Olyckstråden 2010

Perfo

SDK Socio #4385
Gick med
28 Jul 2008
Ort
Sundbyberg
Hoj
2003, Ducati 999s
Update: Olycka mellan 225 och Skanssundet (söder om Stockholm) den 11/4

Tänkte ge er en liten update på hur det ser ut just nu när det gått några dagar sedan söndagens olycka.

Min kamrat flögs med helikopter till KS (vilket ingen av oss på olycksplatsen förstod), inre blödningar i buk/bål som lagades.
Han har spräckt bäckenbenet. Operationen har gått bra och han skall flyttas till rehab nu idag.
När jag träffade honom igår så var han helt inriktad på att komma tillbaka upp på hojen så fort som möjligt.
Han räknar med att kunna köra på Gotlandring direkt efter midsommar.

Med mig gick det bättre, åkte upp på akuten i söndagskväll på grund av ryggsmärtor och smärta i vänster ben.
Kom ut efter några timmar med besked att jag inte hade ryggskador men ett uttjänt ledband i vänster knä.
När jag kollade min utrustning så kan jag se att en sten gjort en stor grop i min ryggplatta så att den spruckit vilket nog förklarar smärtan i ryggen…
Ett litet varningens ord till er alla, skyddsutrustningen är till för att bäras! Hade jag inte haft ryggskenan tror jag inte att jag kunnat gå idag…
Min hoj är skrot och kommer bli inlöst.



Jag och en kamrat gick omkull vi Kvarnsjön mellan 225 och Skanssundet (Söder om Stockholm) tidigare idag.
En personbil körde om en mc samt en personbil i en skymd kurva. Vi kom i mötande körriktning, tyvärr såg jag bilen senare än min kamrat och när jag bromsade så släppte mitt framhjul direkt. Även om hastigheten var ganska låg, ca 50. så hamnade vi båda i diket. Bilen som gjorde den dumma omkörningen smet.
Min kamrat är på sjukhus med ryggsmärtor men jag är bara ordentligt öm.

Jag vill passa på att tacka den bilist som blev omkörd samt de motorcyklister som stannade och såg till att vi fick hjälp! :krama

Samtidigt är det nog bra att jag inte har träffat bilisten som smet :mad:

Var försiktiga på vägarna! Det är både sandigt och kallt i asfalten!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vid 17-tiden "idag" torsdag såg jag säsongens första kraschade hoj, efter att ha fått sicksacka med HD:n mellan långa köer på Essinge-leden ända från Årsta såg jag äntligen orsaken till min krampande kopplingshand. När jag kom fram till Fredhällsbron stod där en smälld svart sporthoj plus bärgare strax innan tunnelmynningen.
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag och en kamrat gick omkull vi Kvarnsjön mellan 225 och Skanssundet (Söder om Stockholm) tidigare idag.
En personbil körde om en mc samt en personbil i en skymnd kurva. Vi kom i mötande körriktning, tyvärr såg jag bilen senare än min kamrat och när jag bromsade så släppte mitt framhjul direkt. Även om hastigheten var ganska låg, ca 50. så hamnade vi båda i diket. Bilen som gjorde den dumma omkörningen smet.
Min kamrat är på sjukhus med ryggsmärtor men jag är bara ordentligt öm.

Jag vill passa på att tacka den bilist som blev omkörd samt de motorcyklister som stannade och såg till att vi fick hjälp! :krama

Samtidigt är det nog bra att jag inte har träffat bilisten som smet :mad:

Var försiktiga på vägarna! Det är både sandigt och kallt i asfalten!

Tror du att du hade klarat dig med ABS ?


Det var en kamrat till mig. Det var enligt vittnen en bakhjulsåkning som gick snabbt och snett. Han dunsade ner i åkern, bröt lårbenet på ett par ställen, vänster arm, höger underben, nacken fick sig en smäll också. Han kommer att klara sig, men fy fan vad det ser ut med en ung, frisk människa som är söndermanglad av en olycka.
 
Last edited:

sportbike

Guest
Tråden är endast avsedd för olycksrapportering, diskutera gärna detaljer om olyckor och andra kommentarer via pm, tack.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
En skadad i mc-olycka vid Frånö
Västernorrland 17 apr 16:42

En person fördes på lördagseftermiddagen till sjukhus efter en singelolycka med mc på riksväg 90 vid Frånö i Kramfors kommun, rapporterar SR Västernorrland. Det finns inga uppgifter om hur allvarliga skadorna är.


Källa: Blocket


Vet inte om det är samma olycka som ovan? :confused:
 

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Ort
Norrort
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Svalöv
En motorcykelolycka har inträffat på Ring Knutstorpsbanan i Svalöv. En motorcyklist ska ha kört av banan i 140 km. Ambulans har precis anlänt till platsen och det är oklart vilka skador föraren ådragit sig.
Publicerad av
Wighs, 2010-04-18 10:15:08
 

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Täby
Hoj
Aprilia RSV Mille
Står stilla vid stopplinjen på pålsundsvägen i höjd med stockholmsvägen i Vaxholm och skall precis köra då en idiot kör in i mig bakifrån. ;(
 
Last edited:

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Ort
Söderort
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
En fotgängare skadades när en bil och en motorcykel krockade i Vasastan på eftermiddagen.

Enligt Stockholmspolisen kolliderade en bilist och en motorcyklist i korsningen Odengatan - Sveavägen vid 16-tiden på måndagen. Men det var en gående person som kom i kläm. Fotgängaren skadades på något sätt i samband med krocken och fördes till sjukhus i ambulans.
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Usch.
Såg för ca 1 timme sen en otäck olycka där en customhoj hade frontat med en bil på gamla E3 vid Frötuna kyrka straxt utanför Norrtälje.
Hoppas det gick bättre för föraren än vad det såg ut.

Mvh
Patrik

http://norrteljetidning.se/nyheter/1.811206-mc-forare-dod

Skit!
Gick inte alls bra för föraren tydligen ser jag i NT nu.
Tragiskt sätt att börja säsongen på.

Mvh
Patrik
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Västervik: Motorcykelolycka

En motorcykelolycka inträffade på eftermiddagen på flygplatsfältet i Västervik. Enligt uppgifter var det en motorcyklist som körde omkull i samband med övningskörning. Föraren fördes till sjukhus med oklara skador.
Publicerad av Wighs, 2010-04-24 13:41:02
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
faan nu har det hänt för första gången!välte med hojen när jag skulle parkera!stödet vek sej! nän som har växelspak till tlr?

Då var vi två idag :) Jag låg i ett krondike och sprattlade på väg 180 då jag skulle stoppa... Satte ner högerfoten i backen,, men där var det ingen väg att stå på.. Rakt ner i diket med hojen efter mig. Snälla människor hjälpte till och fick upp mig på vägen igen. Inga skador.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Mc-förare omkom i trafikolycka
Stockholm 24 apr 14:18

En mc-förare i 50-årsåldern omkom vid lunchtid på lördagen efter att ha frontalkrockat med en bil i Norrtälje.

Olyckan inträffade på Gamla Stockholmsvägen i närheten av Frötuna kyrka. Det är fortfarande oklart vad som orsakade olyckan och hur många som befann sig i bilen men enligt polisen har ingen i bilen fått några fysiska skador. Räddningstjänsten fick larmet 12.06.

Edit: verkar vara samma som "customföraren" som nämns tidigare i tråden.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top