Om du hade 25kkr, vad hade du köpt då?

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Jag skulle gått till banken o lånat upp dom "resterande" 25,000:- o köpt hojen som du förmodligen har sneglat lite efter men inte haft råd till med dina 25k,

såå det blir alltså; HEJ BANKEN.... DET ÄR JAG IGEN: ):):)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Gör som Svedberg här på forumet, stick till England & hämta hem en Honda RVF 400 för ca 20k. Betydligt snyggare & coolare än tidigare föreslagna dussinhojar.
 

carpediem

WHY IS RUM GONE?
Gick med
22 Apr 2007
Ort
i ett hus?
Hoj
Suzuki rm 250 05 fmx mod
Vet att det här också e fel svar, men jag hade köpt jord till min landning så jag kan hoppa ramp, och det e väl endå mc relaterat:)?
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Då jag redan har en perfekt cykel (för mina behov) skulle jag nog köpa en leksak. Kanske en motard, enduro eller kanske möjligtvis en cross.

Vet väl inte vad man får för schysst motard för dom pengarna, men en schysst enduro borde man kunna få.

Eller så skulle jag köpa mig en rishög (dock fungerande) för 10-15 lök och lagt resten på delar och ägnat vintern åt att lära mig meka. Inte helt fel faktiskt.
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Om 25000:- är gränsen för hojen hade jag köpt en för 20000:- och använt resten av pengarna för att fixa alla fel jag hittade efter att jag kom hem med den.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
+1. Det är en bra hoj för dom pengarna som man dessutom kan ha till lite av varje.

Här är en med massa godis:

http://www.blocket.se/vi/12759275.htm?ca=11_s

Jag skulle köpa en Honda XR 600 R. En gammal sådan, från 86 eller 87. Kom ihåg att gammal är inte alltid sämre, bara älskad under längre tid.
Jag blev kär i den hojen efter en provtur på en polares hoj.
För 25 000 kr får man ett riktigt fint exemplar . Tro inte att de är billiga bara för att de är gammla. Många vill ha minst 20000 för sina. De är nämligen ganska eftertraktade. Hittar man ett fin exemplar och sätter på ett supertrap-system har man en riktigt rolig hoj med mycket bus i. Bra och enkel att serva ska den vara också. Begagnatdelar tror jag det ska finnas gott om dessutom. Se bara till att den är reggad som landsvägshoj och inte e-reggad.
Men om du är ute efter en sporthoj har jag inte några bra tips tyvärr.
 
Last edited:

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Vill tacka för alla svar! :tummenupp
Verkar som att CBR 600 eller XR 600 ligger närmast till hands (Honda is the shit?), CBRen har jag redan spanat på och det verkar kanske vara ett vettigt val. :)

Ingen har dock skrivit om Yamahas motsvarighet, FZR 600, den är vad jag vet åtminstone billigare, men väldigt mycket sämre också eller?


Jag skulle gått till banken o lånat upp dom "resterande" 25,000:- o köpt hojen som du förmodligen har sneglat lite efter men inte haft råd till med dina 25k,

såå det blir alltså; HEJ BANKEN.... DET ÄR JAG IGEN: ):):)

När man är 18 år och studerande (=arbetslös) så låser dom dörrarna när man är på väg dit, så det är nog inte lönt att prova. Annars har du rätt i vad du säger, hojen jag verkligen vill ha kostar 25k till. :hihi :gråta
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
jag hade köpt mig en cross, leka lite bana o skog:tummenupp

finns väll en fin 250 -03 - -04 för dom pengarna
 

nasholm82

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Lycksele
Hoj
Suzuki DL1000 V-strom
Vill tacka för alla svar! :tummenupp
Verkar som att CBR 600 eller XR 600 ligger närmast till hands (Honda is the shit?), CBRen har jag redan spanat på och det verkar kanske vara ett vettigt val. :)

Ingen har dock skrivit om Yamahas motsvarighet, FZR 600, den är vad jag vet åtminstone billigare, men väldigt mycket sämre också eller?

Jag kan rekomendera en FZR600R 94 - 96.
Hadde en -94 tidigare och det är helt klart den prisvärdaste hojen jag kört. Underbar växellåda och lämpligt att åka med. Den jag hadde var en inport så den var inte strypt av svenska staten så den hadde ca 100hk och gjorde rätt för dom. Stabli i höga farter och i kurvor och bra bormsar, Inte så blodig försäkring heller. Killen som har min gamla ska sälja den så om du tar en lite tripp med bilen upp till norrland så finns det en riktigt fin som väntar här=)
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top