Olyckstråden 2011

Clinchen

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2009
Ort
Ludvika
Hoj
Honda Transalp och KTM 350 EXC
Man skadad i mc-olycka

Avesta. En man i 50-årsåldern fördes till Falu lasarett sedan han kört av vägen och in i ett träd med sin motorcykel i Bodarne norr om Avesta.

Mannen var medvetslös då han hittades och hade enligt polisen blött ur näsan och öronen. Han befaras ha fått skallskador.

Larmet om olyckan inkom strax före klockan 22 på fredagskvällen.

Källa : Aftonbladet

Enligt dt.se hade mannen ingen hjälm på sig :rolleyes:
 

Hudik

Guest
Enligt dt.se hade mannen ingen hjälm på sig :rolleyes:

Ja, och var den här hojen...

0.jpg
 

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Ort
Eken
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
2011-06-24 14:29, Trafikolycka, personskada, Stockholm

Skedviksvägen/Årstavägen, Årsta


Räddningstjänsten och polispatrull på plats med anledning av att en personbil och en MC kolliderat.

Klockan 14.30, MC-föraren förd till sjukhus. oklart hur illa skadad han är. Även en passagerare i personbilen till sjukhus med lindriga skador.

http://www.polisen.se/Stockholms_la...6-24-1429-Trafikolycka-personskada-Stockholm/
 

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Ort
Eken
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
2011-06-26 13:22, Trafikolycka, personskada, Botkyrka

Lv 226/Malmsjön


Räddningstjänsten,ambulans och polis är på väg till platsen med anledning av en motorcykel har kört av vägen. Oklart i nuläget ifall föraren är skadad.

Föraren förd till sjukhus med ambulans, okänd skadestatus. Polispatrullen upprättar trafikmålsanteckning.


2011-06-26 15:51, Trafikolycka, personskada, Upplands-Bro

Granhammarsvägen/Effektvägen


Räddningstjänsten, ambulans och polis är på väg fram till platsen med anledning av att en personbil och motorcykel har kolliderat. Oklart i nuläget ifall någon

2011-06-26 18:14, Trafikolycka, personskada, Stockholm

Katarinavägen


Räddningstjänst, ambulans och polis är på väg till platsen med anledning av att en personbil och motorcykel har kolliderat. Oklart i nuläget ifall någon är skadad.

En person förd till sjukhus med ambulans med revbensskador och polispatrullen upprättar en trafikmålsanteckning kl 19.00.

http://www.polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/
 

Erebus

Kroniskt försenad
Gick med
23 Nov 2010
Ort
Malmö
Hoj
MT-09 -14, GSX-R 1000 -06 *Stulen, CBR 600 RR -03 banhoj, Fireblade -96, Kawa KLX 650 C -93 *Såld

OveR

Ny medlem
Gick med
1 May 2011
Ort
Västerort
Hoj
-07 1250 Bandit
2011-06-27 17:45, Trafikolycka, personskada, Stockholm
Kymlingelänken, Kista

En personbil och motorcykel har krockat. Motorcykelföraren är förd till sjukhus med ambulans, oklart med vilka skador men var vid medvetande. Polispatrull är kvar på platsen och inväntar bärgningsbil.

Organisation
Polismyndigheten i Stockholms län
Västerort
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Mc-olycka i Nacka
Stockholm 27 jun 18:58
En singelolycka med motorcykel ska ha inträffat på Ältavägen i Nacka och det befaras personskador. Räddningstjänst, ambulans och polis är på väg fram till platsen.

Polisen fick larm klockan 18:38.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Livshotande skador efter mc-olycka
En 53-årig man fick livshotande skador efter att ha voltat med en motorcykel i Kvissleby, söder om Sundsvall på måndagskvällen. Mannen, som ska ha kört på en trottoarkant, hade ingen hjälm på sig, skriver Sundsvalls tidning på nätet. Han fördes i ambulans till Sundsvalls sjukhus som senare kunde konstatera att han fått svåra skall-, bröst- och bukskador.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article13238830.ab
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Själv råkade jag ut för "lite olja" i Häggviksrondellen igår... Hade inte en suck:mad:
(hoppas bilden är bifogad)

Som tur är gick det inte så vådligt fort eftersom rondellen "nyper" till precis innan. Med mig hände det inte så mycket eftersom friktionen var så låg, hojen blev det lite värre med eftersom den brakade in i räcket.
Men det är efterspelet som är värst!

Jag reser mig upp och får hjälp att ta upp hojen, och så kollar jag hur långt oljebältet är, det är drygt 70m och upp till 2m brett!

Ringer 112 fort som fan för att få ut dem att sanera, SOS ber mig vara kvar och ta emot brandbilen.
Brandgubbarna från Attunda kommer ut, det första de säger är: - Men va fan, här var ju vi och sanerade igår! Vägverksgubbarna kom precis när vi var klara och skulle fixa resten, men det verkar de tydligen ha struntat i, å inga skyltar har de satt upp heller - vilka pajaser!

Brandmännen ber mig vara kvar till polisen kommer, så att jag kan göra en anmälan, även polisen visste om oljeläkaget!

Försöker Trafikverket få bort oss motorcyklister?
Jag har nu haft två incidenter samt en herrans tur 1 gång sedan i höstas och ALLT beror på slarv från Trafikverket.
1:a gången var i höstas på väg hem från landet på Väddö, de hade under veckan utfört asfaltsreparationer men var nu färdiga, alla varningsskyltar borttagna. Skall bromsa inför en tvär sväng, pang! Så ligger jag på backen och stannar två meter innan ett räcke. Går tillbaka och kollar, ser då att det är fullt med fint lösgrus i samma färg som asfalten.
2:a gången var på samma sträcka för ett par veckor sedan, nu hade Trafikverket gjort långa lakan av asfaltsreparationer, ser ungefär ut som de lagt långa rullar av takpapp. Vid torrt väder så blänkte det i dem, så vad hände när jag åkte i regn??? Jag spann t.o.m på fyrans växel utan för mycket gaspådrag- glashalt!
Å nu oljespillet.... Blir man trött eller?:huvet
 

Bifogat

  • olja 1liten_178.JPG
    olja 1liten_178.JPG
    26.4 KB · Visningar: 358

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Solna
Hoj
Blejd igen...
Mc i kollision med vajerräcke
Stockholm 28 jun 18:37

Räddningstjänsten, ambulans och polis är på väg fram till platsen med anledning av att en motorcykel har kört in i ett vajerräcke med befarade personskador.


Olyckan ska ha inträffat vid Hålludden på länsväg 122. Larmet till polis inkom klockan 18:11.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Mc i kollision med vajerräcke
Stockholm 28 jun 18:37

Räddningstjänsten, ambulans och polis är på väg fram till platsen med anledning av att en motorcykel har kört in i ett vajerräcke med befarade personskador.


Olyckan ska ha inträffat vid Hålludden på länsväg 122. Larmet till polis inkom klockan 18:11.

Länsväg 222 var det, ut mot Värmdö mellan den sk Farstabron och avfarten mot Ingarö. Lite orolig för vem det var, känner många härute...
 

Breiz

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Hörby
Hoj
Z1000 -08 XS750 -80 Z400 -84
Mc förar troligen omkommen när han körde in i sidan av en vänster svängande lastbil på riksväg 13 vid vollsjö infarten.

Min kollega blev vittne till olyckan.

Mina tankar till manens familj.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top