det var jag. e hemma från sjukan efter 3 dagar på karolinska. jag kom körandes i helt normal fart på ulvsundavägen då en röd bil helt oväntat fort kör fram från vänster (från motgående riktning) över mitt körfält och stannar (förmodligen när han ser mig), då hade jag en halv sekund att reagera. jag smäller i ca 70 rätt in i frampartiet (på sidan) och flyger som en propeller ca 15-20m och landar på vägen. sedan minns jag inte mkt mer än enorm smärta och en massa folk omkring mig, sedan kom ambulansen. det visade sig att det var en yngre kille med ett par polare som hade kört bilen. enligt polisen och vittnen var han vållande till olyckan då han hade väjningsplikt. hur det i huvudtaget kan vara väjningsplikt där och inte ren ljuskorsning/stopplikt förstår jag inte, det ju för fan en starkt trafikerad 2-3-filig huvudled, jag hade inte gissat på en tusen år att nån jävel skulle dra ut framför mig just där. det jävligaste var att jag var på väg att lasta på hojen på lastbil inför en månadslång mc-resa nere i europa, nu är både jag, hojen och resan förstörd. tack idiotjävel.
resultat: fraktur på nyckelben, skulderblad, revben, punkterad vänster lunga, jack/skärsår på framsidan av båda benen samt en allvarligt stukad/mörbultad hand och handled. en familj som i tron att jag är halvdöd kört gråtandes från uppsala till akuten på karolinska. minst 8 veckor sjukskrivning, 3 olika smärtstillande samt behov av sjukgymnastik för rehabilitering. hojen är förstås skrot, t.o.m. motorfästen på motorn hade slagits av av kollisionen.