Olyckstråden 2011

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Ort
Eken
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
2011-06-06 12:19, Trafikolycka, personskada, Norrtälje

LV 1136, strax norr om Husby-Sjuhundra


Polis och räddningstjänsten är på väg till platsen med anledning av en singelolycka. En motorcyklist har kört omkull.

Klockan 13.03, Mc-föraren förd med ambulans till sjukhus. Oklart hur pass alvarliga skadorna är.


2011-06-06 16:38, Trafikolycka, personskada, Haninge

Vedasjön, väg 257


En singelolycka med en motorcykel har inträffat och man befarar personskador. Räddningstjänst, ambulans och polis åker till platsen.

http://www.polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Handelser/
 

boozty

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Ort
Skaraborg
Hoj
Jajjamen
Den svåraste mc-olyckan skedde på lördagen när en mc-förare störtade sju meter efter en uppvisning på ett tak i Sisjön. Föraren, en man i 35-årsåldern, fördes till Sahlgrenska med skador som först betecknades som livshotande. På söndagen bedömdes tillståndet som allvarligt men stabilt.

Natten till söndagen inträffade nästa mc-olycka på riksväg 49 Igelstorp. Enligt polisen rör det sig om en singelolycka.
Föraren transporterade till Kärnsjukhuset i Skövde.

På fredagskvällen var tre motorcyklar inblandade i en krock med en personbil utanför Kinna. Tre personer fick föras till sjukhus. Den svårast skadade flögs med ambulanshelikopter till Sahlgrenska. Tillståndet bedömdes på söndagen som stabilt, enligt Sahlgrenskas pressjour.
På torsdagen dog en 58-årig mc-förare efter att ha mött en bil som körde på fel sida utanför Växjö. Ytterligare två motorcyklister skadades.
13 personer har dött hittills i år i motorcykelolyckor, enligt Aftonbladets nätupplaga.
Björ Blixter presstalesman hos Polisen i Västra Götaland uppfattar inte att det är fler olyckor än normalt hittills i år.
- Det är lite mer olyckor på våren när folk tar fram hojarna, säger han.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.645483-tre-mc-olyckor-i-vast
 

sport_ajn

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 600 1996
Olycka bulten

Åkte förbi en olycksplats på bulten idag 2011-06-06, och det såg inte bra ut.

Cykeln låg i diket och var illa tilltygad. Polisen var på platsen och jag mött brandkår och ambulans så det var ingen mening med att stanna.

Är det någon som vet hur det gick med mc-föraren?
 
Last edited:

JR85

bättre så
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Haninge
Hoj
-09 Triumph Street Triple
Åkte förbi en olycksplats på bulten idag 201-06-06, och det såg inte bra ut.

Cykeln låg i diket och var illa tilltygad. Polisen var på platsen och jag mött brandkår och ambulans så det var ingen mening med att stanna.

Är det någon som vet hur det gick med mc-föraren?

möte ambulansen när den va på väg därifrån...den körde ganska så lungt..så tror inte det kan ha varit så farligt..men vi får se efter mer uppdatering...hoppas på det bästa i alla fall
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Åkte förbi en olycksplats på bulten idag 201-06-06, och det såg inte bra ut.

Cykeln låg i diket och var illa tilltygad. Polisen var på platsen och jag mött brandkår och ambulans så det var ingen mening med att stanna.

Är det någon som vet hur det gick med mc-föraren?

Det jag vet är att han var vid medvetande vid avfärd från platsen.

Själv stod jag och vinkade ner hastigheten en bit ifrån kurvan. Så jag vet inte mer än så.
 

mator

Kör hellre långsamt än fort... eller?
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Rönninge
Hoj
VFR750F -96
möte ambulansen när den va på väg därifrån...den körde ganska så lungt..så tror inte det kan ha varit så farligt..men vi får se efter mer uppdatering...hoppas på det bästa i alla fall

Det brukar alltid se värre ut än vad det är.

Vaken, orienterad x3 (svarar rätt på frågor man ställer).
Bättre att åka in och kontrollera kroppen vid höghastighetvåld (krock snabbare än 50km) än åka hem och inse att man inte mår så bra.

Chock hindrar kroppen att känna smärta... osv osv....

Håller tummarna för att han bara blev lite blåslagen.
 

snorky_81

z1000
Gick med
28 Jul 2010
Ort
stockholm, söder om söder
Hoj
Suzuki Bandit 1200s -05
stod på plats med killen på bulten, han var vid medvetande hela tiden.
klagade på smärtor i nacken, men sjukvårdskunnig personal på plats höll honom stilla och under uppsikt och pratade med honom på plats till behörig personal kom dit.

ALL CRED TILL DOM.

han kom i kurvan å vejjade för ett rådjur enligt hans utsago till polis, klarade körningen i diket men kom rakt på en betongsugga och knäckte hojen på mitten, han hade änglavakt skulle jag vilja påstå, då han landat bara drygt en meter från massa stubbar.

hoppas verkligen han mår bra.
 

mator

Kör hellre långsamt än fort... eller?
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Rönninge
Hoj
VFR750F -96
stod på plats med killen på bulten, han var vid medvetande hela tiden.
klagade på smärtor i nacken, men sjukvårdskunnig personal på plats höll honom stilla och under uppsikt och pratade med honom på plats till behörig personal kom dit.

ALL CRED TILL DOM.

han kom i kurvan å vejjade för ett rådjur enligt hans utsago till polis, klarade körningen i diket men kom rakt på en betongsugga och knäckte hojen på mitten, han hade änglavakt skulle jag vilja påstå, då han landat bara drygt en meter från massa stubbar.

hoppas verkligen han mår bra.

Misstänker att det var dig vi ställde upp för att "skugga" killen tills vi fick den trevlige polisen att stå med filten.
Jag var killen med självlysande tröjan som larmade och som satt vid vänster sida om killen. Därefter kom damen i bilen.

Skulle vara kul att veta hur det gick för honom.
Läser någon som känner honom detta får ni gärna PM:a mig.

Tack till de som stod längre bort vid vägen och varnade samt tog ner hastigheten på fordonen.
 

snorky_81

z1000
Gick med
28 Jul 2010
Ort
stockholm, söder om söder
Hoj
Suzuki Bandit 1200s -05
Misstänker att det var dig vi ställde upp för att "skugga" killen tills vi fick den trevlige polisen att stå med filten.
Jag var killen med självlysande tröjan som larmade och som satt vid vänster sida om killen. Därefter kom damen i bilen.

Skulle vara kul att veta hur det gick för honom.
Läser någon som känner honom detta får ni gärna PM:a mig.

Tack till de som stod längre bort vid vägen och varnade samt tog ner hastigheten på fordonen.


Yes, im skuggan... ibland är det bra att vara storvuxen :D

väldigt bra jobbat av er alla, och ni behöll lugnet och det är värt mycket..

som sagt all cred till er alla inblandade.
 

FinneKalle

Sturpen MC
Gick med
13 Jul 2008
Ort
Sturpen
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Halå!

Det var jag som åkte av bulten igår. Vill tacka alla inblandade som stöttade och hjälpte mej vid olyckan, utan er hade jag nog inte mått som jag mår idag. Åkte in akut till KS solna där jag omhändertogs av vårdpersonal i världsklass, sjukt imponerad på deras insats. Fick ligga kvar på övervakning över natten och efter många kontroller och magnetröntgen så visade det sig att jag inte hade några frakturer eller andra yttre skador på kroppen. dag känner jag mej kraftigt mördbultad i hela kroppen men efter omständigheterna är jag glad att jag kan gå på mina ben. Nu blire till o spara pengar till en ny hoj och bege sig ut på vägarna igen, tänker inte låta mig stoppas av det här.

P.S om det är någon som är intresserad av att köpa delar/motor från en Suzuki GSXR1000 K7a så ere bara PMa mig, motorn verkar ha klarat sig oskadd och även andra prylar som satt på, hör av er vid intresse!

Åter igen vill ja tacka de hjälpsamma människor som hjälpte mej igår, hade tappat tron på mänskligheten fram tills igår!! :tummenupp
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
2011-06-07 - 13:21, Järva Krog.

Räddningstjänsten,ambulans och polis är på väg till platsen med anledning av att en motorcykel har kört omkull med befarad personskada.

En person förd till sjukhus med ambulans med befarade benskador.
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
Motorcyklist skadad i olycka
Stockholm 07 jun 14:37
En motorcyklist har förts med ambulans till sjukhus efter en singelolycka på E4 på tisdagseftermiddagen.

Olyckan inträffade vid 13:20-tiden i höjd med Järva Krog i Solna.

Räddningstjänst, ambulans och polis kallades till platsen och personen fördes till sjukhus med befarade benskador, enligt Stockholmspolisen.
 

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Ort
Eken
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
2011-06-07 17:26, Trafikolycka, personskada, Värmdö

Fagerdalavägen


Räddningstjänsten,ambulans och polis är på väg fram till platsen med anledning av att en personbil och motorcykel har kolliderat. Oklart i nuläget skadestatusen på de inblandade.

Föraren av motorcykeln förd med ambulanshelikopter till sjukhus. Polispatrullen upprättar en trafikmålsanteckning kl 17.58.

http://www.polisen.se/Stockholms_la...1-06-07-1726-Trafikolycka-personskada-Varmdo/

2011-06-07 18:30, Trafikolycka, personskada, Stockholm

E 18/Hjulstavägen


Ambulans och polis är på väg till platsen med anledning av en motorcykelolycka. Oklar vilka skador föraren har ådragit sig. Stora trafikproblem vid olyckan.

Polispatrullen upprättar en trafikmålsanteckning.


http://www.polisen.se/Stockholms_la...6-07-1830-Trafikolycka-personskada-Stockholm/
 
Last edited:

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Sambon ringde precis och berättade att hon fått hjälpa en motorcyklist som oprovocerat blivit omkullprejad av en idiotisk taxichaufför i södra länken. Hon hade legat någon bil bakom när mc:n var jämsides med taxin och han plötsligt börjat svänga ut i samma körfält. Då taxichauffören uppmärksammat hojen, då denne började tuta, så återvände han till sin fil för att sekunderna senare köra ut och preja omkull mc:n samtidigt som han gestikulerat vilt inifrån bilen.

Sambon stannade och hjälpte killen med att ringa ambulans. Han ska dock ha klarat sig bra utan några värre skador.
Hon såg inte regnumret på taxin, men den var gul och då borde det väl vara en bil från taxistockholm?
 

snorky_81

z1000
Gick med
28 Jul 2010
Ort
stockholm, söder om söder
Hoj
Suzuki Bandit 1200s -05
Sambon ringde precis och berättade att hon fått hjälpa en motorcyklist som oprovocerat blivit omkullprejad av en idiotisk taxichaufför i södra länken. Hon hade legat någon bil bakom när mc:n var jämsides med taxin och han plötsligt börjat svänga ut i samma körfält. Då taxichauffören uppmärksammat hojen, då denne började tuta, så återvände han till sin fil för att sekunderna senare köra ut och preja omkull mc:n samtidigt som han gestikulerat vilt inifrån bilen.

Sambon stannade och hjälpte killen med att ringa ambulans. Han ska dock ha klarat sig bra utan några värre skador.
Hon såg inte regnumret på taxin, men den var gul och då borde det väl vara en bil från taxistockholm?

är det en gul taxi är det troligast taxi 020. 99.8% av deras bilar är gula.
taxi stockholm har oftast svarta bilar då även oxå oftast miljöbilar med ett blad på sidan
 

tomas_f

tomas_f
Gick med
30 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
-84 Yamaha RD 350ypvs, -83 Yamaha RD 350ypvs, -80 Yamaha RS125, -81 Yamaha RS125, -08 Aprilia Pegaso Trail, 95 Ducati Monster
Hej!
E18/Hjulsta igår vid 18:30.

Jag blev utskriven för ett par timmar sedan. En axel slagen ur led, skärsår i händerna samt lite blåslagen.
Åker denna väg varje dag (Pendlar från V-ås). Gasade på hyggligt när jag kom ut på E18 västerut för att komma upp i fart. Kommer ifatt ett koppel bilar som köar västerut, upptäcker dem sent tack vare en lågt stående sol. Åker in bakifrån i en Volvo 855. Varför det var kö mot Enköpingshållet har jag inget svar på. Givetvis är felet mitt.
Glad att jag klarade mig bra, tacksam för bra hjälp vid olycksplatsen samt på KS.
Hojen blir skrot (Super Tenere).
Räkna med det oväntade och kör försiktigt.

Mvh Tomas
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
2011-06-08 17:29, Trafikolycka, personskada, Haninge
Lv 257 i höjd med Krigslida

Räddningstjänsten och polispatruller på väg till platsen med anledning av att en motorcyklist kört på en fotgängare. Skadeläget är i nuläget okänt.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top