Olyckstråden 2013 (endast rapportering)

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Singelolycka MC på RV269 mellan Bro/Sigtuna, 2013-06-15 vid 18:30. Sporthoj i diket, bla en Daytona som stannat för att hjälpa. Föraren vaken, men ambulansen hade inte kommit när jag passerade. Någon här, eller vet hur det gick?

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
990 SMT / 690 RFR
MC-olycka i korsningen Sveavägen/Tegnérgatan nu på morgonen. När jag rullade förbi runt kl 7 så lyftes föraren in i ambulansen och verkade ha skadat axeln. Hojen ligger kvar och är rejält tilltryckt i fronten. Kollegorna som såg det hela lät meddela att bilisten som var inblandad i smällen smet från platsen.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Olycka på Särö leden söder om Göteborg. I norrgående riktning. Olyckan var i höjd med Kullavik av/påfarten.

Körde förbi runt kl 1700. Vet ej riktigt vad som hänt men mc föraren låg under en bil. Möjligen påkörd bakifrån.

Då jag varit skärrad hela kvällen och inte får bort bilden från mitt huvud undrar jag om någon vet ifall han/hon klarade sig :(

Raderad medlem 51742

Guest
Olycka på Särö leden söder om Göteborg. I norrgående riktning. Olyckan var i höjd med Kullavik av/påfarten.

Körde förbi runt kl 1700. Vet ej riktigt vad som hänt men mc föraren låg under en bil. Möjligen påkörd bakifrån.

Då jag varit skärrad hela kvällen och inte får bort bilden från mitt huvud undrar jag om någon vet ifall han/hon klarade sig :(

Tydligen två personer på hojen. Krock med bil. Båda på hojen allvarligt skadade.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.1752751-tva-allvarligt-skadade-i-mc-krock

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Ja, det lär vara den. Inte vad man ville läsa men misstänkte det :(

Raderad medlem 51742

Guest

Finns lite ytterligare info i denna artikeln: http://www.expressen.se/gt/31-arig-man-avled-efter-mc-olycka/
Den 31-årige mannen och passageraren åkte på Lindomevägen på måndagseftermiddagen och fick sladd på motorcykeln när de skulle svänga ut på väg 158 vid Lindåsmotet nära Billdal. Motorcykeln gled in under en personbil och fastnade där.
– Både mc-föraren och den kvinnliga passageraren klämdes fast under bilen, säger Johan Johansson, länsvakthavande polisbefäl i Halland.

Raderad medlem 51742

Guest

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17009065.ab
[h=1]En död i mc-olycka[/h]
En person omkom under söndagen i en motorcykelolycka i Dalarna.

Olyckan ska ha skett utanför Vansbro i Dalarna.
Personens anhöriga är enligt polisen ännu inte underrättade.

[h=3]
[/h][h=1]Motorcyklist omkom i olycka[/h]VANSBROEn man i 50-årsåldern omkom i en motorcykelolycka kring 19-tiden på söndagskvällen på E16. Olyckan skedde i närheten av Skamhed söder om Vansbro.

[h=2]Relaterat[/h]

Han var i ett sällskap av tre motorcyklister på väg från Vansbro till Borlänge. Han har av okänd anledning kört av vägen, vittnen uppger att det inte gått särskilt fort. När Räddningstjänsten kom fram gick det enligt uppgift inte att rädda mannens liv. Mannen var hemmahörande i Borlänge.
http://www.dt.se/nyheter/vansbro/1.6009957-motorcyklist-omkom-i-olycka

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17007932.ab

[h=1]Polisjakt efter mc-olycka[/h][h=2]En till sjukhus med ambulanshelikopter[/h]
Foto: Privat​
Ambulanshelikopter har ryckt ut till en mc-olycka i Fittja.
Föraren misstänkts ha smitit från platsen och lämnat den skadade på vägen.
Nu jagar polisen motorcyklisten med hundpatrull.

Olyckan inträffade på Värdshusvägen i Fittja vid 11-tiden på söndsförmiddagen.
Än så länge vet inte polisen exakt hur den gått till. När ambulans nådde platsen låg en person skadad på gatan.
– Det hände precis utanför vårt fönster. En motorcykel körde på en person som gick förbi, sen smet föraren, säger Samir Massioui som bor nära olyckan.
Enligt polisen har vittnen sett en man släpa motorcykeln från platsen. Efter att polisen hittat motorcykeln visade den sig vara stulen. Sedan dess har den misstänkta föraren jagats av polisens hundpatrull.
– I nuläget är vår hypotes att de åkt två personer och att den som suttit bakom ramlat av, säger Marion Melbi, stationsbefäl på Södertörnspolisen som nu letar efter motorcykelns förare.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin