Om jag hade en hk på slangen för varje..

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Om jag hade en hk på slangen för varje idiotisk kommentar från släkt, grannar, morsan, men framför allt jobbarkompisar angående motorcyklar o turbo. Så skulle inte top fuelarna vara kungar på strippen längre!

numero uno!
-jaha du ska sätta turbo på hojen, men då måste du väl ha en VÄLDIGT liten turbo.
Jag har försökt att förklara men det hade varit enklare att förklara hur universum kan vara både oändligt men ändå expandera.
2.-Det där röret du gör vad är det? -ett turbogrenrör. -jaha, ska du driva turbon med rem? (sagt av min verkstadchef, el imbicillo)
3. vad är det du sysslar med på kvällarna här? - ett hojturboprojekt -jaha, ska du göra turbon själv?
fyll hemskt gärna på listan
och hjälp mig komma på nya innovativa sätt att snoppa av alla idioter,
jag börjar känna mig som en vevgrammofon som hängt upp sig

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Visst kan man få många dumma kommentarer men alla kan faktiskt inte vara insatta i ämnet :tummenupp
Det är dock ganska roligt när någon försöker vara det!

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
De kommentarerna bjuder på ett gott skratt :rofl

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Har lärt mig att inte ta upp/undvika ämnet med moraltanter och oinsatta! Det är som pluspol mot pluspol ingen fattar den andres synsätt!

Bara säg att man aldrig får för mkt hk!

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
"Synd att du inte körde ihjäl dig då döh"

Satt i boden på jobbet och snackade hojar när en annan jobbarkompis kläckte ur sig en lagom stämningshöjare :näsblod

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
:D
Jag har faktiskt (tro det eller ej...) väldigt många gånger hört klassikern "jag hade kört ihjäl mig direkt!"... Följande meningar brukar vara "För jag är helt galen!!! Jag kör alltid för fullt!" En som sa så för några år sedan fick efter dessa uttalanden prova min dåvarande Kawa KLR 600. Offroadare med 45 hästar. Mesigare körning har jag aldrig sett... :D Så det är bara som folk säger. Stämmer nog aldrig. Folk kan kanske vara tuffa innan de provat för första gången, men efter en brysk wheelie så är de inte så tuffa och galna längre...

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Förresten, kom precis på en lite smårolig kommentar som jag fick av besiktningsgubben när jag reggade min hoj med turbo. Jag hade "smått justerade" bänkningspapper på 67 kW :D och där det även stod att laddtrycket var begränsat till 0,1 bar (hur fan det nu skulle gå till...), och han kläckte ur sig: "när du kommer hem så vrider du väl upp trycket till det dubbla (0,2 bar...) och då ger den väl säkert 150 hästar!!!" Ja, jo... laddar 1,6 bar nu. Och hans effektangivelse kan man nog dubbla och lite till.

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Förresten, kom precis på en lite smårolig kommentar som jag fick av besiktningsgubben när jag reggade min hoj med turbo. Jag hade "smått justerade" bänkningspapper på 67 kW :D och där det även stod att laddtrycket var begränsat till 0,1 bar (hur fan det nu skulle gå till...), och han kläckte ur sig: "när du kommer hem så vrider du väl upp trycket till det dubbla (0,2 bar...) och då ger den väl säkert 150 hästar!!!" Ja, jo... laddar 1,6 bar nu. Och hans effektangivelse kan man nog dubbla och lite till.

Men han försökte iallafall genomskåda dig. OCH det lyckades han med.:hojbusa

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Men han försökte iallafall genomskåda dig. OCH det lyckades han med.:hojbusa

Hehe, ja, det gjorde han nog... Men han sa själv att han inte kunde göra så mycket åt det, det fick farbror blå ta hand om :D Sen klämde han ur sig ett "vi ses snart igen" :D Men jag har inte träffat honom sedan dess!

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1 -09
:D
Jag har faktiskt (tro det eller ej...) väldigt många gånger hört klassikern "jag hade kört ihjäl mig direkt!"... Följande meningar brukar vara "För jag är helt galen!!! Jag kör alltid för fullt!" En som sa så för några år sedan fick efter dessa uttalanden prova min dåvarande Kawa KLR 600. Offroadare med 45 hästar. Mesigare körning har jag aldrig sett... :D Så det är bara som folk säger. Stämmer nog aldrig. Folk kan kanske vara tuffa innan de provat för första gången, men efter en brysk wheelie så är de inte så tuffa och galna längre...

Denna jävulska kommentar har jag också hört hur många gånger som helst :D
Dom som säger så är (i vissa fall) dom som sket på sig när dom körde moppe och tyckte den gick skitfort när man var 15. Samma personer hade då dom slöaste mopparna.

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
en kompis till mig viste inte änns att motorcyklar hade 16 ventilstopp och han ska vara mekaniker :D.

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Då hade jag kört ihjäl mig diiirekt! ..den har man hört 1000ggr

En annan fin var när min klasskompis skulle visa sin mandom på min ny inköpta 250cc cross, för han var ju givetvis inte nån fegis som släppte gasen, det skulle jag bara veta! han hade allt haft en suzuki qr 50 när han typ 4bast så kunde ju det här. Idioten varvade fullt, dumpade kopplingen, hävde sig bakåt och slet i styret sammtidigt. hur det gick? ..jag fick iofs en ny bakskärm av han ,men ljuddämparen och bakramen vart aldrig nå vidare passform på igen..:suck

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
säg bara att det dom får blöta drömmar av i sömnen, det är din verklighet i vaket tillstånd..

föresten, byt grannar lr skaffa högre staket; ););)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Min favorit är en tjej på en fest.

På den tiden körde jag 125 cross och tävlade regelbundet. Den här tjejens pojkvän(Lars) hade en risig YZ 490 som han endast körde på gatorna.

Nåväl tjejen hade ju hört att jag körde cross och frågade hur stor hoj jag hade. När hon fick höra att jag bara hade en lite 125a svarade hon:
Lars kör mycket bättre än dig för han har en 500a!

Vad skulle jag svarat!? Det var bara att erkänna sig slagen...

Forsabon

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2007
Hoj
Coccacoki
Står med halva röven framme och sliter bort bakhjulsaxel efter ett havererat bakhjulslager på strippen i hudik och funderar hur jag skall åka hem. Då kommer en fet, dryg jävel på sin "vrålvässade " GS 850 med kardan. :mad: :arsele

- Typiskt kedja och lustgas, vet´tu. Ska vara sträckt vet´tu så det kommer framåt.

La´på bästa säljarminen och förklarade som till en femåring att - Lustgasen har nog runnit ner i rambalken och sprängt turbon, brevid kaststjärnan här bak. ( Hoppas jag ser dig på stan i sommar så vi kan köra lite race)

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
kul kommentar fälldes igår kväll av sambon:
-Jag vet inte om jag törs åka med, om motorcykeln ska bli så snabb, jag vill inte ramla av.
-Ingen fara sa jag, det är lättare att hålla balansen ju fortare det går!
-Jaha, då så.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...