Fredag 18 april Stockholm, kommer gående 12.30 på St Eriksgatan söderut 50 meter innan St Eriksbron. En äldre glidare ligger till hälften under en parkerad skåpbil. Föraren, en ung kille, sitter på trottoaren och han verkar rätt ok. Det finns folk runt om som pratar med honom och ambulansen kommer snabbt. Hojen såg inte så glad ut.
Det händer alltid saker där eftersom folk parkerar i höger körfält och då blir det alltid snabba väjningar. Ligger man i vänster körfält får man se upp.
Hoppas han mår bra!
Var ute och körde bil idag på E4. Svängde av mot Södermalm och såg då att en man hade klotat sin CBR1000. Han försöker lyfta upp hojen tillsammans med två vittnen. Jag stannar för att hjälpa till och kollar hur han mår. Skrapsår lite här och där men man mådde rätt bra. Ber han stanna kvar tills ambulansen kommer men han vägrade och bad om skjuts till t-banan. Vittnen och föraren åkte iväg och jag stod kvar där med hojen. Föraren var cirka 45 år gammal. Ringde dit polisen och brandkår. Nu undrar jag vad som hände med honom...
Åfan, då var det den hojen jag skrev om i Stockholmsforumet. Tänkte den kanske var stulen. Mitt under bron, CBR:en var röd till färgen? Låter som han vart chockad om han bladade där ifrån...
Nära vän och kollega, vi hade öppet hus igår på företaget och kommer att hålla en tyst minut klockan 08,00 idag måndagen den 21/4-08.Huddinge: Kollision på Glömstavägen
En personbil och en motorcykel har kolliderat på Glömstavägen i Huddinge. Utryckningsfordon är på väg till olycksplatsen.
Publicerad av
Teija, 2008-04-19 15:54:37
[Direktlänk till den här nyheten] [Tipsa en vän om den här nyheten]
wighsnews...
Ngn från SH?
Köer efter olycka i centrala Malmö
Först publicerad: 21 april 2008 17:05
Senast uppdaterad: 21 april 2008 18:29
En bil och motorcykel kolliderade vid halv fem-tiden på måndagen. Olyckan inträffade på Regementsgatan i höjd med Södertull och gågatan. MC-föraren fördes till sjukhus med svåra skador.
Både bilen och motorcykeln behövde bogseras från olycksplatsen.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|