Olyckstråden 2010

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
faan nu har det hänt för första gången!välte med hojen när jag skulle parkera!stödet vek sej! nän som har växelspak till tlr?

försöker du vara rolig å skoja till det? eller vet du helt enkelt inte att denna tråd är till för att rapportera olyckor i trafiken som t ex krock mellan bil och mc.
 

sportbike

Guest
Försök hålla tråden fri från spekulationer, dryga kommentarer och rena klantgrejer.
Tack.
 

luddeb

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Ort
Enköping
Hoj
gixxer 1000 k7
Mc-förare allvarligt skadad
En mc-förare skadades allvarligt i en krock med en personbil på riksväg 55. Olyckan inträffade vid 16-tiden på söndagen i Varghällar, Enköping.

Enligt räddningstjänsten inträffade olyckan när föraren i personbilen plötsligt tvärbromsade på grund av ett fel på bilen. Mc-föraren som körde bakom hann inte stanna, utan körde in i bilen. Föraren fördes i ambulans till Akademiska sjukhuset i Uppsala med allvarliga skador. Det var totalstopp i trafiken i båda riktningarna efter olyckan som inträffade i Varghällar, strax öster om Annelund.

Källa http://www.unt.se/startsidan/mc-forare-allvarligt-skadad-921403.aspx
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Man svårt skadad i mc-krock Norrtälje. 25/4

En 35-årig motorcyklist skadades allvarligt vid en krock med en personbil på riksväg 76 ett par mil nordväst om Norrtälje på söndagskvällen.

– Motorcyklisten är på Karolinska sjukhuset i Solna. Man befarar inre skador, säger Susanne Abrahamsson, stationsbefäl vid Norrtäljepolisen.

Polisen larmades klockan 19.26. Personbilen, med släp, kom från Norrtäljehållet och gjorde en vänstersväng för att åka in på en parkeringsplats på andra sidan vägen, där någon väntade på personerna i bilen. Den mötande motorcyklisten hann inte bromsa utan krockade med bilen.

Den skadade 34-åringen fördes till sjukhus i ambulanshelikopter. Ingen människa i personbilen skadades fysiskt.

Aftonbladet
 

Schyffert

-´-`-´-`-´-`-
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Bålsta
Hoj
BMW F800S
Fick precis veta att det var en kollega till mig. :(
Har inte hört något mer om hur olyckan gick till.
Mina tankar går till hans anhöriga...

Mc-förare omkom i trafikolycka
Stockholm 24 apr 14:18

En mc-förare i 50-årsåldern omkom vid lunchtid på lördagen efter att ha frontalkrockat med en bil i Norrtälje.

Olyckan inträffade på Gamla Stockholmsvägen i närheten av Frötuna kyrka. Det är fortfarande oklart vad som orsakade olyckan och hur många som befann sig i bilen men enligt polisen har ingen i bilen fått några fysiska skador. Räddningstjänsten fick larmet 12.06.

Edit: verkar vara samma som "customföraren" som nämns tidigare i tråden.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Pojke dog i olycka med fyrhjuling

En tolvårig pojke har omkommit i en olycka med en fyrhjuling i skånska Gisslaboda.

Motorcykeln slog runt och pojken hamnade under den.


Den danske pojken var på besök i Sverige och var ute och körde ensam på en skogsväg i Gisslaboda i nordöstra Skåne när olyckan inträffade.

– Han tappar förmodligen kontrollen på motorcykeln och slår runt och hamnar under maskinen i ett mindre vattenfyllt dike, säger Hans Nilsson, vakthavande befäl vid polisen i Malmö.


Läs mer: Aftonbladet.se
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7056246.ab

"En man skadades mycket allvarligt när han välte med sin fyrhjuling i Snaggenäs, två kilometer nordväst om Bengtsfors i kväll.

Olyckan inträffade klockan 20.52 och mannen fördes med ambulanshelikopter till Norra Älvsborgs länssjukhus i Trollhättan med skallskador.

– Det verkar vara alkohol med i bilden, säger Göran Larsson, inre befäl i Åmål."
 

Tallrot

Ny medlem
Gick med
16 Oct 2009
Ort
Hemma
Hoj
GSXR 1000 K10
Olycka på Bulten?

Motorcyklist körde omkull
Stockholm 05 maj 17:09

En motorcyklist körde omkull i Tungelsta på onsdagseftermiddagen.

Trafikolyckan med motorcykeln inträffade på länsväg 257 vid 16.15 på onsdagen. Enligt Stockholmspolisen välte mc-föraren på vägen och befarades ha blivit skadad
 

micklar

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha TDM 850
Jag åkte förbi precis efter att det hade hänt. Det var två stycken på motorcykeln som låg i diket. Olyckan var precis efter vägen mot sorunda om man kommer från tungelsta, i högerkurvan. Hojen låg i diket på vänster sida.

Jag stannade och frågade om dom behövde hjälp, men de var vid gott mot och inväntade räddningstjänst som rullade in när jag åkte vidare. Det var också en tredje person med på en egen motorcykel som såg det hända i backspegeln, motorcykeln som gick av vägen var ordentligt tilltufsad överallt.

Hoppas dom på olyckshojen klarade sig utan allvarligare skador.

/Micke
 

D.Wallin

-= The One And Only =-
Gick med
11 May 2007
Ort
Sthlm/Redline
Hoj
Ninja zx10r-08, V&Hcsone,pcV,minblink,kn-luft,valterM krachpuck o bobbiner :)
Motorcyklist körde omkull
Stockholm 05 maj 17:09

En motorcyklist körde omkull i Tungelsta på onsdagseftermiddagen.

Trafikolyckan med motorcykeln inträffade på länsväg 257 vid 16.15 på onsdagen. Enligt Stockholmspolisen välte mc-föraren på vägen och befarades ha blivit skadad

Det va jag som körde bågen. Vill passa på att tacka dig som stannade och frågade om vi behövde hjälp, det va verkligen uppskattat.

Kan ju bara säga att hastigheten låg mellan 60-70. Tyvärr skadade sig min passagerare i foten.
 

Gingan

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
Östermalm
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Det va jag som körde bågen. Vill passa på att tacka dig som stannade och frågade om vi behövde hjälp, det va verkligen uppskattat.

Kan ju bara säga att hastigheten låg mellan 60-70. Tyvärr skadade sig min passagerare i foten.



Och det va jag som var passageraren och vi klarade oss ganska bra! Som sagt så gick det inte speciellt fort utan det va bara otur! Tack alla dom som stannade och kollade läget med oss. Ingen av oss har skadat sig allvarligt. En fotled som är lite trasig, blåslagen och några kotor i ryggen som fått lite stryk och en blodutgjutning i armen på mig. Så nu vet ni! Det värsta är ju ändå att dom klippte sönder skinnstället så jag inte hade några kläder på mig att åka hem i :).
 

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Ort
STHLM
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Ni är ju så gulliga:D jag låg före det kraschade paret, kollade i backspegeln och såg hur hojen försvann för er! tips till nästa gång är att räta upp hojen innan ni drar av gasen:tummenupp :krama

(är ärligt så glad att det inte var jag den här gången:hihi)
 
Last edited:

tobbano

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2010
Ort
Borlänge
Hoj
2007, Suzuki GSR 600
Last edited:

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
Olycka på riksväg 70


Hedemora

Krock mellan motorcykel och personbil.



Under fredagsmorgonen vid 06.45 inträffade en olycka på riksväg 70 i höjd med motorstadion i Hedemora.

En personbil och en motorcykel kolliderade. Motorcyklisten hittades på en åker och personerna i bilen chockades.

http://www.dt.se/nyheter/article644106.ece

http://www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Hedemora-Trafikolycka-pa-riksvag-70&notisid=65191

Uppdatering:
En 56-årig man från Säter omkom i en trafikolycka på riksväg 70, strax norr om centrala Hedemora på fredagsmorgonen.

http://www.dt.se/nyheter/hedemora/article644227.ece
 

jaccan

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Ort
Strängnäs
Hoj
barnvagn!
Strängnäs

En bilist skulle göra en vänstersväng på gamla E20 utanför Strängnäs. Samtidigt körde motorcyklisten om.


Olyckan inträffade vid Näsbyholm vid 16.30-tiden.

– Det är ju inte ovanligt att det här händer, säger Urban Nordqvist, vakthavande befäl vid Sörmlandspolisen.

Motorcyklisten, en 46-årig man, fick köras till Mälarsjukhuset.

– Han hade ett kraftigt benbrott.

Han var däremot vid medvetande hela tiden och skadorna betecknas inte som allvarliga.

Bilisten klarade sig undan med blotta förskräckelsen.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Undrar om det var en SH medlem som körde av vägen mellan Anderstorp och Gnosjö strax före 6 ikväll? Han kördes iväg med ambulans, hade tappat minnet och visste inte riktigt var han var. Hoppas du inte slog dig allvarligt.

Krya på dig!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top