Olyckstråden 2013 (endast rapportering)

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
Skåne, Staffanstorp
Vid 22-tiden på måndagen körde en mc omkull i Staffanstorp. Föraren, en man i 35-årsåldern, var vid medvetande efter olyckan. Han fördes till Sus i Lund med ambulans. Motorcykeln bärgades från platsen.

Strax efter midnatt meddelar sjukhuset att mannen har allvarliga skador. Enligt Skånepolisens informatör misstänks mannen för rattonykterhet

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/staffanstorp/allvarligt-skadad-efter-olycka/

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Mc-förare körde in i stenblock - dog

En man har dött i en motorcykelolycka utanför Falkenberg.

Mannen kom utanför körbanan och körde in i ett stort stenblock.

Han konstaterades död på platsen.

Olyckan inträffade vid 20-tiden på länsväg 154 vid Köinge, nordost om Falkenberg. Enligt vittnesuppgifter körde mannen på en raksträcka, gasade på och kom ner i dikeskanten.

– Han ska senare ha kört in i ett stort stenblock. Han var medvetslös när ambulansen kom till platsen och konstaterades död av ambulanspersonal, säger Andreas Bengtsson, vakthavande befäl vid polisen i Halland.

Mannen, som enligt polisen troligtvis kom från Danmark, ska ha hållit hög hastighet vid olyckstillfället. Polisen har i nuläget ingen uppgift på vilken typ av motorcykel han körde.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17063323.ab

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Skriver detta lite lätt chockad just nu.
Vid Kastenhofmotet i Lerum blev jag vittne till en mycket allvarlig olycka. Bilen framför mig kör ut i korset och en MC kör rakt in i bilen.
Jag hoppas det gick/går bra för dig.

Raderad medlem 51742

Guest

Raderad medlem 51742

Guest
Last edited by a moderator:

Carlis

Rookie
Gick med
22 Jun 2011
Hoj
2003, Triumph Speed Triple
Ser att polisen rapporterar om ytterligare en olycka med MC inblandad, denna gång på Lillhagsvägen:
http://www.polisen.se/Vastra_Gotala...taland/2013-07-03-1525-Trafikolycka-Goteborg/

Jag åkte förbi precis när ambulansen kommit dit och föraren låg på mage helt stilla, förhoppningsvis för att ambulanspersonalen bett honom...
Hojen tagit i snett fram på bilen som svängde vänster in mot järnvägsövergången. Såg ut som hojen kraschat glidande in i fronten på bilen.

Håller tummarna att det klarar sig!

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Två svårt skadade i motorbanekrock

Under en tränings- och testkörning på motorbanan i Anderstorp kolliderade två motorcyklar i hög hastighet vid lunchtid på söndagen.

7 juli 2013 kl 18:08 , uppdaterad: 7 juli 2013 kl 18:15
Båda förarna, en man i 45-årsåldern och en man i 55-årsåldern, skadades och fick föras till Värnamo sjukhus där de vårdas på intensiven.

Enligt sjukhuset är 55-åringen svårt skadad medan 45-åringens skador beskrivs som måttliga.

Troligen låg någon form av motorproblem bakom olyckan, rapporterar Smålandsnytt.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin