Olyckstråden 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Hade änglavakt igår när jag kom körandes genom ett samhälle utanför Båstad.
Stor hund kom springandes över vägen och hann bromsa ned till 40 för att sedan klipppa hunden i sidan med däcket. Den dog 30 min senare.
Inget hände med mcn.
Idioter som låter hundar gå lösa utmed vägar. :mad:
vilken JÄVLA TUR att inget hände med mc:n:rolleyes:
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Uppdaterad

Jönköping: Motorcykelolycka
På morgonen skadades en person i en singelolycka med en motorcykel på länsväg 195 utanför Jönköping.
Publicerad av Teija, 2008-05-12 10:04:37 WighsNews

Mc-förare skadad i olycka
JÖNKÖPING. En mc-förare skades vid en trafikolycka på 195:an på morgonen.
- Han är förd till sjukhus, bekräftar Tommy Kruth hos räddningstjänsten.
7.42 kom larmet till räddningstjänsten om en mc-olycka på 195:an mot Habo, inte långt från Månserydskrysset.
- Enligt vittnen var mc:n under omkörning förbi en lång kö med bilar. Föraren uppfattade inte att en bil gjorde vänstersväng, säger Tommy Kruth hos räddningstjänsten.
Mc-föraren, som är i 40-årsåldern, fördes i ambulans till Ryhov.
- Han var vid medvetande, men jag kan inte säga något om hans skador, säger Kruth.
Till följd av olyckan bildades långa köer eftersom trafiken fick släppas fram växelvis. Men nu ska allt flyta som vanligt igen. Expressen


jag brukar sällan titta in i denna tråd.. och kan faktiskt hålla med Iron mike.

Vissa verkar ha som fritids syselsättning att leta olyks rapporter i tidningar och på hemsidor för att sen kunna posta dem på sporthoj.

Vad är meningen igenteligen med denna tråd .. är det att upplysa folk om att det händer olykor ( tror de flesta är rätt medvetna om detta redan) ?

Swedies trådstart
 
Last edited:

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
vilken JÄVLA TUR att inget hände med mc:n:rolleyes:

Självklart bryr jag mig mer om mig och min mc än en hund som riskerar mitt liv.
Djurmänniska som du kanske är så hade du kanske gett mun mot nos metoden?
 
Last edited:

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Självklart bryr jag mig mer om mig och min mc än en hund som riskerar mitt liv.
Djurmänniska som du kanske är så hade du kanske gett mun mot nos metoden?
Jag har förstått att du tycker du och din mc är det absolut viktigaste.
Hade det varit min hund hade jag gjort allt jag kunnat för att försöka rädda den.

Tråkigt att det gick som det gick, men tur att du klarade dig.
 
Last edited:

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Jag har förstått att du tycker du och din mc är det absolut viktigaste.
Hade det varit min hund hade jag gjort allt jag kunnat för att försöka rädda den.

Tråkigt att det gick som det gick, men tur att du klarade dig.

Tråkiga är iaf att man inte får avliva den och skona den från smärtan. Såg ju att den var riktigt skadad och inte hade gått att rädda. B la var bägge bakbenen och höft brutna och kroppen helt sned. Ringde polis men hunden dog efter 1 h och då hade ingen kommit. Varken polis eller vetrinär. Tydligen mkt att göra en söndagseftermiddag kl 15.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Värmdö: Motorcykelolycka
En person skall vara inblandad i en motorcykelolycka på Värmdövägen. Räddningstjänst och ambulans har larmats till platsen.
Publicerad av Fia, 2008-05-11 19:10:05 WighsNews

Någon som vet hur det gick för han som trillade igår kväll ute på Värmdö?

Vi var på samma färja Vaxholm - Rindö - Värmdö. Jag stannade till vid Oxdjupet å fikade ett tag. När jag sen körde förbi stod det en ambulans där och inte långt därifrån mötte vi två brandbilar, en akutbil, en bärgningsbil samt en ambulanshelikopter som höll på att landa.

*Håller tummarna att det gick bra*

Efter omständigheterna så mår jag helt ok. En förstörd höger knäskål, spricka i två revben och troligtvis har ett eller flera muskelfästen i nacken gett vika. Sen bara allmänt mörbultad och helt sjukt skakis i hela kroppen. Men mår iaf så bra att jag fick åka hem från sjukan precis. Det värsta är nog mentalt i skallen, så fort jag blundar så kommer luftfärden tillbaka. Jag har ALDRIG varit så rädd som jag var igår kväll!

Vill även passa på att tacka alla er som stannade och hjälpte till! :tummenupp
Chocken satt i långt in på natten men tack för att ni alla var så pass lugna och hjälpande. Guld värt! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

PS. Ryggplattan är helt krökt upp mot nacken men utan den så hade det nog gått betydligt värre. Och det här med tvådelat skinnställ ska jag aldrig rekommendera någon att köpa. Jackan & byxorna satt inte ihop för fem öre (Alpinestars TX-1) och farten VAR INTE över skyltade 70km/h enligt en av de som stannade och som pratat med polis/räddningstjänst samt kollat på hojjen/hjälmen. Jag TROR det gick runt 55km/h men man har ju alltid fel så det var nog runt 65km/h.
 

Rob-man

S.S.P.C mälaröarna
Gick med
11 Oct 2007
Ort
en ö i mälaren
Hoj
02 gsxR 1000 k2
Efter omständigheterna så mår jag helt ok. En förstörd höger knäskål, spricka i två revben och troligtvis har ett eller flera muskelfästen i nacken gett vika. Sen bara allmänt mörbultad och helt sjukt skakis i hela kroppen. Men mår iaf så bra att jag fick åka hem från sjukan precis. Det värsta är nog mentalt i skallen, så fort jag blundar så kommer luftfärden tillbaka. Jag har ALDRIG varit så rädd som jag var igår kväll!

Vill även passa på att tacka alla er som stannade och hjälpte till! :tummenupp
Chocken satt i långt in på natten men tack för att ni alla var så pass lugna och hjälpande. Guld värt! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

PS. Ryggplattan är helt krökt upp mot nacken men utan den så hade det nog gått betydligt värre. Och det här med tvådelat skinnställ ska jag aldrig rekommendera någon att köpa. Jackan & byxorna satt inte ihop för fem öre (Alpinestars TX-1) och farten VAR INTE över skyltade 70km/h enligt en av de som stannade och som pratat med polis/räddningstjänst samt kollat på hojjen/hjälmen. Jag TROR det gick runt 55km/h men man har ju alltid fel så det var nog runt 65km/h.

Skönt att det verkar ha gått hyfsat bra med dig:tummenupp Vad hände?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nej vad trist! Men lättad ändå att det gick bra för dig! Puh!
Förstörd knäskål låter inte kul. Hoppas det kan läka till full funktion!
Du får kvittera ut en stärkande träbåtstur under läketiden
/J


Efter omständigheterna så mår jag helt ok. En förstörd höger knäskål, spricka i två revben och troligtvis har ett eller flera muskelfästen i nacken gett vika. Sen bara allmänt mörbultad och helt sjukt skakis i hela kroppen. Men mår iaf så bra att jag fick åka hem från sjukan precis. Det värsta är nog mentalt i skallen, så fort jag blundar så kommer luftfärden tillbaka. Jag har ALDRIG varit så rädd som jag var igår kväll!

Vill även passa på att tacka alla er som stannade och hjälpte till! :tummenupp
Chocken satt i långt in på natten men tack för att ni alla var så pass lugna och hjälpande. Guld värt! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

PS. Ryggplattan är helt krökt upp mot nacken men utan den så hade det nog gått betydligt värre. Och det här med tvådelat skinnställ ska jag aldrig rekommendera någon att köpa. Jackan & byxorna satt inte ihop för fem öre (Alpinestars TX-1) och farten VAR INTE över skyltade 70km/h enligt en av de som stannade och som pratat med polis/räddningstjänst samt kollat på hojjen/hjälmen. Jag TROR det gick runt 55km/h men man har ju alltid fel så det var nog runt 65km/h.
 

überkill

Guest
Hade änglavakt igår när jag kom körandes genom ett samhälle utanför Båstad.
Stor hund kom springandes över vägen och hann bromsa ned till 40 för att sedan klipppa hunden i sidan med däcket. Den dog 30 min senare.
Inget hände med mcn.
Idioter som låter hundar gå lösa utmed vägar. :mad:

Tragiskt.. Jag är uppväxt i trakterna och kör där ofta än idag.
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Efter omständigheterna så mår jag helt ok.

Skönt att det verkar gott så pass bra som det gick ändå! :pannkyss Vet hur det är med dom där bilderna.. Det lär komma tillbax ett antal gånger, men det är bara att blicka framåt :)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Skönt att det verkar ha gått hyfsat bra med dig:tummenupp Vad hände?

Det enda jag minns exakt är luftfärden och smällarna & att jag sen står uppe på vägen. Det andra är lite diffust varav det nog är bättre att inte säga något alls än att säga fel (för att undvika spekulationer). Det var ABSOLUT ingen bombarrepa eller så, farten var inte över det skyltade! *EDIT* Här låter man lite sur, inte meningen, vill bara poängtera det hela.

Blev oxå lite nyfiken hur det gick till. Åker där ute rätt mycket.

Jo, det är fina vägar! Men händelseförloppet är som sagt inte helt hundra för mig. Och felaktiga spekulationer orkar jag inte med just nu (mår skit) så jag är tyst tills/om jag får tillbaka den biten av minnet helt säkert. Men tar du en sväng förbi så ser du mina hjulspår samt kraschen mot bergknallen, gå 20m till ut på gärdet så ser du en grop (efter diket) där jag och knarren låg efter akrobatiknummret.

Nej vad trist! Men lättad ändå att det gick bra för dig! Puh!
Förstörd knäskål låter inte kul. Hoppas det kan läka till full funktion!
Du får kvittera ut en stärkande träbåtstur under läketiden
/J

Jo, knät kommer klara sig. Vatten- och blodfyllt och lite trasig knäskål men inget som inte kommer läka. Kan stå och gå med benet även om man är lite halt. Nacken känns värre just nu men alla röntgenbilder säger att det är som det ska. Rehab på sjön låter minst sagt inbjudande! :tummenupp

Skönt att det verkar gott så pass bra som det gick ändå! :pannkyss Vet hur det är med dom där bilderna.. Det lär komma tillbax ett antal gånger, men det är bara att blicka framåt :)

Jo, försökte redan på sjukan att titta framåt, sluta med att jag disskutera krompråm men en sjuksyrra :D
 

MickeSthlm77

I morgon regnar det måsbajs
Gick med
5 May 2008
Ort
STHLM
Hoj
2007, Honda CBR1000RR
Det enda jag minns exakt är luftfärden och smällarna & att jag sen står uppe på vägen. Det andra är lite diffust varav det nog är bättre att inte säga något alls än att säga fel (för att undvika spekulationer). Det var ABSOLUT ingen bombarrepa eller så, farten var inte över det skyltade! *EDIT* Här låter man lite sur, inte meningen, vill bara poängtera det hela.



Jo, det är fina vägar! Men händelseförloppet är som sagt inte helt hundra för mig. Och felaktiga spekulationer orkar jag inte med just nu (mår skit) så jag är tyst tills/om jag får tillbaka den biten av minnet helt säkert. Men tar du en sväng förbi så ser du mina hjulspår samt kraschen mot bergknallen, gå 20m till ut på gärdet så ser du en grop (efter diket) där jag och knarren låg efter akrobatiknummret.



Jo, knät kommer klara sig. Vatten- och blodfyllt och lite trasig knäskål men inget som inte kommer läka. Kan stå och gå med benet även om man är lite halt. Nacken känns värre just nu men alla röntgenbilder säger att det är som det ska. Rehab på sjön låter minst sagt inbjudande! :tummenupp



Jo, försökte redan på sjukan att titta framåt, sluta med att jag disskutera krompråm men en sjuksyrra :D


Hoppas du repar dig snabbt..
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
...Jo, knät kommer klara sig. Vatten- och blodfyllt och lite trasig knäskål men inget som inte kommer läka. Kan stå och gå med benet även om man är lite halt. Nacken känns värre just nu men alla röntgenbilder säger att det är som det ska. Rehab på sjön låter minst sagt inbjudande! :tummenupp

Jo, försökte redan på sjukan att titta framåt, sluta med att jag disskutera krompråm men en sjuksyrra :D

Det låter ju lovande ändå! Hoppas nacken blir ok den med, segdragna whiplashsymptom kan man ju klara sig utan :näsblod.

Ja det får vi ta vid tillfälle du kan! Jag har henne i sjön sedan den 27/4 men håller på med lite finpill på maskinen, snart klart. Skönt att du klarade dig, hellre träbåt än träfrack.
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
...eftersom det va jag och tjejen som satt hos dig och väntade in ambulans, polis mm så kan jag efter att ha kollat både på din hoj, hjälm mm.. att det INTE gått fort ut i grönsakerna, och att din hjärna i det läget började mala på : inte mot den lilla bergsknallen, inte mot den lilla bergsknallen och så blir det ungefär som när man ska göra en liten väjning för en gren eller dylikt på vägen.... japp man träffar klockrent !

Kul och höra ifrån dig idag när du ringde och att din röst va piggare och stabil... det va inte så kul när dom lyfte in dig i ambulansen !! / M

Det enda jag minns exakt är luftfärden och smällarna & att jag sen står uppe på vägen. Det andra är lite diffust varav det nog är bättre att inte säga något alls än att säga fel (för att undvika spekulationer). Det var ABSOLUT ingen bombarrepa eller så, farten var inte över det skyltade! *EDIT* Här låter man lite sur, inte meningen, vill bara poängtera det hela.



Jo, det är fina vägar! Men händelseförloppet är som sagt inte helt hundra för mig. Och felaktiga spekulationer orkar jag inte med just nu (mår skit) så jag är tyst tills/om jag får tillbaka den biten av minnet helt säkert. Men tar du en sväng förbi så ser du mina hjulspår samt kraschen mot bergknallen, gå 20m till ut på gärdet så ser du en grop (efter diket) där jag och knarren låg efter akrobatiknummret.



Jo, knät kommer klara sig. Vatten- och blodfyllt och lite trasig knäskål men inget som inte kommer läka. Kan stå och gå med benet även om man är lite halt. Nacken känns värre just nu men alla röntgenbilder säger att det är som det ska. Rehab på sjön låter minst sagt inbjudande! :tummenupp



Jo, försökte redan på sjukan att titta framåt, sluta med att jag disskutera krompråm men en sjuksyrra :D
 
Last edited by a moderator:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Årets största kram till Nogger med sällskap för hjälpen jag fick!
arms.gif


Bjuder på en bild på det lite deformerade ryggskyddet också, hur jag än håller det på ryggen så fattar jag inte hur det kan ha blivit så här. Dock är jag övertygad om att det hjälpte till nå fruktansvärt!
 

Bifogat

  • Bild007.jpg
    Bild007.jpg
    38.7 KB · Visningar: 506

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Halmstad: Kollision mellan bil-motorcykel
Räddningstjänst, ambulans och polis är på plats vid en trafikolycka som har inträffat i korsningen Tylösandsvägen-Bäckagårdsvägen i Halmstad. Enligt uppgift så är det en kollision mellan en personbil och en motorcykel. Minst en person är skadad och kommer att föras till sjukhus.
Publicerad av Teija, 2008-05-12 17:41:01 WighsNews

Mc-förare förd till sjukhus
En personbil krockade med en motorcykel på måndagseftermiddagen. Mc-föraren har förts till sjukhus.Kollisionen inträffade i korsningen vid Nya Tylösandsvägen och Bäckagårsvägen. Larmet kom klockan 17.20.

Mc-föraren är lindrigt skadad och har förts till sjukhus i Halmstad. Enligt polisen orsakade olyckan inga störningar i trafiken. GP
 
Last edited:

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Ort
Kolmården
Hoj
Yamaha XT660r -05
En ovanlig typ av olycka, hoppas det inte är någon på SH

Mc-förare knivrånad vid vägkant
Skaraborg 12 maj 18:02

En motorcyklist blev vid lunchtid på måndagen knivrånad då han hade stannat till på vägen nära Borgunda utanför Falköping. Mannen stod med sin motorcykel på riksväg 26 då en bil stannade och tre män hotade honom med kniv. En av rånarna tog motorcykeln och körde iväg, men välte och motorcykeln fattade eld. Alla tre försvann sedan i bilen, uppger SR Skaraborg.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top