Olyckstråden 2009

Status
Ej öppen för fler svar.

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70

psydown

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2008
Ort
Kumla
Hoj
Yamaha R6 -02
det är en jävla grusväg där. har toknitat flera ggr i bil för nån ska in där o bromsar eller att nån kör ut. livsfarligt så det är inte konstigt det hände =(
åkte förbi strax efter =/ såg inte trevligt ut
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Fagersta: Frontalkrock
Räddningsenheter är på plats på Norbergsvägen i Köping där en motorcyklist och en bilist har frontalkolliderat. De drabbades skador är i nuläget okända.
Publicerad av
Camilla, 2009-05-13 20:22:26
 

Gaffa-mannen

Touringdäck på Gelleråsen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
Suzuki GSF 1200s Bandit, + Honda ANF125 Innova
Åkte förbi olycksplatsen på väg till jobbet idag runt 07:50. Det såg ut att ha varit en rejäl smäll. Lurig kurva det där, man kommer över motorvägen och pang direkt därefter är det en grusväg som kommer från höger.
Jag håller inte med riktigt där. Vägen är i princip rak hela vägen från krönet över motorvägen fram till grusvägen, och det är uppskattningsvis 200 meter fri sikt. Denna olycka skulle inte hänt om inte bilföraren brustit i uppmärksamhet, även om man skulle spekulera att MCn höll 200km/h.
Jag klandrar bilföraren och håller honom 100% ansvarig.
 

Daniel S

'Captain Slow'
Gick med
10 May 2006
Ort
Hillerstorp
Hoj
ZX6R fighter
Jag håller inte med riktigt där. Vägen är i princip rak hela vägen från krönet över motorvägen fram till grusvägen, och det är uppskattningsvis 200 meter fri sikt. Denna olycka skulle inte hänt om inte bilföraren brustit i uppmärksamhet, även om man skulle spekulera att MCn höll 200km/h.
Jag klandrar bilföraren och håller honom 100% ansvarig.

Jo jag håller med, klandar bilföraren med. Det jag menade, som kanske var en smula otydligt, var att när man kommer från motorvägen med lite fart och det står en bil på grusvägen som av någon anledning brister i uppmärksamheten och kör ut kan det bli en rejäl inbromsning.
Alltså att grusvägen kommer ganska fort på när man kommer över krönet och man måste tokbromsa. Speciellt om man kör lite för fort, vilket motorvägsavfarten medger både med bil och mc.
Att föraren av bilen brast i uppsikt borde rimligen vara säkerställt.

Oavsett så är det två liv som släckts och det är oerhört tragiskt.

//d
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
ÖREBRO Publicerad: 2009-05-13 19:03
Klockan 17.14 larmades Örebropolisen till Hagalundsbacken. En man, född -40, hade av okänd anledning kört omkull med sin motorcykel. Ambulans och räddningstjänst kom till platsen. Omfattningen av mannen skador är okända, men han har förts till USÖ och röntgades tidigt i kväll. Motorcykeln bärgades från platsen. NA
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Jag håller inte med riktigt där. Vägen är i princip rak hela vägen från krönet över motorvägen fram till grusvägen, och det är uppskattningsvis 200 meter fri sikt. Denna olycka skulle inte hänt om inte bilföraren brustit i uppmärksamhet, även om man skulle spekulera att MCn höll 200km/h.
Jag klandrar bilföraren och håller honom 100% ansvarig.

sidovägen är det den som leder till båtaffären? jag bor inte i örebro precis så jag har inte riktigt koll...men om det är den sidovägen så minns jag att det är väl rätt rakt där som du skriver...bilisten måste ha brustit...eller missbedömt hastigheten på hojen...och hojen har nog susat på ordentligt med en sådan rejäl smäll och tragisk utgång.
 

this_is_me

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Ort
bygdeå / umeå
Hoj
yamaha wr450f motard
lite mer info

MC-olycka (västerbotten) i Svartå utanför Norrlångträsk vid 13 tiden 2009-05-14

http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article289098.ece

KÅGE En 28-årig man har fått föras till Skellefteå lasarett efter en singelolycka med motorcykel norr om Svartå, Norrlångträsk.

Strax före klockan 13 på torsdagseftermiddagen larmades ambulans och polis till en motorcykelolycka norr om Svartå, Norrlångträsk. En 28-årig man hade kört av på västra sidan vägen och glidit ett tiotal meter i diket.
28-åringen var vid medvetande när han fördes med ambulans till Skellefteå lasarett. Han ska ha klagat över smärtor i en axel och en fot. Enligt polis vakthavande befäl ska vägen vid olycksplatsen vara i dåligt skick och kan ha varit orsak till att motorcykeln börjat vobbla. Någon exakt olycksorsak är ännu inte fastställd. Polisen misstänker dock inget brott.
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Luleå: Motorcyklist kolliderade med älg
Strax före 18 kolliderade en motorcyklist med en älg på länsväg 575 vid Holfjärden mellan Ersnäs och Rosvik. Föraren uppges vara skadad men det är okänt om det är allvarligt.
Publicerad av
Teija, 2009-05-14 18:09:31

Mark: Motorcykelolycka
En motorcyklist har vält på Maskingatan i Skene. Enligt de första uppgifterna så skall föraren vara skadad men ej allvarligt.
Publicerad av
Teija, 2009-05-14 18:46:44
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Luleå: Motorcyklist kolliderade med älg
Strax före 18 kolliderade en motorcyklist med en älg på länsväg 575 vid Holfjärden mellan Ersnäs och Rosvik. Föraren uppges vara skadad men det är okänt om det är allvarligt.
Publicerad av
Teija, 2009-05-14 18:09:31

Mark: Motorcykelolycka
En motorcyklist har vält på Maskingatan i Skene. Enligt de första uppgifterna så skall föraren vara skadad men ej allvarligt.
Publicerad av
Teija, 2009-05-14 18:46:44


Luleå.
En krock mellan en motorcykel och en älg slutade hyfsat för mc-föraren - men sämre för älgen.
En kvinnlig mc-förare hade närkontakt med en älg efter väg 575 vid Holsfjärden strax före klockan 18.00 i kväll. Kvinnan klarade sig undan krocken med blotta förskräckelsen och med lindrigare smärtor i nacken. Hon fördes till Sunderby sjukhus för kontroll. Kvinnan, som var en i en grupp på tre mc-åkare, minns ingenting av händelsen men hon träffade älgen i bakpartiet och smällen var kraftig. Så kraftig att älgens skador blev så svåra att den fick avlivas på platsen Norrbottenskuriren
 

fattiglapp

KÖPES: CB5OO ELLER CB 750!!!!
Gick med
28 Mar 2008
Ort
Håla
Hoj
honda cb500 Four -73-SÅLD
Jo jag håller med, klandar bilföraren med. Det jag menade, som kanske var en smula otydligt, var att när man kommer från motorvägen med lite fart och det står en bil på grusvägen som av någon anledning brister i uppmärksamheten och kör ut kan det bli en rejäl inbromsning.
Alltså att grusvägen kommer ganska fort på när man kommer över krönet och man måste tokbromsa. Speciellt om man kör lite för fort, vilket motorvägsavfarten medger både med bil och mc.
Att föraren av bilen brast i uppsikt borde rimligen vara säkerställt.

Oavsett så är det två liv som släckts och det är oerhört tragiskt.

//d

Vill inte klandra någon överhuvudtaget! Men det jag hörde av bekanta som körde bakom mcn var att han på vägen ner från bron körde om en lastbil och då ska bilföraren inte sett honom. Men jag var själv inte ögonvittne till detta så att det gick till på detta sätt är inte 100% säkert.
Men att säga att bilföraren brast i uppsikt är hårt att säga om man inte vet hur det gick till. Tragiskt som fan är det i vilket fall.
 

Gaffa-mannen

Touringdäck på Gelleråsen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
Suzuki GSF 1200s Bandit, + Honda ANF125 Innova
sidovägen är det den som leder till båtaffären?
Japp, det är den.

Och frågan är hur fort det gick egentligen. Det är ingen road-racing-kvalité på avfarten från motorvägen och temperaturen var strax över nollan. Inte ens vettvillingar kör med knäskrap under de omständigheterna.
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Ulricehamn: Trafikolycka
En trafikolycka mellan en personbil och en motorcykel har inträffat på Nygatan i Ulricehamn. Ambulans samt räddningstjänst har larmats till platsen.
Publicerad av
Uffe, 2009-05-15 15:55:22

Östersund: Trafikolycka
Strax innan sju på fredagskvällen inträffade en trafikolycka på väg 592 utanför Östersund. En personbil och en motorcyklist kolliderade vid Oviken. Två personer var inblandade i olyckan och båda fördes in till sjukhus.
Publicerad av
Fia, 2009-05-15 22:00:48
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Smedjebacken: Motorcykelolycka
Det har inträffat en motorcykelolycka på väg 233 utanför Smedjebacken på vägen mot Malingsbo. Räddningsstyrkor har larmats till platsen där en person skall vara skadad.
Publicerad av
Fia, 2009-05-15 23:10:14 WighsNews

En person skadad i mc-olycka
Malingsbo
Vid 23-tiden inträffade en singelolycka med motorcykel på länsväg 233 i trakten av Malingsbo. En person ska vara skadad och räddningspersonalen håller fortfarande på med räddningsarbetet på olycksplatsen vid 23.30-tiden.
Det är oklart hur olyckan inträffat och hur allvarligt skadad mc-föraren är.DT




Perstorp: Trafikolycka på väg 21
Det har inträffat en trafikolycka på väg 21 i Perstorp. En lastbil och en motorcyklist har kolliderat och räddningsstyrkor är larmade. Enligt de första uppgifterna har lastbilschauffören avvikit från olycksplatsen.
Publicerad av Fia, 2009-05-15 23:01:09 WighsNews
 
Last edited:

Gaffa-mannen

Touringdäck på Gelleråsen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
Suzuki GSF 1200s Bandit, + Honda ANF125 Innova
Jag håller inte med riktigt där. Vägen är i princip rak hela vägen från krönet över motorvägen fram till grusvägen, och det är uppskattningsvis 200 meter fri sikt.
Jag hade fel om avståndet.

Igår mätte jag upp det, och det är 300m från krönet, och inte 200.
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
http://hd.se/helsingborg/2009/05/16/motorcyklist-i-trafikolycka/

En motorcyklist gick omkull vid korsningen Trintegatan-Södra Brunnsvägen, vid Ramlösa industriområde, i Helsingborg strax efter klockan 10 på lördagen. Enligt de första uppgifterna var motorcyklisten medvetslös när räddningstjänsten påkallades. Föraren fördes i ambulans till Helsingborgs lasarett.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
En kvinnlig mc-förare i 30-årsåldern skadades på fredagskvällen vid en krock med en personbil. Olyckan inträffade på länsväg 592 söder om Orrviken. Enligt SR Jämtland ska kvinnan ha fått skallskador och benbrott. Skadorna betecknas som allvarliga men inte livshotande.

http://www2.blocket.se/news?id=184041,184066&ca=3
 

zerokool

Gube
Gick med
5 May 2008
Ort
Här i min trånga etta
Hoj
FZ8S SP -11
Östersund: Trafikolycka
Strax innan sju på fredagskvällen inträffade en trafikolycka på väg 592 utanför Östersund. En personbil och en motorcyklist kolliderade vid Oviken. Två personer var inblandade i olyckan och båda fördes in till sjukhus.
Publicerad av
Fia, 2009-05-15 22:00:48

En kvinnlig mc-förare i 30-årsåldern skadades på fredagskvällen vid en krock med en personbil. Olyckan inträffade på länsväg 592 söder om Orrviken. Enligt SR Jämtland ska kvinnan ha fått skallskador och benbrott. Skadorna betecknas som allvarliga men inte livshotande.

http://www2.blocket.se/news?id=184041,184066&ca=3



Känner tjejen, hon fick amputera benet :(
Hon har varit nedsövd sen olyckan
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top