Suzuki 400 gsx-r -87 11500kr
http://www.blocket.se/vi/12642496.htm?ca=15_s
Ja vet liten och tråkig men lite ovanlig ändå![]()
Ska du ha den nerstrypt?
Då kan jag håller jag med.
Hade en sådan innan och den gick väldigt bra fast den var nerstrypt.
Suzuki 400 gsx-r -87 11500kr
http://www.blocket.se/vi/12642496.htm?ca=15_s
Ja vet liten och tråkig men lite ovanlig ändå![]()
Om 25000:- är gränsen för hojen hade jag köpt en för 20000:- och använt resten av pengarna för att fixa alla fel jag hittade efter att jag kom hem med den.
Dyrt. En kompis sålde sin -94 för 25k. Dessutom var hans påkostad med ny färg på kåpor och fälgar.
Jag skulle köpa en Honda XR 600 R. En gammal sådan, från 86 eller 87. Kom ihåg att gammal är inte alltid sämre, bara älskad under längre tid.
Jag blev kär i den hojen efter en provtur på en polares hoj.
För 25 000 kr får man ett riktigt fint exemplar . Tro inte att de är billiga bara för att de är gammla. Många vill ha minst 20000 för sina. De är nämligen ganska eftertraktade. Hittar man ett fin exemplar och sätter på ett supertrap-system har man en riktigt rolig hoj med mycket bus i. Bra och enkel att serva ska den vara också. Begagnatdelar tror jag det ska finnas gott om dessutom. Se bara till att den är reggad som landsvägshoj och inte e-reggad.
Men om du är ute efter en sporthoj har jag inte några bra tips tyvärr.
Jag skulle gått till banken o lånat upp dom "resterande" 25,000:- o köpt hojen som du förmodligen har sneglat lite efter men inte haft råd till med dina 25k,
såå det blir alltså; HEJ BANKEN.... DET ÄR JAG IGEN: )![]()
Vill tacka för alla svar!![]()
Verkar som att CBR 600 eller XR 600 ligger närmast till hands (Honda is the shit?), CBRen har jag redan spanat på och det verkar kanske vara ett vettigt val.![]()
Ingen har dock skrivit om Yamahas motsvarighet, FZR 600, den är vad jag vet åtminstone billigare, men väldigt mycket sämre också eller?
Jag kan rekomendera en FZR600R 94 - 96.
Hadde en -94 tidigare och det är helt klart den prisvärdaste hojen jag kört. Underbar växellåda och lämpligt att åka med. Den jag hadde var en inport så den var inte strypt av svenska staten så den hadde ca 100hk och gjorde rätt för dom. Stabli i höga farter och i kurvor och bra bormsar, Inte så blodig försäkring heller. Killen som har min gamla ska sälja den så om du tar en lite tripp med bilen upp till norrland så finns det en riktigt fin som väntar här=)
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |