Tanken är god, men bygger väl lite på utopin om att alla verkligen höll laglig fart.. Skulle alla motorcyklister hålla laglig fart, åka sina egna hojjar, nyktra och med skyddsutrutning så skulle olyckorna minska till 10% av vilka dom är idag..
Man kan inte klandra alla billister, för i de flesta fall dyker hojjarna upp i för hög fart. Det går inte ställa krav på alla billister att dom ska upptäcka mc-förare i tid, då de förflyttar sig 3 gånger fortare än laglig fart.
Styr av denna tråd, och sammanfatta tråden till:
-olyckor kommer alltid ske sålänge hojjar finns.
-folk kommer dö, beroende på väder och vind
-statistik kan tolkas hursomhelst
-folk kommer åka oavsett om denna tråden finns
Lägg ner allt trams.. Stäng ner skiten. Vi kan själva läsa om allt detta, ingen behöver gotta sig i nyheter och lägga ut som om de kom med något spännande. Tanken att somliga sitter och letar nasty nyheter för att rapportera är patetisk.
Hur tolkar alla anhöriga familjers folks inlägg här..
Länkar som innehåller bilder, snack om vad som hänt, etc. Inlägg som "det är konstigt att det inte rapporterats något på en vecka.." ..Vad i helvete, det är precis som all trafik som stannar upp vid en olycka i rusningstrafik, alla vill titta på, alla vill se om de kan få syn på blod, eller liksäckar *mmmm spännande*.
Precis som om somliga här satt ringside, suktandes efter blod...
Han i Linköping igår var nära vän till mig, känns skit... har väl inte riktigt fattat det, om man nu någonsin gör det.
Kör försiktigt där ute, eller... iallafall tillräckligt försiktigt
Men jag tror att du lite bestämt dig redan innan du läser att folk har den inställningen du beskriver? Peace
Jo men när man möter folk på gatan som säger "jag posta ett inlägg i olyckstråden före morsan, sen blev hon sur för att hon inte hann före.."
...Jag blir sur som fan, jag har läst inlägg i denna tråden om polare som kört ihjäl sig, inrapporterade som om de vore flugor.
Fine att ha en olyckstråd, men att någon viger all sin lediga tid åt att jaga nyheter, och som uttrycker sig negativt när det inte rapporterats ngt på ett tag = perverst beteende..
Som om det kittlade fjärilar i morsans mage då hon läser wighsnews.
Men ingen säger ngt, folk vågar inte säga ifrån. Jag skiter i vilket, jag bryr mig fan inte ens om morsan rapporterar mig själv en vacker dag. Bara mina anhöriga slipper läsa det. Tänker på alla anhöriga som ska behöva sitta och läsa all skit, alla pekulationer, allt skitprat om nyheters värde, eller hänvisningar, eller tillrättavisningar.
Jag tycker det är perverst.
Syftet med tråden kan va en sak, men som den blivit - handlar mer om att jaga tag på saftiga berättelser, utan respekt för avlidna eller anhöriga. Handlar bara om att komma med något nytt, först. Inget om vad man kan göra för framtiden, nej nej, det handlar bara om uppdateringar, spekulationer, vara först. Som målservice på dn.se.
Det passar inte in någonstans. Krutet på att leta "saftiga news", kanske borde läggas på tankar kring vad som kan göras för att förhindra kommande olyckor.
Perverst, fel, osmakligt och respektlöst - är några ord folk kommer att tänka på när de ser denna tråd.
Ja, om folk inte håller med dig måste det ju bero på att de inte vågar säga vad de egentligen tycker...Men ingen säger ngt, folk vågar inte säga ifrån.
Norrtälje: Motorcykelolycka på väg 77
Det har inträffat en motorcykelolycka på väg 77 utanför Rimbo. En person skall vara skadad och utryckningsfordon har larmats till platsen.
Publicerad av Fia, 2008-05-07 20:48:11 WighsNews
Ons 21:20 Mc-förare allvarligt skadad i krasch
En motorcyklist skadades svårt i en singelolycka på väg 77, mellan Gottröra och Rimbo, i kväll. En helikopterambulans skickades till olycksplatsen. SOS Alarm fick in larmet klockan 20.37./TT Norrtelje Tidning
Ontopic :
Blev prejad av bil imorse vid Gullmarsplan stockholm.
Han drog rätt över spärrlinjen och körde omkull mig
Svullet knä och stukad tumme vart allt som blev med mig (tack du där uppe)
Hojen och utrustningen ser värre ut dock
Ontopic :
Ontopic :
Jag håller med IronMike i mycket av kritiken. Tycker det är sjukt med dessa olyckjägare. Som dessutom egentligen inte kan arbeta.
Aj aj. Vad bra att du klarade dig utan värre blessyrer i alla fall, det är viktigast. Du pratade om ABS igår vid Donken, men det hade nog inte hjälpt ändå. Krya på dig!
Vad gör ni i tråden om ni inte vill läsa om olyckor? Liksom...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|