Olyckstråden 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 07
De fakta som fanns rapporterade och som skulle återges, dvs. utan spekulerande om huruvida det var en tjej eller inte...

Jag måste säga bara för att du skrev om kläderna i första inlägget, så var det sista jag tänkte på "Vad det en tjej" Ska vara ärlig så fanns den tanken inte alls. Finns de någon som har mer sak fakta och komma med. Nu tror jag i och för sig att även om ngn skulle känna föraren, så tror jag det är mycket illa med honom/henne och kanske inte kan förmedla omständigheterna.

Mc föraren togs i alla fall till Traumaenheten på KS- Solna. Det är inget gott tecken. Men jag hoppas att det slutar väl.
 
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Iof klarade sig föraren mer eller mindre oskadd, fysiskt iaf. Passageraren var det värre med. Fördes som sagt till KS.

Dessutom smet föraren av bilen som prejade in dom i mitträcket ifrån platsen.
 

Dosen

Numera motardpilot
Gick med
26 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Speed4=R.I.P Eldstorm=såld, KTM 690 SMR
Hjälp!! prejad + smitning

Hej alla,

Vill dela med mig av en inte alltför trevlig historia....
Var på väg till Sachsenring för MotoGP:t. Med min tjej. Lätt
packning samt ryggsäckar. Åkte från Stockholm.
Efter att ha tankat och fyllt luft på macken vid Frescati drog
vi ut på E4:an söderut runt 12:00 snåret. Inte så mycket trafik
vänster fil ledig. Ligger och kör i laglig fart när vi passerar ett
gäng bilar precis innan avfarten till Västertorp, Fruängen. Precis när vi ligger i höjd med en svart eller mörk blå
BMW får han för sig att dra ut i vänsterfilen. Ingen blinkers, ingenting bara
rakt ut.:dummer

Jag niper till på hejdarna men det finns inte en chans.
Han prejar oss in in i räcket.
Stannar inte utan fortsätter bara.
:kulspruta

Vi studsar från räcket samt klotar. Efter att ha glidigt på räcket hamnar jag på asfalten. Som tur var hade jag full utrustning. Jag klara mig bra, bara lite blåmärken samt öm rygg. Flickvännen däremot råkar ut för ett öppet armbrott. :(
Hon hade också full utrustning men det hjälpte inte.
Har troligtvis fastnat i räcket.
Resan var en 30 års present från henne till mig.

Ligger nu på Karolinska och har blivit nedsövd samt opererad. Alla
värden ser bra ut men jag kommer inte att kunna träffa henne förrän
ikväll.

Vet att det är långsökt men om någon uppmärksammar en svart eller
mörkblå BMW med skrapmärken eller skadad vänster bakflygel snälla
ring 073-617 28 64 alternativt polisen. Bilen var av äldre modell, kan ha
varit en 850 eller liknande. Troligtvis sent 80 eller sent 90-tal.
Personen ifråga smet som sagt från platsen!!!

Dessa människor borde avrättas på plats. Alla gör misstag men man
måste stå sitt kast.
 

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 07
Iof klarade sig föraren mer eller mindre oskadd, fysiskt iaf. Passageraren var det värre med. Fördes som sagt till KS.

Dessutom smet föraren av bilen som prejade in dom i mitträcket ifrån platsen.

Faaaan det är jävligt sjukt att alltid passageraren som ska råka illa ut. Ta mig inte fel nu, det är själv klart lika illa när föraren gör det, men föraren har oftas ändå själv valt att köpa en Mc medans passageraren bara följer med någon gång då och då. Jag önskar vem det nu är bästa lyckönskningar.

Sen bilföraren. Om man hittar honom/henne :gnissla så ska man faan börja med att införa allmän bestraffning på allmän plats:mad: , vad säger ni om Stening.:yoparty Faan det kan vara på liv och död som kan vara avgörande ifall man stannar och tar hand om dom skadade även om man själv vållar olyckan.
 
Last edited:

rough_boy

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2008
Ort
Hemse
Hoj
Kawazaki GPZ 400
Klantarsle (jag) körde idag vid 19:30 tiden ut från en skogsväg (lite kladdig från regnet) ut på asfaltsvägenn nr: 144 klintehamn-hemse och drog på gasen tydligen med för mkt lutning Vrooom---krach motorcykeln gled att par meter å jag oxå men klarade mig med ett skrubbsår på armen motorcykeln fick frakturer på blinkerserna och slet växelföraren ur led
 

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 07
Hej alla,

Vill dela med mig av en inte alltför trevlig historia....
Var på väg till Sachsenring för MotoGP:t. Med min tjej. Lätt
packning samt ryggsäckar. Åkte från Stockholm.
Efter att ha tankat och fyllt luft på macken vid Frescati drog
vi ut på E4:an söderut runt 12:00 snåret. Inte så mycket trafik
vänster fil ledig. Ligger och kör i laglig fart när vi passerar ett
gäng bilar precis innan avfarten till Västertorp, Fruängen. Precis när vi ligger i höjd med en svart eller mörk blå
BMW får han för sig att dra ut i vänsterfilen. Ingen blinkers, ingenting bara
rakt ut.:dummer

Jag niper till på hejdarna men det finns inte en chans.
Han prejar oss in in i räcket.
Stannar inte utan fortsätter bara.
:kulspruta

Vi studsar från räcket samt klotar. Efter att ha glidigt på räcket hamnar jag på asfalten. Som tur var hade jag full utrustning. Jag klara mig bra, bara lite blåmärken samt öm rygg. Flickvännen däremot råkar ut för ett öppet armbrott. :(
Hon hade också full utrustning men det hjälpte inte.
Har troligtvis fastnat i räcket.
Resan var en 30 års present från henne till mig.

Ligger nu på Karolinska och har blivit nedsövd samt opererad. Alla
värden ser bra ut men jag kommer inte att kunna träffa henne förrän
ikväll.

Vet att det är långsökt men om någon uppmärksammar en svart eller
mörkblå BMW med skrapmärken eller skadad vänster bakflygel snälla
ring 073-617 28 64 alternativt polisen. Bilen var av äldre modell, kan ha
varit en 850 eller liknande. Troligtvis sent 80 eller sent 90-tal.
Personen ifråga smet som sagt från platsen!!!

Dessa människor borde avrättas på plats. Alla gör misstag men man
måste stå sitt kast.


När jag skrev mitt tidigare inlägg, så såg jag inte ditt. Men det är helt sjukt och din tjej finns nog i alla Mc åkares tankar. Hoppas det kommer att gå bra för henne.

Ett tips som är lite sent att komma med till er, men som är värt att andra tänker på. När jag kör om i en vänster fil som mynnar mot ett räcke, så lägger jag mig automatiskt så nära räcket jag kan från början. För där brukar man faktist oftas få plats om en bil ligger mitt i den filen som mynnar mot väg räcket. Men skulle man ändå vara tungen att stå på hejdaren, så har man redan köpt lite mer tid för att reagera på.

Jag ska nu mer åka runt och kolla på alla svarta el Mörkblåa BMW av äldre modell om dom har någon skada på vä flygel sida. Alltså jag säger att ni måste ändå haft en himla tur. Mc olyckor och Räcken Brrrr inte kul att tänka på vad som kan hända... Krya på er säger jag bara att din tjej läker bra och hoppas bil föraren kan ställas till svars.
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Kristianstad: Mc-olycka
En motorcyklist körde vid 18.50-tiden omkull i korsningen Elmetorpsvägen/Nygårdsvägen i Kristianstad. Den drabbade fördes till sjukhus med okända skador.
Publicerad av Uffe, 2008-07-09 19:52:05 WighsNews

------------------------------------------------------------------------

Norrköping: Mc-olycka
En mc-olycka har inträffat på Albrektsvägen i Norrköping. Räddningstjänst och ambulans är på plats men det är ännu okänt om någon är skadad.
Publicerad av Camilla, 2008-07-09 20:57:03 Wighsnews

Singelolycka på Albrektsvägen
Norrköping
Vid 21-tiden på onsdagskvällen sladdade en motorcykel av vägen. Olyckan skedde på Albrektsvägen, vid SOS-alarm. Ambulans och polis kom till platsen. Föraren fördes till sjukhus med lindriga skador. Motorcykeln fick mindre plåtskador. NT
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Örnsköldsvik: Trafikolycka
En kollision mellan en personbil och en motorcykel inträffade vid 22-tiden på Baldersvägen i Örnsköldsvik. Mc-föraren fördes till sjukhus med ambulans men skadorna är okända.
Publicerad av Camilla, 2008-07-09 23:16:56 WighsNews

Trafikolycka i Örnsköldsvik
ÖRNSKÖLDSVIK. En trafikolycka inträffade vid Skyttisområdet i Örnsköldsvik under onsdagskvällen. Motorcyklisten fördes till sjukhus.

Enligt uppgifter ska motorcyklisten tappat kontrollen och kanat in i den mötande personbilen.
Föraren var, enligt räddningstjänstens insatsledare, vid medvetande när han fördes till sjukhus. Ö-vik Allehanda
 
Last edited:

Dosen

Numera motardpilot
Gick med
26 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Speed4=R.I.P Eldstorm=såld, KTM 690 SMR
Uppföljning

Men det är helt sjukt och din tjej finns nog i alla Mc åkares tankar. Hoppas det kommer att gå bra för henne.


Alltså jag säger att ni måste ändå haft en himla tur. Mc olyckor och Räcken Brrrr inte kul att tänka på vad som kan hända...

Krya på er säger jag bara att din tjej läker bra och hoppas bil föraren kan ställas till svars.


Har precis kommit från akuten. Det verkar ha gått bra med tjejen.
Har en jävla massa sprintar och stag utanpå armen men mår bättre.
Båda benen av i vänster underarm. Tydligen var såren hon hade riktigt
fula enligt läkaren. Dessutom har hon en luftficka i ena lungan men
det var tydligen inget allvarligt. Om ingen infektion sker ska stålskiten
i armen ersättas med inopererade plattor och skruv under nästa vecka.

Verkligen, vi hade änglavakt. Det kunde ha gått riktigt illa.

Även om man hittar bilen så blir det omöjligt
att bevisa vem som körde. Tror inte att lagens långa arm kan
hjälpa så mycket. Alternativt kan det lösas "internt".
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Mora: Trafikolycka vid Vinäs
En trafikolycka har inträffat på riksväg 26 i närheten av Vinäs utanför Mora. En motorcykel har kört in i en framförvarande lastbil. Ambulans samt räddningstjänst är på väg till platsen.
Publicerad av Uffe, 2008-07-10 15:48:01 WighsNews
 

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 07
Har precis kommit från akuten. Det verkar ha gått bra med tjejen.
Har en jävla massa sprintar och stag utanpå armen men mår bättre.
Båda benen av i vänster underarm. Tydligen var såren hon hade riktigt
fula enligt läkaren. Dessutom har hon en luftficka i ena lungan men
det var tydligen inget allvarligt. Om ingen infektion sker ska stålskiten
i armen ersättas med inopererade plattor och skruv under nästa vecka.

Verkligen, vi hade änglavakt. Det kunde ha gått riktigt illa.

Även om man hittar bilen så blir det omöjligt
att bevisa vem som körde. Tror inte att lagens långa arm kan
hjälpa så mycket. Alternativt kan det lösas "internt".

Jag har råkat ut för något liknande arnbrott så pass att dom ville Stel op min handled, men jag vägrade. Jag fick gå med en så kallade Hoffman ställning, dvs förmodligen en sådan som din tjej har just nu. Jag har en viss nedsatt rörlighet i den nu, men peppar peppar så har inte den där värken infriat sig som läkarna sa att jag skulle få om jag inte gjorde en stelis. MEN jag stod på mig och det tackar jag mig själv för idag. Jävligt skönt att höra att det gick så bra som det gick i alla fall.
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Lomma: Motorcykelolycka
En motorcykelolycka inträffade ikväll på Mavägen i Lomma. En person fick föras till sjukhus med bland annat ryggskador.
Publicerad av Uffe, 2008-07-10 20:09:41 WighsNews

-----------------------------------------------------------------------

Värmdö: Trafikolycka
En trafikolycka mellan en personbil och en motorcykel har inträffat vid Saltaröavfarten på Värmdö. Två personer uppges ha skadats vid olyckan och utryckningsfordon är på väg till platsen.
Publicerad av Uffe, 2008-07-10 20:12:38 WighsNews

------------------------------------------------------------------------

Två motorcyklar i krock vid Spillepengsrondellen
Av Karl Grauers
Först publicerad: 10 juli 2008 20:46
Senast uppdaterad: 10 juli 2008 21:47

Strax efter halv nio på torsdagskvällen larmades räddningstjänsten till en motorcykelolycka på Västkustvägen vid Spillepengsrondellen i Malmö.

Två motorcyklar med en kvinnlig och en manlig förare var inblandade i olyckan.Räddningstjänst, ambulans och läkarbil skickades till platsen. Båda motorcyklisterna fördes till Universitetssjukhuset Mas i Malmö men ska inte ha några allvarligare skador. Sydsvenskan


Polisens sida, Skåna
16:26 Staffanstorp. Trafikolycka inträffar i korsningen av Prästkragevägen och Vragerupsvägen i Hjärup där en motorcykel med två personer välter. Uppdatering: Motorcyklisterna förs med ambulans till sjukhus och uppges vara lindrigt skadade.

18:22 Tomelilla. Trafikolycka inträffar på väg 11 strax öster om Tomelilla där en motorcyklist kör omkull. Mannen uppger att han ska uppsöka sjukhusvård på egen hand.

18:31 Lomma. Singelolycka inträffar på Fyrfatsvägen där en motorcyklist kör omkull.

20:37 Malmö. Trafikolycka inträffar på Västkustvägen, strax efter trafikplats Spillepengen där två motorcyklister kolliderar.
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Uppföljande reportage i DalaDemokraten

Falun: Motorcyklist kolliderade med älg
Strax före 12:30 har en motorcyklist kolliderat med en älg på RV80 vid avfarten till Svärdsjö. Mc-föraren är vid medvetande och klagar över smärtor i en arm.
Publicerad av Teija, 2008-05-31 12:31:15 WighsNews

MC krockade med älg
En trafikolycka inträffade vid halv ett strax utanför Falun. En MC krockade med en älg.
Olyckan inträffade strax efter avfarten mot Svärdsjö från riksväg 80. Enligt de första uppgifterna ska en motorcykel ha krockat med en älg. Föraren fick föras till akuten på Falu lasarett. Föraren var vid medvetande när han fördes till lasarettet och ska bara ha fått lättare skador. DT


"Jag kom lindrigt undan"
Krocken med älgen har gett Anders eftertanke


Klicka här för att läsa hela
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Jönköping: Singelolycka

Utryckningsfordon har larmats till en singelolycka i Bankeryd. Enligt uppgift är det en mc-olycka som har inträffat på gamla väg 195 i höjd med Domsten.
Publicerad av
Camilla, 2008-07-11 15:45:41


Mc-förare svårt skadad i Bjurholm
Publicerad: 11 juli 2008, 20.09. Senast ändrad: 11 juli 2008, 20.21

En mc-förare har kört av vägen vid Provåker utanför Bjurholm i Västerbotten. Polisen fick larmet vid halv åtta på fredagskvällen.
Föraren ligger i diket och är svårt skadad. Ambulans är på väg, säger Ebbe Nyberg, vakthavande befäl vid polisen i Västerbotten, till TT.
Umeå TT

Motorcykel kolliderade med älg
En mc-förare skadades allvarligt vid en olycka i närheten av Provåker vid Bjurholm kolliderade med en älg och körde omkull.

Det var vid 20-tiden på fredagskvällen som en mc, som färdades norrut i riktning mot Lycksele på väg 353, körde på en älg.
Mc-föraren har förts till Norrlands Universitetssjukhus med ambulans. Skadornas omfattning är för närvarande okända.
Jägare har kallats in för att försöka spåra och avliva älgen.

2008-07-11


Stockholm: Motorcykelolycka på E4
Det har inträffat en motorcykelolycka på E4 i höjd med Beräng. Räddningsstyrkor finns nu på olycksplatsen där de drabbade inte skall vara allvarligt skadade.
Publicerad av
Fia, 2008-07-11 22:10:06

Mc-olycka vid Ortsjön www.st.nu

NJURUNDA (ST) 2008-07-11 15:17
En motorcykelolycka inträffade vid Ortsjön söder om Njurunda på fredagseftermiddagen. En man fördes till sjukhuset med lindriga skador.
Larmet kom till SOS klockan 14.27. Olyckan inträffade på en raksträcka och sladdspåren tyder på att bakhjulet kan ha låst sig vilket gjorde att föraren åkte omkull.
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Jönköping: Singelolycka

Utryckningsfordon har larmats till en singelolycka i Bankeryd. Enligt uppgift är det en mc-olycka som har inträffat på gamla väg 195 i höjd med Domsten.
Publicerad av
Camilla, 2008-07-11 15:45:41 WighsNews


MC-olycka vid Bankeryd
En ung man skadades i en MC-olycka utanför Bankeryd under fredagseftermiddagen.

En ensam man råkade ut för en MC-olycka utanför Bankeryd halv fyratiden under fredagseftermiddagen.
- Han har av skäl jag inte känner till fallit av motorcykeln, säger Samuel Nyström, brandingenjör på räddningstjänsten.

Mannen, som är 20-25 års ålder, fördes till länssjukhuset Ryhov. Olyckan inträffade i Fiskebäck på vägen mellan riksväg 195 och Bankeryds industriområde. Jnytt.se

--------------------------------------------------------------------------

Två mc-olyckor under kvällen
Publicerad: 11 juli 2008, 19.16. Senast ändrad: 11 juli 2008, 19.24

Under fredagseftermiddagen och kvällen har två motorcykelolyckor inträffat.

Strax före klockan 18.30 körde en motorcyklist omkull på Tranebergsbron, vid Kristineberg i riktning mot Bromma.

Både ambulans och polis kom till platsen. Enligt polisen verkade inte förare vara allvarligt skadad.

Vad som orsakade omkullkörningen framgår inte av polisrapporten.

Vid 16-tiden på fredagseftermiddagen kolliderade en motorcyklist och en bilist. Olyckan inträffade på Borgågatan i Akalla.

Såväl ambulans, som polis och räddningstjänst åkte till olycksplatsen. Men mc-föraren ville inte åka med till sjukhus för undersökning. SvD
 
Last edited:

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Edsbyn: Två skadade i olycka
Sent på fredagskvällen fördes två personer skadade till sjukhus i samband med en fyrhjulingsolycka vid Kyan i Ovanåkers kommun.
Publicerad av
Fia, 2008-07-12 04:54:46


Upplands Väsby: Motorcykelolycka
Det har inträffat en motorcykelolycka på Husarvägen i Upplands Väsby. En person har skadats i samband med olyckan och utryckningsfordon finns på plats.
Publicerad av
Fia, 2008-07-12 06:14:22

Skara: Motorcykelolycka
En motorcykelolycka har inträffat på riksväg 49 mellan Skara och Axvall. Två personer uppges ha skadats och ambulans samt räddningstjänst är på väg till platsen.
Publicerad av
Uffe, 2008-07-12 10:31:22

Västerhaninge: Mc-olycka
En person har erhållit okända skador i samband med en mc-olycka på väg 257 vid Rosenhill.
Publicerad av
Björn, 2008-07-12 15:10:52
 
Last edited:

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
Såg en person som låg i diket när jag åkte in på slingerbulten från rosenhill hållet, någon som vet hur de gick? Var runt 14:00 idag
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Mjölby: Singelolycka med mc
En motorcyklist har gått omkull vid Lindekullen utanför Mjölby. Föraren ligger med bl.a. skador i ryggen ute på en åker. Inga ytterligare uppgifter i nuläget.
Publicerad av Björn, 2008-07-12 16:40:26 WighsNews

Såg en person som låg i diket när jag åkte in på slingerbulten från rosenhill hållet, någon som vet hur de gick? Var runt 14:00 idag


Mc-olycka vid Rosenhill
Publicerad: 12 juli 2008, 14.46. Senast ändrad: 12 juli 2008, 14.55
En trafikolycka med en motorcykel inblandad har inträffat vid Rosenhill.
- Omfattningen av olyckan är fortfarande oklar. Vi vet i alla fall att en ambulanshelikopter är på väg till platsen, säger Hans Wiksten vid polisens presstjänst till Sveriges Nyheter.
Strax därpå meddelar SOS Alarm att en person har förts till sjukhus. Larmet om olyckan kom klockan 13.56 på lördagen. SvD
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top