Olyckstråden 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

Reodor

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Ninja -97
Han i Linköping igår var nära vän till mig, känns skit... har väl inte riktigt fattat det, om man nu någonsin gör det.

Kör försiktigt där ute, eller... iallafall tillräckligt försiktigt

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Sollentuna: Kollision mellan mc-bil
Räddningstjänst, ambulans och polis är på väg till Norrvikenleden i Sollentuna där det har inträffat en kollision mellan en motorcykel och personbil. Olyckan har inträffat under E4:an och enligt de första uppgifterna så är motorcyklisten skadad.
Publicerad av Teija, 2008-05-07 15:56:40 WighsNews

--------------------------------------------------------------

Svedala: Kollision mellan bil-motorcykel
En personbil och en motorcykel har kolliderat på Värbyvägen i Bara. Motorcyklisten skall vara skadad, men om det är allvarligt är ej känt.
Publicerad av Teija, 2008-05-07 16:16:11 WighsNews

16:12 Svedala. Trafikolycka inträffar i Bara där en personbil kolliderar med en motorcykel. Motorcyklisten förs med ambulans till sjukhus. Polisens sida

--------------------------------------------------------------

Moheda: Motorcykelolycka
Det har inträffat en motorcykelolycka vid Torpsbruk norr om Moheda. En person skall vara skadad och utryckningsfordon finns på plats.
Publicerad av Fia, 2008-05-07 18:53:03

WighsNews

---------------------------------------------------------------------
14:26 Kristianstad. Trafikolycka inträffar vid korsningen av Fridarpsvägen och Goarpsvägen i Torsebro där en motorcyklist av okänd anledning välter.
Polisens sida

Last edited:

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Z750 -04
Tanken är god, men bygger väl lite på utopin om att alla verkligen höll laglig fart.. Skulle alla motorcyklister hålla laglig fart, åka sina egna hojjar, nyktra och med skyddsutrutning så skulle olyckorna minska till 10% av vilka dom är idag..

Man kan inte klandra alla billister, för i de flesta fall dyker hojjarna upp i för hög fart. Det går inte ställa krav på alla billister att dom ska upptäcka mc-förare i tid, då de förflyttar sig 3 gånger fortare än laglig fart.

Styr av denna tråd, och sammanfatta tråden till:

-olyckor kommer alltid ske sålänge hojjar finns.
-folk kommer dö, beroende på väder och vind
-statistik kan tolkas hursomhelst
-folk kommer åka oavsett om denna tråden finns

Lägg ner allt trams.. Stäng ner skiten. Vi kan själva läsa om allt detta, ingen behöver gotta sig i nyheter och lägga ut som om de kom med något spännande. Tanken att somliga sitter och letar nasty nyheter för att rapportera är patetisk.

Hur tolkar alla anhöriga familjers folks inlägg här..

Länkar som innehåller bilder, snack om vad som hänt, etc. Inlägg som "det är konstigt att det inte rapporterats något på en vecka.." ..Vad i helvete, det är precis som all trafik som stannar upp vid en olycka i rusningstrafik, alla vill titta på, alla vill se om de kan få syn på blod, eller liksäckar *mmmm spännande*.

Precis som om somliga här satt ringside, suktandes efter blod...

Har någon verkligen sagt så? Jag har läst ett meddelande med liknande text men den hade inte den innebörden du beskriver utan skribenten menade att det rent faktiskt hade hänt olyckor med dödlig utgång och att det var förvånande att det inte rapporterats på någon sida om just de olyckorna. För att kunna få information om vad som egentligen hänt... Och absolut inte för att gotta sig i den informationen. Så tolkade jag det iaf. Men jag tror att du lite bestämt dig redan innan du läser att folk har den inställningen du beskriver? Peace

Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Uppdaterad

Svedala: Motorcykelolycka
En person har skadats i samband med en motorcykelolycka på vägen mellan Svedala och Torups slott på onsdagskvällen.
Publicerad av Fia, 2008-05-07 20:05:12 WighsNews

19:36 Svedala. Trafikolycka inträffar på vägen mellan Svedala och Torups slott där en motorcyklist välter. Troligtvis lindriga personskador. Polisens sida

--------------------------------------------------------------------

09:23 NACKA
TRAFIKOLYCKA, Värmdövägen i Nacka. Enligt uppgifter som inkommit till räddningstjänsten har en mc och bilist krockat. Polis och räddningstjänst finns på plats. Mc föraren är förd till sjukhus med en handledsfraktur.
Polisens sida

Motorcykel krockade med bil vid Forum
Nacka 07 maj En motorcykel körde på morgonen rakt in i sidan på en bil i rondellen på Värmdövägen vid Forum Nacka. Smällen blev rejäl.

Olyckan inträffade klockan 09.15 på onsdagsmorgonen. Enligt vittnen kom motorcykeln körande på Värmdövägen i riktning mot Ektorp. I rondellen mellan Vikdalsvägen och Värmdövägen, precis framför Statoilmacken, ska motorcyklisten ha gasat på rejält för att ta sig förbi en buss i rondellen. Resultatet av manövern blev att mc-föraren körde rakt in i sidan på en bil.
Föraren kunde efter kraschen för egen maskin gå till sidan av vägen. Enligt polisen klarade han sig undan krocken med en befarad handledsfraktur.
Anders Milde NVP.se

Last edited:

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld, MC-time-out???
Han i Linköping igår var nära vän till mig, känns skit... har väl inte riktigt fattat det, om man nu någonsin gör det.

Kör försiktigt där ute, eller... iallafall tillräckligt försiktigt

Bor i området och var vid olycksplatsen igår. Platsen var avspärrad så jag hade lite svårt att se vem det var. Tyckte att jag kände igen hojen men osäker.

Om det är passande, kan Du pm mig vem det var....

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Norrtälje: Motorcykelolycka på väg 77
Det har inträffat en motorcykelolycka på väg 77 utanför Rimbo. En person skall vara skadad och utryckningsfordon har larmats till platsen.
Publicerad av Fia, 2008-05-07 20:48:11 WighsNews

Ons 21:20 Mc-förare allvarligt skadad i krasch
En motorcyklist skadades svårt i en singelolycka på väg 77, mellan Gottröra och Rimbo, i kväll. En helikopterambulans skickades till olycksplatsen. SOS Alarm fick in larmet klockan 20.37./TT Norrtelje Tidning

Last edited:

IronMike

Guest
Men jag tror att du lite bestämt dig redan innan du läser att folk har den inställningen du beskriver? Peace

Jo men när man möter folk på gatan som säger "jag posta ett inlägg i olyckstråden före morsan, sen blev hon sur för att hon inte hann före.."

...Jag blir sur som fan, jag har läst inlägg i denna tråden om polare som kört ihjäl sig, inrapporterade som om de vore flugor.

Fine att ha en olyckstråd, men att någon viger all sin lediga tid åt att jaga nyheter, och som uttrycker sig negativt när det inte rapporterats ngt på ett tag = perverst beteende..

Som om det kittlade fjärilar i morsans mage då hon läser wighsnews.

Men ingen säger ngt, folk vågar inte säga ifrån. Jag skiter i vilket, jag bryr mig fan inte ens om morsan rapporterar mig själv en vacker dag. Bara mina anhöriga slipper läsa det. Tänker på alla anhöriga som ska behöva sitta och läsa all skit, alla pekulationer, allt skitprat om nyheters värde, eller hänvisningar, eller tillrättavisningar.

Jag tycker det är perverst.

Syftet med tråden kan va en sak, men som den blivit - handlar mer om att jaga tag på saftiga berättelser, utan respekt för avlidna eller anhöriga. Handlar bara om att komma med något nytt, först. Inget om vad man kan göra för framtiden, nej nej, det handlar bara om uppdateringar, spekulationer, vara först. Som målservice på dn.se.

Det passar inte in någonstans. Krutet på att leta "saftiga news", kanske borde läggas på tankar kring vad som kan göras för att förhindra kommande olyckor.

Perverst, fel, osmakligt och respektlöst - är några ord folk kommer att tänka på när de ser denna tråd.

janke

Medlem
Gick med
17 Jul 2003
Hoj
Yamaha Mt-01 05
Jo men när man möter folk på gatan som säger "jag posta ett inlägg i olyckstråden före morsan, sen blev hon sur för att hon inte hann före.."

...Jag blir sur som fan, jag har läst inlägg i denna tråden om polare som kört ihjäl sig, inrapporterade som om de vore flugor.

Fine att ha en olyckstråd, men att någon viger all sin lediga tid åt att jaga nyheter, och som uttrycker sig negativt när det inte rapporterats ngt på ett tag = perverst beteende..

Som om det kittlade fjärilar i morsans mage då hon läser wighsnews.

Men ingen säger ngt, folk vågar inte säga ifrån. Jag skiter i vilket, jag bryr mig fan inte ens om morsan rapporterar mig själv en vacker dag. Bara mina anhöriga slipper läsa det. Tänker på alla anhöriga som ska behöva sitta och läsa all skit, alla pekulationer, allt skitprat om nyheters värde, eller hänvisningar, eller tillrättavisningar.

Jag tycker det är perverst.

Syftet med tråden kan va en sak, men som den blivit - handlar mer om att jaga tag på saftiga berättelser, utan respekt för avlidna eller anhöriga. Handlar bara om att komma med något nytt, först. Inget om vad man kan göra för framtiden, nej nej, det handlar bara om uppdateringar, spekulationer, vara först. Som målservice på dn.se.

Det passar inte in någonstans. Krutet på att leta "saftiga news", kanske borde läggas på tankar kring vad som kan göras för att förhindra kommande olyckor.

Perverst, fel, osmakligt och respektlöst - är några ord folk kommer att tänka på när de ser denna tråd.

Men det kanske är du som har fel inställning till tråden ,när jag läser om olyckorna är inte det för att gotta sig i andras olycka jag ser det som ren info som i vilken annan nyhetsmedia somhelst.Plus att trådarna får mig att inse hur jäkla lätt det är med hoj att få livet förtört och införskaffat mig bätre utrustning till denna säsong .Vi överskjöljs hela tiden om tragedier i media detta är väl inget at bli upprörd över ,det är bara att låta bli att läsa trådarna.

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Men ingen säger ngt, folk vågar inte säga ifrån.
Ja, om folk inte håller med dig måste det ju bero på att de inte vågar säga vad de egentligen tycker... :va

Snälla, kan du inte släppa det här? Vi vet alla vad du tycker om tråden, och det börjar bli tröttsamt att läsa samma klagomål gång på gång, år efter år. Om det är något som är respektlöst så är det att göra en så här allvarlig tråd till en tjafstråd.

Jag tror inte att morsan finner något nöje i att hitta olyckor, och jag finner definitivt inget nöje i att läsa om dem, men jag tycker att det här är en bra informationskälla.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Jag minns när Ironmike dök upp på forumet som ett troll, helt övertygad om sin egen förträfflighet och odödlighet...
Så jag tycker Ironmike ska reflektera över hur han själv sköter sig istället...

Gillar man inte tråden så läser man den inte.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Norrtälje: Motorcykelolycka på väg 77
Det har inträffat en motorcykelolycka på väg 77 utanför Rimbo. En person skall vara skadad och utryckningsfordon har larmats till platsen.
Publicerad av Fia, 2008-05-07 20:48:11 WighsNews

Ons 21:20 Mc-förare allvarligt skadad i krasch
En motorcyklist skadades svårt i en singelolycka på väg 77, mellan Gottröra och Rimbo, i kväll. En helikopterambulans skickades till olycksplatsen. SOS Alarm fick in larmet klockan 20.37./TT Norrtelje Tidning

Mc-förare allvarligt skadad i krasch
En motorcyklist skadades svårt i en singelolycka på väg 77, mellan Gottröra och Rimbo, på onsdagskvällen, men enligt polisen var det ingen fara för hans liv.
En helikopterambulans skickades till olycksplatsen och mannen fördes till sjukhus. Enligt stationsbefälet Lars Staf på Norrtäljepolisen inträffade olyckan när mannen körde ner i en hålighet i vägen. Expressen

njelger

Guest
Jag håller med IronMike i mycket av kritiken. Tycker det är sjukt med dessa olyckjägare. Som dessutom egentligen inte kan arbeta.

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Ontopic :

Blev prejad av bil imorse vid Gullmarsplan stockholm.
Han drog rätt över spärrlinjen och körde omkull mig :mad:

Svullet knä och stukad tumme vart allt som blev med mig (tack du där uppe)
Hojen och utrustningen ser värre ut dock :rolleyes:

badhumourpat

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
2014, Street Triple
Ontopic :

fasen va tråkigt. Gott att du klarade dig.. hyfssat i alla fall

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Ontopic :

Körde mellan Solna och Liljeholmen idag...
Två gånger fick jag stå på hejdaren utav hlvt för att inte bli prejad..
Folk tittar inte ens...
För det mesta så hinner man ju uppfatta vad dom håller på med
men inte alltid...

Skönt att det inte blev värre iaf...

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ontopic :

Aj aj. Vad bra att du klarade dig utan värre blessyrer i alla fall, det är viktigast. Du pratade om ABS igår vid Donken, men det hade nog inte hjälpt ändå. Krya på dig!

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jag håller med IronMike i mycket av kritiken. Tycker det är sjukt med dessa olyckjägare. Som dessutom egentligen inte kan arbeta.

Jag sjunger med. Morgondagens krascher är old news redan idag och mest deprimerande. Jag finner med andra ord inte syftet för informationen.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Som påtalat, ingen behöver läsa tråden. Det är inte så att det är ny tråd för varje krasch, det vore för mycket. Men ett inlägg i en tråd som heter Olyckstråden 2008 bör lätt kunna undvikas. Vad gör ni i tråden om ni inte vill läsa om olyckor? Liksom...

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Aj aj. Vad bra att du klarade dig utan värre blessyrer i alla fall, det är viktigast. Du pratade om ABS igår vid Donken, men det hade nog inte hjälpt ändå. Krya på dig!

ABS är trevligt ibland men här fanns det inte tid att bromsa, nästan som han hadde för avsikt att meja ner mig :mad:

Han försökte smita därifrån men Vägassistance var snabbt på plats och lyckades hålla kvar killen.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Vad gör ni i tråden om ni inte vill läsa om olyckor? Liksom...

Krascher som berör någon eller något intresse här på sporthoj får som regel en egen tråd. Det här känns mest, osmakligt .. och vad finner man för intressant information i de inlägg som görs?

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...