Schnell
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 22 Jan 2015
- Ort
- Hbg
- Hoj
- FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Som rubriken säger.
Har precis sett klart en 5 delar lång videoserie på Youtube på en fullständig restaurering av en Ducati 916. Det må finnas ikoniska modeller men just 916/996/998 är enligt mig de snyggaste bågarna i historien. I alla fall inom supersport.
Tanken slog mig. Varför återskapar inte Ducati dessa modeller men med dagens teknik? En V2 eller V4 med högt placerade dämpare, klassiska analoga mätarhus, ABS, och enbart 2 modes. Race/ track. Smäller på Öhlins, Brembo och lättviktsfälgar...
Min dröm är att Ducati släpper en exakt replika (utseendemässigt) på någon av de nämnda modellerna ovan med en V2 eller V4 och massa lull lull.
Om ni fick välja att återskapa en ikonisk modell oavsett märke, vilken skulle ni välja?
Har precis sett klart en 5 delar lång videoserie på Youtube på en fullständig restaurering av en Ducati 916. Det må finnas ikoniska modeller men just 916/996/998 är enligt mig de snyggaste bågarna i historien. I alla fall inom supersport.
Tanken slog mig. Varför återskapar inte Ducati dessa modeller men med dagens teknik? En V2 eller V4 med högt placerade dämpare, klassiska analoga mätarhus, ABS, och enbart 2 modes. Race/ track. Smäller på Öhlins, Brembo och lättviktsfälgar...
Min dröm är att Ducati släpper en exakt replika (utseendemässigt) på någon av de nämnda modellerna ovan med en V2 eller V4 och massa lull lull.
Om ni fick välja att återskapa en ikonisk modell oavsett märke, vilken skulle ni välja?