Olyckstråden 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Ingen just nu
Borlänge: Mc-olycka
En mc-olycka har inträffat på Gästgivaregatan i Borläge. Enligt de första uppgifterna är en person svårt skadad.
Publicerad av Camilla, 2008-04-30 19:18:23 Wighsnews

Man skadad i mc-olycka i Borlänge
En man skadades vid en mc-olycka i Borlänge vid 19-tiden på onsdagskvällen.
Han fördes skadad med ambulans till sjukhus.
- Han hade kört in i en lyktstolpe, säger Tore Strand, vakthavande befäl vid polisen i Dalarna, till TT.
Enligt polisen var mannen medvetslös när han hämtades av ambulans. Expressen

När det är olyckor i närheten blir man extra försiktig och man får en liten klump i magen när man är ute. Enligt en kollega vad det tydligen så att killen inte hade körkort ännu och kört på bakhjulet, ramlat och glidit in i stolpen. Alla ni som skall ta eller håller på att ta körkort, kör försiktigt!

Last edited:

Stringfellow

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Hoj
-
Jag körde förbi (kom från stan) ett par minuter efter att det skett. Killen låg ned i rondellen, hojen låg på gräset i mitten och bilen han kört in i stod på den korsande filen med intryckt bakskärm. Han såg ut att ha ont. Spekulation från min sida säger att han splittat filer och inte sett att det kom en bil från vänster.....

Krya på dig och hoppas att inget allvarligt hänt.

Min bror som råkade illa ut. Som tur var klarade han sig med skrapsår. Han körde fullt lagligt i egen fil med närmaste bil c:a 100 m bakom. (Stod först vid rödljuset innan). Gubben som skulle korsa vägen har ju väjningsplikt men sa tydligen på plats "jag trodde han skulle bromsa". Brorsan hade även grönt vid trafikljuset vid Ulvsundaplan så det var bara raka spåret. Enligt polisen och skadorna på bågen verkar han ha försökt "knycka" förbi cykeln men träffat baken på bilen och flygit av. Andra gången idioten åker utan brallorna, annars hade han nog kunnat resa sig upp omgående. Hastigheten var c:a 40-50 km/h.

Änglavakt, helt klart.

Last edited:

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
Riksnyheter

Uppsala: Motorcykelolycka
Strax före 11 inträffade en singelolycka med en motorcykel på länsväg 704 vid Tensta kyrka utanför Uppsala. Minst en person uppges ha skadats.
Publicerad av
Teija, 2008-05-03 11:35:25

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Riksnyheter

Uppsala: Motorcykelolycka
Strax före 11 inträffade en singelolycka med en motorcykel på länsväg 704 vid Tensta kyrka utanför Uppsala. Minst en person uppges ha skadats.
Publicerad av Teija, 2008-05-03 11:35:25 Wighsnews

Publicerad: 2008-05-03 11:21
Mc-olycka i Skyttorp
Strax innan klockan 11 inträffade en singelolycka i närheten av Tensta kyrka mellan Skyttorp, Vattholma och Björklinge.
Olyckan rapporterades av polisen vara en singelolycka där en motorcyklist av okänd anledning körde av vägen. Föraren hämtades med helikopter och fördes till Akademiska sjukhuset för vård. Det är oklart hur allvarligt skadad motorcyklisten är. UNT

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Vallentuna: Trafikolycka
En motorcyklist har kört in i en bil på Lindholmsvägen i Vallentuna. Räddningstjänst och ambulans är på väg till platsen.
Publicerad av Teija, 2008-05-03 17:46:59 WighsNews

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
MT-09 - 24
Krasch på Bogesundsvägen ikväll

Åkte Bogesundsvägen ikväll (med bil förr en gångs skull..) vid 17-tiden. I höjd med "döda björkarna" hade en sporthoj gått av vägen. Ambulans och hojpolare fanns på plats, men man skulle gärna veta att det gått bra.

Pake

Proffs
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 -01
En motorcyklist har kört in i en bil på Lindholmsvägen i Vallentuna. Räddningstjänst och ambulans är på väg till platsen.

Tyvärr dödsolycka... Frontat med en barnfamilj... R.I.P

njelger

Guest
Gubben som skulle korsa vägen har ju väjningsplikt men sa tydligen på plats "jag trodde han skulle bromsa".

Det står alltid ett gäng puckon där som kör ut mot väjningsplikt och helt kallt räknar med att folket från Alvik kommer att bromsa. Jag brukar ladda med tutan när jag kör under t-banan.
Hela ulvsundaplan är iofs en puckokorsning.

Rob-man

S.S.P.C mälaröarna
Gick med
11 Oct 2007
Hoj
02 gsxR 1000 k2
Killen som åkte av i Skyttorp var med oss och åkte idag. Innan en ganska skarp vänstersväng var det en ojämnhet och framhjulet låste sig och han kanade omkull i rullgruset. Det gick inte speciellt fort när det hände.
Han gjorde illa axeln och handen. Vet ej dom exakta skadorna i axeln men det verkade som mer än ett nyckelbensbrott. Han var vid medvetande hela tiden och skämtade även lite trots situationen och smärtan. Så trots allt hade han ändå tur i oturen för det kunde gått betydligt värre. Hojen är dock rätt kvaddad och kommer säkert att lösas in av försäkringsbolaget. Han hämtade den igår, en Honda cbr 1000 -08 och han köra 18 mil med den i alla fall. När det hände så åkte jag bakom honom och det går fort när det väl händer så ta det lungt på vägarna alla biker friends..

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Ronneby: Motorcykelolycka
Det har inträffat en motorcykelolycka vid Saxemara utanför Ronneby. Två personer skall vara inblandade i olyckan men det är ännu inte känt om dom är allvarligt skadade.
Publicerad av Fia, 2008-05-03 18:57:12 WighsNews

Nicotin

Guest

Träffade han idag..skit trist..

känns som skit allt just nu..

rip larsa..

Ingeli64

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2005
Hoj
SV650S

Jag måste få skriva av mig lite!!
Denna kille var en mycket nära god vän och granne till mig och min sambo.
Det känns så jäkla otroligt overkligt att han inte nu längre finns i livet.
Senast nu på valborg satt vi här hemma hos oss och käkade middag med honom och hans sambo + ett par grannar till.
Skrattade, skålade och pratade om hojar, bankörning och mycket annat.
Livet är så skört. :gråta
Jag lider med hans sambo + övrig släkt och vänner, och hoppas åtminstone
att han dog lycklig på hans nya ögonsten.
Vila i frid........ Du finns i våra tankar!!!
// Inger o Roger

Nicotin

Guest
Jag måste få skriva av mig lite!!
Denna kille var en mycket nära god vän och granne till mig och min sambo.
Det känns så jäkla otroligt overkligt att han inte nu längre finns i livet.
Senast nu på valborg satt vi här hemma hos oss och käkade middag med honom och hans sambo + ett par grannar till.
Skrattade, skålade och pratade om hojar, bankörning och mycket annat.
Livet är så skört. :gråta
Jag lider med hans sambo + övrig släkt och vänner, och hoppas åtminstone
att han dog lycklig på hans nya ögonsten.
Vila i frid........ Du finns i våra tankar!!!
// Inger o Roger

Skänker er tankar och stöd..

Träffade honom för första gången idag..och tyvärr sista..

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Åkte Bogesundsvägen ikväll (med bil förr en gångs skull..) vid 17-tiden. I höjd med "döda björkarna" hade en sporthoj gått av vägen. Ambulans och hojpolare fanns på plats, men man skulle gärna veta att det gått bra.

Jag & Hornet från PMC stannade & kika att det var okej & vänta tills ambulansen kom. Killen klaga över smärta i vänster ben & kunde inte stödja på det men annars verka han okej under omständigheterna.

Nån polare skule komma & plocka upp hojen så vi åkte vidare....

//Simon

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
Skadades allvarligt när fyrhjuling välte
Minst två personer skadades i en fyrhjulingsolycka i Rådmansö i Norrtälje kommun tidigt på söndagsmorgonen.

Fyra personer ska ha färdats på fyrhjulingen som av okänd anledning kört omkull.
- En person ska vara allvarligare skadad, de väntar nu på ambulanshelikopter som är på väg till platsen, säger Susanne Abrahamsson, vakthavande befäl vid polisen i Norrtälje till Stockholm.expressen.se

Två i dramatisk fyrhjulingsolycka
Två män skadades på söndagsmorgonen efter att ha fallit av en fyrhjuling utanför Norrtälje. Båda måste föras till sjukhus och den ene svävar i livsfara.

Vid femtiden på söndagsmorgonen inträffade olyckan på grusvägen Calle Schewens väg i Håtö, en dryg mil öster om Norrtälje.

Den ene, 35 år, fick ansikts- och tandskador och fördes med ambulans till Norrtälje. Den andre vet polisen mindre om, men klart är att han skadades allvarligt och hans tillstånd beskrivs som mycket kritiskt.

- Vi får se om han överlever, säger Norrtäljepolisens stationsbefäl Mats Jonsson till DN.se.

DN.se har inte kunnat nå Karolinska universitetssjukhuset i Solna där den allvarligt skadade vårdas.

Polisen är i nuläget osäkra på vem av männen som kört fordonet. Likadant kan de ännu inte säga något om huruvida rattonykterhet låg bakom olyckan.

- Men uppenbarligen har de kört för fort, säger Mats Jonsson.
Fyrhjulingen ska tas in för teknisk undersökning.

Ossi Carp www.dn.se

Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Ockelbo: Motorcykelolycka
En motorcykelolycka har inträffat i närheten av Oslättsfors utanför Ockelbo. Utryckningsfordon har precis anlänt till platsen.
Publicerad av Uffe, 2008-05-04 11:43:51 WighsNews

OSLÄTTSFORS
Crossförare körde omkull
En motorcrossförare skadades när han på söndagsförmiddagen körde omkull i skogen mellan Ockelbo och Oslättsfors. Mannen fördes till sjukhus med bland annat en spricka i ett revben. Arbetarbladet

Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
En person avled

Skadades allvarligt när fyrhjuling välte
Minst två personer skadades i en fyrhjulingsolycka i Rådmansö i Norrtälje kommun tidigt på söndagsmorgonen.

Fyra personer ska ha färdats på fyrhjulingen som av okänd anledning kört omkull.
- En person ska vara allvarligare skadad, de väntar nu på ambulanshelikopter som är på väg till platsen, säger Susanne Abrahamsson, vakthavande befäl vid polisen i Norrtälje till Stockholm.expressen.se

Två i dramatisk fyrhjulingsolycka
Två män skadades på söndagsmorgonen efter att ha fallit av en fyrhjuling utanför Norrtälje. Båda måste föras till sjukhus och den ene svävar i livsfara.

Vid femtiden på söndagsmorgonen inträffade olyckan på grusvägen Calle Schewens väg i Håtö, en dryg mil öster om Norrtälje.

Den ene, 35 år, fick ansikts- och tandskador och fördes med ambulans till Norrtälje. Den andre vet polisen mindre om, men klart är att han skadades allvarligt och hans tillstånd beskrivs som mycket kritiskt.

- Vi får se om han överlever, säger Norrtäljepolisens stationsbefäl Mats Jonsson till DN.se.

DN.se har inte kunnat nå Karolinska universitetssjukhuset i Solna där den allvarligt skadade vårdas.

Polisen är i nuläget osäkra på vem av männen som kört fordonet. Likadant kan de ännu inte säga något om huruvida rattonykterhet låg bakom olyckan.

- Men uppenbarligen har de kört för fort, säger Mats Jonsson.
Fyrhjulingen ska tas in för teknisk undersökning.

Ossi Carp www.dn.se

En person avled efter fyrhjulingsolycka
En olycka med en fyrhjuling inträffade vid femtiden utanför Norrälje på söndagsmorgonen. En 35-årig man fick så svåra skador att han avled på förmiddagen.
På fyrhjulingen satt fyra personer. Männen färdades på en grusväg på Rådmansö i närheten av Håtö. Av okänd anledning körde fyrhjulingen av vägen.
Den person som skadades allvarligast transporterades med ambulanshelikopter till sjukhus, men hans liv gick alltså inte att rädda. Mannen var född 1973 och var hemmahörande i Norrtälje kommun.
- Vi har inte hunnit höra någon av de inblandade ännu. Vi har precis underrättat de anhöriga om dödsolyckan, säger vakthavande polisbefälet i Norrtälje.
Vid 12-tiden på söndagen var uppgifterna om vad som skett fortfarande mycket knapphändiga.
Ytterligare en person fördes till sjukhus, utan livshotande skador.
unt.se

sporti

mannen utan vidare
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX
Märkligt att varken dn.se eller svd.se nämner olyckan överhuvudtaget. Jag åker där väldigt ofta, känns otäckt när det kommer så nära. Man undrar ju hur det hände och varför, men tydligen tycker inte dessa tidningar att det är värt att skriva en notis om att det ens hänt.

Så här skriver brandkåren: På Lindholmsvägen i Vallentuna omkom en motorcyklist efter en kollision med en personbil. Larmet inkom klockan 17.33.

Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Märkligt att varken dn.se eller svd.se nämner olyckan överhuvudtaget. Jag åker där väldigt ofta, känns otäckt när det kommer så nära. Man undrar ju hur det hände och varför, men tydligen tycker inte dessa tidningar att det är värt att skriva en notis om att det ens hänt.

Så här skriver brandkåren: På Lindholmsvägen i Vallentuna omkom en motorcyklist efter en kollision med en personbil. Larmet inkom klockan 17.33.

Jag har inte hittat något i någon tidning, inte på polisens sida heller. Det är förunderligt tyst i år, bara enstaka olyckor som de braskat på med.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Någon som har lyckats få koll var på Lindholmsvägen det här hände?
Jag åker också där "alltid", så även igår.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM