Olyckstråden 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Båstad: Krock bil-mc
En bil och en mc har krockat i Lillaryd utanför V. Karup. Motorcykeln fattade eld vid kollisionen. Ingen av de två personer som färdades på motorcykeln eller bilföraren, skall ha ådragit sig några allvarligare skador.
Publicerad av Björn, 2008-05-10 16:46:05 WighsNews

Verkar finnas alkohol med i bilden.

Misstänkt rattfylla efter kollision med mc

En bilförare är misstänkt för rattfylla efter att ha kolliderat med en motorcykel på Lillarydsvägen väster om Grevie. Två personer som färdades på motorcykeln är förda till sjukhus med frakturer. Bilföraren är medförd av polisen för blodprovstagning.

BÅSTAD. Larmet kom klockan 16.28 om att en personbil och en motorcykel kolliderat på Lillarydsvägen i Lillaryd väster om Grevie. Två personer färdades på motorcykeln och båda personerna skadades allvarligt och fördes till sjukhus med frakturer. Bilföraren är misstänkt för rattfylla och har medförts för provtagning.

Källa: http://hd.se/bastad/2008/05/10/motorcykelolycka-utanfoer-baastad/
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory

OT

Förlåt för eventuellt påhopp men om du är ansvarig för sidan du länkar till så ta fö fan:D och fixa aprilia-logotypen och övriga bilder. Det är ju fö fan:D en våldtäckt på det fina företaget som producerar världens coolaste hojar. Skaffa en dude som kan hantera bilder eller stäng av skiten. :)
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Ljungby: Mc-olycka
Utryckningsfordon larmades vid 19.30-tiden till väg 557 i höjd med Toftaholm där en motorcyklist kört omkull.
Publicerad av Camilla, 2008-05-10 19:58:50 WighsNews
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Nynäshamn: Mc-olycka
En motorcyklist har kört omkull vid Norsbol utanför Nynäshamn. Föraren uppges ha smärtor i benen och ambulans samt polis är på väg till platsen.
Publicerad av Camilla, 2008-05-10 20:44:46 WighsNews

20:35 SÖDERTÖRN
TRAFIKOLYCKA, Norsbol i Nynäshamn. Räddningstjänst och polis kallas till platsen med anledning av att en motorcyklist och en bil krockat. Personbilens förare har kört på motorcyklisten som klagar på smärtor i benen. Motorcyklisten förs i ambulans till sjukhus och föraren av personbilen misstänks för rattfylleri. Föraren av personbilen införs till polisstationen för kroppsbesiktning och polisen dokumenterar olyckan. Polisens sida

--------------------------------------------------------------------

Övertorneå: Mc-olycka
På lördagskvällen skadades en person i samband med en mc-olycka i Bäcksta i Övertorneås kommun.
Publicerad av Camilla, 2008-05-10 22:08:48 WighsNews

19:02 Övertorneå - Rv 99 Bäckesta
Singelolycka. Mc som kört av vägen i en högerkurva. Föraren en man som är förd till sjukhus i Kemi klagade på nacksmärtor. Polisens sida

-----------------------------------------------------------------------

01:20 Luleå -Lulsundet

TRAFIKOLYCKA. 1 motorcykel har vält, misstanke om rattfylleri. Föraren förd till Sunderby sjukhus, skador okända i nuläget.

Patrullen tar blodprov från mannen. Polisens sida
 
Last edited:

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Ort
Eken
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Någon som hört hur det gick för denna Aprillia förare då det genom samtal med ambulanspersonal i söderort gick att utläsa att det gått mycket illa med föraren - hoppas dock på det bästa!!

/Fürstenhoff.

Inga uppdateringar. Från igår:

Motorcyklist till sjukhus efter krock
Publicerad: 10 maj 2008, 15.51. Senast ändrad: 10 maj 2008, 16.06

En motorcyklist skadades på lördagseftermiddagen i en kollision i Gubbängen.

Vid 14-tiden på eftermiddagen krockade motorcykeln med en personbil i södergående riktning på riksväg 73 vid Gubbängen. Mc-föraren skadades, oklart hur allvarligt, och fördes enligt Stockholmspolisen till sjukhus i ambulans.
SvD
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Ullared: Motorcykelolycka
En motorcykelolycka har inträffat utanför Ullared. Minst en person uppges ha skadats vid olyckan och utryckningsfordon finns just nu på plats.
Publicerad av Uffe, 2008-05-11 13:12:37 WighsNews
 

Rob-man

S.S.P.C mälaröarna
Gick med
11 Oct 2007
Ort
en ö i mälaren
Hoj
02 gsxR 1000 k2
Riksnyheter
Tierp: Motorcykelolycka
Mellan Tierp och Månkarbo har en MC-olycka inträffat. Ambulans samt räddningstjänst har precis anlänt till platsen.
Publicerad av wighsnews
Uffe, 2008-05-11 14:58:15
[Direktlänk till den här nyheten] [Tipsa en vän om den här
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Man skadad vid mc-krasch
En man skadades allvarligt i en mc-olycka i Norberg utanför Fagersta. En kvinna fick lindriga skador.

- Motorcykeln for ut i vägkanten och föraren tappade kontrollen, säger Ivan Åslund vid polisen i Västmanland, till TT.

Han uppger att kvinnan vid avåkningen for av mc:n och hamnade i diket.

- Mannen for in i ett träd. Han fördes sedan till Centrallasarettet i Västerås, säger Åslund.

Från TT
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
----------------------------------------------------------------
Kungsbacka: Motorcykelolycka
Det har inträffat en singelolycka med en motorcykel vid Hjälm utanför Kungsbacka. Två personer skall vara inblandade i olyckan och utryckningfordon finns på plats.
Publicerad av Fia, 2008-04-28 21:57:38
Wighsnews

Det måste ha varit jag å farsan.
Vi hade varit ute å kört en eftermiddag/kväll en måndag, och var på väg hem från landvetter mot Kunsbacka körandes med hans 07gixxer 1000. Farsan körde, jag satt bak och vi körde inte speciellt fort, runt 90 skulle jag tro. Det hade precis börjat på att skymma så klockan var väl runt 7-8 nånting. Då efter en kurva som ledde ut på en halvlång raka hoppar det fram ett rådjur mitt på vägen, vilket ledde till panikbroms å hojen åker upp på framhjulet. Jag som sitter bak katapultas upp i luften å när han sen släppte på bromsen och fortsatte bromsa med bakbromsen flög jag av. Bakåt tror jag, minns inte riktigt. Slår inte iu särskillt hårt i marken utan glider bara på asfalten och försöker styra utåt gräskanten.
Det hade varit lungt om det inte vore för att jag inte hade riktig utrustning... dvs jag hade skidhandskar, jeans, (en bra)hjälm och en vanlig jacka med några tröjor under och skinndojjor. Det slutade med att jag skrapade upp båda knäna vänster knä såpass att knäskålen blev synlig, armbågarna, händer och lite så på axeln. Fick liggandes på observation på sjukhus i 4 dagar medans dom fösökte rensa ur såret på asfalt. Som tur var kommer knät att bli bra, men jag måste gå runt med en vakummaskin fastsatt på knäet i ett par veckor till.

PS. hojjen och farsan klarade klarade sig utan några skador alls. DS
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Man skadad vid mc-krasch
En man skadades allvarligt i en mc-olycka i Norberg utanför Fagersta. En kvinna fick lindriga skador.

- Motorcykeln for ut i vägkanten och föraren tappade kontrollen, säger Ivan Åslund vid polisen i Västmanland, till TT.

Han uppger att kvinnan vid avåkningen for av mc:n och hamnade i diket.

- Mannen for in i ett träd. Han fördes sedan till Centrallasarettet i Västerås, säger Åslund.

Från TT

Hedemora: Motorcykelolycka
Det har inträffat en trafikolycka på väg 270 utanför Hedemora. Enligt de första uppgifterna skall det vara en motorcykel med två personer på som kört av vägen.
Publicerad av Fia, 2008-05-11 19:08:18
Hedemora: Allvarligt skadad vid olycka
Uppdatering: Vid motorcykelolyckan väg 270 vid länsgränsen söder om Hedemora har en 54 årig man som körde fordonet skadades allvarligt. Den 47 åriga kvinnliga passageraren skadades lindrigt i ena foten. Båda har förts med ambulans till sjukhus.
Publicerad av Fia, 2008-05-11 20:18:30 WighsNews

Allvarlig mc-olycka i Norberg
En motorcyklist körde av länsväg 270 vid gränsen till Dalarna vid sjutiden på söndagskvällen. Två personer färdades på motorcykeln.

Enligt polisen hade motorcykeln kommit ut i lösgruset vid vägkanten så att föraren förlorade kontrollen över fordonet och hamnade i ett skogsparti. Föraren, en 54-årig man, skadades allvarligt men var vid medvetande då ambulansen körde honom till sjukhus. Passageraren, en 47-årig kvinna skadades lindrigt i ena foten och har också förts till sjukhus.
Vlt.se

--------------------------------------------------------------------------

Värmdö: Motorcykelolycka
En person skall vara inblandad i en motorcykelolycka på Värmdövägen. Räddningstjänst och ambulans har larmats till platsen.
Publicerad av Fia, 2008-05-11 19:10:05 WighsNews
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Mc-förare till sjukhus efter olycka
Publicerad: 11 maj 2008, 17.36. Senast ändrad: 11 maj 2008, 18.08
En motorcyklist fördes på söndagseftermiddagen till sjukhus efter en olycka. Det var en singelolycka som inträffade på Lissmavägen nära Lissma såg vid 15.40 på eftermiddagen. Motorcyklisten skadades och fördes till sjukhus, uppger Stockholmspolisen. Det är inte känt hur allvarligt personens tillstånd var.
Sveriges Nyheter SvD

Från Stockholmpolisens sida 11/5
13:10 ROSLAGEN
TRAFIKOLYCKA, Länsväg 958 i Kårsta, Vallentuna. Räddningstjänst och polis kallas till platsen med anledning av att tre motorcyklar har krockat. Tre skadade förs i ambulans till sjukhus med lindriga skador och en av förarna misstänks för rattfylleri. Den misstänkte rattfylleristen tas in för kroppsbesiktning till polisstationen och polisen upprättar en rapprot och dokumenterar skadeplatsen.

15:40 SÖDERTÖRN
TRAFIKOLYCKA, Lissmavägen i närheten av Lissma såg. Räddningstjänst och polis kallas till platsen med anledning av en singelolycka med en motorcykel. Föraren är förd i ambulans till sjukhus och polisen dokumenterar händelsen och åker till sjukhuset för att få fram personuppgifter på föraren.
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Föraren på Kongahällavägen avled

Göteborg: Trafikolycka
Det har inträffat en trafikolycka i korsningen Tuvevägen / Kongahällavägen norr om Göteborg. Enligt uppgift har en personbil och en motorcyklist kolliderat och utryckningsfordon finns på plats.
Publicerad av Fia, 2008-05-12 06:37:16 WighsNews

Från Polisens sida
Söndag 11/5
11.01 Uddevalla, trafikolycka
En mc-olycka inträffar vid Branseröd. En bilist kör ut på gamla E6 och mc kör in i sidan på bilen. Mc-föraren skadas och förs till Uddevalla sjukhus.
Västra Götaland

Måndag 12/5
06.25 Hisingen, trafikolycka
På Kongahällavägen vid Hydro-tappen kolliderar en bilist och en mc-förare. Denne körs med okända skador till Sahlgrenska sjukhuset. Det finns misstankar om att mc-föraren är narkotikapåverkad och en kroppsbesiktning kommer att ske. Västra Götaland

06.25 Hisingen, trafikolycka
På Kongahällavägen vid Hydro-tappen kolliderar en bilist och en mc-förare. Denne körs med okända skador till Sahlgrenska sjukhuset. Det finns misstankar om att mc-föraren är narkotikapåverkad och en kroppsbesiktning kommer att ske. Mc-föraren avled senare på sjukhus av de skador som han ådrog sig i samband med trafikolyckan. Anhöriga underrättade. Polisen Västra Götaland

Mc och bil i krock i Säve
En bil och en mc kolliderade tidigt på måndagsmorgonen på Kongahällavägen i Säve. Mc-föraren är förd till sjukhus. Han misstänks ha varit narkotikapåverkad vid olyckan.Olyckan skedde på Kongahällavägen, i höjd med Hydromacken i Säve, och larmet kom vid 06.25 på måndagsmorgonen.

När polisen kom till platsen upptäckte man att motorcykeln saknade registreringsskylt, och föraren tycks eventuellt sakna körkort.

Mc-föraren förs till Sahlgrenska sjukhuset. I nuläget är det inte klart hur omfattande hans skador är.
Polisen kommer att följa efter till sjukhuset för att ta ett blodprov, då han misstänks ha varit narkotikapåverkad under motorcykelfärden.
GP
 
Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
ngn som har koll på hur stor andel olyckor som är med bil inblandad ?
Tycker det är sjukt mycket bil/mc olyckor i tråden..

Jag har för mig att jag läst någonstans att ca 50% av MC-olyckorna är singelolyckor där motorcyklisten helt på egen hand kört ut i skogen, vinglat till och träffat något räcke eller kört omkull. Troligen ofta på grund av lite för hög hastighet för omständigheterna.
De resterande 50% är med bilar eller andra fordon inblandade. I majoriteten av dessa fall misstänker man att motorcyklisten kört för fort vilket bidragit till olyckan i kombination med ouppmärksamhet från andra trafikanter.

Jag tror om jag ska vara ärlig att hög hastighet är orsakande eller bidragande till en stor del av MC-olyckorna. Kommer man till exempel i hög fart förbi en korsning så har andra trafikanter mycket mindre chans upptäcka oss och att lämna det företräde dom ska.

För handen på hjärtat. Hur många av oss som är här kör aldrig över hastighetsgränserna? Jag vet i alla fall att även jag som för det mesta försöker hålla ned hastigheten ibland drar på lite extra.
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
jag brukar sällan titta in i denna tråd.. och kan faktiskt hålla med Iron mike.

Vissa verkar ha som fritids syselsättning att leta olycks rapporter i tidningar och på hemsidor för att sen kunna posta dem på sporthoj.

Vad är meningen igenteligen med denna tråd .. är det att upplysa folk om att det händer olyckor ( tror de flesta är rätt medvetna om detta redan) ?
 
Last edited:

memories

Medlem
Gick med
2 Jul 2005
Ort
röda huset
Hoj
suzuki gsx-r 1000 K7 .GasGas Ec300 Nordic
Riksnyheter
Tierp: Motorcykelolycka
Mellan Tierp och Månkarbo har en MC-olycka inträffat. Ambulans samt räddningstjänst har precis anlänt till platsen.
Publicerad av wighsnews
Uffe, 2008-05-11 14:58:15
[Direktlänk till den här nyheten] [Tipsa en vän om den här

Svår mc-olycka på E 4
En motorcyklist skadades allvarligt i en singelolycka på E 4 norr om Månkarbo på söndagseftermiddagen.
Olyckan inträffade i södergående fil omkring sex kilometer söder om Tierp. Enligt uppgift körde motorcyklisten in i vajerräcket och vurpade våldsamt. Han undsatte av ambulanspersonal och en räddningsstyrka från brandförsvaret, och fördes till Akademiska sjukhuset för vård.


MAGNUS QUENNERSTEDT www.unt.se
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
jag brukar sällan titta in i denna tråd.. och kan faktiskt hålla med Iron mike.

Vissa verkar ha som fritids syselsättning att leta olyks rapporter i tidningar och på hemsidor för att sen kunna posta dem på sporthoj.

Vad är meningen igenteligen med denna tråd .. är det att upplysa folk om att det händer olykor ( tror de flesta är rätt medvetna om detta redan) ?

Olykor stavas faktiskt olyckor!! :pannkyss

I övrigt är ja redo att hålla med...
 

cgj

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Söder
Hoj
DR + 258 + ER-6
Olycka vid Oxdjupet (Värmdö) igår kväll

Någon som vet hur det gick för han som trillade igår kväll ute på Värmdö?

Vi var på samma färja Vaxholm - Rindö - Värmdö. Jag stannade till vid Oxdjupet å fikade ett tag. När jag sen körde förbi stod det en ambulans där och inte långt därifrån mötte vi två brandbilar, en akutbil, en bärgningsbil samt en ambulanshelikopter som höll på att landa.

*Håller tummarna att det gick bra*
 
Last edited:

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Hade änglavakt igår när jag kom körandes genom ett samhälle utanför Båstad.
Stor hund kom springandes över vägen och hann bromsa ned till 40 för att sedan klipppa hunden i sidan med däcket. Den dog 30 min senare.
Inget hände med mcn.
Idioter som låter hundar gå lösa utmed vägar. :mad:
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top