Om några dagar väljs ju Obama till ny President

Status
Ej öppen för fler svar.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Där du bor är det säkert så att WT är republikaner. På de ställen jag varit i USA är det tvärtom, mexare och bibliotikarier ungefär som är demokrater. Öfverklassen är naturligtvis republikaner över allt, även alla lönearbetare samt alla patrioter. Att kreti och pleti vill ha bidrag och stekta sparvar som knugen hade sagt är inte förvånande. :mattias

Men nu får du ju ta och skärpa dig... Varför tror du att kuststaterna oftast hamnar hos demokraterna och att Bush & Co får sitt stöd från södern? Det är ju knappast så att den södra delen av detta överlägsna land är full av rika, välutbildade människor som inget hellre vill än att stödet till mindre bemedlade dras in.
För övrigt är demokraterna längre till höger än vad Moderaterna någonsin kan drömma om att hamna. Så jämförelsevis är de knappast ett sosseparti.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Bra där, under nästa lektion ska vi börja med grundläggande arabiska! :tummenupp
Jag lär mig nog inte så mycket. Jag hör det konstant babblas i bakgrunden när man är i Södertälje och gör något... köpa lunch, handla... Jag snappar inte riktigt upp vad dom säger.

MEN, jag kan ju säga att det hade varit jäkligt kul att kunna lite yalla-meningar och förstå va fasen dom snackar om, och varför det pratas så högt så ALLA hör...

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
och varför det pratas så högt så ALLA hör...
Kom igen nu, du framstår som onödigt ignorant och okunnig. Det blir lite larvigt.

--

Vi kan börja:

Marhaba - Hej
Shukran - Tack
Na'am - Ja
La - Nej

Ana min aS-Suwid - Jag kommer ifrån Sverige
Min ayna anta - Var kommer du ifrån?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men nu får du ju ta och skärpa dig... Varför tror du att kuststaterna oftast hamnar hos demokraterna och att Bush & Co får sitt stöd från södern? Det är ju knappast så att den södra delen av detta överlägsna land är full av rika, välutbildade människor som inget hellre vill än att stödet till mindre bemedlade dras in.
För övrigt är demokraterna längre till höger än vad Moderaterna någonsin kan drömma om att hamna. Så jämförelsevis är de knappast ett sosseparti.

Jag anser inte Watts vara en högre stående civilisation än vad Dallas är.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kom igen nu, du framstår som onödigt ignorant och okunnig. Det blir lite larvigt.

--

Vi kan börja:

Marhaba - Hej
Shukran - Tack
Na'am - Ja
La - Nej

Ana min aS-Suwid - Jag kommer ifrån Sverige
Min ayna anta - Var kommer du ifrån?
Hoho, är jag ignorant och okunnig för att jag stör mig på att det talas mer av ett annat språk i Södertälje än vad jag förväntar mig? Du är lite löjlig och påpeka onödiga saker oxå... :tungan

Allah akbah på dig oxå.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
@Kantian Då ställer jag frågan här istället, eftersom du verkar vara en arab.

"Från det ena till det andra, är det någon som vet varför dom i muslimska länder jollrar sådär tokigt med tungan. Jag har lagt märke till att dom både fläskar igång med tungan när de är ledsna och glada. Skillnaden är bara att när de är glada så acckompanjeras jollrandet med sporadiska AK-47 salvor."

Detta är något som länge har tett sig som ett mysterium för mig, att dom låter sådär. Tacksam för svar.

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(

http://www.gallup.com/poll/108043/Candidate-Support-Education.aspx

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Hur säger man medeltidsmänniska, anpassa dig?

:rofl :rofl :rofl
Fan Marcus nu fick du pluspoäng !

Skulle också vilja få en förklaring angående ljudvolymen i samtalen.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Hoho, är jag ignorant och okunnig för att jag stör mig på att det talas mer av ett annat språk i Södertälje än vad jag förväntar mig? Du är lite löjlig och påpeka onödiga saker oxå... :tungan

Allah akbah på dig oxå.
Nej, nu missförstår du igen. Jag skrev att du FRAMSTÅR som ONÖDIGT okunnig/ignorant genom att störas av att människor från andra kulturer inte lever som du. Jag tror att du vet bättre än så.

@Kantian Då ställer jag frågan här istället, eftersom du verkar vara en arab.

"Från det ena till det andra, är det någon som vet varför dom i muslimska länder jollrar sådär tokigt med tungan. Jag har lagt märke till att dom både fläskar igång med tungan när de är ledsna och glada. Skillnaden är bara att när de är glada så acckompanjeras jollrandet med sporadiska AK-47 salvor."

Detta är något som länge har tett sig som ett mysterium för mig, att dom låter sådär. Tacksam för svar.
Fel! Jag är så fruktansvärt svensk att jag bländar solen och går i tshirt på vintern. Förmodligen är jag mer svensk än du någonsin kommer att bli. Jag är också betydligt smartare än du men det är inte så tillfredsställande som man kan tro.

Varför sätter sig svenskar runt ett bord varje sommar och sjunger visor, super och reser en fallossymbol?

Svaret är: Det är en kulturell föreetelse, men långt ifrån alla praktiserar den. För det mesta är det faktiskt bönder/idioter som håller kvar i dylika traditioner.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nej, nu missförstår du igen. Jag skrev att du FRAMSTÅR som ONÖDIGT okunnig/ignorant genom att störas av att människor från andra kulturer inte lever som du. Jag tror att du vet bättre än så.

Appapp, att köra "pappa vet bäst"-kommentarer drar definitivt ner diskussionen på dagisnivå. Antingen kommentera och ge din åsikt, eller skit i att dra in kekka kommentarer för andra att gotta sig i.

Vad du skrev, var det jag påpekade, och som du menade, och Ja, jag vet bättre än du tror och det är det jag försöker förklara, men det går inte fram då vi står med olika åsikter i ämnet. Vilket jag är respekterar.

men du har fel... :)

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Appapp, att köra "pappa vet bäst"-kommentarer drar definitivt ner diskussionen på dagisnivå. Antingen kommentera och ge din åsikt, eller skit i att dra in kekka kommentarer för andra att gotta sig i.

Vad du skrev, var det jag påpekade, och som du menade, och Ja, jag vet bättre än du tror och det är det jag försöker förklara, men det går inte fram då vi står med olika åsikter i ämnet. Vilket jag är respekterar.

men du har fel... :)
Det var ingen uppläxning, det var en förklaring. Du vet ju (förhoppningsvis) att det beror på kulturella skillnader så varför försöka framställa det som något annat? Jmf med svenskar och amerikaner i en tunnelbana.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det var ingen uppläxning, det var en förklaring. Du vet ju (förhoppningsvis) att det beror på kulturella skillnader så varför försöka framställa det som något annat? Jmf med svenskar och amerikaner i en tunnelbana.
Och där slant det in inom parantes sarkasm om att; du vet bäst och jag borde lyssna på dig-kommentar... För en åsikt. Jag ger svar. Fram och tillbaka.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Och där slant det in inom parantes sarkasm om att; du vet bäst och jag borde lyssna på dig-kommentar... För en åsikt. Jag ger svar. Fram och tillbaka.
Va? Nu söker du själv efter saker att påpeka. Stryk parantesen om det känns bättre då, det förändrar inte innebörden av meningen. Det var mer text än parantesen. På vilket sätt skiljer sig den kulturella traditionen hög/låg ljudvolym gentemot prata/inte prata på tunnelbanan? Negativt dvs.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Va? Nu söker du själv efter saker att påpeka. Stryk parantesen om det känns bättre då, det förändrar inte innebörden av meningen. Det var mer text än parantesen. På vilket sätt skiljer sig den kulturella traditionen hög/låg ljudvolym gentemot prata/inte prata på tunnelbanan? Negativt dvs.
Jag förstår inte ens. Du är för avancerad för mig, iaf just nu. Godnatt.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Förmodligen är jag mer svensk än du någonsin kommer att bli. Jag är också betydligt smartare än du men det är inte så tillfredsställande som man kan tro.

Mja, jag tycker nog att ditt intellekt saknar de sista procenten för att ens komma ifråga som duglig debattör. Du hemfaller åt personangrepp istället för att svara på frågan.

Istället för att helt enkelt ignorera frågan som du tydligen inte kan svaret på, så börjar du istället likt en berusad beduin svinga svärdet vilt omkring dig.
Tragiskt att se, men icke desto mindre sant.

När det sedan gäller svenskheten så har jag bara kollat min svenska börd tillbaka till 1600-talet. Du kan mycket väl vara svenskare än mig, detta spelar mig ingen större roll faktiskt. Jag har lärt mig att ta seden dit jag kommer. :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping