Olyckstråden 2013 (endast rapportering)

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
jag är den skyldige på svinningevägen.
Bakhjulet tappade fästet av någon konstig anledning. Gick långsamt(50-60) och inget grus, olja kanske?

Ligger på karolinska då jag blev flyttad från Danderyd.
Är ganska trasig med mycket smärtor. Ena lungan är paj, den andra skadad, nyckelbenet av, sprucken mjälte, fyra revben av, levern skadad.

Ryggen är ok :)
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
jag är den skyldige på svinningevägen.
Bakhjulet tappade fästet av någon konstig anledning. Gick långsamt(50-60) och inget grus, olja kanske?

Ligger på karolinska då jag blev flyttad från Danderyd.
Är ganska trasig med mycket smärtor. Ena lungan är paj, den andra skadad, nyckelbenet av, sprucken mjälte, fyra revben av, levern skadad.

Ryggen är ok :)

Hårdare än stål. Vi tänker på dig. Kämpa. Ses snart. :krama
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Ligger på karolinska då jag blev flyttad från Danderyd.
Är ganska trasig med mycket smärtor. Ena lungan är paj, den andra skadad, nyckelbenet av, sprucken mjälte, fyra revben av, levern skadad.

Ryggen är ok :)
Vet att vi inte ska skriva i den här tråden... men blev berörd av att läsa och vill skicka ett stort krya på dig!! Otäcka skador, men skönt att ryggen klarade sig som lite ljus i eländet!
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
MC olycka Huddingevägen - Tullinge strand i 21/7

Jag vet inte om det är någon här som såg det. Det verkar inte som om någon har skrivit om det i tråden här i alla fall men eftersom det var ett gäng motorcyklister som passerade tiden efter så skriver jag om det här i alla fall..

På söndag eftermiddag den 21/7 så åkte jag och några kompisar på huddingevägen västerifrån. I korsningen vid tullinge strand så skulle en bil svänga vänster över vägen ner på Tulinge strand och vi blev tvungna att stanna bakom.
En bakomvarande lätt lastbil missade att vi stannat och körde rakt in i oss bakifrån. Mina två vänner som färdades på den bakre motorcykeln fick åka in till huddinge för undersökning men blev senare hemsläppta då det konstaterats att det inte var några allvarliga skador. Jag klarade mig undan med en något öm axel då jag landade på den. Samtliga inblandade klarade sig i alla fall bra om det skulle vara någon som sett och undrar.

All heder åt alla omkringvarande som kom och hjälpte till i kaoset som uppstod med motorcyklar och motorcyklister liggande över vägen. Det är skönt i sådana där lägen att veta att det finns folk som faktiskt hjälper till.
 

SV Nicke

Kör fort? Nope. Bara effektivare!
Gick med
21 May 2011
Ort
Norrtälje
Hoj
2003, Suzuki SV1000S
jag är den skyldige på svinningevägen.
Bakhjulet tappade fästet av någon konstig anledning. Gick långsamt(50-60) och inget grus, olja kanske?

Ligger på karolinska då jag blev flyttad från Danderyd.
Är ganska trasig med mycket smärtor. Ena lungan är paj, den andra skadad, nyckelbenet av, sprucken mjälte, fyra revben av, levern skadad.

Ryggen är ok :)

Skrämde mig för en stund imorse. Tänker på dig. Krya på dig:krama
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Vet att jag inte ska skriva I den här tråden (flytta om ni vill) men jag vill bara tacka för alla hejarrop och speciellt till "pixxarone" som tog hand om mig vid olycksplatsen. Har inget minne av dig förutom knäppet på hjälmen, men jag är säker på att du fick mig känna mig lugn.

Läkarna säger att jag hade tur och ryggskyddet gjorde en hel del.
Tat lugnt därute (som jag iof gjorde), ingen är odödlig, inte ens jag som trodde "äh, det där kommer inte hända mig".

:fyllisar
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Jag vet inte om det är någon här som såg det. Det verkar inte som om någon har skrivit om det i tråden här i alla fall men eftersom det var ett gäng motorcyklister som passerade tiden efter så skriver jag om det här i alla fall..

På söndag eftermiddag den 21/7 så åkte jag och några kompisar på huddingevägen västerifrån. I korsningen vid tullinge strand så skulle en bil svänga vänster över vägen ner på Tulinge strand och vi blev tvungna att stanna bakom.
En bakomvarande lätt lastbil missade att vi stannat och körde rakt in i oss bakifrån. Mina två vänner som färdades på den bakre motorcykeln fick åka in till huddinge för undersökning men blev senare hemsläppta då det konstaterats att det inte var några allvarliga skador. Jag klarade mig undan med en något öm axel då jag landade på den. Samtliga inblandade klarade sig i alla fall bra om det skulle vara någon som sett och undrar.

All heder åt alla omkringvarande som kom och hjälpte till i kaoset som uppstod med motorcyklar och motorcyklister liggande över vägen. Det är skönt i sådana där lägen att veta att det finns folk som faktiskt hjälper till.

Såg din hoj och en glidarhoj igår när jag var inne på en Mc-firma, ser ut som att någon på en glidarhojen haft en jävla tur att han inte blev prickad rakt bakifrån utan på sidan så rören tog smällen. Tdm:en såg ut att vara i ganska ok skick ändå, skönt att det gick bra för er! :)
 

Still_Alive

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2013
Ort
Norrköping
Hoj
2007, Yamaha Fz6n
Mc-olycka söderköping http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=8693652
Jag krockade visst med en grävling i ca 80km/h och landade i ett dike. Lyckades efter mkt om och men larma själv - hände vid 01-tiden och de få trafikanter som va ute och körde såg mig inte i diket.
Undkom det hela väldigt lindrigt - Stäckt nacke, hjärnskakning samt känns som att ja sträckt att i kroppen som ens går att sträcka... tur i oturen :Bugar

Hojen klarade sig någorlunda tror ja efter att ha hört hur den ser ut - framgaffeln skev, plastdetaljer borta, "passagerarhantaget" bortslitet.. vet inte om motorn fungerar...:confused:
 

-Jimpa-

Ny medlem
Gick med
5 May 2012
Ort
Hva
Hoj
XL1000 -04
La till bild


klistrar in från http://www.jnytt.se/livshotande-skador-efter-krock-med-buss-pa-riksettan

Hoppas att det inte blir en dödlig utgång
olycka.jpg
"Olyckan inträffade strax innan klockan 18.00 på gamla Riksettan, strax efter Vistavallen mellan Kaxholmen och Skärstad. Det är i nuläget oklart exakt hur olyckan gick till, men enligt Håkan Grunditz, insatsledare vid räddningstjänsten, ska det ha rört sig om en frontalkrock. Enligt polisen finns det uppgifter från olycksplatsen om att motorcykeln, av okänd anledning, ska ha kommit över på fel sida av vägen och kolliderat med bussen.

Mycket svåra skador
Vid kollisionen började mc:n brinna, och enligt vittnen som Jnytt pratade med slog det upp meterhöga lågor från fordonet.
- Det fanns i princip ingenting kvar av fordonet när vi kom till platsen. Vi vet i nuläget inte om det var en mc eller en moped, uppger Grunditz. Mc-föraren fick föras med ambulans till Länssjukhuset Ryhov. Polisen beskriver skadorna som mycket svåra.

Chockades
I bussen befann sig fem personer, men ingen av dem ska ha behövt uppsöka vård för fysiska skador. Dock har flera passagerare chockats. De har tagits omhand av en krisgrupp och fått hjälp att bearbeta sina upplevelser.

Olyckan ledde till totalstopp i båda riktningar med långa köer som följd.
- Det var stopp i närmare en och en halv timme innan trafiken släpptes på växelvis, uppger Grunditz. Bussen och motorcykeln har bärgats från platsen och polisen kommer att göra en teknisk undersökning av fordonen."
 
Last edited:

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Ort
Huddinge
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
jag är den skyldige på svinningevägen.
Bakhjulet tappade fästet av någon konstig anledning. Gick långsamt(50-60) och inget grus, olja kanske?

Ligger på karolinska då jag blev flyttad från Danderyd.
Är ganska trasig med mycket smärtor. Ena lungan är paj, den andra skadad, nyckelbenet av, sprucken mjälte, fyra revben av, levern skadad.

Ryggen är ok :)

Körde förbi där när dom lastat in dig i abulansen, såg ju inte något vidare ut vid det tillfället men är oerhört glad över att du klarade dig!

Krya på dig och kämpa!
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Mc-föraren avled efter olycka i Kaxholmen

JÖNKÖPING - KAXHOLMEN. En trafikolycka inträffade på lv 993 i höjd med Kaxholmen under onsdagen. En buss och en motorcykel kolliderade.
Bussen är en buss i linjetrafik med en chaufför och fyra passagerare. Ingen av dessa har skadades fysiskt. Mc-föraren var mycket svårt skadad och fördes till Länssjukhuset Ryhov och föraren avled senare.
Ingen på bussen har skadats fysiskt men flera passagerare har chockats. De har tagits om hand genom kommun och landsting och fått hjälp att bearbeta sina upplevelser.
Bussen och motorcykeln har bärgats från platsen och kommer att undersökas av polis för att om möjligt få vägledning gällande orsaken till olyckan.
Uppgifter från olycksplatsen talar om att motorcykeln, av okänd anledning, kommit över på fel sida av vägen och kolliderat med bussen skriver polisen på sin hemsida.

http://www.jmini.se/nyheter/11626/mc-foraren-avled-efter-olycka-i-kaxholmen
 

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Ort
Malmö
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
Strax före halv åtta på morgonen krockar en bil och en motorcykel i korsningen Lundavägen och Allégatan. Två personer förs till sjukhus och trafikstörningar beräknas när fordonen ska bärgas.


Någon som saknar en orange hoj? kan vara en speed triple.
Fastnade i Tullen igår på Lernacken i Malmö.
http://www.sydsvenskan.se/malmo/mc-forare-smet-fran-tullen/

Capture.JPG
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top