Olyckstråden 2010

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
En motorcyklist blev påkörd av en bil vid Gröndal sent på torsdagseftermiddagen.

Motorcyklisten blev påkörd pÅ E4 i höjd med Gröndal vid 17.15 på torsdagen. Enligt Stockholmspolisen är det oklart om någon blivit skadad men det vänstra körfältet blockerades i samband med olyckan.
Källa

Enligt trafikrapporten på radio så var det 2 bilar och en hoj inblandade och hojförarn stod tydligen upp.
 

ted_023

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Ort
falun
Hoj
2001 cagiva raptor
Lyset var på

Olycka i Falun:

"Det var vid niotiden som olyckan inträffade på Herrhagen i Falun. En motorcykel körde rätt in i sidan på en personbil. Två personer fanns på motorcykeln.

Enligt polisen ska personerna skadats allvarligt och fått rygg- och nackskador. Personbilens förare skadades inte.

Vad som orsakat olyckan var på torsdagskvällen oklart. Enligt polisen kan motorcykeln ha kört utan lyse när den körde in i personbilen. Polisen ska nu utreda olyckan vidare."

Källa: http://www.dt.se/nyheter/falun/article726443.ece
Det var jag som körde min pappas Triumph daytona 675 2007... Atomatlyse.. Anledningen till olyckan var att han inte såg mig för jag låg bakom en silvrig kombi.. Han släppte nämligen förbi den innan han gjorde sin u-sväng och korsade min väg....
 

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Solna
Hoj
Blejd igen...
MC olycka i Mölndal

En svår kollision mellan en lastbil och en motorcyklist inträffade vid Kållered i Mölndal i morse.

Mc-föraren uppges vara svårt skadad.

Olyckan inträffade på Gamla Riksvägen strax efter åtta-tiden. Ett vittne som såg kollisionen laramde SOS.

– Vi har flera polisbilar och ambulanser på plats, säger Björ Blixter, presstalesman på polisen Västra Götaland.

Det är oklart hur allvarligt skadade förarna är.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7920136.ab
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Hojåkare som kört omkull el krockat. Hanveden/Västerhaninge idag runt 17. Syrran min åkte förbi medans det var pådrag, kvar stod bara en trasig cykel när jag kom förbi en 20min senare...
 

pahi

Ny medlem
Gick med
29 May 2010
Ort
Själv!
Hoj
2010, Kawa Z750 -vit
Krasch i Malmö

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1299451/Mc-forare-till-sjukhus.html

Limhamn. En mc-förare körde omkull på Linnégatan i Limhamn strax efter klockan 18 på tisdagskvällen.
Mannen fick föras med ambulans till akuten på Sus i Malmö.

Enligt de första rapporterna därifrån verkade han inte ha blivit allvarligt skadad i olyckan. Men han hade ont i bröstet, ben och armar och skulle röntgas.

Polisen skickade både en patrull till olycksplatsen och en till sjukhuset där föraren tagits in för vård.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top