande mc-broder var hygglig & gjorde "sakta-ner-tecknet" 500 m innan jag kom fram, och där stod den röda ambulanshelikoptern på åkern vid vägen, två brandbilar som spärrade av vägen samt släppte fram trafiken stötvis, vanlig ambulans samt 2 st polisbilar.
När jag blev framvinkad såg jag att det stod en svart aprilia precis bredvid, och så fick jag en glimt av personens ansike, han som låg på båren med slangar, krage, filtar & hela baletten. Så lyckligtvis hade han klarat livhanken gissar jag, dessutom då hojjen (hans?) såg alldeles hel ut. Jag fick nästan känslan av att han inte klotat alls, utan snarare blivit akut sjuk under mc-färden eller nå't, fast vad vet jag När jag 30 min senare satt & drog en fika på Rosenhill och funderade över vad jag sett, så kommer det en polisman körandes aktuell aprilia - i kortarmat med brandkårens vita hjälm med klart visir & skinnlapp i nacken och parkerar bland övriga hojjar utanför fiket
Ytterligare 10 min senare när jag körde fel, skulle mot Södertälje och hamna i Grödinge nå't, så vände jag där och åkte tillbaks och då möter jag, ja precis - samma polisman i brandkårshjälmen med polisbils-eskort på väg i ca 35 km/h genom Grödinge Jag gissar att polisen faktiskt var riktigt hyggliga och körde hem hojjen till personen som låg på båren, men jag kan ha fel...
Två saker till, jag körde otroligt mycket långsammare hela em idag p.g.a detta, fick mig en rejäl tankeställare och tänkte mest hela tiden på personen på båren, hans ev sambo, ev barn o.s.v. Hoppas verkligen det gick bra för honom,
Get well