Olyckstråden 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Krascher som berör någon eller något intresse här på sporthoj får som regel en egen tråd. Det här känns mest, osmakligt .. och vad finnar man för intressant information i de inlägg som görs?
Man slipper surfa en mängd lokaltidningar eller andra internetsajter? så morsan gör ju faktiskt just nu en väldigt otacksam tjänst som hon mest får skit för för att några blir irriterade över att man läser en tråd man inte är intresserad av.

Ut ur tråden om man inte vill bli irriterad.
 

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Krascher som berör någon eller något intresse här på sporthoj får som regel en egen tråd. Det här känns mest, osmakligt .. och vad finnar man för intressant information i de inlägg som görs?

När jag läser denna tråd, så får jag en tanke ställare blir påmind om att det är livsfarligt där ute i trafiken.

Troligen får även fler som läser här detta, och kanske förhindrar det att ännu en olycka skrivs in här?
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Kungsbacka: Motorcykelolycka
Vid 16:40-tiden skadades en person i en singelolycka med en motorcykel på Strevavägen i Hanhals.
Publicerad av Teija, 2008-05-08 17:54:30 WighsNews
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Lindesberg: Motorcykelolycka på väg 249
Det har inträffat en trafikolycka på väg 249 vid Fellingsbro. En motorcyklist har kolliderat med ett rådjur och utryckningsfordon finns på plats.
Publicerad av
Fia, 2008-05-08 22:31:14
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Lindesberg: Motorcykelolycka på väg 249
Det har inträffat en trafikolycka på väg 249 vid Fellingsbro. En motorcyklist har kolliderat med ett rådjur och utryckningsfordon finns på plats.
Publicerad av
Fia, 2008-05-08 22:31:14 WighsNews

Mc-förare krockade med rådjur
Sent på torsdagskvällen krockade en mc-förare med ett rådjur. Föraren fick föras med ambulans till Lindesbergs sjukhus.
- Han klagade på smärtor i ryggen, säger Lotta Lindblad vid Örebropolisen till orebro.expressen.se.

Olyckan skedde i höjd med Hälla på länsväg 249, öster om Fellingsbro. Mc-föraren krockade med ett rådjur och slungades ner i diket. Rådjuret avled av sina skador efter krocken. Föraren klarade sig men skadade ryggen och fick föras med ambulans till Lindesbergs sjukhus. Expressen
 

PunisherSWE

Flickvän alt. sällskapsdjur sökes!!!
Gick med
7 May 2007
Ort
Solna
Hoj
KTM 690 SM -08
Jag är tacksam för den här tråden Morsan, läser den då o då för jag känner att den ger mig lite verklighet och jag tar det lite lugnare i trafiken då. Tack för ditt engagemang :)
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Laxå: Motorcykelolycka
En motorcykelolycka har inträffat vid Revelnbadet utanför Laxå. Enligt de första uppgifterna ska en person ha skadats vid olyckan.
Publicerad av
Uffe, 2008-05-09 16:54:32
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Trelleborg: Mc-olycka
En motorcyklist körde omkull vid 20-tiden på väg 9 vid färjeläget i Trelleborg. Utryckningsfordon larmades till olycksplatsen men förarens skador är okända.
Publicerad av Camilla, 2008-05-09 20:25:42 WighsNews

Mc-olycka i Trelleborg Publicerad: 9 maj 2008, 20:07
Trelleborg
Räddningstjänst och ambulans larmades strax efter klockan 20 till Kontinentplan i Trelleborg där en person kört omkull med en mc.
Enligt polisen fördes motorcyklisten med ambulans till sjukhus med ett befarat benbrott. Vad som orsakat olyckan, som inträffade mellan OK/Q8-macken och parkeringshuset på Kontinentplan, är oklart. Trelleborgs Allehanda
 
Last edited:

peppureikä

Guest
Man slipper surfa en mängd lokaltidningar eller andra internetsajter? så morsan gör ju faktiskt just nu en väldigt otacksam tjänst som hon mest får skit för för att några blir irriterade över att man läser en tråd man inte är intresserad av.

Ut ur tråden om man inte vill bli irriterad.
Bra skrivet chefen!!!:)
 

IronMike

Guest
Jag håller med IronMike i mycket av kritiken. Tycker det är sjukt med dessa olyckjägare. Som dessutom egentligen inte kan arbeta.

Vi startar en anti-olyckstråd?

Blir bara så less på folk som jagar nyhetsvärde utan att tänka på de människor bakom tragedierna.. Nyheter kastas upp och spekuleras, till vänner och anhörigas förtvivlan.

Det är bara fel och opassande. Starta en egen hemsida. Så kan de som vill hänga där, och där kan ni ju lägga upp bilder med blod å liksäckar mm, så kan ni ha så trevligt där.

Jag tål bara inte någon som jagar nyhetsvärde utan att rycka en axel över dess verkliga konsekvenser.

Det som sker är hemskt, tragedier..men förstår trådens härskare vad dessa tragedier innebär?

Ut ur tråden om man inte vill bli irriterad.

Kan hon inte starta egen olyckssida då? ..det ska väl vara ett kul forum å snackas hoj, inte spåra ur och tolkas olyckor på div sätt, spekulationer mm.. Eller som en del fattat det som att just deras anhöriga eller vänner råkat illa ut, för att det spekulerats hejvilt? Jag vet en som trodde att sin bästa polare gått bort efter att ha läst ett inlägg i denna tråd.

Vill man läsa om olyckstillbud så kan man väl själv gå in på morsans källor?

No offence..

Krascher som berör någon eller något intresse här på sporthoj får som regel en egen tråd. Det här känns mest, osmakligt .. och vad finner man för intressant information i de inlägg som görs?

Antingen berörs trådskaparen av uppmärksamhet (ingen vidare respekt för anhöriga/vänner..) eller så jagas det info, lägga ut först, kasta ut nyhetsvärde, fort, före andra..ha 5 explorerföster öppna samtidigt, jaga jaga något att komma med - vilket nästan är ännu mer respektlöst mot folk här som känner de som råkat illa ut. Och sen alla spekulationer..

Well well, det blir ännu tråkigare när folk snackar om det på sveavägen mm. Många som störs, men inte har mage att säga ifrån eftersom det är känsligt ämne.
 
Last edited:

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Vi startar en anti-olyckstråd?
Har du väl redan provat, gick det inget bra tycker du?


Blir bara så less på folk som jagar nyhetsvärde utan att tänka på de människor bakom tragedierna.. Nyheter kastas upp och spekuleras, till vänner och anhörigas förtvivlan.

Det är bara fel och opassande. Starta en egen hemsida. Så kan de som vill hänga där, och där kan ni ju lägga upp bilder med blod å liksäckar mm, så kan ni ha så trevligt där.

Jag tål bara inte någon som jagar nyhetsvärde utan att rycka en axel över dess verkliga konsekvenser.
Tror inte någon här har missat din åsikt angående olyckstråden...


Det som sker är hemskt, tragedier..men förstår trådens härskare vad dessa tragedier innebär?
Det gör nog alla här lika bra som dig iaf, i den mån man nu kan förstå det om man inte är direkt inblandad.
"Trådens härskare"? Börjar du få ont om vettiga argument?


Kan hon inte starta egen olyckssida då?
Räcker väl gott med tråden här?


det ska väl vara ett kul forum å snackas hoj, inte spåra ur och tolkas olyckor på div sätt, spekulationer mm..
Klart det ska vara ett överhängande kul forum, men att köra hoj kan trots att det är kul vara mer än bara lite farligt, vilket också borde kunna få plats på ett forum med den storlek och bredd som det är här på SH. Att trådar spårar ur på SH är ju tyvärr vanligt, men olyckstråden brukar trots allt vara någorlunda förskonad från detta, och nivån är nog vad man kan förvänta sig med så mycket medlemmar i blandadade åldrar och med olika mognadsgrad/erfarenheter.


Eller som en del fattat det som att just deras anhöriga eller vänner råkat illa ut, för att det spekulerats hejvilt? Jag vet en som trodde att sin bästa polare gått bort efter att ha läst ett inlägg i denna tråd
Tråkigt när det det blir missuppfattningar pga av spekulationer givetvis, men dom kan du iaf inte skylla på "trådens härskare", och dom flesta som rapporterar in olyckorna rapporterar dom precis så sakligt som man kan begära. Så spekulationerna är det nog alla "vi andra" som står för, dessutom debatteras det friskt på många webbsidor med nyhetsrapportering idag, så det är nog bara att vänja sig vid fenomenet.


Vill man läsa om olyckstillbud så kan man väl själv gå in på morsans källor?
Japp, helt klart, och man kan väl också välja att inte ständigt besöka en tråd som man bara klagar på och inte vill läsa väl?

Gör du likdant vid löpsedlarna utanför tobaksaffären? Den där nyheten är ju för dj****lig, det där vill jag inte läsa, vad f-n har dom skrivit om det där för?Äh, bäst jag köper blaskan så jag kan reta mig på allt ifrån innehållet till adressen till redaktionen...


Antingen berörs trådskaparen av uppmärksamhet (ingen vidare respekt för anhöriga/vänner..) eller så jagas det info, lägga ut först, kasta ut nyhetsvärde, fort, före andra..ha 5 explorerföster öppna samtidigt, jaga jaga något att komma med - vilket nästan är ännu mer respektlöst mot folk här som känner de som råkat illa ut. Och sen alla spekulationer..
Eftersom det bara är en sammanställning av vad andra redan har skriv och rapporterat om så är det nog vare sig för uppmärksamheten eller för värdet i att vara först med en nyhet, eftersom det inte funkar så bra när man är tvåa på bollen hela tiden. Om du stör dig på innehållet i rapporteringen så är det väl källorna du skall gå på eftersom det bara är en återspegling av vad någon annan har skrivit som redovisas här, och eftersom det brukar rapporteras snarlikt om varje olycka i ett flertal tidningar så lär det ju ta en stund i anspråk, men då blir av med lite överskottenergi iaf...


Well well, det blir ännu tråkigare när folk snackar om det på sveavägen mm. Många som störs, men inte har mage att säga ifrån eftersom det är känsligt ämne.
Av det kan du läsa ut lite olika saker:
Dels att det tydligen är många som har så innehållslösa liv att dom läser allt som skrivs på SH vare sig dom tycker att det är bra, rätt eller riktigt, och dom tycker jag nog får skylla sig själva så länge det inte ingår som krav i medlemsskapet här att man måste prenumerera på och läsa olyckstråden.
Dels att tråden uppmärksammas, vilket givetvis är poängen med den, nämligen att påvisa att det är farligt och att olyckor händer hela tiden.



Sluta gnäll nu och gå förbi den här tråden på samma sätt som du gör med löpsedalar på tidningar du inte vill läsa, eller teckna en prenumeration på Kalle Anka & Co när du har nyktrat till, den blaskan är svårt att ta på allvar även om det händer en och annan olycka där med :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ontopic :

Blev prejad av bil imorse vid Gullmarsplan stockholm.
Han drog rätt över spärrlinjen och körde omkull mig :mad:

Svullet knä och stukad tumme vart allt som blev med mig (tack du där uppe)
Hojen och utrustningen ser värre ut dock :rolleyes:

Aj då, skönt att ni höll kvar killen. Du får inte krascha sönder hojen innan jag ens hunnit ställa på ju! :ajjabajja Vi har ju inte ens åkt ngt än denna säsong.

Hoppas det inte vart några strukturella skador på hojen och att det läker fort.

/J
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Stockholm: Mc-olycka
Ambulans har larmats till en mc-olycka i närheten av Brommaplan. Mc-föraren, som ligger på marken, har ådragit sig okända skador. Enligt uppgift skall motorcyklisten ha krockat med en personbil.
Publicerad av Björn, 2008-05-10 08:04:26 WighsNews
 

Nicotin

Guest
ngn som har koll på hur stor andel olyckor som är med bil inblandad ?
Tycker det är sjukt mycket bil/mc olyckor i tråden..
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Uppdaterad

Nicotin, VV har nog men den kommer väl inte förrän om något år tror jag.

Västervik: Olycka med mc
En motorcyklist har kört omkull vid flygplatsen. Föraren är vaken och har förmodligen ej ådragit sig några allvarligare skador.
Publicerad av Björn, 2008-05-10 11:32:34 WighsNews

Skadades vid mc-tävling
En 31-årig man skadades lindrigt i en motorcykelolycka vid flygfältet i Västervik. Olyckan inträffade strax före halv tolv på lördagsförmiddagen. Föreningen Rabiat Motor anordnade så kallad strippkörning för bil och mc och mannen, som är hemmahörande i Stockholms kommun, var en av de medverkande. Enligt Richard Brown, insatsledare på räddningstjänsten i Västervik, hann mc-föraren inte bromsa in i tid innan vägen tog slut. I hög hastighet körde han av flygfältet och slungades av motorcykeln.
Mannen fördes med ambulans till Västerviks sjukhus för vård. VT
 
Last edited:

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Z750 -04
Ironmike: Se det som en samlad källa med information om mc-olyckor som du kan läsa OM DU VILL. Vill du inte så läs inte. Men förstör inte tråden genom att skriva anklagelser som inte stämmer. Syftet med tråden är ju tvärtom det du påstår. Här läggs upp notiser och inget analyseras sönder. Sönderanalyseringar sker snarare i andra trådar. Tråden är till för dels för att man kan bli påmind om hur farligt det är med mc...och dels att det är lätt att hitta info om olyckor. Om man tex sett en hemsk olycka och undrar vad som hänt och vem det var och om man är orolig för om det är någon man känner så kanske man kan finna info om det här. För ja oyckor är hemska. Tror inte någon här gillar olyckor eller tycker att de är spännande! Men olyckor blir inte heller mindre hemska för att du blundar för att de finns? Det är bra att tråden finns och man kan gå in och läsa i den OM MAN VILL ingen tvingas.

Och att morsan som du gillar att klaga på, skulle blivit sur för att hon inte hunnit länka en olycka först låter ju väldigt osannolikt i mina öron? Låter snarare som dåligt rykte och missförstånd.
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Smedjebacken: Olycka med mc
En singelolycka med mc har inträffat mellan Björsjö och Källan. En person som färdades på motorcykeln har skadats, okänt hur allvarligt.
Publicerad av Björn, 2008-05-10 16:33:26 WighsNews

Mc-förare skadad
BJÖRSJÖ
En kvinna född 1954 skadades vid en singelolycka med motorcykel på lördagseftermiddagen.
Det var klockan 15.45 som larmet kom om att en mc-förare kört omkull på länsväg 620, mellan Björsjö och Källan i Smedjebackens kommun.
Motorcykeln hade kommit ut i rullgrus och gick därför inte att hålla kvar på vägen.
Kvinnan hade av allt att döma lindriga skador, men klagade över att hon hade svårt att andas. Hon fördes med ambulans till Falu lasarett.
Publicerad: 2008-05-10 17:42 DL


----------------------------------------------------------------------

Båstad: Krock bil-mc
En bil och en mc har krockat i Lillaryd utanför V. Karup. Motorcykeln fattade eld vid kollisionen. Ingen av de två personer som färdades på motorcykeln eller bilföraren, skall ha ådragit sig några allvarligare skador.
Publicerad av Björn, 2008-05-10 16:46:05 WighsNews
 
Last edited:

kul me ninja

Ödmjuk !!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
ZX10R
När jag läser denna tråd, så får jag en tanke ställare blir påmind om att det är livsfarligt där ute i trafiken.

Troligen får även fler som läser här detta, och kanske förhindrar det att ännu en olycka skrivs in här?

Håller fullständigt med. Det är så många som stoppar huvet i sanden...å tror det kan inte hända mig. Jag tror det här är bra information..som belyser vad man ska tänka på i trafiken. å den här tråden ska bara innehålla fakta.
Många fler skulle läsa den..så kanske fler tänker på hur man ska eller inte ska köra. Jag tycker det är bra att Morsan sammanställer det på det här viset..och JAG GOTTAR mig INTE.

MVH / Göran
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top