Olyckstråden 2009

Status
Ej öppen för fler svar.

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Det var på vägen ut mot skansundet färjan.
Sväng av vi Botkyrka golfklubb.

Jag och min sambo var ute och cruisade, skulle ta färjan över.
Hon klarade sig undan med ömhet i muskler och vänster tumme.
Slog i ryggen, men det blev skador i muskeln i ryggen.
(BRA MED RYGGSKYDD!)
Hon blev omhändertagen av läkaren som är med i Robinson på HS.
De röntgade henne från midjan och uppåt och konstaterade att det inte var några frakturer, hon kunde lämna HS senare under natten.

Crap.. tur att de gick under omständigheterna så bra ändå.
 

Flipboat

AlphabeastMC.com
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Sthlm
Hoj
R6
Oj vad många olyckor i Grödinge i helgen, hoppas att de inblandade har klarat sig bra!
Min olycka skedde den 24:e på vägen ut mot Skanssundsfärjan. Avåkning i kurva ner i diket.
Jag klarade mig utan skador men hojen RIP :(
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
En död i mc-olycka vid Borgvik

Uppdaterad 26 april 2009 - 09:35
En 29-årig man avled under lördagseftermiddagen i en motorcykelolycka på väg 669 väster om Borgvik i Grums kommun.

Olyckan inträffade när mannen passerat ett backkrön och kom in i en skarp kurva.
Ett åttio meter långt bromsspår visar att han försökte få kontroll över mc:n, men han lyckades inte utan åkte rakt ut på ett hygge.

29-åringen skadaes mycket svårt och avled senare på Centralsjukhuset i Karlstad. SVT
 

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Los Angeles
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Det var på vägen ut mot skansundet färjan.
Sväng av vi Botkyrka golfklubb.

Jag och min sambo var ute och cruisade, skulle ta färjan över.
Hon klarade sig undan med ömhet i muskler och vänster tumme.
Slog i ryggen, men det blev skador i muskeln i ryggen.
(BRA MED RYGGSKYDD!)
Hon blev omhändertagen av läkaren som är med i Robinson på HS.
De röntgade henne från midjan och uppåt och konstaterade att det inte var några frakturer, hon kunde lämna HS senare under natten.

Skönt att det gick bra! Men vad hände egentligen? Såg spår upp på slänten och sen hojen i diket på andra sidan.
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Min polare som kraschade och jag var med... han fick föras till Karro med helikopter. Väl där konstaterades det att han klarat sig helt utan några benbrott men med många blåmärken... tack gud.
Skönt att d gick bra med han:tummenupp,tråkigt med hojen/jocke(ja som fixa med bärgare)
 

Plastfodralet

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Huddinge
Hoj
cbr 600rr hannspree
Mc-olycka i Grödinge
Publicerad: 26 april 2009, 18.07. Senast ändrad: 26 april 2009, 18.21
En person fick föras till sjukhus efter en motorcykelolycka i Grödinge på söndagskvällen.
Mc-föraren körde omkull på länsväg 257 vid Rosenhill och fick sedan föras till sjukhus.

Det är oklart hur illa föraren skadats och vad som orsakat olyckan.

Hej jag mår bara bra. Minns tyvärr inte så mycket av olyckan men jag är tacksam för all hjälp. Specielt tack till någon som jag tror var brandman som va bland dom första på plats. Om det är någon som har fler bilder så får ni gärna säga till.

Mvh. Jimmy
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Två svävar i livsfara efter MC-krock
Olycka på E45 utanför Värmlandsbro
Två 45-åriga män skadades allvarligt vid en olycka på E 45 i höjd med Värmlandsbro, strax norr om Säffle. Olyckan skedde vid 18.30.
– Männen färdades på en motorcykel. De körde in i en personbil som gjorde en vänstersväng, säger Tommy Lindh, vakthavande befäl på Värmlandspolisen.
Passageraren på motorcykeln slungades iväg 30 meter. Föraren hamnade på bilen.
Männen fördes till Centralsjukhuset i Karlstad.
– Båda har livshotande skador, men föraren är synnerligen allvarligt skadad, säger Lindh.
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Ben- och armbrott efter mc-olycka Karlskrona i dag 15:57
En mc-förare halkade i grusen på väg 725 nära Flyerid, nordost om Karlskrona, vid lunchtid i dag. Mannen fick skjuts av en privatperson till sjukhuset och troddes ha drabbats av arm- och benfrakturer. BLT

Motorcykelolycka vid Stora Malms kyrka
Ett larm om en motorcykelolycka kom till Västra Sörmlands räddningstjänst vid 15.15-tiden. En mc-förare hade av okänd anledning kommit över i fel körfält och kolliderat med en vägstolpe nära Stora Malms kyrka på riksväg 52. Färden fortsatte därefter ett hundratal meter i diket.

Föraren av motorcykeln var vid medvetande när han togs omhand av ambulanspersonal och han fördes till Nyköpings lasarett.

På grund av olyckan uppstod långa bilköer vid olycksplatsen. Trafiken släpptes på klockan 15.45. Katrineholmskuriren

Oxelösund: Motorcykelolycka
En motorcykelolycka har inträffat i korsningen Femörehuvud- Söderviksvägen i Oxelösund. Räddningstjänsten är på plats och man uppger att motorcykeln ligger en bit in i skogen, men föraren är vid medvetande och sitter upp.
Publicerad av Teija, 2009-04-28 15:02:07 WighsNews
 
Last edited:

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Det var inte vi som vär där du undrar över.
Min sambo gick av rakt ner i diket, pga vägen var feldoserad, jag själv vär nära att göra samma sak, det var som en puckel i kurvan som man trycktes utåt i kurvan istället för som i en normal doserad kurva kan mabn hålla sitt spår!!!
Vi var på väg till färjan, inte alls långt kvar till skansunds färjan.


pga att vägen var feldoserad :va

Jag har åkt där minst 100 gånger och aldrig åkt av. Är det ändå vägens fel?
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Linköping: Kollision mellan bil-motorcykel
En personbil och motorcykel har kolliderat på Knektgatan i Linköping. Tre personer är inblandade men deras skador är ej kända. Räddningstjänst och ambulans är på väg.
Publicerad av
Teija, 2009-04-28 18:35:19
 

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Los Angeles
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Det var inte vi som vär där du undrar över.
Min sambo gick av rakt ner i diket, pga vägen var feldoserad, jag själv vär nära att göra samma sak, det var som en puckel i kurvan som man trycktes utåt i kurvan istället för som i en normal doserad kurva kan mabn hålla sitt spår!!!
Vi var på väg till färjan, inte alls långt kvar till skansunds färjan.

Är dålig på geografin här... Men vi var också på väg mot färjan så antar att det är samma långa vänstersväng vi snackar om. Min första tanke var; helvete va fort de måste ha kört. För den kurvan såg snabb ut.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Det var inte vi som vär där du undrar över.
Min sambo gick av rakt ner i diket, pga vägen var feldoserad, jag själv vär nära att göra samma sak, det var som en puckel i kurvan som man trycktes utåt i kurvan istället för som i en normal doserad kurva kan mabn hålla sitt spår!!!
Vi var på väg till färjan, inte alls långt kvar till skansunds färjan.
Skönt att det ändå gick bra.

Men för att lära sig av sina misstag (har själv gjort ett par som gjorde riktigt ont)
så är det nog bra att försöka se objektivt på saken. Visst, det kan svida att
erkänna att man arslat till det men i längden är det trots allt ett bra sätt
att undvika att man gör om sina misstag.

Den där vägen kräver sina offer varje år. Jämfört med Bulten är den avsevärt svårare,
med en mängd knepiga kurvor och krön. Dessutom är den betydligt smalare.
Kör den sträckan uppåt 100 ggr per år och det är förbaskat kul men det gäller att se upp.

Stay safe!
 

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Stockholm: Motorcykelolycka
Det har inträffat en motorcykelolycka på Värmdövägen i Stockholm men det är inte känt om någon kommit till allvarlig skada.
Publicerad av
Fia, 2009-04-29 04:05:11
 

Flipboat

AlphabeastMC.com
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Sthlm
Hoj
R6
Klart att det inte är vägens fel. Jag har också åkt där massor med gånger, men var inte uppmärksam och så blev det som det blev tyvärr :(

pga att vägen var feldoserad :va

Jag har åkt där minst 100 gånger och aldrig åkt av. Är det ändå vägens fel?
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Bil och motorcykel kolliderade

28 april 2009 - 19:14 På tisdagseftermiddagen skedde en trafikolycka på Ejdergatan i Västervik.
En personbil och en motorcyklist krockade med varandra och två personer fick föras till sjukhus med ambulans.
Hur stora personskador som uppstått är oklart i nuläget. Vad som orsakat olyckan är också oklart. Smålandsnytt
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Östersund: Motorcykelolycka
Vid 12-tiden ådrog sig en person okända skador då denne körde omkull med en motorcykel vid Munkflohögen norr om Häggenås.
Publicerad av Teija, 2009-04-29 13:19:29 WighsNews
Man svårt skadad i MC-olycka
En MC-förare fick föras med ambulanshelikopter till Östersunds sjukhus sedan han kört av en väg vid Munkflohögen på onsdagen
Den 43-årige mannen vårdas på Östersunds sjukhus för medelsvåra skador, enligt uppgifter från akuten. SR Jämtland


Ödeshög: Motorcykelolycka
Minst en person uppges ha skadats i en singelolycka med en motorcykel vid Boet utanför Ödeshög.
Publicerad av Teija, 2009-04-29 16:28:18 WighsNews
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Ödeshög: Motorcyklist kört på vilt
En motorcyklist har kört på ett rådjur vid Klöverdalen söder om Boet. Räddningstjänst är på plats men det är i nuläget okänt om motorcyklisten är allvarligt skadad.
Publicerad av Camilla, 2009-04-29 21:53:36 WighsNews
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Trafikolycka inne i Älmhult

Uppdaterad i dag 14:31
Strax innan klockan 14 på torsdagseftermiddagen inträffade en trafikolycka på Norra Esplanaden i centrala Älmhult.
Räddningstjänsten uppger att en MC körde in i en personbil bakifrån. Enligt räddningstjänsten i Älmhults bedömning blev ingen person skadad vid krocken.
– Ingen behövde heller föras iväg med ambulans, säger Håkan Helgesson, räddningsledare. SMP
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top