Om Ålandsläger och lediga datum...

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Vi, (issi, Mindraper och Frefeh) åker med Eckerölinjen:

Grisslehamn --> Eckerö fredag 12:e kl 15:00
Eckerö --> Grisslehamn söndag 14:e kl 18:30

Resan kostar 420 kr, 3 pers ToR med bil + släp

Som vanligt blir det Öl+Jäger på vägen dit och Buffé på vägen hem :tummenupp

/issi

Jag hänger på med sammma båtar som er! Alltid trevligt att avsluta med Buffé när man sitter trött och sliten på vägen hem!

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hmmm... om man skulle med ändå som Lasse envist tycker?
Någon som behöver plats i en bil fr. sthlm?
Vad ligger boende & bankostnad på nu för tiden?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...

Klart du ska med! En femhundring har vi lagt och kommer du med är det sedan femhundra pengar kvar som vi alla får dela på för att det ska gå jämnt upp (det tar vi på plats med cash).

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450

Klart du ska med, vi behöver en "do or die" pilot på banan och en öldrckare i bastun :) Du kvalificerar dig till båda:tummenupp

Jag håller på att bearbeta en arbetskompis också så förhoppningsvis blir det en till.

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Klart du ska med, vi behöver en "do or die" pilot på banan och en öldrckare i bastun :) Du kvalificerar dig till båda:tummenupp

Jag håller på att bearbeta en arbetskompis också så förhoppningsvis blir det en till.

Va,sa du mitt namn?:D
Kan tyvärr inte hänga på,tränar för fullt inför GGN,så motarden får vila just nu!
Hoppas ni får det kul och att vädrets makter står på er sida...:tummenupp

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto

Did and died är det väl? :D
Om jag får med någon i bilen ska jag seriöst överväga att åka. Annars går det fet bort pga sunkig ekonomi.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
När man bokar Eckerölinjen för bil med släp, ska man välja Storlek 2 på fordonet då? Jag antar att det är max 10 meter som gäller för bil med släp. Det blir jäkligt dyrt om fordonet är över 2,4 meter högt i alla fall... :3freak

Did and died är det väl? :D
Om jag får med någon i bilen ska jag seriöst överväga att åka. Annars går det fet bort pga sunkig ekonomi.

Var bor han nånstans? Vi kanske kunde plocka upp dig, åker med färjan 20.00 från Grisslehamn och vi kör E4:an upp. Vet inte riktigt hur vi åker men tar vi släp får det ju plats en hoj till och råkar vi hitta en skåpbil så är ju det lätt löst... Annars kanske vi kunde ta vår bil med släp till dig och du kanske har en skåpbil så delar vi på resa till och från Grisslehamn och färjan. Eller nåt. Nu blev det rörigt kändes det som.

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto

Var bor han nånstans? Vi kanske kunde plocka upp dig, åker med färjan 20.00 från Grisslehamn och vi kör E4:an upp. Vet inte riktigt hur vi åker men tar vi släp får det ju plats en hoj till och råkar vi hitta en skåpbil så är ju det lätt löst... Annars kanske vi kunde ta vår bil med släp till dig och du kanske har en skåpbil så delar vi på resa till och från Grisslehamn och färjan. Eller nåt. Nu blev det rörigt kändes det som.

Ja jag bor i huvudstaden så nog är det på vägen alltid. Men när du säger "vi" så låter ni som minst 2. O jag har bara plats för 2 hojar o åker inte utan min bil.
Är du själv går det utmärkt att dela dock :)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ja jag bor i huvudstaden så nog är det på vägen alltid. Men när du säger "vi" så låter ni som minst 2. O jag har bara plats för 2 hojar o åker inte utan min bil.
Är du själv går det utmärkt att dela dock :)

Vi är två men bara en hoj. Så råkar du ha tre platser fram i bilen så är det lugnt..!

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Vi är två men bara en hoj. Så råkar du ha tre platser fram i bilen så är det lugnt..!

En kollega till mig har uttryckt en viss önskan om att börja köra, så innan jag vet säkert om jag lyckats locka med honom eller inte så vill jag inte lova bort den 3:e sittplatsen. Men vi kan ju bestämma i början på nästa vecka, för 3 platser har jag ju :tummenupp

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
En kollega till mig har uttryckt en viss önskan om att börja köra, så innan jag vet säkert om jag lyckats locka med honom eller inte så vill jag inte lova bort den 3:e sittplatsen. Men vi kan ju bestämma i början på nästa vecka, för 3 platser har jag ju :tummenupp

Låter bra det. Du får säga åt en att bestämma sig kvickt för vi måste boka färja strax... :)

Jag kom just på att både Simon och jag är lediga på fredag så vi kan ju ta båten klockan 15.00 med alla andra också utan problem. :tummenupp

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Låter bra det. Du får säga åt en att bestämma sig kvickt för vi måste boka färja strax... :)

Jag kom just på att både Simon och jag är lediga på fredag så vi kan ju ta båten klockan 15.00 med alla andra också utan problem. :tummenupp

Plats på färgan kan väl inte vara några problem så här års?
Jag jobbar max till kl. 14, men kan styra det lite som jag vill oftast. Så 1500 funkar för mig om det nu skulle bli så

Mikey 282

Nu dokumenterat galen
Gick med
2 May 2006
Hoj
Crf 450 R Super Moto 05 CRF 450 R Cross 04 XT 600 E 03 XT 660 R 09
Alldeles på tok för lite idioter anmälda så jag får väl ta mitt ansvar och rikta upp skiten!!! Jag hänger me. :yoparty :yoparty :yoparty :huvet :huvet

1. BET - Tom Johans (TomK) 073-0351738
2. BET - Lasse
3. BET - Fredrik Fehler (frefeh)
4. BET - Nicklas Lundberg (Ghost)
6. BET - Linus Bankler (mindraper)
7. BET - Jessica Steen (Issi)
8. BET - Martin Engström (M:et)
16. BET - Svenne Claesson (SvenneC)
17. BET - Fredrik Nilsson (Lucky9)
18. BET - Håkan Schang (schang)
24. BET - Peter Eriksson (-PLM-)
30. Magnus Lindström (fullcave) Ev eget boende
31. Magnus jonsson (Stor mange) ev eget boende
32. BET - Gustaf Hagel (imaster)
33. BET - Simon Forss (ej medlem)
34. BET - Tom Wahlberg (-TLM-)
35. BET - Magnus Bjurman (mb)
36. BET - Peter Mellberg
37. BET - Max Jarl
38. Mikey 282 - Degar på plats om det lirar för dig tom?:)

SvenneC

Medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Inte så många som jag skulle vilja ha...
När man bokar Eckerölinjen för bil med släp, ska man välja Storlek 2 på fordonet då? Jag antar att det är max 10 meter som gäller för bil med släp. Det blir jäkligt dyrt om fordonet är över 2,4 meter högt i alla fall... :3freak

Jag tror att bil med släp brukar landa i Eckerölinjens "Storlek 2".

Nu har jag inte bil med släp och skrek mig hes när jag fick höra att min Cheva skulle kosta 1000 spänn per riktning eftersom den är bredare än 190cm och klassas som storlek 3. Viking Line har andra storleksregler som gjorde att vi sparade rejält med stålar. (Totalt 385 spänn för två pers och en bred skåpbil)

/S.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Plats på färgan kan väl inte vara några problem så här års?
Jag jobbar max till kl. 14, men kan styra det lite som jag vill oftast. Så 1500 funkar för mig om det nu skulle bli så

Ta sig hem på söndag kväll börjar bli svårt. Fullt på en del båtar. Eckerö linjen har platser kvar, vet dock ej hur många.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!