Jag såg allt. Jag kommer från rosenhill hållet, mot västerhaninge, och hamnar bakom ett gäng med glidarhoj.
Bakom mig kommer snabbt 3st bågar upp. Dom bromsar in men kör om oss, jag hakar på för att ta mig förbi glidarna dock inte alls i deras tempo. Dom sticker iväg väldigt fort och bågarna var en äldre 80-tals sporthoj, en GSX-R K3 och den sista är jag inte säker på men såg ut som en Enduro.
När jag just tagit mig ur en högerkurva kommer en liten raksträcka sedan en ny högerkurva, då ser jag att dom just skall attackera den kurvan. Dock går det åt helvete för fort och den äldre Sporthojen samt K3an flyger ut i skogen, just på det stället av vägen är det säker 2m från vägen ner till botten av diket. Jag ser att det flyger delar och gnister. Så fort jag kommit dit stannar jag vid vägkanten, då har en cyklist, några andra motorcyklister som kom från motsatt håll samt en billist redan stannat. Dom måste ha stått eller varit precis vid kurvan vid samma sekund som dom dök ner.
Efter att jag slängt av mig hjälmen har redan en person fått kontakt med 112 via sin telefon, och det är två personer vardera som är vid dom olycksdrabbade.
Killen på K3an skriker och har förbannat ont, han ligger inne bland träden, och som tur e är han iallafall medveten. Den andra mannen, som är en äldre herre säkert 60+ har svåra andningproblem. Han verkar ha kraftigt tappat andan, och personerna vid hans sida försöker få han att andas lugnt samt att få han att ligga still. Han e helt tom i blicken dock vid liv vid denna tidpunkt. Jag ser att personerna vid den äldre mannen har en inhalator till hands, jag vet inte ifall det var den äldre drabbades eller deras. K3an ryker det om och den äldre hojen ligger säkert 20m från den äldre föraren.
Jag vet inte hur det gick för dem, dock fick ja höra 10min efter att jag lämnat platsen att hjärt/lungräddning var tvungen att tillämpas, jag gissar att det var på den äldre...