Olyckstråden 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

Gustavsson

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS 125 SÄLJES
Finspång: Trafikolycka
En kollision mellan en personbil och en motorcykel har inträffat i närheten av Katterum mellan Skärblacka och Finspång. Enligt uppgifter ska ingen person ha skadats allvarligt.
Publicerad av
Uffe, 2008-04-25 17:16:29 Wighsnews

Boxholm: Motorcykelolycka
En motorcykelolycka har inträffat på riksväg 32 strax norr om Strålsnäs utanför Boxholm. Det är ännu oklart om någon person har skadats vid olyckan men både ambulans samt polis är larmade till platsen.
Publicerad av
Uffe, 2008-04-25 16:50:31 Wighsnews

IronMike

Guest
Var en allvarlig mc-olycka i avfarten mot saltis vid trafikplats skvaltan, Väg 222 igår kväll..

Och nyss var det olycka på motorvägen 222an igen vid samma ställe fast på rakan utåt Värmdö.. En svart sporthoj som brunnit upp, långa bromsspår. Fullt pådrag där bara för ngn haltimme sen, ambulans, brandbilar, poliser.. Vet bara detta iom att folk ringt ner mig och hört efter om det var jag.

Inte sett ngn info om nätet på detta.. Men det dyker väl upp.

Kör försiktigt :(

--
fanns visst på wighsnews:

Nacka: Mc-olycka
En motorcyklist har kört omkull på länsväg 222 på strax innan avfarten Saltsjöbaden. Räddningstjänst, ambulans samt polis är på väg till olycksplatsen men det är ännu okänt om föraren är allvarligt skadad.
Publicerad av
Camilla, 2008-04-25 19:08:13

Last edited:

Flickan

;-)
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Tyvärr såld... En blänkande röd och svart TRX 850 -98
Hörde av en kollega som passerade ca 30 min efter olyckan att det var två hojar inblandade i olycka som var på avfarten mot Saltis, från Värmdö hållet.... Såg visst inge vidare ut..

peppureikä

Guest
Hörde av en kollega som passerade ca 30 min efter olyckan att det var två hojar inblandade i olycka som var på avfarten mot Saltis, från Värmdö hållet.... Såg visst inge vidare ut..
Suck ...nu börjas det...kan inte folk köra hoj lr vad är det ? Alla dessa olyckor börjar bli lite jobbigt..det är som tatueringar..helt plötsligt alla vill ha en gadding o sen vill dem åka hoj oxå..tänk 2 ggr innan ni skaffar en hoj ,,, det är ju fan inga leksaker, det är ju livstil o njutning att åka hoj , och jag är ingen moralkärring , jag har kört hoj sedan1978 . Tänk på insidan innan ni kör om nån , tex korsningar,rondeller osv. vi syns ju inte ......

IronMike

Guest

Det var den olyckan i torsdags kväll...? En hoj gick av i avfarten mot saltis, S-kurvan som går upp över 222an. Sen var det en olycka fredag kväll kl 19, fast åt andra hållet, men inte på avfarten mot saltis, utan på raksträckan, där det finns en 3e fil som går mot saltis...

Så 2 olyckor på 2 dagar, på vid samma trafikplats, fast åt olika håll :(

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Helsingborg: Mc-olycka

Utryckningsfordon i Helsingborg är på plats på Oljehamnsleden där en motorcyklist har kört omkull. Förarens skador är okända.
Publicerad avCamilla, 2008-04-26 00:14:55 Wighsnews

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
En som sagt lögnstories av Trafiksäkerhetsverket, de tare barar upp ökningen av antal skadade och dödade utan at ta hänsyn till att MC parken i drift ökat enormt.
Visst det är inget kul att folk förolyckas, men i själva verket är våra siffror rent procentuellt bättre än för typ 10 år sen.

Vi får aldrig noll på MC, de är en risk att framföra dem, en risk vi väljer.
Sen har vi dessa före 76 med gratiskörkort och ny custom på 300+kg, de ställer till väldigt med olyckor för att de helt enkelt aldrig kört MC.

Jag lånade ut min R1a till min farsa som ändå kört BSA er o sån skit, och alltså han drog inte ens fullt men höll ändå på att göra i brallan.

Saker har hänt sen 50-talet liksom.

Beskrivningen var liksom att "å fasen så la ja i 2an o så bara gick det 160, sen i med 3an........."
Jg lovar han drog inte ens ur den fullt, de hajar inet vad en modern hoj kan vara.
Än värre med nåt värre än jag äger.

Man hör liksom folk säga at "dagens hojar är bara skit o plast, min Trajja den gick 150 mellan tvättlinorna............"
De har inet ens en aning vad det skulle vara tat landa på en Hyabusa eller nåt, de var nerskitna direkt.

Last edited:

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
Suck ...nu börjas det...kan inte folk köra hoj lr vad är det ? Alla dessa olyckor börjar bli lite jobbigt..det är som tatueringar..helt plötsligt alla vill ha en gadding o sen vill dem åka hoj oxå.

Det var ju rätt puckat skrivet.... :fatta!

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
MC-olycka i Bergafjärden www.st.nu

BERGAFJÄRDEN (ST) 2008-04-26 20:27

En motorcyklist i 45-årsåldern fördes till sjukhus med ambulans vid 15-tiden på lördagseftermiddagen. Olyckan inträffade i Bergafjärden och mannen fick bland annat skador i ansiktet. Motorcyklisten vårdades under dagen på intensivvårdsavdelningen och polisen har inte kunnat höra honom för att få veta hur olyckan gick till.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Lördag 26/4
Lomma: Mc-olycka
Utryckningsfordon har larmats på en mc-olycka på en mindre väg mellan Bjärred och Borgeby utanför Lomma. Motorcyklisten som har kört av vägen och ut på en åker, uppges vara vid medvetande.
Publicerad av Camilla, 2008-04-26 20:48:24 Wighsnews

---------------------------------------------------------------
Söndag 27/4
Kiruna: En skadad i olycka
En person skadades när denna körde omkull med en motorcykel på Kirunavägen i Svappavaara, strax efter kl.03. Den drabbade som ådrog sig okända skador fördes till sjukhus med ambulans.
Publicerad av Camilla, 2008-04-27 04:07:11 Wighsnews

SirBarret

Medlem
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
BMW R 1250R -21
Två motorcyklar krockade

Publicerad: 27 april 2008, 13:19
Senast uppdaterad: 27 april 2008, 13:22

Sjöbo
Två motorcyklar kolliderade på Flygrakan på väg 13 vid Sjöbo strax före klockan ett på söndagen.

Räddningstjänst och ambulans kallades till platsen. Enligt SOS Alarm i Malmö ska båda förarna vara vid medvetande.
källa: www.ystadallehanda.se

hoppas det går bra!!!

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Två motorcyklar krockade

Publicerad: 27 april 2008, 13:19
Senast uppdaterad: 27 april 2008, 13:22

Sjöbo
Två motorcyklar kolliderade på Flygrakan på väg 13 vid Sjöbo strax före klockan ett på söndagen.

Räddningstjänst och ambulans kallades till platsen. Enligt SOS Alarm i Malmö ska båda förarna vara vid medvetande.
källa: www.ystadallehanda.se

hoppas det går bra!!!

Uppdaterat 14:42 enligt polisen undkom de två förarna med endast lindriga skador.

Maxizor

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
Honda VFR -02 VTEC ABS

Det var min Polare som var med i olyckan med sin ZX-10R -04... Jag och en annan kompis åkte bakom då min polare "Johan" fick släpp och sedan kast för att glida in i räcket. Gick inte så fort strax under 100, men han fick rejäla skador :(

16 brutna revben, punkterad lunga, vänster smalben helst krossat så det vet inte om de kan rädda det, men det verkar inte vara livshotande och det är det viktigaste. Kompisen hade alla tänkbara skydd.

Så det blev helikopter till Karolinska där han ligger med respirator för att underlätta för bröstkorgen...

Så det var bara en MC inblandad i olyckan däremot 2 till på plats....

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Växjö: Trafikolycka
Räddningstjänst och ambulans är på plats vid en trafikolycka som har inträffat på riksväg 23 norr om Sandsbro utanför Växjö. En person uppges ha skadats i samband med en kollision mellan en minibuss och motorcykel.
Publicerad av Teija, 2008-04-28 16:12:20 Wighsnews

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Från Polisens sida

Torsdag 24/4
07:04 Helsingborg. En personbil och en motorcyklist kolliderar i korsningen Rausvägen/Torbornavägen. Motorcyklisten förs med ambulans till sjukhuset. Oklart skadeläge.

Fredag 25/4
12:10 SÖDERORT
TRAFIKOLYCKA, Riksväg 73 vid trafikplats Farsta. Räddningstjänst och polis kallas till platsen med anledning av att en motocyklist kört omkull. Enligt uppgift så är motocyklisten skadad.

Lördag 26/4
13:19 Kristianstad. En motorkrossförare har enligt uppgift kört in i ett träd i Rydstorp. Ambulans kallas till plats. oklart skadeläge.

12.02 Västra Frölunda, singelolycka
På Söderleden vid Järnbrottsmotet är det en manlig mc-förare som kör av vägen. Han blåser positivt i polisens sållningsinstrument och misstänks för rattfylleri. Han körs till Sahlgrenska sjukhuset med okända skador.

14.08 TRAFIKOLYCKA PERSONSKADA, HAGFORS. Singelolycka med MC. Föraren i 55-60-årsåldern anträffad i dike. Förd till Torsby sjukhus med ryggsmärta.

Söndag 27/4
03:07 KIRUNA – Svappavaara
TRAFIKOLYCKA En motorcykelförare, född -86 har kört omkull. Föraren är inte kontaktbar och förs med ambulans till Gällivare sjukhus.

11:25 Klippan. En singelolycka inträffar med motorcykel inne på F 5 i Ljungbyhed. Räddningstjänsten och ambulans kallas till platsen. Föraren klagar enligt uppgift på smärtor i benet.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Helsingborg: Motorcykelolycka
Vid 19:30 tiden körde en motorcykel av vägen på Terminalvägen i Helsingborg. Polis och ambulans larmades till olycksplatsen men det finns ännu inga uppgifter på om den drabbade skall vara allvarligt skadad.
Publicerad av Fia, 2008-04-28 20:31:13

----------------------------------------------------------------
Kungsbacka: Motorcykelolycka
Det har inträffat en singelolycka med en motorcykel vid Hjälm utanför Kungsbacka. Två personer skall vara inblandade i olyckan och utryckningfordon finns på plats.
Publicerad av Fia, 2008-04-28 21:57:38
Wighsnews

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
Växjö: Trafikolycka
Räddningstjänst och ambulans är på plats vid en trafikolycka som har inträffat på riksväg 23 norr om Sandsbro utanför Växjö. En person uppges ha skadats i samband med en kollision mellan en minibuss och motorcykel.
Publicerad av Teija, 2008-04-28 16:12:20 Wighsnews

Panikbromsning i bilkö - mc-förare dog

En 57-årig man från Växjö dog i en motorcykelolycka på väg 23 vid Sandsbro norr om staden i går eftermiddag.
Han lyckades inte styra undan panikbromsande bilar.

Motorcykeln låg efter tre bilar på en 90-sträcka när den första bromsade för att svänga åt höger. De andras inbromsning blev panikartad och den sista av de tre bilarna svängde ut mot vänster för att inte köra in i den framförvarande.
Motorcyklisten svängde också över mot vänster väghalva för att inte krocka och mötte då en lätt lastbil som han inte lyckades undvika. Mc:n drog längs med den mötande lastbilens högersida och 57-åringen slungades av.
Han fördes i ambulans till Växjö lasarett men hans liv kunde inte räddas. Olycksförloppet ska nu utredas av trafikavdelningen vid Kronobergspolisen.

Rob-man

S.S.P.C mälaröarna
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
02 gsxR 1000 k2
Riksnyheter
Sotenäs: Motorcykelolycka
En motorcyklist har kolliderat med ett rådjur vid Varås i Sotnäs kommun. Föraren har förts med okända skador till sjukhus.
Publicerad av
Fia, 2008-04-29 06:16:41
[Direktlänk till den här nyheten] [Tipsa en vän om den här nyheten]

wighsnews..

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept