Olyckstråden 2009

Status
Ej öppen för fler svar.

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Trollhättan: Mc-olycka
Räddningsenheter har larmats till Slättbergsvägen i Trollhättan där en mc-olycka har inträffat. Det är ännu oklart om någon är allvarligt skadad.
Publicerad av
Camilla, 2009-06-24 19:47:32

Götene: Motorcykelolycka
En man i 50-års åldern har kört omkull med en motorcykel på riksväg 44 i Götene. Mannen är skadad men vid medvetande.
Publicerad av
Teija, 2009-06-24 18:33:33

Stockholm: Mc-olycka
Ambulans och polis har larmats till Sätra Torg där en motorcyklist har kört in en parkerad bil. Mc-förarens skador är okända.
Publicerad av
Camilla, 2009-06-24 22:24:59
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Tyvärr, så märks det när det är fint väder & sol i hela landet.

Så många olyckor som skett under denna veckan är det inte kul att läsa om. :(


Hoppas att alla tar det lugnt i sommar & tänker på att det finns andra i trafiken som inte ser DIG
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Linköping: Mc-olycka
En motorcyklist har kört omkull på vägen mellan Rappestad och Vikingstad. Mc-föraren är enligt de första uppgifterna inte allvarligt skadad.
Publicerad av Camilla, 2009-06-24 21:04:48 WighsNews

Trollhättan: Mc-olycka
Räddningsenheter har larmats till Slättbergsvägen i Trollhättan där en mc-olycka har inträffat. Det är ännu oklart om någon är allvarligt skadad.
Publicerad av
Camilla, 2009-06-24 19:47:32

Uppdatering:En kvinna fördes till sjukhus med okända skador efter mc-olyckan på Slättbergsvägen i Trollhättan tidigare i kväll.
Publicerad av Camilla, 2009-06-24 20:59:38 WighsNews

Uppdatering
Mc i singelolycka Trollhättan
En ung man från Trollhättan fick föras till sjukhus efter en singelolycka med motorcykel i går kväll.
Olyckan inträffade vid Slättbergsvägen i Stavre i Trollhättan vid 19.40 i går. Mannen körde med sin motorcykel, tappade balansen, välte och gled in i en trädgårdshäck. Föraren bröt nyckelbenet. ttela


Götene: Motorcykelolycka
En man i 50-års åldern har kört omkull med en motorcykel på riksväg 44 i Götene. Mannen är skadad men vid medvetande.
Publicerad av
Teija, 2009-06-24 18:33:33

MC-förare körde omkull
Publicerad onsdag, 24 juni 2009, 21:37 av Björn Smitterberg
En MC-förare körde i kväll omkull på riksväg 44 nära korsningen med E20 i Götene.
När poliser kom till platsen luktade mannen sprit så när han förts till sjukhus togs blodprov. Mannen skadade en fot i samband med olyckan. Lidköpingsnytt
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Jönköping: Motorcykelolycka
En motorcykelolycka har inträffat på Karbingatan i Jönköping. Enligt de första uppgifterna ska en person ha skadats.
Publicerad av Uffe, 2009-06-25 11:48:27 WighsNews

MC-cyklist körde in i bilLuleå.
En trafikolycka har inträffat efter Smedjegatan i Luleå. En motorcykel har av okänd anledning kört rätt in i sidan på en personbil och MC-föraren ska efter det ha hamnat på vägen.
Enligt SOS ska en han också vara förd till Sunderby sjukhus men enligt uppgift ska det vara med lindriga skador. Norrbottenskuriren
 

always honda

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
klippan
Hoj
600rr, sp1
Singelolycka med mc 20 juni 2009 19.39

En motorcyklist klarade sig med lindrigare skador efter en olycka utanför Klippan.

Olyckan inträffade vid 19-tiden på väg 1816 i Klippans kommun. Enligt uppgifter från olycksplatsen ska motorcyklisten ha varit medvetande efter olyckan och själv kunnat sätta sig upp. Räddningspersonal satte en skyddskrage på mc-föraren.

Vägverket beräknar dock att trafiken på väg 1816 påverkas av räddnings- och röjningsarbetet fram till 21-tiden på midsommardagens kväll. Sydsvenskan

killen som körde av var påtänd , körde f-n så fort , använde SKOTTsäker väst , samt att hojen var stulen . allt han tugga om var att ring inte polisen , då får jag minst 3-4 år på kåken.... tillråga på allt brände jag köttet som låg på grillen p.g.a detta ...
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
2009-06-25 20:09, Trafikolycka, personskada, Södertälje
Rv 57 mellan Mölnbo och Gnesta

Räddningstjänsten får in samtal om en singelolycka med motorcykel. Patrullen som var på väg får av räddningstjänsten veta att föraren fått hjälp från platsen av en kamrat.

------------------------------------------------
Det var jag :D Tack för hjälpen alla inblandade.
Nya däck, skarp kurva och solen i ögat är ingen bra kombination. Fick ner farten till under 50 innan jag åkte ut i diket. Kom väl ca 8 meter innan jag åkte över styret. Var bara gräs och jord.

Jag känner inget alls så hade väl en himla tur. Bra med utrustning som passar.
Samt bra folk som lugnar ner en. Fick en lugn o skön resa hem som passagerare :)
 

ommu

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2012
2009-06-25 20:09, Trafikolycka, personskada, Södertälje
Rv 57 mellan Mölnbo och Gnesta

Räddningstjänsten får in samtal om en singelolycka med motorcykel. Patrullen som var på väg får av räddningstjänsten veta att föraren fått hjälp från platsen av en kamrat.

------------------------------------------------
Det var jag :D Tack för hjälpen alla inblandade.
Nya däck, skarp kurva och solen i ögat är ingen bra kombination. Fick ner farten till under 50 innan jag åkte ut i diket. Kom väl ca 8 meter innan jag åkte över styret. Var bara gräs och jord.

Jag känner inget alls så hade väl en himla tur. Bra med utrustning som passar.
Samt bra folk som lugnar ner en. Fick en lugn o skön resa hem som passagerare :)

Riktigt skönt att höra att det gick bra med dig och att alla ben är på rätt plats.
 

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Söderslätt
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
2009-06-25 20:09, Trafikolycka, personskada, Södertälje
Rv 57 mellan Mölnbo och Gnesta

Räddningstjänsten får in samtal om en singelolycka med motorcykel. Patrullen som var på väg får av räddningstjänsten veta att föraren fått hjälp från platsen av en kamrat.

------------------------------------------------
Det var jag :D Tack för hjälpen alla inblandade.
Nya däck, skarp kurva och solen i ögat är ingen bra kombination. Fick ner farten till under 50 innan jag åkte ut i diket. Kom väl ca 8 meter innan jag åkte över styret. Var bara gräs och jord.

Jag känner inget alls så hade väl en himla tur. Bra med utrustning som passar.
Samt bra folk som lugnar ner en. Fick en lugn o skön resa hem som passagerare :)

Ja! Det var läskigt! Vi stod och väntade en lång stund på er och misstänkte det värsta! Ja! Solen blev som en vägg i dom svängarna förstår precis hur du menar... Himla tur att du klarade dig bra i alla fall! :tummenupp
Hoppas inte du blev avskräckt nu utan hakar på fler gånger med oss!
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Borås: Mc-olycka
En motorcyklist har kört omkull på Bäckeskogsgatan i Borås. Föraren står upp och uppges vara lindrigt skadad.
Publicerad av
Camilla, 2009-06-25 22:13:57

Ekerö: Mc-olycka

En motorcyklist har kört omkull och skadats på vid Ekerövägen på Lovön.
Publicerad av
Camilla, 2009-06-25 18:56:03
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Strängnäs: Mc kört på vilt
En motorcyklist har kört på ett rådjur på väg 55 utanför Strängnäs. Räddningsfordon larmades till olycksplatsen för en liten stund sedan men personskador är ännu okända.
Publicerad av Camilla, 2009-06-26 01:44:30 WighsNews

Motorcykel i rådjurskrock
Strängnäs En motorcyklist fick åka till sjukhus under natten mot fredag efter att han krockat med ett rådjur.
Olyckan skedde på väg 55 i Strängnäs, utfarten mot Flen. Under natten fanns inga uppgifter om hur allvarliga skador mannen ådragit sig. Ekuriren


Junsele: Motorcykelolycka
En motorcykelolycka inträffade på morgonen på riksväg 90 strax efter bron över Ångermanälven utanför Junsele. Enligt ännu obekräftade uppgifter ska en person ha skadats.
Publicerad av Uffe, 2009-06-26 07:31:57 WighsNews

Mc-olycka utan skador
Junsele En motorcykelolycka inträffade vid sju-tiden strax söder om Junsele, på riks 90.
Räddningstjänsten kallades till platsen, men enligt SOS alarm behövde ingen föras till sjukhus.
Hur olyckan har gått till är oklart. Allehanda
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Rattfull mc-förare greps efter dikeskörning
BERGSÅKER (ST) En 48-årig man greps efter att ha kört i diket med en stulen motorcykel vid 23-tiden på torsdagskvällen.
– Det var i samband med ett efterföljande som han körde av vägen i Bergsåker, säger Mikael Edström, vakthavande befäl vid polisen.
Polisen hade fått larm om en berusad motorcyklist i Liden och när en patrull var på väg västrut dök mc-föraren upp.
– En polispatrull försökte stoppa honom men han ville inte stanna och det blev ett efterföljande som slutade med att han körde av vägen i Bergsåker, säger Mikael Edström.
48-åringen ska inte ha skadats allvarligt men ambulans tillkallades och mannen fördes till sjukhus för undersökning.
– Han grep misstänkt för rattfylleri och för att ha stulit motorcykeln. Förmodligen blir det också frågan om vårdslöshet i trafik, säger Mikael Edström. ST
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
söndag 21/6
Mc-olycka i Sifferbo
En motorcykelolycka har inträffat i Sifferbo.
Strax före klockan 13 på måndagen larmades om en trafikolycka i Sifferbo. Två motorcyklar påbörjade en omkörning utan att se att andra bilar också körde om.
En av motorcyklisterna tvingades köra ner i diket.
En man i 25-årsåldern skadades lindrigt. Han klagade på nacksmärtor och fördes till Falu lasarett. DT

Det var jag, och det var billisten som inte såg att vi körde om honom!!!:huvet
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Jag har vittnen.... Min sambo bland annat som oxå höll på bli prejad men klara sig och fick hur jag blev nermejad.....!

Vi var på sidan av bilen när han OXÅ skulle påbörja en omkörning.... Hans skyldighet att kolla att den andra filen är ledig INNAN han byter till omkörningsfil! Han kollade inte i sidospegeln.... Hade han gjort det hade han sett oss bra!
 
Last edited:

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Kan olyckan delvis förklaras med att ni låg i bilistens döda vinkeln?
Typ att han missade att kolla över axeln innan han körde om.
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Kan olyckan förklaras med att ni låg i döda vinkeln?

Får det verkligen plats två stycken MC i den omtalade döda vinkeln på en modern bil? För den "döda vinkeln" har ju blivit bra jäkla minimal med mindre b-balkar, bättre speglar som även visar mer ju längre ut på spegeln man tittar.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Vi låg ju bakom honom nära mittlinjen i hans synfält i sidospegeln för att han skulle se oss innan....
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Det hjälper inte att ligga synligt. Har klarat mig ett antal gånger med att tuta och blinka innan/under omkörningen. Audiovisuell passering?

http://www.aerostich.com/catalog/US/Ear-Cannon-Air-Horn-p-19550.html


Publ:090625 17:23 Unt.se » Östhammar » Artiklar » Artikel

Två mc-förare kolliderade utanför Hallstavik
Två motorcyklister kolliderade vid tre-tiden torsdagseftermiddagen på länsväg 1109 vid Markdal öster om Hallstavik.
Det var när mannen i sällskapet gjorde en kraftig inbromsning som kvinnan körde in i hans motorcykel.
Båda förarna fördes till Norrtälje sjukhus med lättare skador.
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Vimmerby: Kollision på Magasinsgatan
En personbil och en motorcykel har kolliderat på Magasinsgatan i Vimmerby. Enligt uppgift har en av de två som färdats på motorcykeln kommit till skada, dock inte allvarligt.
Publicerad av Fia, 2009-06-26 21:39:34 WighsNews

Motorcyklist påkörd på Söderleden Växjö 2009-06-26

Under fredagskvällen blev en ung motorcyklist påkörd av en bil vid korsningen Söderleden och Södra järnvägsgatan.

Det var vid sex-tiden under fredagskvällen som den unga, kvinnliga mc-föraren blev påkörd av personbil. Enligt Kronobergspolisen kom personbilen från Södra järnvägsgatan och skulle göra en vänstersväng in på Söderleden. Då missade han den mötande motorcykeln. MC-föraren fick ryggsmärtor. Men det är ännu oklart hur allvarliga skadorna är. Bilföraren var oskadd och hans bil fick bucklor i karossen. Smålandsposten
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top