Olyckstråden 2009

Status
Ej öppen för fler svar.

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Motorcyklist krockade i Märsta

En 34-årig motorcyklist skadades, dock inte allvarligt, vid en krock med en bil i Märsta på torsdagsförmiddagen.

Olyckan skedde på länsväg 263 när en bilist skulle göra en vänstersväng in mot handelsträdgård.
Bilen blev pökörd i höger sida av motorcykeln som kom från andra hållet.
Enligt bilföraren kom motorcykel fort, enligt motorcyklisten var så inte alls fallet.
Motorcyklisten körde till Akademiska sjukhuset. Han hade bl a ont i en hand och ett knä.
 

RickTM

RickTM
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
Buell -08
Min polare som kraschade och jag var med... han fick föras till Karro med helikopter. Väl där konstaterades det att han klarat sig helt utan några benbrott men med många blåmärken... tack gud.

Hej och tack....! Jag har tänkt mycket på det som hände och hur det gick med grabben. Obehagligt när han svimmade i mina armar flera gånger. Hälsa honom och sköt om er. Ta med er det ni upplevde och omvandla det till något nyttigt. Ha det bäst.................! Rickard

Hej jag mår bara bra. Minns tyvärr inte så mycket av olyckan men jag är tacksam för all hjälp. Specielt tack till någon som jag tror var brandman som va bland dom första på plats. Om det är någon som har fler bilder så får ni gärna säga till.

Mvh. Jimmy

Tack själv Jimmy. Du var tapper som stålmannen och jag är oerhört lättad över att du mår bra.
Sköt om dig och dina vänner.
Många vänliga hälsningar (ex. brandmannen)
Rickard
 
Last edited:

Allstaar

Guest
Enligt rykten från brudens kompis så har en person dött just nu i Stockholm, vid Vällingbyrondellen. Ligger filt över kroppen och hjälmen hade tydligen flugit av etc.

Bara att beklaga R.I.P.
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Bekräftat

2009-04-30 22:31, Trafikolycka, personskada, Stockholm
Bergslagsvägen.
Räddningstjänsten får in samtal om en olycka där en motorcykel ska vara inblandad. I nulägert är det oklart om det är flera fordon inblandade.Patrullen som är på lats säger att olyckan ska ha skett mellan Hässelby och Grimsta.
Organisation
Polismyndigheten i Stockholms län
Västerort
från polisens sida

Stockholm. En person avled i en mc-olycka på Bergslagsvägen i Vällingby i nordvästra Stockholm sent på torsdagskvällen.
– Det var en singelolycka, säger Towe Hägg vid Stockholmspolisens länskommunikationscentral.
Föraren, som avled på plats, var ännu inte identifierad strax före midnatt. AB
 
Last edited:

Allstaar

Guest
20år något som dött har jag fått bekräftat nu i vällingby.
 
Last edited:

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
Två bilar och en motorcykel i krock

Två personbilar, varav en Ferrari, och en motorcykel kolliderade vid 17.30-tiden i Hyllinge.

Olyckan inträffade i korsningen Postgatan-Åstorpsvägen.

Polisen har ingen uppgift om skador, men motorcyklisten uppgavs vara vaken.

Åstorpsvägen var avstängd i båda riktningarna fram till klockan 18.15.


Citat från HD
 

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Valborgs natten dog en av mina vänner på sin hoj. Det var en singel olycka där polisen sa att han hade kört in i mitträcket(betongblock).

Må Eduardo Felippe Bernardo vila i frid.

1982-11-23
2009-04-30

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2823555.svd

Fasen ville inte tro att det var min granne som brukade ha sin R1 parkerad på gården :( http://www.nyhetswebben.se/wp/?p=5338

Hann aldrig lära känna honom, alltid tungt med en förlorad hoj broder.

Vila i frid...
 

millefast

Starting to feel...
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Färingsö
Hoj
Kawasaki zx-9r -99, honda cr 250 -98
Han som kraschade sin r1 gjorde det framför ögonen på mig å en kompis! Han körde om i bra fart och fick vobbel på framhjulet å tyvärr så ser ni ju resultatet i ovannämnda inlägg... Vila i Frid!
Btw, det var inte kul att se å vara först på plats...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Valborgs natten dog en av mina vänner på sin hoj. Det var en singel olycka där polisen sa att han hade kört in i mitträcket(betongblock).

Må Eduardo Felippe Bernardo vila i frid.

1982-11-23
2009-04-30

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2823555.svd

Det var dyster läsning :( Jag hoppas att du tar dig igenom detta och att din vän slapp smärtor och ångest.

Jag är uppvuxen i krokarna och gick högstadiet i Välllingbyplugget.

/J
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Två bilar och en motorcykel i krock

Två personbilar, varav en Ferrari, och en motorcykel kolliderade vid 17.30-tiden i Hyllinge.

Olyckan inträffade i korsningen Postgatan-Åstorpsvägen.

Polisen har ingen uppgift om skador, men motorcyklisten uppgavs vara vaken.

Åstorpsvägen var avstängd i båda riktningarna fram till klockan 18.15.


Citat från HD
Kuazimodo här på forumet, han mår efter omständigheterna bra.
Opereras under dagen idag, lårbensfraktur/krosskador på vänster lårben, ner till knät (komplicerad operation väntar).

Ferrarin hade under dagen legat och buskört i trakterna och Kuazimodo var två korsningar hemifrån när bilen gjorde sin vänstersväng rakt framför honom. :gnissla

Ang. olyckan i Vällingby, Vila i Frid, 21-22 år, det är alldeles för ungt. :(
 

dooze

Först framme.
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Tjällmo
Hoj
Gixxer 750 streetfighter/ norton chopper
Har jobbat med Eddie i 2 år nu, Må han vila i frid.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det låg en blå kvaddad SV650 på den krokiga vägen till Skokloster för en stund sedan.
Italien-träff därborta så det har varit ganska mycket trafik där.
 

Lantis

Ny medlem
Gick med
4 May 2005
Ort
Färingsö
Hoj
KTM Superduke 08:a
Det låg en blå kvaddad SV650 på den krokiga vägen till Skokloster för en stund sedan.
Italien-träff därborta så det har varit ganska mycket trafik där.

Såg den också. Den såg rejält mosad ut. Ja det var enormt många hojar ute däråt idag. Mötte bl.a ett gäng som tog upp 75% av vägen...
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Det låg en blå kvaddad SV650 på den krokiga vägen till Skokloster för en stund sedan.
Italien-träff därborta så det har varit ganska mycket trafik där.

Vi kom en stund efter att han kört av, stannade och kollade läget, killen stod upp och sa att han var ok och väntade på hjälp så vi åkte vidare..
Vet dock inte vad som hade hänt, sv:n såg hyfsat krokig ut...
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Vi kom en stund efter att han kört av, stannade och kollade läget, killen stod upp och sa att han var ok och väntade på hjälp så vi åkte vidare..
Vet dock inte vad som hade hänt, sv:n såg hyfsat krokig ut...



Tanten och farbrorn i bilen innan hade stannat för en död grävling på vägen och killen hade kört in i baken på bilen... Han var helt ok. Vi var kvar på plats till polisen kom.

Hoppas du snart får en utbyteshoj/lagad hoj så vi ses på vägarna igen!

Mvh Pippi, Stripe MC
 

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
MC-förare allvarligt skadad

LULEÅ. En 25-årig man från Finland är allvarligt skadad efter en MC-olycka. Olyckan inträffade på E 4:an i höjd med Rutvik på fredagskvällen.
Polisen fick larm om singelolyckan klockan 18.45.
Den 25-åringa MC-föraren hade kört av vägen.
- Det ser ut som att han har varit in i mitträcket och spåren tyder på att hastigheten har varit hög, säger Mikael Norén, vakthavande befäl vid polisen i Norrbotten.
Från märket i mitträcket till platsen där motorcykeln låg var avståndet stort.
Mannen, som är finsk medborgare, har förts akut till Sunderby sjukhus. ¨
Skadorna bedöms i nuläget som mycket allvarliga.
- Vi får se om han överlever, säger Mikael Norén.
Det norra körfältet spärrades av medan räddningsarbetet pågick.
Av Jessica Rosengren

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4602572

//Robert
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Några till från 1/5

Till sjukhus efter mc-olycka
En man fördes till sjukhus efter en mc-olycka som inträffade klockan 12 på fredagen i Malmberget.
- Han hade åkt omkull med motorcykeln men det var nog ingen större fara. Han fördes till sjukhus för att få nacken kollad, säger räddningsledaren.
NSD

MC-förare fick axeln ur led
En motorcykel och en personbil krockade i mitt inne Mjölkuddsrondellen i Luleå strax efter klockan 16 på fredagen. Polisen tror att det kan vara bilföraren som brustit i trafikreglerna då hon befann sig i fel körfält. MC-föraren, en man född -56, fördes till Sunderby sjukhus med axeln ur led och ont i foten. Bilföraren, en kvinna född -66, fick inga skador. NSD

Mc-olycka i Lerum
En personbil och mc kolliderade på Gråbovägen på fredagen. En person har förts till sjukhus.
Olyckan inträffade vid 12.30-tiden på fredagen när en personbil och motorcykel kolliderade på Gråbovägen i höjd med Stora Lundby kyrka. En person har förts till Alingsås sjukhus med okända skador GP
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top