Om ni hade max 100.000 att lägga på en hoj, vad hade ni valt??

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
CBR 1000 08> alla dagar i veckan

En R1:a 09:a borde du kunna få för dom pengarna snart är ju också ett alternativ.

Jag kan inte direkt påstå att nån italienare har imponerat på mig hitils.

ER:6 möjligtvis med ett gpr-system så har du skoj i 2st rödljus och en rondell inne i stan sen är du less. Nybörjarhoj/tjejhoj

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Hade kört två hojar; en banhoj (sporthoj), en gathoj (motard)..

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Oj! Den tåls att tänka på, verkligen!

men hur är dom eg? snygga som fan, men hur är dom att köra och varihelvet servar man , och vad kostar en service på en MV???:va

Där de servar Duccar fixar de väl MV också...
Om de inte har desmo motor (pinsamt men jag har ingen aning) så borde de väl inte vara jätte dyrt... ?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
För mig finns det ingen:Bugar:bananaHoj, jag tycker det alla senaste modeller sportisar är så fantastiska, om man betänker att från 99 och 00 framåt, så 10 år senare kan man köpa dessa för en spottstyver för gatbruk som det kördes superbikeracing med för 10 år sedan på ett sådant sätt som även den bästa av oss får det senaste snittet hoj så matchar vi inte dessa förare halvägs..

Så för min del så skiter jag i när jag byter hoj vad som står på tanken, utan mest vilken hoj jag kan göra ett fördelaktig pris kontra hojens skick som avgör mitt hojval för tillfället, sen är det alltid kul att köra någon för en "ny" modell man inte ägt ännu:D

Mitt tips är att inge ge dig något tips, köp det som blir bra fördelaktigt för dig när du skall handla.

• Gilla
Reaktioner: BJN

nilsson91

Ny medlem
Gick med
31 May 2010
Hoj
Suzuki SV650N -03 (Svart)
Hade jag haft 100 000 o lägga på en hoj hade jag valt KTM Duke 690-2010:a, o sen sparat resten till ngt annat, resa lr ngt :D

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Kan du få en Ducati 1098 för dom pengarna så är det inte mycket att tveka på. Grymt snygg hoj med härlig motor...

Själv hade jag köpt en KTM 990 Superduke R :)

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Mina tips:

1. MV'n - köpa. Den har allt det du vill ha + den är nog den mest ubekväma av liter hojarna! Ta det med service och sånt sen - Du bytar så ofta, så det är reellt inget problem för dej, eller hur?

2. Blade 08+ - kanon hoj, som enligt mina erfarenheter funkar skittbra på lite "touring" Du vänjar dig fort med dom smala kåpor. Tar ca. 2 timmar sedan fatter du inte du andra fabrikats stora designade kåpor?

3. Prövkör BMW K1200R. Den svarta har attityd som slår amerkanska marinkåren. Kalass hoj med mängder av kraft och vrid.. Om inte det var för jag är aningen galen med att åka bana - hadde jag haft en sån..

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Mina tips:

1. MV'n - köpa. Den har allt det du vill ha + den är nog den mest ubekväma av liter hojarna! Ta det med service och sånt sen - Du bytar så ofta, så det är reellt inget problem för dej, eller hur?

2. Blade 08+ - kanon hoj, som enligt mina erfarenheter funkar skittbra på lite "touring" Du vänjar dig fort med dom smala kåpor. Tar ca. 2 timmar sedan fatter du inte du andra fabrikats stora designade kåpor?

3. Prövkör BMW K1200R. Den svarta har attityd som slår amerkanska marinkåren. Kalass hoj med mängder av kraft och vrid.. Om inte det var för jag är aningen galen med att åka bana - hadde jag haft en sån..

Tjena Jesper!:) Din svenska tar sig, haha!:tummenupp

1: Sugen, men har ju ingen aning om vad jag skulle ge mig in på!!:va
2. Fortfarande ful i fram, haha! Bra hoj dock, speciellt den jag testade med ABS!
3. VILL ha en annan BMW isf... som är för dyr i dagsläget

Still lookin'!

Hade kört två hojar; en banhoj (sporthoj), en gathoj (motard)..

Har gått i de tankarna med, fast en gat-sporthoj och en enduro...

Kan du få en Ducati 1098 för dom pengarna så är det inte mycket att tveka på. Grymt snygg hoj med härlig motor...

Finns EN direktimporterad för 110 som inte känns 100 (en 07 intagen i ÅR)
sen går de upp mot 130-140 tyvärr...

Last edited:

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Handlat!:banana

Tack för alla kommentarer! Blev billigare och bättre än vad jag själv vågat hoppats!

I går kväll dök det upp en annons som verkade FÖR bra:

En svart R1-(igen dårå..:rolleyes:) -08, som gått 760 mil med Akrapovic halvsystem, + lite kolfiber och lull-lull... för 80!

Jag tänkte att den är säkert importerad eller repad...

Svårt att sova i natt, ringde 1:a gången vid 8 + att jag mailat innan.

Han ringer mig och berättar att han är enda ägaren (född-66) den är svensksåld och är i bra skick, så kommer det: Han prutar ÅT mig!

"Den första som kommer hit med 75 får ta den!"
"-Jag tar den, om allt är som du säger ,så tar jag den för 75.":D

På väg dit så ringde han och någon hade erbjudit 85, och en annan skulle sätta sig på tåget från Borås, men han hade lovat mig och det stod fast.

När vi kommer dit så är hojen i galet bra skick, den såg flong ny ut! Bakdäcket behöver bytas efter denna säsong framdäcket var nytt

Summa:
Jag fick 90.000 av förs.bolaget (-3000 i självrisk = 87) för min 07:a med xxxx mycket fler mil, byter upp en årsmodell, med rejält mindre mil och har 12000 kvar:D:D:D

//Lycklig Kongo!

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...