Olyckstråden 2010

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Ser ut som det är en kollega till mig. Det har lagts upp en minnessida över en 29-årig kille som omkom i en trafikolycka i Söndags. Han jobbade på vårt Linköpingskontor.
Han hette P***ik N****on.

Sorgligt att det ska behöva hända.

Kan bara bekräfta att det stämmer... Tyvärr.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Ung man avled efter mc-olycka
En mc-förare i tjugoårsåldern, hemmahörande i trakten, förolyckades strax innan klockan 19 på måndagskvällen på väg 24 i närheten av korsningen till gamla E4:an i Västra Spång.

---------------------------------------------------------------------

ÖRKELLJUNGA. Mannen ska ha varit ensam på motorcykeln vid olyckstillfället.

Polis och räddningstjänst var omgående på plats, men mannens liv gick inte att rädda.

– Han avled på platsen, säger Leif Nilsson, vakthavande befäl på Helsingborgspolisen.

Mannen fördes till Helsingborgs lasarett. Några närmare omständigheter om hur olyckan ska ha skett var inte känt på måndagskvällen.

Källa http://hd.se/orkelljunga/2010/09/27/mc-olycka-pa-e4-vid-skaneporten/
 

vetej

vetej
Gick med
26 Jul 2008
Ort
örebro
Hoj
suzuki rm/rmz 250 -07/05
http://na.se/nyheter/2.2503/1.965476-motorcyklist-kraschade-pa-vag-som-inte-oppnats

Hoppas förar mår bra igen.

Där har jag kör många gånger med cross men nu finns vägräcke sen dike är farlig än vad du trodd pga dike är gjort av fin sand och i vissa regn dagar blir den som kvicksand, jag har kört fast där en gång med cross och hjul ligger under sand det gör riktig ont sen fick jag en tanke om vad hände en bil for 90kmh i dike hmm intressant.
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
http://na.se/nyheter/2.2503/1.965476-motorcyklist-kraschade-pa-vag-som-inte-oppnats

Hoppas förar mår bra igen.

Där har jag kör många gånger med cross men nu finns vägräcke sen dike är farlig än vad du trodd pga dike är gjort av fin sand och i vissa regn dagar blir den som kvicksand, jag har kört fast där en gång med cross och hjul ligger under sand det gör riktig ont sen fick jag en tanke om vad hände en bil for 90kmh i dike hmm intressant.

????? Killen bombade på den nya, icke öppnade vägen och missade bommen i slutet av vägen. Bromsspåren var 80m och cykeln fortsatte ytterligare 60m efter kraschen. Det har inget med sand i nått dike att göra.
Han fick arm och benbrott men slapp intensiven i alla fall, enl. lokalradion.
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Olycka i centrala Örebro idag.
http://na.se/nyheter/2.2503/1.966575-olycka-med-mc-och-fotgangare

Åkte förbi och såg att det var en customhoj som manglat en cyklist som förmodligen trodde han var odödlig. (Vanligt i den här sta'n) Cyklisten hade troligen korsat en huvudled utan att ta notis om trafiken på gatan. Detta "Jag är cyklist, jag åker först överallt" beteende brukar skörda offer.
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Olycka i centrala Örebro idag.
http://na.se/nyheter/2.2503/1.966575-olycka-med-mc-och-fotgangare

Åkte förbi och såg att det var en customhoj som manglat en cyklist som förmodligen trodde han var odödlig. (Vanligt i den här sta'n) Cyklisten hade troligen korsat en huvudled utan att ta notis om trafiken på gatan. Detta "Jag är cyklist, jag åker först överallt" beteende brukar skörda offer.

Ja Örebro är ju helt makalöst vad gäller cyklister. Rätt ut bara :huvet
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Olycka i centrala Örebro idag.
http://na.se/nyheter/2.2503/1.966575-olycka-med-mc-och-fotgangare

Åkte förbi och såg att det var en customhoj som manglat en cyklist som förmodligen trodde han var odödlig. (Vanligt i den här sta'n) Cyklisten hade troligen korsat en huvudled utan att ta notis om trafiken på gatan. Detta "Jag är cyklist, jag åker först överallt" beteende brukar skörda offer.

Som jag trodde........
Uppdaterat.
http://na.se/nyheter/2.2503/1.966575-mc-forare-och-cyklist-krockade
 

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Olycka bulten, äldre herre på nån fireblade? Ligger i diket pratandes i lur.
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Motorcyklist skadad i krock på Söder
Stockholm 01 okt 09:51
En motorcyklist skadades i en kollision med en bil på Södermalm på fredagsmorgonen.

Vid 08.30-tiden på morgonen kolliderade en motorcykel och en personbil där Söder Mälarstrand möter Pålsundsbacken vid Hornstull. Enligt Stockholmspolisen blev motorcykelföraren skadad och fördes till sjukhus. Personen var vid medvetande när ambulansen kom.
 

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
Mc-förare svårt skadad efter singelolycka
En mc-förare på en sportmotorcykel kraschade vid 18.40-tiden i hög hastighet i Veddesta nordväst om Stockholm.

Mannen fördes till sjukhus med svåra skador i bålen. Hans tillstånd ska dock inte vara livshotande.

Olyckan skedde i korsningen Girovägen-Veddestavägen i Veddesta som ligger i Järfälla kommun.

Enligt polisen ägde inte den skadade mannen motorcykeln utan hade lånat den av en kompis som precis köpt den.

– Han skulle bara testköra den och hade ingen hjälm på sig. Men han kunde inte riktigt hantera den och bromsade för hårt så bakhjulet låste sig vilket gjorde att han fick punktering, säger Peter Eriksson, vakthavande befäl på norrortspolisen.

Punkteringen gjorde att föraren gick omkull och gled rakt in i en lykstolpe.

– Han böjde lykstolpen med sin kropp så det måste varit en rejäl smäll. Enligt patrullen som var på plats blödde han väldigt mycket men var ändå talbar och vid medvetande, säger Peter Eriksson.

Han konstaterar att föraren hade tur i oturen som lyckades klara sig från att slå i sitt oskyddade huvud. Dock blev det stora skador på motorcykeln - som enligt uppgift inte hunnit försäkras av den nyblivna ägaren.
 

Tapper

Laxmacka?
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Skogen
Hoj
sextresexor
Motorcyklist skadad i krock på Söder
Stockholm 01 okt 09:51
En motorcyklist skadades i en kollision med en bil på Södermalm på fredagsmorgonen.

Vid 08.30-tiden på morgonen kolliderade en motorcykel och en personbil där Söder Mälarstrand möter Pålsundsbacken vid Hornstull. Enligt Stockholmspolisen blev motorcykelföraren skadad och fördes till sjukhus. Personen var vid medvetande när ambulansen kom.

Jag kom hem från akuten igår kväll och mår riktigt bra för att ha kört in i sidan på en taxi i 50km/h, inga brutna ben utan bara rejält blåslagen på högersidan :D

Hela historien kommer senare då jag har djävulskt ont i armen och det går så sakta att skriva

//Tapper
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Mc-förare svårt skadad efter singelolycka
En mc-förare på en sportmotorcykel kraschade vid 18.40-tiden i hög hastighet i Veddesta nordväst om Stockholm.

Mannen fördes till sjukhus med svåra skador i bålen. Hans tillstånd ska dock inte vara livshotande.

Olyckan skedde i korsningen Girovägen-Veddestavägen i Veddesta som ligger i Järfälla kommun.

Enligt polisen ägde inte den skadade mannen motorcykeln utan hade lånat den av en kompis som precis köpt den.

– Han skulle bara testköra den och hade ingen hjälm på sig. Men han kunde inte riktigt hantera den och bromsade för hårt så bakhjulet låste sig vilket gjorde att han fick punktering, säger Peter Eriksson, vakthavande befäl på norrortspolisen.

Punkteringen gjorde att föraren gick omkull och gled rakt in i en lykstolpe.

– Han böjde lykstolpen med sin kropp så det måste varit en rejäl smäll. Enligt patrullen som var på plats blödde han väldigt mycket men var ändå talbar och vid medvetande, säger Peter Eriksson.

Han konstaterar att föraren hade tur i oturen som lyckades klara sig från att slå i sitt oskyddade huvud. Dock blev det stora skador på motorcykeln - som enligt uppgift inte hunnit försäkras av den nyblivna ägaren.


Källa ?

För detta låter mer som en historia, det kan väl inte vara någon som e så puckad som både föraren & ägaren i detta fallet ?
 

Fuffe_Racer

Justfuckinggoogleit.com
Gick med
17 May 2007
Ort
Mellan två träd
Hoj
900 Ninja -00
Uppvidinge: En person omkom i mc-olyckan
2010-10-03 14:51 | Skrivet av Uffe
Riksnyheter

Uppdatering: En person omkom vid förmiddagens motorcykelolycka utanför Lenhovda. Ytterligare en person skadades allvarligt men inte livshotande vid olyckan.

Källa: Wighsnews.se
 

PJM

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2009
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
BMW F800R -2010
Sitter på bussen in mot Slussen från Nacka och det har inträffat en olycka vid londonviadukten. Ser ut att ha gått riktigt illa. All trafik in mot stan leds in via söder. Hoppas det inte är någon härifrån.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7909479.ab

Allvarligt skadad efter olycka i Stockholm
En motorcykelförare ådrog sig allvarliga skador efter att ha krockat med en parkerad polisbil vid korsningen Folkungagatan/Tegelviksvägen på Södermalm i Stockholm.

Polisbilen var tom när olyckan skedde: Poliserna hade stigit ur för att genomföra nykterhetskontroller.

Den skadade föraren, en man, hämtades av ambulans och fördes till sjukhus.

Larmet kom till polisens ledningscentral vid 11.40.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top