Olyckstråden 2010

Rallytossa

Gör om - Gör rätt!
Gick med
8 Apr 2009
Hoj
Mille -01, Beeejbybläjd -98 och moppilon Gary Uno -96 :-D
2010-09-08 19:38, Trafikolycka, personskada, Nykvarn
Lv 523 Sundsvik, Turinge

En singelolycka med en mc mar inträffat.

Mc föraren är förd till sjukhus med ambulans.

En polispatrull är på plats.

Föraren är numera hemma! :tummenupp
Blåslagen med nga frakturor samt en rejäl hjärnskakning men annars OK! :Bugar :Bugar

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Det gick illa för någon på Bulten på eftermiddagen. En trasig hoj och polis var på plats.

adrenaline

Adrenaline Mc
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
Yamaha R1 -07 PCIII,KN,Mivv decat,A&R buffle kit,Kevlar lameller,Snabbgas, mm
Det var jag.. Helt oskadad men hojen blev mos! Gick på en grusfläck i en kurva..

Det gick illa för någon på Bulten på eftermiddagen. En trasig hoj och polis var på plats.

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Mc-förare omkom i Östersund

Mc-förare omkom i Östersund
En mc-förare omkom efter att ha kolliderat med en bil i Östersund på måndagseftermiddagen.
Olyckan inträffade vid 14-tiden i en gatukorsning i stadsdelen Torvalla. Polisen har ännu inte kunnat lämna ut några uppgifter om ålder eller kön på motorcykelföraren.

Expressen

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Jagade mopedist –
slutade med krock
Mc-polis körde rakt in i buss
Polisen jagade en mopedist och hann inte väja för bussen.

– Han såg ut att ha väldigt ont, säger vittnet Fredrik Rosén, 27.

Olyckan inträffade i Eskilstuna vid två-tiden på måndagen.

En motorcykelpolis i full färd med att jaga ikapp en mopedist körde rakt in i sidan på en buss.

Ordentlig krasch
Enligt Fredrik Rosén, som bevittnade olyckan från en bensinmack i närheten, svängde bussen ut i en t-korsning för att köra vidare på en huvudled.

– Han måste ha missat polisjakten, säger han.

Enligt honom körde polisen i ungefär 50 km/h när olyckan skedde.

– Det tog tvärstopp. Han såg ut att ha väldigt ont, säger Fredrik Rosén till Aftonbladet.

Benskador
Polisen i Södermanland bekräftar olyckan.

– En polisman är förd till sjukhus. Han har kolliderat med en buss, säger Hans-Erik Åkerlund, länsvakthavande polis.

Enligt Fredrik Rosén var ambulansen där redan efter några minuter.

– Han sa att han hade ont i benet.

Mopedisten tycks ha undkommit.

Man kan ju undra om mopedisten hade dödat någon....

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
BMW
Skaderapporten

Är det inte någon som kan få tag i den rapporten som MC-snuten har skrivit. Måste vara kul läsning. För hur förklarar man att man inte åker hinner ifatt en moppe och att man inte såg bussen?????????????:va

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Mc-förare till sjukhus efter krock
En person fick föras till sjukhus efter en krock vid en bensinstation på Gåsebäck.

-------------------------------------------------------------------
Helsingborg. Olyckan inträffade strax efter klockan sju på lördagskvällen. En motorcykel och en personbil kolliderade vid Preem på Gustav Adolfsgatan på Gåsebäck. Enligt uppgift till HD hade motorcyklisten kört in i sidan på på bilen.

Motorcyklisten fick föras till Helsingborgs Lasarett med oklart skadeläge. Bilföraren var chockad med kom undan med lindriga skador.

Källa: http://hd.se/helsingborg/2010/09/18/mc-forare-till-sjukhus-efter-krock/

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
Linköping: Dödsolycka på riksväg 35

Foto: Johan Kindberg
Uppdatering: Enligt uppgift omkom en person vid trafikolyckan som inträffade tidigare på Fillingerakan utanför Linköping. Två motorcyklar och en bil var inblandade i kollisionen.

Foto: Johan Kindberg
Publicerad av
Camilla, 2010-09-19 18:58:48

Tyvärr tyvärr.... Vif

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS

EPO

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
BMW
Stäket- / Rotebroleden

Den (igår) 20 september kl. 18:05 så körde jag från Kallhäll mot Rotebro och hamnade i köer direkt efter Kallhäll.

När jag kom fram till avfarten mot Upplands Väsby så stod det en buss på höger sida av vägen. En annan buss stod mitt på refugen, som finns mitt på vägen och det såg ut som om passagerarna från den högra bussen var på väg till den bussen som stod mitt på vägen. När jag kom lite närmare så såg jag att det låg en sittdyna från en hoj vid sidan av vägen och att det satt 4 personer i diket och höll någon som låg ner sällskap. Bussen som var parkerad till höger hade skador på höger hörn av bussen.

Någon som har pejling på vad det var som hände där?

Last edited:

Autohuligano

Full fart spar tid
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
Garaget fullt :D

Henren

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Ingen hoj
Tittade på korrens sida och konstaterade att någon som kallar sig Terrier förklarar oss motorcyklister fortkörningsimmuna.Förutsätter att denne kört för fort. Undrar om dom tror att kameran kan läsa av att man har kärra efter bil, om man åker i 90 på 90 väg?
Alltid trist när nån omkommer.

Är själv från Lkpg och i samma ålder som den man som omkom, dock har jag inte hört ryktas om det är någon man känner till.

Verkar ju vara flera motorcyklar som åkte i klunga, någon som vet vart dem kommer ifrån? Är det Linköpingsbor?

R.I.P

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Motorcykel olycka korsningen sveagatan träslövsvägen i varberg kl 16:30. Röd VFR 800, okänt hur olyckan gick till eller hur föraren mår.

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
16.20, Norrviksvägen, direkt efter Akallalänken, riktning Jakobsberg.

MC kör om stillastående kö på vänstersida. En bil i kön bestämmer sig för att göra en u-sväng och kör på den passerande MCn.

MC-föraren kastas av fordonet och åker längs vägen i fel körfält ner i diket på motsatt sida. Som tur var är vägen tom på trafik.

Har tyvärr ingen information om hur pass skadad han/hon blev av olyckan men med tanke på att det inte står något om en dödsolycka på nätet hoppas jag att allt är förhållandevis ok.

Hoj okänd men enligt uppgift grön och vit.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
16.20, Norrviksvägen, direkt efter Akallalänken, riktning Jakobsberg.

MC kör om stillastående kö på vänstersida. En bil i kön bestämmer sig för att göra en u-sväng och kör på den passerande MCn.

MC-föraren kastas av fordonet och åker längs vägen i fel körfält ner i diket på motsatt sida. Som tur var är vägen tom på trafik.

Har tyvärr ingen information om hur pass skadad han/hon blev av olyckan men med tanke på att det inte står något om en dödsolycka på nätet hoppas jag att allt är förhållandevis ok.

Hoj okänd men enligt uppgift grön och vit.

Vet bara att det var folk från två olika räddningstjänster på plats och att folk åkte ambulans därifrån.. Mötte ambulansen nämligen..

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
Är själv från Lkpg och i samma ålder som den man som omkom, dock har jag inte hört ryktas om det är någon man känner till.

Verkar ju vara flera motorcyklar som åkte i klunga, någon som vet vart dem kommer ifrån? Är det Linköpingsbor?

R.I.P

Ser ut som det är en kollega till mig. Det har lagts upp en minnessida över en 29-årig kille som omkom i en trafikolycka i Söndags. Han jobbade på vårt Linköpingskontor.
Han hette P***ik N****on.

Sorgligt att det ska behöva hända.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...