Olyckstråden 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

twix

Memory of Shoya Tomizawa
Gick med
20 Jul 2007
Ort
värnamo
Hoj
hojlös
Jag måste få skriva av mig lite!!
Denna kille var en mycket nära god vän och granne till mig och min sambo.
Det känns så jäkla otroligt overkligt att han inte nu längre finns i livet.
Senast nu på valborg satt vi här hemma hos oss och käkade middag med honom och hans sambo + ett par grannar till.
Skrattade, skålade och pratade om hojar, bankörning och mycket annat.
Livet är så skört. :gråta
Jag lider med hans sambo + övrig släkt och vänner, och hoppas åtminstone
att han dog lycklig på hans nya ögonsten.
Vila i frid........ Du finns i våra tankar!!!
// Inger o Roger

R.I.P ta de lungt alla hojbröder var rädda om er
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Precis i kurvan där man kör in till golfbanan.

Det var ju gräsligt, var det en utsvängande bil från banan eller?
Jag tryckte på rätt bra mot golfklubben från Lindholmen igår och det kom en Volvo ut rätt fort men han stannade och det gjorde nästan jag också. Så tänkte jag att där hade det fan gått illa om han kommit ut.
Har även varit med om bilolycka i just den kurvan så den verkar lite hemsökt, i det fallet var det infarterna till husen mitt emot som spökade.
Oerhört tråkigt i alla fall.
 

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA
Det var ju gräsligt, var det en utsvängande bil från banan eller?
Jag tryckte på rätt bra mot golfklubben från Lindholmen igår och det kom en Volvo ut rätt fort men han stannade och det gjorde nästan jag också. Så tänkte jag att där hade det fan gått illa om han kommit ut.
Har även varit med om bilolycka i just den kurvan så den verkar lite hemsökt, i det fallet var det infarterna till husen mitt emot som spökade.
Oerhört tråkigt i alla fall.

Det var mötande trafik.
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Västerås: Motorcykelolycka
En motorcyklist har kört av vägen i korsningen Drottninggatan-Vallbyleden i Västerås. Enligt de första uppgifterna så skall föraren ha brutit ett ben.
Publicerad av Teija, 2008-05-05 08:47:56 WighsNews

08.43 Västerås. Trafikolycka singel. En mc-förare körde av vägen på Drottninggatan nära Vallbyleden. Fördes till akuten med lättare skador. Polisens sida

Mc-olycka på Drottninggatan
En mc-förare körde av vägen på Drottninggatan, i närheten av Vallbyleden, strax före nio-tiden på måndagsmorgonen.
Föraren var vid medvetande, men skadades lindrigt i benet i singelolyckan. Föraren togs till sjukhuset med ambulans. vlt
 
Last edited:

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Svart Yamaha som krockat med hundkoja vid "nya" rondellen Bista, Örebro nu i eftermiddag. Åkte förbi nyss. Verkar som bilen kört ut framför MC:n men inte säkert. Inga större skador så hoppas det gick bra för föraren.

Uppdatering. Var visst två mc inblandade.

Det har inträffat en trafikolycka vid Lek och Buslandet i Bista. Enligt de uppgifter vi fått till Utryckning så skall två MC och en mindre person vara inblandade i olyckan.

Från utryckning.se
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Eslöv: Motorcykelolycka
En person skadades strax efter 16 i en singelolycka med en motorcykel i Eslöv.
Publicerad av Teija, 2008-05-05 16:59:44 WighsNews

----------------------------------------------------------------

Ängelholm: Trafikolycka
Utryckningsfordon har larmats på en trafikolycka på väg 112 vid Varalöv utanför Ängelholm. Enligt de första uppgifterna är det en kollision mellan en personbil och en mc.
Publicerad av Camilla, 2008-05-05 19:06:57 WighsNews

Publicerad 5 maj 2008 kl 19:07 Uppdaterad 19:50
ÄNGELHOLM. En bil och en motorcykel kolliderade strax före klockan 19 på väg 112 i närheten av Varalöv. Enligt uppgift ska ingen ha blivit allvarligt skadad.

Personbilen som var inblandad i olyckan var redan föremål för polisens intresse. En privatperson hade en stund före olyckan ringt polisen och berättat om personer som försökte sälja guld på parkeringsplatsen vid Hyllinge köpcenter.

Enligt anmälaren var det flera personer som agerade aggressivt när de försökte övertyga förbippasserande om att köpa guld av dem. När de fick klart för sig att polisen kontaktades försvann personerna från platsen i två bilar. En av bilarna kolliderade alltså senare med en motorcykel vid Varalöv en stund efteråt. hd.se
 
Last edited:

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
MC-olycka i Söråker

SÖRÅKER (ST) 2008-05-05 08:45 www.st.nu

Strax efter klockan sju i morse inträffade en trafikolycka i kurvan vid OK-macken i Söråker.
En motorcyklist stod stilla strax efter den skarpa kurvan och blinkade vänster för att svänga ner mot industriområdet. En personbil kom körande från Söråker och uppmärksammade inte den stillastående motorcyklisten.
– Föraren körde rakt in i motorcykeln, men enligt de uppgifter vi har nu skadades ingen allvarligt. Motorcyklisten fick föras till sjukhuset och bilföraren chockades och hämtades av anhöriga, säger Christian Hald, vid polisen.
Mannen som körde motorcykeln vårdas, enligt akutmottagningen, för lindriga skador och kommer att stanna kvar på sjukhuset för observation.
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Missad olycka

som jag upptäckte nu när det var en uppföljningsartikel

SR.se - Kronoberg
Kvinna svårt skadad vid mc-olycka
En 49-årig kvinna från Markaryd skadades allvarligt på söndagseftermiddagen i samband med en motorcykelolycka. Det var i en korsning i Markaryd, som kvinnan körde omkull. Hon fick skallskador och har förts till lasarettet i Lund.
2008-03-31 07:57

http://www.kvp.se/nyheter/1.1149441/struntade-i-hjalm-da-kraschade-hon
 

MaS

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2007
Ort
Sumpan
Hoj
Tl1000R
Motorcyklist allvarligt skadad
En motorcykelförare fördes svårt skadad till universitetssjukhuset i Linköping på tisdagskvällen efter en kollision med en personbil i Tokarp, någon mil väster om Linköping.

Han fördes till sjukhus med allvarliga skador. Han var riktigt dålig enligt våra uppgifter, säger Mariana Persson, länsvakthavande vid Östgötapolisen, till TT.
Bilföraren klarade sig fysiskt relativt väl, men togs omhand för behandling av chock.
Enligt polisen ska motorcyklisten ha kört in i sidan på bilen. SOS Alarm fick in larmet klockan 20.23

http://linkoping.expressen.se/nyheter/1.1150830/motorcyklist-allvarligt-skadad
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Publicerad: 2008-05-06 21:46 www.unt.se

Motorcyklist skadad i vurpa
En medelålders man skadades i en motorcykelolycka vid Balingsta sydväst om Uppsala strax efter kl 20 på tisdagskvällen. Olyckan inträffade på vägen mot Wik.
Mannen förlorade av ännu oklar anledning kontrollen över motorcykeln, som rände av vägen och vurpade. Mannen slog i huvudet och förlorade medvetandet. Han undsattes av ambulanspersonal och räddningsstyrkor från brandstationerna i Bärby och Örsundsbro, och fördes till Akademiska sjukhuset för vård. Enligt preliminära uppgifter tros han ha undkommit utan livshotande skador.
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Värnamo: Motorcykelolycka
Det har inträffat en motorcykelolycka vid Långstorp utanför Bor. En person skall vara skadad i olyckan och utryckningsfordon finns nu på plats.
Publicerad av
Fia, 2008-05-06 19:04:40
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Motorcyklist allvarligt skadad
En motorcykelförare fördes svårt skadad till universitetssjukhuset i Linköping på tisdagskvällen efter en kollision med en personbil i Tokarp, någon mil väster om Linköping.


Han Avled av skadorna enligt uppdateringen på Expressen.

Usch. Ingen bra start på säsongen. Redan alldeles för många.
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Motorcyklist allvarligt skadad
En motorcykelförare fördes svårt skadad till universitetssjukhuset i Linköping på tisdagskvällen efter en kollision med en personbil i Tokarp, någon mil väster om Linköping.

Han fördes till sjukhus med allvarliga skador. Han var riktigt dålig enligt våra uppgifter, säger Mariana Persson, länsvakthavande vid Östgötapolisen, till TT.
Bilföraren klarade sig fysiskt relativt väl, men togs omhand för behandling av chock.
Enligt polisen ska motorcyklisten ha kört in i sidan på bilen. SOS Alarm fick in larmet klockan 20.23

http://linkoping.expressen.se/nyheter/1.1150830/motorcyklist-allvarligt-skadad

Linköping: Dödsolycka vid Kärna centrum
Uppdatering: Vid trafikolyckan på Nya Ledbergsvägen i höjd med Kärna centrum i Linköping tidigare i kväll har en person omkommit. Enligt polisen kolliderade en bil och en motorcyklist strax innan halv nio. Föraren av motorcykeln hamnade under personbilen vid olyckan och skadades så allvarligt att att denna senare avled på sjukhus.
Publicerad av Fia, 2008-05-06 22:06:37 WighsNews

Motorcyklist avled efter svår olycka
En mc-förare avled efter en svår olycka i Tokarp utanför Linköping på tisdagskvällen.
Mannen kolliderade med en personbil och fördes svårt skadad till
universitetssjukhuset i Linköping där han senare avled.
Expressen

LINKÖPING. Publicerad 22:54
Dödsolycka i Tokarp

0Bild: PETER JIGERSTRÖM

En 33-årig mc-förare omkom vid en trafikolycka i Tokarp vid 20.30-tiden på tisdagskvällen.

Mannen färdades på Nya Ledbergsvägen i riktning mot Skäggetorp. Mc-föraren körde in i sidan på en personbil, som kom svängande från en avtagsväg till ett intilliggande bostadsområde.

– Mc-föraren fördes till US, där han avled. Det är än så länge oklart varför olyckan inträffade, sade länsvakthavande befäl Anders Månsson vid Östgötapolisen till Corren vid 22-tiden igår kväll.

Bilföraren klarade sig, enligt polisen, utan fysiska skador men chockades av olyckan och togs omhand av sjukvårdspersonal.

Corren.se
 
Last edited:

666INFLAMES

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2008
Ort
LINKÖPING
Hoj
ZX9R 00:a
Då var det dags att be igen...

Dödsolycka ikväll 6maj i tokarp linköping, 33 år ung man blev ännu ett offer för bilister som verkligen inte kan få in i sina trånga skallar vad faaan som menas med väjningsplikt.
Jag blir så djävla ledsen när sånt här händer fattar bilisterna inte att den som sitter på hojen förmodligen bara får en chans, så jävla dumt:huvet :huvet :huvet förlåt om jag svär men jag försöker finna ord för det vrede jag känner just nu.

Till alla bikers där ute åk för faaan med helljus på om det så är den soligaste dag ni varit med om.
 

IronMike

Guest
fattar bilisterna inte att den som sitter på hojen förmodligen bara får en chans

Tanken är god, men bygger väl lite på utopin om att alla verkligen höll laglig fart.. Skulle alla motorcyklister hålla laglig fart, åka sina egna hojjar, nyktra och med skyddsutrutning så skulle olyckorna minska till 10% av vilka dom är idag..

Man kan inte klandra alla billister, för i de flesta fall dyker hojjarna upp i för hög fart. Det går inte ställa krav på alla billister att dom ska upptäcka mc-förare i tid, då de förflyttar sig 3 gånger fortare än laglig fart.

Styr av denna tråd, och sammanfatta tråden till:

-olyckor kommer alltid ske sålänge hojjar finns.
-folk kommer dö, beroende på väder och vind
-statistik kan tolkas hursomhelst
-folk kommer åka oavsett om denna tråden finns

Lägg ner allt trams.. Stäng ner skiten. Vi kan själva läsa om allt detta, ingen behöver gotta sig i nyheter och lägga ut som om de kom med något spännande. Tanken att somliga sitter och letar nasty nyheter för att rapportera är patetisk.

Hur tolkar alla anhöriga familjers folks inlägg här..

Länkar som innehåller bilder, snack om vad som hänt, etc. Inlägg som "det är konstigt att det inte rapporterats något på en vecka.." ..Vad i helvete, det är precis som all trafik som stannar upp vid en olycka i rusningstrafik, alla vill titta på, alla vill se om de kan få syn på blod, eller liksäckar *mmmm spännande*.

Precis som om somliga här satt ringside, suktandes efter blod...
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Trådens vara eller inte vara är väl diskuterat.
Men att som i inlägg 216 rapa upp samma olycka 3 gånger
är för mycket. Luktar sensationsupphetsning.
 

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Ort
Eken
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
20080507
08:46 CITY
TRAFIKOLYCKA, Sankt Eriksgatan/Torsgatan i Vasastaden. Enligt uppgifter som inkommit till räddningstjänsten har en mc och personbil krockat. Polis och räddningstjänst är på väg. En av polispatrullerna som varit på platsen meddelar att mc föraren har klarat sig utan fysiska skador på grund av ett utomordentligt bar skyddsställ och en hel del tur. Bilisten smet från platsen. Bilens registreringsnummer är utlarmat. Motorcykeln är ej körbar efter olyckan.

http://www.polisen.se/inter/nodeid=4218&pageversion=1.html
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top