Olyckstråden 2009

Status
Ej öppen för fler svar.

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
gsx1kr k2
brandbil, polisbil o helikopter. hoj i diket. förare(tror ja) som prata me polisen, för en timme sen på bulten

Var jag som lyckades gå av, gick bra med mig.
Fick ett framhjulssläpp i en rätt låg hastighet i en av kurvorna nära fotokurvan och hojen gled ut i diket.
Väldigt trevlig konfrontation med snuten efteråt som tom gav mig skjuts hem.
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Bra jobbat med att hjälpa gubben! Tur att det slutade väl! :tummenupp


....men frånåkt av en gammal ford??! Hade du glömt fälla upp fotpinnarna?? :va

// Johan

It never ends :p

Nä men vi körde inte på hårt medans han kräma på fint! Vågade inte köra om och ha det aset bakom mig o hetsa :S
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Bröt benet i mc-olycka
HÄLLEFORS Vid 16-tiden inträffade en mc-olycka nordväst om Saxhyttan intill länsgränsen på väg 63.
Det var en singelolycka. Mc-föraren åkte av vägen och bröt ena benet. Han fördes med ambulans till Karlskoga lasarett. NA

Hällefors: Motorcykelolycka
Strax efter 16 körde en motorcyklist av okänd anledning av vägen på riksväg 63 utanför Saxhyttan, sydväst om Hällefors. Personskadorna är dock ej kända.
Publicerad av Teija, 2009-07-13 16:14:07 WighsNews
 

extemp

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Sthlm Söder
Hoj
CBX750 -84
Olycka, Stockholm - Skansundet ut mot Mörköfärjan

Jag och polarn va påväg i rätt så skönt tempo påväg ut mot Mörköfärjan när vi kommer ikapp en gammal Ford,
Åker bakom honom en bit in efter hästhagen men släpper honom för det går tillochmed för fort för oss två och PRECIS när jag släpper honom så ser jag hur han med på tok för hög fart kommer ut på andra sidan vägen och drar båda sina vänsterdäck i mötandes dike!!!!
Bilen tappar kontroll och sladdar rakt in i ett träd! Jag slänger mig av hojen så fort jag kan o möts av en gammal gubbe som är HELT oskadd och vid fullt medvetande! Va inte hans tur den här gången lyckligtvis! Ringde 112 och den ÄNDA resursen dom hade var en Ambulanshelikopter! Så jävla onödigt men han fick sig en trevlig resa gubbfan! Hade han fått möte av nått slag så hade båda strykt med!

IMG_0655.jpg


IMG_0657.jpg


IMG_0659.jpg
När hände detta? Vilken tid? I fredags hade jag åkt en kvällspromenad, och plötslig dyker såna här tråkiga bilder upp efter kurvan -- hade t o m stannat vid Forden, för att försöka rekonstruera hur det allt gick till. Trodde först att Polisen med avsikt lämnade bilen där, för att varna andra - är visserligen ganska kurvig väg...
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Bör väl ligga i den här tråden?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=209604

Man omkom i mc-olycka
Publicerad: 15 juli 2009, 08.42. Senast ändrad: 15 juli 2009, 08.50

En man omkom i en mc-olycka i Handen under tisdagskvällen.
Motorcykeln körde av vägen vid 22-tiden. Enligt uppgift ska föraren ha kört ganska snabbt, han avled på olycksplatsen. Olyckan inträffade på Dalarövägen. SvD

Man avled i mc-olycka
En man född 1982 avled på tisdagskvällen efter att ha kört av vägen med en motorcykel på Dalarövägen i Handen.
-Precis efter att han gjort en omkörning kom det en kurva som han inte kunde hantera, han verkar ha kört ganska snabbt, säger Lars Alvarsjö, stationsbefäl på polisen i Södertörn.
Larmet om olyckan inkom strax efter 22, mannen avled på platsen. SR
 
Last edited:

DDoric

Behöver mer pengar
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 600 -04
Bör väl ligga i den här tråden?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=209604

Man omkom i mc-olycka
Publicerad: 15 juli 2009, 08.42. Senast ändrad: 15 juli 2009, 08.50

En man omkom i en mc-olycka i Handen under tisdagskvällen.
Motorcykeln körde av vägen vid 22-tiden. Enligt uppgift ska föraren ha kört ganska snabbt, han avled på olycksplatsen. Olyckan inträffade på Dalarövägen. SvD

Man avled i mc-olycka
En man född 1982 avled på tisdagskvällen efter att ha kört av vägen med en motorcykel på Dalarövägen i Handen.
-Precis efter att han gjort en omkörning kom det en kurva som han inte kunde hantera, han verkar ha kört ganska snabbt, säger Lars Alvarsjö, stationsbefäl på polisen i Södertörn.
Larmet om olyckan inkom strax efter 22, mannen avled på platsen. SR

R.I.P Calle...
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Mc krossad av tåg - föraren spårlöst borta

JÖNKÖPING. Ett tåg krossade i går eftermiddag en motorcykel längs riksväg 40 vid Hyltan. Mirakulöst nog tros mc-chauffören ha klarat sig utan skador.
- Men han lämnade olycksplatsen och har inte återfunnits än, säger Bengt Netterström, polisens förundersökningsledare.

http://www.gt.se/nyheter/1.1640339/mc-krossad-av-tag-foraren-sparlost-borta
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Kungälv: Motorcykelolycka
En motorcykelolycka har inträffat vid Kärna väster om Kungälv. Utryckningsfordon har nyligen anlänt till platsen.
Publicerad av Uffe, 2009-07-17 13:10:16 WighsNews

Löddeköpinge: Motorcykelolycka
En motorcykelolycka har inträffat på E6 i närheten av Löddeköpinge. Enligt de första uppgifterna ska en person ha skadats vid olyckan.
Publicerad av Uffe, 2009-07-17 14:03 WighsNews

Rimbo: Motorcykelolycka
En motorcykelolycka har inträffat i närheten av Rånäs utanför Rimbo. Det är inte känt om någon person har kommit till skada vid olyckan.
Publicerad av Uffe, 2009-07-17 15:41:24 WighsNews
 

insekten

Guest
Polis-mc omkull i EU-eskort
Stockholm 17 jul 20:16
En polis på motorcykel som eskorterade EU-delegater på Frösundaleden körde omkull strax efter sju på fredagskvällen.

Polisen hade kört på en sten på vägen i höjd med Kolonnvägen.

- Hon slog sig ordentligt och fick föras till Karolinska sjukhuset, säger Jens Wismar, befäl på Stockholmspolisens länskommunikationscentral, till Sveriges Nyheter.

Det är oklart hur länge EU-eskorten blev stående, men de ska ha kommit iväg relativt snabbt. Vilka som satt i bilarna är okänt.
 

Shai Hulud

Kalabalik
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XT660R
MC-olycka på Köpenhamnsvägen

Av SYDSVENSKAN.SE
Publicerad 19 juli 2009 23.29 | Uppdaterad 19 juli 2009 23.29

Två motorcyklar var vid 23.20-tiden på söndagen inblandade i en olycka på Köpenhamnsvägen.
Boende i närheten larmade SOS men när polis och ambulans kom till platsen hittade man bara kvaddade motorcyklar utan förare.

http://sydsvenskan.se/malmo/article508897/MC-olycka-pa-Kopenhamnsvagen.html

MC-olycka på Köpenhamnsvägen

Av SYDSVENSKAN.SE
Publicerad 19 juli 2009 23.29 | Uppdaterad 19 juli 2009 23.29

Två motorcyklar var vid 23.20-tiden på söndagen inblandade i en olycka på Köpenhamnsvägen.
Boende i närheten larmade SOS men när polis och ambulans kom till platsen hittade man bara kvaddade motorcyklar utan förare.

http://sydsvenskan.se/malmo/article508897/MC-olycka-pa-Kopenhamnsvagen.html
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Mc-olycka

På lördagskvällen vid 17.30-tiden, körde en mc av vägen vid Särnstugan riksväg 71

En person skadades och kördes i ambulans till Mora lasarett.

Det är oklart vad som orsakade olyckan. DT
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Mc-olycka - Vaxholm - 2009-07-20

Bogesundsvägen, Vaxholm. Om uppgifterna i media stämmer så var det ju kanske inte så otippat att det gick som det gick.

Mc-olycka i Vaxholm

Strax före halvtvå på måndagseftermiddagen körde en motorcyklist av vägen vid Ellboda i Vaxholms kommun.

Föraren fördes till sjukhus med ambulanshelikopter, med misstänkta benfrakturer.

- Mannen kommer också att få lämna prover angående nykterheten, säger Towe Hägg, presstalesperson hos Stockholmspolisen, till Sveriges Nyheter.

Polisen misstänker att han kan ha varit drogpåverkad då olyckan inträffade. Mannen är också misstänkt för olovlig körning, då han inte har behörighet att köra motorcykel.

Motorcykeln var oförsäkrad.

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_3229147.svd
 
Last edited:

CM

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Vårby
Hoj
Hojlös för närvarande...
Låter som det kunde vara "Coola killen" i en annan tråd här på SH. Va han i Stockholm ?

Tänker vi på samma så var han lyckligtvis i malmö tror jag och lika bra är väl det för nu har vi förhoppningsvis ett fucko mindre på vägarna här närmsta tiden i alla fall.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top