Olyckstråden 2009

Status
Ej öppen för fler svar.

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX9R
Saxat från Blocket:

Mc krockade utanför Burlöv
Skåne 02 maj 07:27

En mc-förare fördes på fredagskvällen till Universitetssjukhuset i Lund efter att ha krockat med en personbil i Burlöv. Olyckan inträffade strax före klockan 22. Mc-föraren sakande enligt polisen hjälm och blödde kraftigt från huvudet, skriver Sydsvenskan.
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Uppsala: Motorcykelolycka
Det har inträffat en motorcykelolycka på Bergsbrunnagatan i Uppsala. Utryckningsfordon har larmats till platsen men det är ännu inte känt om någon kommit till allvarlig skada.
Publicerad av
Fia, 2009-05-02 20:22:50
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Mötte ambulans, 2 brandbilar och en polisbil i Tungelsta idag, någon som vet något? Vid 14.00 - 14.30 tiden
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Vallentuna: Motorcyklist påkörd
Räddningsfordon är på plats på Väsbyvägen i Vallentuna där en motorcyklist skall ha blivit påkörd av en bil. Motorcyklisten som är vid medvetande klagar över ryggsmärtor.
Publicerad av
Camilla, 2009-05-03 21:09:56
 

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 modell grön
Ah tackar, då var det den blå bilen som låg ute på en åker med fronten mot rosenhill men kommit från rosen... Hoppas det gick bra för alla inblandade!

Blev lite orolig då ambulansen inte hade sirener på... men fick ju nu förklaringen att personen fått flyga istället...

Tydligen ska de ha klarat sig med lindriga skador ändå om man ska tro tidningarna eller rättare sagt blocket.
 

akula75

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Ort
tumba
Hoj
zx12r
R.I.P Eddie

jobbigt när man vill snacka med en person som har avlidit...vi har liksom inte pratat klart.. Life sucks...men vi ses på andra sidan eddie...
p.s henke hälsar

edward:huvet
 

cege

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Ort
UA
Hoj
fd. SV650S
Tanten och farbrorn i bilen innan hade stannat för en död grävling på vägen och killen hade kört in i baken på bilen... Han var helt ok. Vi var kvar på plats till polisen kom.

Hoppas du snart får en utbyteshoj/lagad hoj så vi ses på vägarna igen!

Mvh Pippi, Stripe MC

Stort tack till Pippi, Troy mfl. i Stripe MC
som stannade till och styrde upp olycksplatsen, där jag min parkerat min SV i en Opel Omega Kombi. Allt är okey med mig.
Skönt att veta att det finns vänliga människor därute som alltid hjälper till.

Cege
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Stort tack till Pippi, Troy mfl. i Stripe MC
som stannade till och styrde upp olycksplatsen, där jag min parkerat min SV i en Opel Omega Kombi. Allt är okey med mig.
Skönt att veta att det finns vänliga människor därute som alltid hjälper till.

Cege


Anytime! Skönt att höra att du är ok!

Mvh Pippi
 

Hagis

Guest
Inskickat av cege
Stort tack till Pippi, Troy mfl. i Stripe MC
som stannade till och styrde upp olycksplatsen, där jag min parkerat min SV i en Opel Omega Kombi. Allt är okey med mig.
Skönt att veta att det finns vänliga människor därute som alltid hjälper till.

Cege

Det var så lite så! Skönt att höra att du mår bra i alla fall! Hoppas du snart är i sadeln igen, bara höra av dig om du ska ut och köra i norrort :tummenupp
 

troy_nr1

Guest
Inskickat av cege
Stort tack till Pippi, Troy mfl. i Stripe MC
som stannade till och styrde upp olycksplatsen, där jag min parkerat min SV i en Opel Omega Kombi. Allt är okey med mig.
Skönt att veta att det finns vänliga människor därute som alltid hjälper till.

Cege

anytime - en självklarhet!!! skönt att det gick bra... hoppas vi ses på vägarna snart!

/troy
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Krock med Mc och bil (Västerås)

saxat från VLT's hemsida
"Vid Oxbackens centrum inträffade en trafikolycka strax efter klockan åtta på tisdagsmorgonen. En bil och en motorcykel krockade. Mc-föraren har förts till sjukhus med skrapsår."

Jag hoppas det gick bra, om det "bara" är skrapsår verkar det ju iaf inte vara bestående!
 

njelger

Guest
Kvinna påkörd av mc-smitare

Klockan 12.44 åkte polis och ambulans till Tenstagången där en skadad kvinna fanns. Hon hade enligt Stockholmspolisen blivit påkörd av en motorcyklist som sedan smet från olycksplatsen. Kvinnan har förts till Karolinska sjukhuset med okända skador.

Någon härinne som känner sig träffad? :D


Nej, jag som ofta är i Tensta vet ju vad stadsdelen går för. 1 miljon mini-kina hojar och en och annan stulen riktig hoj. max hälften av trafikanterna har någotsomhelst körkort. Konstigt att man inte läser fler såna här? Anmälningsbenägenheten kanske är låg om man inte kan prata svenska.
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Stort tack till Pippi, Troy mfl. i Stripe MC
som stannade till och styrde upp olycksplatsen, där jag min parkerat min SV i en Opel Omega Kombi. Allt är okey med mig.
Skönt att veta att det finns vänliga människor därute som alltid hjälper till.

Cege

Jag åkte förbi där innan dig, och grävlingen låg ju inte ens i vägen utan i väggrenen. Varför skulle gubbfan stanna där?!

Åkte tillbaka några timmar senare när du satt i grässlänten (å väntade på skjuts?), men hade hört på omvägar att du hade fått hjälp.
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Lidköping: Motorcykelolycka
Det har inträffat en trafikolycka på väg 44 i höjd med Mcdonalds i Lidköping. En motorcyklist har kört av vägen och räddningsstyrkor finns nu på plats.
Publicerad av Fia, 2009-05-05 19:24:52 WighsNews
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Gävle: Trafikolycka på väg 76
Det har inträffat en trafikolycka på väg 76 i Gävle. En motorcyklist har kört av vägen på Spängersleden och utryckningsfordon finns på plats. Det är ännu inte känt om motorcyklisten har kommit till allvarlig skada.
Publicerad av Fia, 2009-05-06 05:56:12 WighsNews

GÄVLE Kraschade med MC Rattfyllerist svårt skadad
Vid halv sex i morse skadade sig en motorcyklist svårt i en olycka.
En för polisen känd person skadade sig svårt i morse när han körde in i ett fundament med en motorcykel på Sprängersleden vid ICA Maxi. Den 41-årige mannen ska ha varit rattfull vid olyckan. Enligt polisen så ska mannens läge vara allvarligt men stabilt. GD.se
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top