Om Ålandsläger och lediga datum...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ta sig hem på söndag kväll börjar bli svårt. Fullt på en del båtar. Eckerö linjen har platser kvar, vet dock ej hur många.

Ja, det är bättre att boka plats så det finns (går ju alltid att avboka om man är schysst mot andra), än att stå i reservkön och se färjan segla iväg... :D

Det där med kostnad för fordon beror lite på vilket bolag man åker med. För många mindre bussar och bilar är Eckerölinjen billigast, men andra kombinationer är förmånligare med Viking Line. Om nån förresten vill åka hoj över, så har jag en extra mc-biljett liggandes för Eckerölinjen sedan i våras :)

Jag har synkat det där med nycklar o.d. för boendet m.m. och fick reda på att dörren ner till duschutrymmena nu åter är låst (permanent), men att vi kommer att få låna nycklar så vi kan gå yttervägen. Skolan hyr in sig på omklädningsrummen, så det är extra viktigt att det städas ur där nere när vi är klara.

Så här ser det ut nu...

1. BET - Tom Johans (TomK) 073-0351738
2. BET - Lasse
3. BET - Fredrik Fehler (frefeh)
4. BET - Nicklas Lundberg (Ghost)
6. BET - Linus Bankler (mindraper)
7. BET - Jessica Steen (Issi)
8. BET - Martin Engström (M:et)
16. BET - Svenne Claesson (SvenneC)
17. BET - Fredrik Nilsson (Lucky9)
18. BET - Håkan Schang (schang)
24. BET - Peter Eriksson (-PLM-)
32. BET - Gustaf Hagel (imaster)
33. BET - Simon Forss (ej medlem)
34. BET - Tom Wahlberg (-TLM-)
35. BET - Magnus Bjurman (mb)
36. BET - Peter Mellberg
37. BET - Max Jarl
38. Mikey 282 - Degar på plats

+ Barret och kanske nån till ?

Last edited:

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12

Jag har synkat det där med nycklar o.d. för boendet m.m. och fick reda på att dörren ner till duschutrymmena nu åter är låst (permanent), men att vi kommer att få låna nycklar så vi kan gå yttervägen. Skolan hyr in sig på omklädningsrummen, så det är extra viktigt att det städas ur där nere när vi är klara.

Är det mer än en dusch som fungerar den här gången :va :)

/F

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Var det några som ville ha däck? Regndäck, gatdäck, slicks. Jag tar inte med i onödan.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Var det några som ville ha däck? Regndäck, gatdäck, slicks. Jag tar inte med i onödan.

Jag är i desperat behov av ett bakdäck. Det hände en liten olycka i helgen och mitt nya däck är smått havererat. Helst inte ett nytt sådant och gärna typ Rennsport eller Supercorsa, behöver kunna köra lite gata på det också. :)

Jag har ungefär en tusing att lägga på däck, har du ett som inte är värt mer men som ändå går att köra två dagar på Åland på vore det kanon! :tummenupp

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Är det mer än en dusch som fungerar den här gången :va :)

/F

Va! vill du inte dela dusch med oss andra ? :D

Jo, apropå däck, så tar jag med mig de gamla mjuka slicksen. De är hårt åtgågna, men gratis och går att rulla runt på några varv i alla fall. Annars kan vi börna upp dem ute på vägen (inte banan :gnissla ) :näsblod :yoparty

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Vi blir en till. Min arbetskompis Simon hänger på med sin Husa 650. Han betalar på plats

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vi blir en till. Min arbetskompis Simon hänger på med sin Husa 650. Han betalar på plats

Fint det! Då kommer det att räcka med de 500 som var planerat per person :tummenupp Vi syns vi färjan. Håll utkik efter ett "finskt" släp :)

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vad tror ni om vädret? Ska man ta med sig endurodubbade däck oxå?

En 6-10 plusgrader och mulet större delen av tiden, men med uppehåll. Solglimtar under lördagen. Ungefär så ser prognosen ut. Fast sånt kan ändra sig förstås.

Nu på f.m. blåser det som fan, gungar nog härligt på färjan :näsblod Men jag ser solen mellan regnmolnen :tummenupp

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
VM i dålig planering, det leder nog vi nu. Vi kommer iaf med färjan som går 20.00, är det nån som är vaken då och släpper in oss..? :)

Vi har inte fått tag på bil, har inte packat ett skit och har precis vaknat. Det är kärlek... :tummenupp

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VM i dålig planering, det leder nog vi nu. Vi kommer iaf med färjan som går 20.00, är det nån som är vaken då och släpper in oss..? :)

Vi har inte fått tag på bil, har inte packat ett skit och har precis vaknat. Det är kärlek... :tummenupp

Jag ska börja packa nu... Men allt är framplockat i alla fall. Service på hojen får göras på plats. Det är nog alltid någon vaken som släpper in er, om vi nu skulle låst in oss :D

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jahapp. Det blev inget för oss. Det körde ihop sig med bil så vi kommer inte iväg. Hoppas ni får det skitkul! Vi får ta nya tag helt enkelt.

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu är vi hemma igen! Bildbevis kommer :tummenupp

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Satan i gatan vad jag inte vill sitta här på jobbet just nu. Jag vill SOVA!!!

Blä.

Tack alla för en kanonhelg!!!

/Lucky9

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vadå? På att du verkligen kommit hem igen? :va :tungan

Nope, jag är inte ett dugg avundsjuk och jag läääängtar verkligen efter att se MIN motorcykel brumma runt på Åland. UTAN MIG!!! :mad: :huvet :arsele

Ja, du kan få foto på mig i soffan hemma också... eller inte. Pilutta dig för att prioritera fel :tungan Men vad är väl banåkning, ölpimplande och en i alla fall tidvis varm bastu, samt glada kamraters sällskap, mot en härligt långmöte hos SMC ? :arsele ( :pannkyss )

Tack allihop för en kalashelg!

Nu ska jag splitta motorn, för den lät lite mysko på söndagen när jag skulle ut i skogen och köra, men inget som märktes i övrigt på gången. Något lager som är på G...

issi

* 3 äpplen hög, som en smurf... *
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
KTM EXC 250f Sixdays -13, 690 Duke -09
Bilder :-D

Här kommer lite bilder som Fredrik har tagit!!!

/issi

Bifogat

• DSC01206.JPG
    DSC01206.JPG
    73.7 KB · Visningar: 60
  • DSC01207.JPG
    DSC01207.JPG
    88.1 KB · Visningar: 55
  • DSC01228.JPG
    DSC01228.JPG
    75 KB · Visningar: 63
  • DSC01235.JPG